Azért fura, mert játék közben halt meg. Szóval játszottam már jó pár órája, elérkeztem ehhez a küldetéshez és elkezdett laggolni. Előtte megcsináltam egy csomót. Azt hittem, hogy a sok scriptelt vagy az AI miatt. De azóta nem hagyja abba, csak ez a játék.
Futtatam mindent, se vírust, se malware-t, se semmi szart nem találtam a gépemen.
Eredeti, vagy sem: semmi köze hozzá, hogy mit kap be a géped egy nem biztonságos, rosszindulatú oldalról... De, ha 3 hét után "hirtelen" nem megy, akkor érdemes kérdezősködni, hogy ki és mit csinált rajta...
Felraktam a legújabb drivert, újratelepítettem a játékot, semmi.
Több játékkal is játszom, azoknak semmi baja, mindegyik fút szépen. Játékaim. programjaim eredetiek, szóval nincs vírus vagy ilyesmi, nem is telepítettem a gépre semmit, mert közben nyaralni voltam 3 hétig...
Akkor ez egy X akta, egyelőre abbahagyom a játékot. :(
Ha nem jött közben patch, amiről ilyen hírek terjednének (VGA, gém, stb.), akkor nem ezzel a játékkal van a baj... Vírusirtás, háttérben futó dolgok levadászása, hűtők portalanítása, ki-be kapcsolás - egy PC-n, lényergében bármi... -, ilyesmik az elkövetendők, ha az újrahúzás (win' too) nem jön be.
Közben megnéztem, a benchmark is 9 fpst ad, pár hete még 60 volt az átlag. SSD-n van, a gépben nem cseréltem semmit, semmilyen beállításhoz nem nyúltam. Jelenleg még a menü képernyő is laggol. Most leszedem a játék és újratelepítem, hátha.
Az elején mindent levettem minimumra, voltak kisebb laggok, de vállalhatóan futott a játék. Amióta nekiestem az első bossos küldetésnek, azóta folyamatosan laggol. Gondoltam, hogy biztos csak a fú küldi miatt, nagyon lefekteti a gépem. Megöltem nagy nehezen, de azóta folyamatosak a laggok, kb 5 fps-em van. Vártam egy hónapot, jött egy patch, semmit nem változott. Az oké, hogy a gépem nem egy erőgép, de ez akkor is túlzás. (I5-2300, 16 ram, 960GTX). Konkrétan jelenleg a legkisebb felbontásban, legkisebb grafikára állítva sem játszható a játék.
Tudok ezzel valamit kezdeni vagy vegyem elő akkor, amikor fejlesztettem a gépem?
Üdv. mindenkinek aki ide benéz.
Ha valaki hasonló problémáva lküzd mint én, de viszont van valami működő elképzelése, hogy megszüntessük kis/nagy mértékben ezeket a mikrolagokat ne legyen rest megírni. Jó játékot!
Közben rájöttem, hogy kicsit túloztam a második üzenetemmel. Mondjuk úgy, hogy ami zavaró az a sok kis apró mikrolag/lassulás (amit a szem észrevesz, de a Fraps nem) és a másik hiba az viszont velem van :)
A legjobb, hogy youtube-on alig van FPS értékkel felvéve legalább 1-2 órás felvétel, így onnan nemigen tudom meg. Mert nálam ez a dolog rontotta el a játékélményt az előző résznél. Aztán én hülye felraktam mégegyszer később és a sok eszemmel újból elejétől kezdtem és most jöttem rá miért haltam annyiszor meg (kb. 25x ha azt az egy bizonyos feladatot akartam mindenképp megoldani) -látszólag értelmetlenül, ami a játékélményt erősen lehúzta nálam-
Szóval aki nem érti de viszont érdekli amit írtam leírom: kb. a játék 3. órájában az arcodba tolja az összes variációt amivel a hardver nehezen bánik el, ezért ugrik le az FPS rosszabb esetre a felére (lehet nem sokáig, de leesik) és a játékos értelmetlenül néz, hogy közepes difficulty-n miért ilyen nehéz a játék. Sose sikerül A pontból B pontba eljutni. Aztán rájön, hogy az elején nem volt ennyi ellenség az utakon, se állat még és eközben még túsz szituáció sem egyszerre (csak ennek a hármas erőforrásnak a fele)...fogom is a fejem most, mert eddig én sem értettem ezt teljesen...huhh, nem egyszerű :-)
Na mind1. Azért kiváncsi lennék, hogy a régi Far Cry 3 egy mostani masszív középkategóriás géppel produkál-e még most is ilyen hibát, egy ilyen hármas egyvelegnél, vagy az a limit az erősebb hardverrel feloldódott azóta?!
Amúgy azért remélem másnál nincs ilyen probléma a játékkal (mármint az 5-tel), de van egy sejtésem, hogy ez ennyire azért nem ilyen egyszerű. Utoljára szerkesztette: mester1987, 2018.05.08. 03:47:43
Hali,
már 2012-től a Far Cry 3-mal és később a 4-gyel is tapasztaltam ezt a hibát, de mint mindig kizárom, hogy a játékkal van baj.
Mikor nagy aktivitás van, hirtelen előkerülő jármű és esetleg túsz szituáció meg mondjuk pár állat, akkor másnál is lemegy az FPS 35-40 %-ot is? Az egy dolog, hogy majdnem előttem dobja be az eseményeket, ezt már tudom. Ez nem is nagyon fog változni, max SSD-vel.
Szóval másnál is lemegy az FPS harmadértékre vagy ezt vegyem úgy, hogy a játékgyártónak az SSD már alap, függetlenül attól, hogy a gépigénybe beleírta vagy nem...vagy lehet kifogás a részükről, hogy védjék magukat (de ez most mindegy is főleg az én esetemben).
Vagy még azt tudom elképzelni, hogy még az ajánlott processzor sem elég...ezért ugrik le 40%-ot a fenti hármas ha összejön.
UI: Ja és a benchmarkban nincs ez az aktivitás vagy nevezzük megterhelésnek, szóval, aki elhiszi, hogy a benchmark teszttel majd konstant értékkel fog játszani azt elbizonytalanítom, mert nem fog (hacsak nem 120 FPS a legalacsonyabb érték a teljesítménytesztben...)
Nekem is mindent alacsonyra tett induláskor,mondom kizárt dolog,felnyomtam mindent maxra,és láss csodát,60 fps a benchmark szerint,meg se kottyanik a gépnek. Egyébként nagyon túltolták az egészet.Tiszta Just Cause 2-3 lett belőle.A piros tartályokkal meg egyenesen utalnak is a másik játékra.A jármüvásárlás,és spawnoltatás is onnan van lopva egyenesen.Jó móka az npc-k felfogadása,csak egy idő után idegesitőek,akadályoznak az akcióban,főleg mikor rossz oldalon szálltam be a kocsiba,és az npc csaj kezdett el vezetni.Egy úttorlasz előtt fogta magát és leállt,majd kiszállt a marhája,nem hogy keresztültörte volna. Igen fura látvány az úton fekvő hullák,és állattetemek,meg a hullákból zabáló állatok is.D De azt végképp nem értem miért nem lehetett változatos ellenfeleket kreálni.Már a tököm kivan hogy ezredszerre is ugyanazt az ürgét ölöm le.(hasonlít Jézusra.D).Na és az útkeresés,meg a mesterséges intelligencia,nagyon gyatra lett.Felborulnak az ellenfelek ha akadályba ütköznek,fekve mászik fel a tetőre,meg vannak még furaságok.A robbantás lett egyedül látványos,meg a fegyverek hangja,ebben is a Just Cause volt a legjobb ugye.Talán egy nagy javításban orvosolják ezeket a hibákat.Még az elején járok,börtön megszabaditva,kis falu megszabaditva,most megyek északra a harmadik helyszinre,igy a többiről nem tudok nyilatkozni.
Szerintem meg pont az előnyére válik a mozgalmasabb életkörülmény. Legalább jobban rá van utalva az ember, hogy megtervezze az útjait A-ból B-be, meg egyébként is, hogy mikor milyen segítséget és járműveket használjon. Sok, taktikázásra lehetőséget adó lehetőség van, ami mindenképp jó. Magyarán nem csak bolyongunk céltalanul 10 percekig, hanem váratlan események is közbe rondíthatnak, illetve váratlan feladatok is adódhatnak.
Nem igaz, hogy ebben a szar játékban nem lehet anélkül 10m-t haladni ,hogy ne kezdjenek el szarrá lőni. Annyira idegesítő, hogy a végtelen lélekszámú kultisták minden négyzetméteren ott állnak, a repülő járművek meg már csak a ráadás. A küldetések is annyira ötlettelenek ,hogy az valami eszméletlen és nem csak a mellékküldetések az öld meg az ilyen olyan gyilkos szarvast, medvét, meg nem tudom mit, vagy hozz vissza ilyen olyan lomokat, hanem a story küldetésnek csúfolt valamik is, azért szomorú ez, mert még a 4-ben is egész jó missziók voltak.
Valóban nem túl nagy a gépigénye, ellenben a látvány gyönyörű amit ad. Igaz ha szőrös szívűek akarnánk lenni, azért volna mibe belekötni grafikai részletesség terén 1-2 objektumnál, de ezeket leszámítva tényleg nagyon szép a természet/környezet kidolgozottsága. Én UHD-ben csutkamax-ra húzva kapok min.37fps-t. Utoljára szerkesztette: Rita79, 2018.04.23. 10:12:42
Csak azért írok, mert meglepett a játék: 1280x720-ban indult el úgy, hogy minden alacsony beállításon volt, de gyanús volt nekem, hogy nagyon magas a framerate, ezért kíváncsiságból felraktam először Full HD-ra, majd Ultra minőségre. Döbbenet, de akkor is legalább 30 FPS-em volt a legelborultabb akciójelenetek közben is, ami akár szomorú is lehetne, ha nem egy R7 370-es (2GB) videokártyám lenne, ami még 30.000 Ft-ot se nagyon ér.
A processzort sem nagyon zabálja, bár a kemény lövöldözések közepette nem volt időm nézni a terhelési adatokat, de 50% fölé nem nagyon ment az érték. A processzorom típusa: FX-8350, ez sem egy mai darab, az értéke épphogy meghaladja a 20.000 Ft-ot.
Szóval, akit esetleg a játék hivatalos gépigénye tántorított volna el, hogy megvegye azt, annak üzenem, hogy nyugodtan nekiállhat egy elavultnak tűnő géppel is, valószínűleg menni fog!
Ha jól emlékszem, RAM-ból 5 GB-ot eszik a Far Cry 5, szóval ha más nem fut a gépen, akkor 8 GB is elég neki, nekem 16 van, és egy röccenés sem volt soha akkor sem, ha helikopterrel, vagy repülővel mentem...
Maga a játék eddig nagyon tetszik, változatos, hangulatos, kiváló kikapcsolódás!
Sziasztok! Lenne egy véleménykifejtésem, illetve két kérdésem: (Az 5 előtt újrajátszottam a 4-et.)
Az most komoly hogy az 5-ben a főhős egyáltalán nem beszél?! A FC4-ben még Ajay is beszélt... Nincsenek az olyan apróbb animációk mint az állat megnyúzása és növény leszedése??? EZ IS KOMOLY?! Ezek voltak a legjobbak... :DD Nincs minimap.. Mondjuk, értem már hogy miért, azért opcionális lehetőségnek jó lett volna, de mégis fejlesztőknek van igaza sztem. (Azért vannak helyzetek amikor hiányolom azt.
Tök jó ez a Gun Hire dolog. Sokkal jobb mint a 4-ben. Kérdés: ha már nincs rá szükségem hogyan lehet őt elküldeni? (Ezt nem találtam meg a tutorial menüben.) 2. kérdés: Arcade-ben a pénzszerzés a főjátékhoz valóban igaz? Elég a főmenüből is indítani a Arcade-t, vagy oda kell menni az ilyen automatákhoz az igazi játékban és onnan indítani? Köszi előre is a válaszokat. Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2018.04.17. 11:42:04
Bocs a tudatlanságomért, de a játék mappájában található easyanticheat az micsoda? Köze van ahhoz ha valaki csalni akar a játékban? Utoljára szerkesztette: Howkeddlee, 2018.04.16. 17:39:17
Nézd meg a Feladatkezelőben, melyik process CPU-igénye ugrik meg időnként.
Csak tippelni tudok, hogy hogyan lehetne megoldani a problémát: - minden alkalmazást zárj be a háttérben; - töredezettségmentesítsd a partíciót, amin a játék van; - válts teljesítménycentrikus energiagazdálkodásra a Vezérlőpultban; - telepítsd SSD-re a játékot; - próbálj ki egy-két régebbi videodrájvert; - próbáld ki a Windows 10-et - előbb-utóbb úgyis kénytelen leszel azt használni; - ha túl van hajtva a gép, állíts vissza mindent alap órajelre.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem, valamelyik javaslat megoldja a gondod!
Sziasztok! Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy miért laggol a játék? A gépemnek bírnia kellene. (win 7 64bit, GTX980/391.35 driver, i7 4770K 4,6ghz, 16gr ram) 60-70FPS megy majd hirtelen beakad néhány mp-enként és leesik 10-15FPS-re. Köszönöm a segítséget!
38 óra után meglett a befejezés. Bár magának a játéknak részemről még nincs vége. Folytattam, csinálom a kimaradt mellékeseket és az arcade-ot. Ez utóbbi egész korrekt kis lövölde, többféle szituációval és viszonylag jó térképekkel. Nyilván az alap játékhoz nem ér fel, de egy kis lövöldözéshez pont megteszi. Többjátékos része is hasonló. Season Pass is esélyes. Az nem volt betervezve, de ha ilyen jó volt az alapjáték, akkor nem nyúlhatok nagyon mellé. Utoljára szerkesztette: Árnyvadász, 2018.04.09. 09:33:13
Jó, asszem már megvan...
Az eventek csak Season Pass-szal érhetők el?
Big spender trófeához pl 50.000-ért kell járművet venni :)
Nyilván senki sem fogja stopperrel mérni az időt, de mint a legjövedelmezőbb elfoglaltság van bemutatva: 10 perc alatt keresel 30k-t, ha annyi kell épp vmihez... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2018.04.07. 16:44:15
Igaz, hogy a horvát srác angolul nyomja, de azért érthető, látható a lényeg.
NA ez könnyen leküzdhető.
Ha repcsi zaklat/köröz lőjj rá, akkor elkezd téged támadni. Az a lényeg, hogy nem mozogj állj vele szembe, ha eltalál állj a 2 géppuska szórása közé, látni lehet hova kell mozdulnod. Ha kellemes távolságba ért támadás közben, sorozd meg a pilóta fülkét bármilyen fegyverrel, és kész.Ja és ugorj el a lezuhanó gép elől. Uszkve kb íjjal és csúzlival nem szedtem le még repcsit :)
Ja ha bombát dob futás 10 métert és vár be amíg megint támad.
Érdemes felvenni a perket, hogy 2 fő fegyvered legyen, és akkor simán tudsz szerezni egy útlezárásnál RPG-t, vagy géppuskát. Az utóbbira szavazok ebben az esetben, mert RPG-vel az életben nem találod el. Amúgy meg elég sokfelé vannak elszórva géppuska fészkek.
Hát rohadtul idegesítő, hogy mennék küldetést felvenni, de nem lehet mert jön a repülő emberünk akcióba lendül és amíg a retek ott köröz addig semmit nem lehet vele kezdeni. Természetesen célszerszámom még nincsen a repülők ellen, házba meg hiába megyek be nem segít nem megy el a hülye repülő. Ez nem tudom miért hiányzott ebbe a játékba.
Live event valakinél működik? Nekem visszaszámol 2:00-ről és ha letelik újra visszaszámlálás.
Most nem magára a játékra akartam utalni,hanem inkább arra hogy ezt megcsinálták igy,évekkel ezelőtt,és a mai fejlesztőkben már nincs meg az igény erre,ahogy a playereknek sincs. De most akkor hagyjuk az ágakat meg a tüzet , ott az AI: segitenek egymásnak,konkrétan le van animálva,többféleképpen: felveszi elviszi fedezékbe,vagy ott helyben próbálja gyógyítani. itt meg hozzáér mint pistike az óvodába fogócska közben és kész is . Nem mondom azt hogy jó a játék ,azt sem hogy rossz. De ezek nélkül az apróságok nélkül mindenképp kevesebb ,mint ami lehetne,és nekünk playereknek kellene kiharcolni ezt valamiféleképpen,hogy ne csak x edik rész jöjjön kétévente,hanem hogy igényesebb játékokat kapjunk ,ahol a minimum az lenne amit már egyszer mutattak.
Téma részemről lezárva,kicsit gondolkodjatok rajta :D
Akkoriban ezek a dolgok jelentették azt ami miatt lehetett kísérletezni és technikai oldaláról is élvezni egy ilyen játékot. Már az első Far Cry is teret adott ennek, itt magasabb szintre emelték. Maga a játék menete egy idő után nagyon önismétlő volt és bele lehetett unni. Az első térképet megcsináltam, de a másodikhoz már nem fogtam neki, pont emiatt. Az viszont megmaradt bennem, mennyire is jó volt a fizika, a tűz terjedése, a szél szimulálása, ami hatott a fűre és a fákra is egyaránt. Hangulata is megvolt, de a helyszínek tekintetében csak ritkán volt olyan ami nagyon eltérő lett volna. Nekem inkább tűnt egy technológiai demónak, lásd mennyit fejlődött a Dunia engine, de mint játék elbukott.
FC5 lehet nem tartalmazza ezeket, de őszintén nem is hiányzik. Sőt, ha ezt a videót nem látom, fel sem tűnt volna. Illetve egy dolgot azért hiányoltam az FC5-ben. A fémlemezek, fából készült dolgokat, ha meglövöm, ott elvártam volna, hogy a golyó a mögötte lévő ellenfelet megölje. De itt sem a FC2 ugrott be, hanem a többi akciójáték, ahol ezt általában meg szokták csinálni normálisan.
Egyébként a videó tetszett, mert ez mutatja, már akkoriban is mennyi mindent meg tudtak oldani. Én emlékszem, hogy ezekből a dolgokkal kísérleteztem is, ahogy az első részben is a hordók legurításával, ami agyonnyomta az ellenfelet. Meg mikor lelőttem valakit belöktem a vízbe, majd néztem ahogy a vére kezd terjedni a víz felszínén. FC5-ben pedig azt figyeltem meg, a hullák egy rövid ideig fent maradnak a víz felszínén, majd egyszer csak lemerülnek a fenékre.
A maga idejében az egész játék, főleg a grafikája, meg az afrikai setting egy nagyonújszerű és üde színfolt volt. Az meg ugye csak később derült ki menet közben, hogy repetitív, és gagyi az AI. Ettől még én is szívesen gondolok vissza rá.
Nekem a FC2-ról csak az maradt meg, hogy lélekölően dögunalmas volt. Persze ha valaki arra izgul fel, hogy ég a fü, meg meg potyognak az ágak akkor neki masterpiece volt.
Ez igaz, de azért volt fejlődés is. A kettőben halálra idegesített, hogy ott vagyunk az afrikai szavannán és semmi ragadozó nincs, csak pár növényevő, az is csak díszletnek. Konkrétan minden alkalommal, amikor úsztam, azt vártam, hogy mikor jön egy krokodil, de persze nem volt semmi. Ezen a téren a FC3 óriási előrelépés volt. A világ emiatt előnek tűnt a folytatásokban.
Meg a kettőben hihetetlen volt, még az 5-höz képest is a respawn. Konkrétan küldtéshez odafelé kiírtottam egy kereszteződésnél egy checkpointot, aztán visszafelé megint tele volt. A hülye buszozás, mint fast travel sem működött, ezért a legtöbb idő azzal ment, hogy ide-oda kocsikáztunk a térképen, közben ha elkavarodtunk többször is ugyanazt az outpostot kellett kiírtanunk. Egy idő után idegesítő volt. Amúgy jó játék volt a kettő is, persze. Ilyen videót meg bármelyik nap lehetne csinálni a Crysis és pl akármelyik új COD között is.
Hmm, ezeket észre sem vettem. Most megnéztem 3-ban még volt minimális rombolhatóság(kisebb növények leveleinek lelövöldözése), de az épületek már statikusak voltak. Azért az nevetséges, hogy 2008-as graf motor az akkori hardveren normálisan le tudta kezelni a dolgokat. Mondjuk a 2-ben a tüzet időnként erős túlzásnak tartottam. Viszont az ellenségek viselkedési különbsége az döbbenet. Azért kapják be, hogy lebutítottak az ellent.
Az efféle apró részletek ma már nem pálya sajnos....akkor még probáltak arra menni ,hogy valami szép és "sok" legyen. Ma már csak a tucattermelés a lényeg meg a dlc-k aprólékos munkára nem adnak pénzt.Annak az érának vége van kb örökre.
Még egy észrevétel: valami kis randomizációt tehetnének az ellenfelek skinjeibe, mert elég kiábrándító, hogy a 5 percen belül 20-szor ölöm le a piros felsős, taktikai mellényes raszta hajú szakállas hippit. Mondjuk ez a Divisionban is így volt. Mindenhol kapucnis néger.... pff...
Nincs visszafoglalás.
Nekem nagyon tetszett, hogy egy terület felszabadítása után a turisták leptek el mindent. Számomra a történet nem számít. Hiszen az alaphelyzet úgyis az, hogy én vagyok a jófiú és megmentem a világot a rosszaktól. A köntös változhat, de a lényeg mindig ez lesz. Eddig mindig unalomba fulladtak a játékok miután minden számomra lényeges dolgot kifejlesztettem. Ez az első harmad felénél összejött most és még mindig élvezem. Változatos, főleg a rejtekhelyek. Lassan a játék kétharmadához érek, de még mindig el tudok bambulni a fákon, a tájon, olyan szép. Törés, zúzás. Észrevettétek hogy a maci békeidőben milyen kecsesen mászik át a kerítéseken, de akcióban semmi nem állja útját? :) Ki simogatta már meg a macit? ;-) Nálam ez az év játéka lesz, de akár még a valaha készített legjobb játék díját is elviheti. Utoljára szerkesztette: lalakov, 2018.04.03. 22:20:24
Rohadtul idegesítő, hogy 1 métert nem lehet anélkül haladni ,hogy ne jönne egy retkes repülő aki aztán vagy addig követ amíg ő vagy a földi társai le nem szednek ,vagy pedig nagy nehezen le nem lövöd. Később biztos poén lesz ezeket lelövöldözni de így a játék elején inkább csak idegtépő. Na meg minek kipucolni egy helyet ha tőle 5 méterre mindig ugyanúgy ott fog állni az oda rendelt 2 katona, mindegy hányszor ölöd meg őket. Az 5 méterenként ellenség jön szembe dolgot meg már leírták előttem is páran.
Ebben a részben már nem próbálják meg visszafoglalni a területeket, mint a 4-ben tették Ping-Pong emberei?
Nekem magával a nagyon nem átgondolt "játékkal" van bajom!
Eleve: polgárháború és amennyi hulla, meg élő szektás van benne, akkor itt az összecsapások előtt egymást kellett volna taposniuk az itt lakóknak, de nem látom az őket befogadni tudó toronyházak dzsungelét...
Aszondja, hogy egy völgy és a két vége lezárva..., tehát: se villany, se gáz, se benzin..., azaz: lassan mindenki gyalog jár és nyíllal, baseballütővel hadakozik, mer' a lőszer is fogyóban..., ehhez képest a játékban: mindenki, ahogy azt békeidőben megszokta, kocsival jár még a klozetra is. Apropó: majd minden bozótban egy repülőeszközt találni, vagy az talál ránk és még senki sem tudta elhagyni az övezetet, meg, mintha a hegymászásról sem hallottak volna még az itt élők, ugyan már!
Atombiztos bunkerek és a felében víz áll..., a maci meg az "első" elé vetődő "jóságos idegen" füttyeire "táncol", aha!
Falkában járó kóbor kutyák, kifosztott boltok, a gyengébbekre, náluk kisebb csoportokra vadászók, ahogy az ilyenkor "szokásos", meg sehol...
A legnagyobb hiba meg még mindig, hogy csak egy mesterségesen egótúltengésben szenvedtetett főszereplő van, aki nélkül még a nap sem tud felkelni, de az osztódással szaporodó ellenség bármelyike kiszúrja őt a map túlvégéről is és ahogy az az embereknél megszokott: kaptártudattal mindegyikük csak rá támad!
Szumma: az egyre tágasabb és valósághűbb környezet fejlesztési lécsőit mutatják be épp az ubi játékai, de már nagyon penetráns a rókabőrszag -> most már a játékmechanikán is ideje volna csiszolni! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2018.04.03. 15:52:19
Lángszórós meg pajzsos ikonos (ellenállóbb) ellenfelekre nagyon jó taktika, hogy ne a testét, fejét lődd, hanem a hátán lévő tartályt. Oda elég egy két pontosabb célzott lövés és a közelben mindent visz a robbanás. :)
Nekem egyedül az északi területen volt frusztráló (itt kezdtem a játékot egyébként az elején) az állandó zaklatás, szinte lépni nem lehetett kis túlzással és autózni, haladni is alig, meg akkor még alacsony életerőm volt és pikk pakk lelőttek a kocsiból vezetés közben is. De arra én is emlékszem, ha leálltam és alaposabban megtisztítottam egy területet, akkor egy darabig nyugi volt.
Meg ha a természet lágy ölén mentem, elhagyatottabb utakon, turistaösvényeken, meg egyéb eldugottabb részeken, akkor maximum a vadállatoktól kellett csak fosni. Esetleg a hegycsúcsok közelében feltűnt néha helikopter, aztán vagy sikerült (LMG-vel sima ügy) leszedni, de ha nem volt olyan fegyver nálam, akkor fostócsává lőtt, vagy egyszerűen csak leszédültem a párkányokról a mélybe és szörnyet haltam. Mert ekkor még se ejtőernyőm se denevérruhám nem volt.
A vidéki részek nekem sokkal nyugisabbak voltak, meg addigra már lényegesen keményebb voltam. Lehet ezért sem tűnt annyira rázósnak egy egy szitu. Például a játék elején még a horgászás is inkább rémálom volt. Aztán vettem új pecabotot, megtanultam a horgászáshoz szükséges képességet és bármilyen halat kifogtam. A nehezebbeket is, csak tovább tartott kihúzni.
Ezt a szektás támadásokat, állandó járműforgalmat részükről valóban túltolták a készítők. Valamilyen szinten érthető, mert az ellenállás megerősítéséért járó pontokat ezek is adják, de azért tényleg sok volt időnként. Viszont amint fel van szabadítva az adott régió, onnantól már nyugodtan lehet bármerre kocsikázni, repülőzni, gyalogszerrel vagy vízen menni, mert ez megszűnik. Onnantól már csak a helyi lakosoktól fogsz agyfaszt kapni, mert mindenütt azok cikáznak. Például a játék térképének határánál gyakran mászkáltam, mert oda is raktak a készítők tartalmat. Nem értettem mi a fasz az állandó robbanás hangja ami a közelből jött, hiszen már végeztem a szektával ezen a területen. Erre kiderült a civilek repkednek és képtelenek visszafordulni, kitérni a magas sziklafalak elől és folyvást belebasszák magukat a kőfalba, mire robban az egész gép. Aztán újra beteleportálja a játék a gépeket és újra nekivágódnak a szikláknak.
De ha megfigyelitek amikor az AI (társak, akiket felbérelünk) vezeti a járművet és ti bent ültök mellette, nem az út közepén megy, hanem félig az úton és félig a salakos részen, ahol kis bokrok egyéb vannak, amiket egy az egyben szarrá zúz. Arról nem is beszélve, hogy megy át az úton tehén, szarvas, akármi... ugyan...mi az... telibe hülyébe találja ahogy kell. :D
Mondjuk ettől függetlenül elég jó időszakai is vannak az AI-nak, de képes ordas nagy butaságokra is.
Hát, igen: ahhoz képest, hogy egy polgárháború sújtotta övezet, túl sok a "túlélő" és főként a szektás sereg száma nő jóval a még hihető fölé. Annyi ember mozog itt - az összecsapások kezdete után is - , mintha nem is egy távoli, az ember által ritkábban lakott területen játszódna, hanem egy nagyváros forgatagában! Szerintem is: a kevesebb több volna ebben az esetben!
A respawn megoldása sem tökéletes, de ez a probléma már a Wildlands-ban is megmutatkozott. Kár, hogy azóta sem tudtak(/akartak?) javítani rajta...
A kinyuvadni nem akaró ellenfelek is lehangolóak: ha a páncélzat magát a sebzést meg is akadályozza, az ütés erejétől már el kéne ájulniuk - fejlövésnél a "nyakcsigolyatörés" sem valószínűtlen esemény, hiába a golyóálló sisak/maszk... A fájdalomérzetet lehet tompítani "szerekkel", de ilyen fokú zombiságot előidézni még nem tud az ismert tudomány!
Ha nem lármáztok akkor is jönnek a lemmingek ilyen nagy tömegben? A korábbi játékokban a csendes munka igen hasznos volt ilyen szempontból. Főként magasabb nehézségen. Nincs lárma - nincs erősítés. :)
Ezt még nem próbáltam, de tervben van. Majd valamikor betárazom szűkösebb időkre, meg ki is próbálom.
Áljj meg valahol egy darabig. Én pl kempeltem pár napot egy óriásplakát tetején az út mentén. Egy darabig jöttek az ellenfelek, kész roncstemető volt már az út, erdő mező felégetve, állatok elhullva, aztán volt, hogy órákig semmi akart jönni, főleg ha meg se mozdultam :)
De az való igaz, hogy az úton útfélen zaklatás helyett inkább több és keményebb ellenfelet rakhattak volna az outpostokra. Szerintem azoknak a kitakarítása túl könnyű.
Engem egy dolog zavar nagyon a játékban: a mérhetetlen sok ellenfél, szinte levegőt sem lehet kapni tőlük. Komolyan, szinte lehetetlenség úgy átkelni az úton, hogy legalább egy ellenséges autó ne jöjjön pont akkor arra. NPC-vel is guggolva kell beszélnem, mert tuti belém kötnek duma közben. Ezt nem érezték frusztrálónak a fejlesztők?
A repülőgépes/helikopteres ellenfeleket is jól elcseszték. Tök mindegy milyen tereptárgyak között vagy akkor is észrevesznek. Ott állok az ős dzsungel kellős közepén, tiszta bokor minden, körben csak fák ameddig ellátsz, de az arra szálló repülő simán észrevesz a levegőből a fák között.És igen, ha mögötte vagyok akkor is. Na ne etessenek már.
A golyóálló lángszórósok is nagyon menők lettek, gratulálok! Ki a fene találta ezt ki? Már miért is halna meg 5 fejlövéstől? Tök realisztikus...
Arról még nem is beszélve, hogy kiirtom az ellenfeleket egy kis vasútállomás körül, arrébb megyek 10m-t, mire visszafordulok már megint ott állnak és lőnek rám. Vicc.
Ettől függetlenül a játék jó, nehéz fokozaton van benne kihívás, lehet benne horgászni, vadászni, Achievementeket gyűjteni, Challenge-eket csinálni, de a Wildlands és a Far Cry 3/4 SOKKAL jobb volt szerintem. 17.000 Ft-ot ez nem ér meg.
A 3 területből nekem John-é tetszett eddig a legjobban. Az északi időnként elég idegesítő volt az állandó támadások miatt. Sokszor előfordult, hogy egy npc-vel szerettem volna beszélni, hogy elmondja a monológját, de ideje sem volt végigmondani, mert jöttek a nyakamba a szektások. Ezt a másik két terület esetén nem éreztem ennyire túlzónak.
Az északi az a tipikus hegyvidéki, és szerintem pont ez az, ami kevéssé változatos, mert mindenhol fenyőerdők vannak. Mondjuk még így is szép és remek kis helyszínek vannak, de a másik kettőt én lényegesen változatosabbnak találtam. Aztán persze ízlés kérdése is.
Szerencsére elég sokféle módon lehet a játékot játszani, így ha neked tényleg nem jött be, akkor a levegőből hamar letudhatod.
Nekem Faith területe pont nem jön be. Amúgy is elég nyomasztó már az egyhangúsága az egész terepnek, de Faithnél még rá is tesz erre egy lapáttal ez a zombizós ijesztgetős betépett baromság. Szal kezdem unni. Leginkább csak heliből takarítgatok, semmi kihívást nem jelent így, de legalább a jelenéseivel is békén hagy. John déli területe jobb volt. Remélem az északi megint normálisabb lesz.
Jól jött az elmúlt 4 nap. Tudtam játszani a játékkal, igaz nem annyit amennyit szerettem volna, de így is benne vagyok a 32. órában. Véleményem nem igazán változott. Most is ugyanúgy vonz befelé és nem akar ereszteni a fogásból. Eddig Jacob és John területét szabadítottam fel, de mindkettőnél maradtak küldetések, amiket be fogok pótolni, mert ebben a játékban legyen szó fő vagy mellékes tevékenységről, izgalmasak és változatosak a feladatok. A prepper stash-ek a kedvenceim egyébként.
Faith Seed területén vagyok jelenleg, de ott még bőven akad tennivaló és még itt van egy robbantási szakértő, akihez el kell mennem és ha ez megvan, akkor teljes a brigád. Nekem az eddigi segítők közül legjobban a helikopteres és a mesterlövész csak jött be a legjobban. De összességében mindig váltogatom, ahogy épp kedvem szottyan vagy a feladatnak megfelelően. Viszont inkább az embereket preferálom jobban. Az állatokkal úgy látszik a Primal-ban már kijátszottam magam.
Eddig egyetlen egy program leállás hibám volt, 20 óra környékén egy mentés után kilépett az asztalra a játék, de más hibába nem futottam bele. Illetve még egybe, de az legyintős kategória. (A repülős emberke, Rick ikonja nem tűnik el a térképről, holott a hozzá tartozó küldetést már megcsináltam.)
Nem tudom mennyi idő lesz a vége, de nem sietek és biztosan nem is lesz 100%-os végigjátszásom, mert pár Clutch Nixon próba annyira nehéz, hogy én inkább feladtam a sokadik próbálkozás után, meg igazából ezeknek semmi köze a játékhoz. Kipróbáltam az Arcade módot is, egészen szórakoztató, talán a játék befejezése után még jó lesz amolyan levezetésképpen.
Az Only You nekem is bevésődött az agyamba. Most már ha ezt a számot meghallom, tuti nem Elvis, hanem a FC5 fog eszembe jutni. :)
Sokszor azon kapom magam, hogy elkezdem dúdolni és nem bírom abbahagyni. :D
Igen csak ebben az esetben nem coopnak kellett volna nevezni hanem valami új nevet kitalálni neki, nagyon sokakat megtévesztettek és ugyebár előtte ott volt a wildlands ahol működött a dolog. Nem hinném, hogy olyan bonyolult lett volna mindkét játékmenetet megalkotni.
A co-op miatt írtam az Ubisoftnak, illetve sikerült a live supportjukat elérni. Azzal indokolják, hogy csak a host progressel, hogy így bárki bármikor becsatlakozhat kalandozni máshoz. Micsoda marhaság. Hát vagy co-opban toljuk vagy egyedül... És igen 20 óra játék után haverral kezdhettük elölről nekem, mikor rájöttem, hogy nem tudom unlockolni az összes fegyverslotot. Kabaré. Maga a játék viszont zseniális. Engem lenyűgöz a világa!
OOOOOONLYYYYY YOUUUU
Nem számolja alul a játék az időt? Mintha sokkal többet játszottam volna vele.
Nagyon tetszenek a játékban szereplő zenék, az egész környezet hangulata megfogott.
Üdv! Hát ugye én mint host csak azt látom hogy mekkora "resistance level" kell az adott fegyver megnyílásához. De az alapján csak én tudom megvenni ő nem. Mert neki még az 1-es szintűek se vehetőek mikor van terület ahol már 3-as a level. Vagy rosszul értelmezzük ezt az egészet...
Végére értem én is 38 óra alatt. Összeségében tetszett de egyet kell értenem azokal akik szerint egy helyben topog a széria bár ez inkább ugy igaz, hogy egyet elöre utána meg egyet hátra. A npc-k jók voltak rengeteg a tenni való viszont a story nekem nem jött be. Ez a szkriptelt föszál meg totál hülyeség, ha jól számoltam vagy kilencszer kaptak el és ennyi lehetöségböl egyszer se öltek meg... Talán a következö résznél nem ártana egy AC:O szintü váltás meglépése csakhogy ne mindig ugyanazt csináljuk de mivel négy évente jön egy számozott rész ez nálam belefér.
Vagy jöhetne egy primal kettö is az nekem a korszak választás meg ugy összeségében is friss élmény volt, az első rész óta az kötött le a legjobban.
Szerintem nagy előrelépés történt a 3. rész óta(az utána következőkkel nem játszottam). Itt bármit lehet csinálni és semmi sem kötelező; maga a szabadság, egy gyönyörű környezetben. Eddig utáltam puszta kézzel ölni, de most a perk megszerzése után is használom néha. Nem szeretem a gépi társakat, mert csak a baj van velük, de sajtburesz nagyon kedves társnak bizonyult. 16 óra volt az első harmad befejezése, a maradék picit gyorsabb lesz, de így is olyan 40 óra lehet. Ha csak ilyen jó lesz a következő rész, én azt is elővételben veszem meg.
Játszogattam pár órát a játékkal és kicsit csalódott vagyok (sejtettem azért a videok alapján), hogy a 3 óta gyakorlatilag egy helyben áll a széria, vagy inkább visszafejlődik. Ok, szebb lett, nagyobb, látványosabb, de a történet gyenge (ok a 3 első fele elég magasra tette a lécet de akkor is), AI még mindig olyan amilyen. Szóval olyan mintha a közepes 4-el játszana az ember szebb grafikával új helyszínen, csak itt nem tudok embereket menet közben kiszedni a kocsiból, vagy ha igen akkor lehet perk kell hozzá, ez esetben elnézést. Az mondjuk pozitívum, hogy nem kell tornyokat mászni, és erre még a fejlesztők is ráfűztek egy poént. Na szóval el lehet ezzel lenni, el is leszek pár hétig de akkor is szomorú, hogy nem sikerül előrébb lépni.
Az északi részen a base jump jel csak jel nem küldetés, nem csinál semmit?
Nagy bugok nincsenek a coop-ban, viszont az elég gáz hogy gyakorlatilag semmit nem ment a becsatlakozott játékosnak. Nem elég hogy a story előrehaladás csak a host-nak kerül "elszámolásra", de úgy tűnik hogy a vendég játékos még a host által megnyitott fegyverek közül sem tud vásárolni. Vagy legalábbis mi nem jöttünk rá hogyan lehetne... De amúgy maga a gameplay ketten jó móka, nagy csatákat lehet lenyomni a fanatikusokkal.
Nálam 2560X1440p felbontásban high beállításnál 25 FPS Sajnos muszáj ez a felbontás mert egy 140 centis 4-ks tv-n nyomom... :D Megelégszem full hd-val is de az rontja a képkockákat egy ekkora tv esetében... Amúgy nem tudja valaki az miért van hogy ha felveszem videóra ahogy játszom,akkor a videó nem érzékeli a HDR opciót,és ezáltal szürkés a környezet,tehát olyan mintha ki lenne kapcsolva a HDR opció.. Vagyis a felvett videóban sem szép zöld a bokor hanem fakó....