Na, rogue trader első végigjátszás befejezve. Nem hibátlan a játék, de így is nekem toronymagasan a legjobb 40k játék, amit valaha csináltak bármilyen platformra. Aki szereti a 40k világát, annak kötelező darab.
Éles a WH40k Rogue Trader beta minden előrendelőnek.
"Biztos fun lesz… " Ha jól megtervezed, akkor tuti. A Shaman Slumber hex-e már-már csalás, ha nagy DC-vel tolod (nálam egy hex használó alap a partiba). Meg néztem, hogy kaptak a nature varázslatokat használók, egy tuningolt grease helyettesítőt a Winter's Grasp-ot. Gondolom nem véletlenül lett 2-es szintű, nehogy a trickster varázslat csökkentőjével le lehessen vinni a cantrip-ek közé, mint a grease-t. :D
Nem rosszak ezek e Shifterek. A Manticore és a Fey elsőre durvábbnak tűnik, mint a többi. Csináltam egy Slames csávót, de a taposós animációja kicsit lassú, viszont érdekes. Majd elválik, hogy megmarad-e. :)
Jó a lett a DLC, nekem bejött az új küldetések is, és még az act 5-ös rész hátra van. Az tuti, hogy a kövi végigjátszásom egy saját partys Sarkorians csapat lesz: 2 shifter, 2 barbár, 1 sámán, 1 druid. Biztos fun lesz… :D
Jó nagy patch mellett tegnap kijött a The last Sarkorians DLC. Most kezdtem új sztorit emiatt, egyelőre az új companion Ulbrig jópofa. Az új Shifter class is elég bejövős nekem.
A Paizo pattoghat ahogyan akar, nem egy súlycsoport a Wizards és a mögött álló Hasbro-val. Ezt az OGL-t akkor is keresztülverik csak más formában vagy szépen apránként. Ez az új irány, hasonlókat lépett a Blizzard a W3: Reforged map készítővel és a GW a W40K rajongók által készített youtube videókkal
A WOTC kiadott egy közleményt, ami már bíztatóbb: Link . De azért azzal indítani az írást, hogy meg akarják védeni a D&D-t a gyűlöletkeltő és diszkriminatív tartalmakban való használattól, az kicsit meredek. Nem ez volt az, ami kiverte a biztosítékot sokaknál. Ha szerintük ez az egyik fő priortás, akkor gond van (szerintem).
Kíváncsi vagyok milyen lesz a végleges dokumentum, de az ORC mögé beálló cégeknél már úgy tűnik, hogy eljátszották a bizalmat. Meg különben is, semmi sem garantálja, hogy ha lecsillapodnak a kedélyek, szépen lassan elkezdjék visszacsepegtetni az eredeti elképzeléseiket az új OGL-(ek)be.
Na úgy néz ki, hogy a Paizo nem akar az OGL1.1 alatt dolgozni. Helyette egy ORC (Open RPG Creative License) nyilt licenszt fognak használni és jogilag is felveszik a kesztyűt a Wizards of the Coast-al. :) A Paizo nyilatkozat: link Utoljára szerkesztette: fluency, 2023.01.13. 19:47:42
Talán jobb is, hogy nem változtatnak az alapjátékon. A hirtelen változások feldolgozhatatlanok lennének az itteni "játékosoknak" és a hikomatos karaktereiknek. Így mindegyikőtök nyugodtan ökörködhetet tovább az elcseszett karakterötleteivel büntetlenül.
Nekem igazából egyik dlc sem jött be eddig, amit az Owlcat a játékaihoz kiadott. Ezzel is az a bajom, hogy új játékmódot csinál, nem a főkampányhoz ad hozzá valami pluszt. Jobban szeretem az olyan dlc-ket, mint amilyen a Pillars 2-höz volt, hogy adott egy új küldetéscsomagot meg helyszínt, amit bármikor meglátogathattunk a főkampány alatt.
Atyaég..te aztán belevaló 8 éves vagy :) na jó befejeztem.. :)
Kedves MarkBlade!
Én nem akarok kilépni sehonnan. Nincsenek beteges fantáziáim amiket ki akarok élni egy játékban azzal, hogy másnak tettetem magam. A KM tegye elém a szörnyeket aztán meglátjuk ki a jobb. Én a játék szabályainak keretein belül ténykedem, nekem az bőven elég.
A kötekedő stílusodtól pedig eltekintek. Nyilvánvaló, hogy nem vagyok egy szinten ha D&D-ről vagy bármilyen más szabályrendszerről van szó ezért elnézem neked de sajnálom, hogy megrekedtél a történet=játék szinten. És ez mindenki másra is vonatkozik. Remélem egy nagy megértitek ti is de addig csak körbe-körbe megyünk itt az idétlenkedéseitek miatt. Menjetek vissza a hikomatos karaktereitekkel játszani én pedig megyek és végigtolok valami CRPG játékot a legnehezebb szinten, hogy egy kis kihívás is legyen, mert annak is híján vagyunk manapság. Az átlag játékos képességeiről és játéktudásáról már nem is beszéljünk.
Kívánnék nektek jó szórakozást de tudom, hogy igazából fogalmatok sincs róla, hogy mi az. Utoljára szerkesztette: Crasher99, 2022.08.02. 17:18:55
Szerintem nem voltam személyeskedő ha így érzed bocsás meg kérlek.. Lehet pont a kioktató, kötekedő, stilusod, a mindent jobban tudok mint mások érzés kelltése hozzta ki belőlem de úgy látszik tévedtem és nem is tudod jobban. Az biztos hogy nem az én klubjaim voltak mert akkor most jobban élnék de mivel a d&d egy történet alapú mese /határozottan mese/ ezért nehéz egyeztettnem a borg logikáddal.. ne meneküljenek békések a szándékaink.. /támad a mars/ egyszóval ha mindenki azt mondja neked hogy ne hajts fel a forgalommal szembe a pályára kérlek figyelj rájuk jót akarnak. Több hasonlatotnem írok igérem. Ez a játék jó és bár a karakteralkotásnál nem kell dobni bármilyen karakterrel lehet élvezni a játékot a nehézség beallításával. Amit a szerepjátéknál a km ha így tetszik felügyel. Mert nem az a célja hogy kinyírja a csapatot hanem az önfeledt szorakozás és a többiek ismerete. Ez a játék célja és ezért volt sikeres mert kiléphettél a világból és szó szerint bármi lehettél.. és nem a kockákon múlt a játék az csak izgalmasabbá tette a random faktorral.
Tisztában vagyok azzal, hogy van kockadobással eldöntendő illetve úgynevezett "point buy" rendszer is. Ezzel ismételten nem mondtál újat. A "klubjaid" nem érdekelnek de elég hígagyúnak kell lenniük, hogy a "Dungeon Master"-ből "Mesélő" legyen. De legyen, elismerem, hogy a "Kalandmester" sem egészen jó fordítás. Annak viszont örülök, hogy felhoztad miként is működne nálam a random dobással kell kihozni a statokat. Először is, én sosem csalok. Akkor is min-maxolok amennyire lehet de amikor már látszik, hogy a karakter elérte az amit el tud akkor egyszerűen feláldozom, nem kötődöm hozzájuk semmilyen szinten. Így az én szórakozásom is örök. Illetve nem kell semmilyen karakterötlettel előállnod, hogy tisztán lássam milyenekkel játszatok. Ott vannak a példák az előző hozzászólásomban.
Kedves fluency!
Kár, hogy a döntések amiket a játékban hozol végül mindig egy kockadobáshoz vezetnek. :) Ez rém gyenge meghatározás. Egy szerepjátékban a szereped az, hogy te most tank leszel, a gyógyító, a skilles ember vagy aki osztja a sebzést. Ez a szerep, nem pedig, hogy "lemészárolták a családomat és bosszút akarok állni a gyilkosain" ökörködés n+1 alkalommal. A játék lényege a szabályrendszere és a szereped határozza meg, hogy milyen módon és melyik aspektusával kell többet foglalkoznod és abból kihozni a maximumot. Az egész onnan indult, hogy DM versus a játékosok, semmi történet. Ez a legtisztább mód ahogyan játszhatsz bármit is.
A személyeskedéssel pedig nem sokra mentek. Olvastam és hallottam már az összes storyfag megjegyzéseit a játékstílusomra. Sosem csinálnám másképp és nem bántam meg semmit.
Nem sokat játszottál asztali szerepjátékokkal úgy nézem. A D&D és a legtöbb szerepjáték esszenciája (bármennyire is fáj neked) ez: "At its heart, D&D is a game that focuses on storytelling. The dice just help you along. Everything is your decision, from what you look like, to how you act, to what happens next." :)
Így közel 30 éve játszottam a d&d 2 verzióval. Akkor még mesélő volt.. a klubokban is így hívták. Nem tudom te hol éltél akkor azonban akkor még nem volt ennyi lehetőség a asztali szerepjátékokban. Megsúgom nem óvoda volt. Tény hogy össze lehet jól rakni egy karaktert és lehet rosszul is ami megnehezíti a dolgokat de a szorakozás örök. Amikor a karaktert készíted a statokat is kidobod és ha rosszat sikerült godolom te inkább hazamész vagy becsalod mert hát a nélkül nem játék a játék. Te a játékból 1eseket meg 6 osokat látsz ami elég sivár tekintve hogy nem számít a történet és gondolom végig is csalod az egészet mert hát a számok és a győzelem.. ennyi a maximum amit tudsz? Én egy karakterötletet sem mondtam amúgy sőt más sem ahogy néztem csak próbálsz jóképű troll lenni akit a még gyengén összerakott karakterek is lenyomnak. Nem nem vagy Vecna..
Az egésznek a lényege, hogy megbirkózza KM által eléd állított kihívásokkal. Legyen az szörny vagy valami skill check. Tökmindegy, hogy mi a mellékes sallang. A szabályrendszer a lényeg, a többi csak köret. Annak is csak nagyon kicsi. Egy jól optimalizált karakterrel messzebbre juthatsz és többet segíthetsz az asztalnál ülőknek mint egy ócska "karakterötlettel" . Elképesztően sokat láttam már azokból. Alacsony erejő harcosok, alig látó íjászok, elmesérült varázslók stb. Nem is húzták sokáig. Eszem megáll attól, hogy mennyi hülyeséget képesek az emberek összerakni pedig nem kell 150-es IQ a szabálykönyvek értelmezéséhez és megnézni hol és mik az ütős bónuszok.
Egyébként nem "mesélő" van hanem Kalandmester. Ő tolja eléd a szörnyeket amiket le kell mészárolni és kifosztani a rejtekhelyeiket. "Mesélő" az óvodában van.
Tudom, hogy fáj amikor rámutat valaki arra, hogy elpocsékoltátok az időtöket mindenféle beteges fantáziák kergetésére az ízléstelen karakterötleteitekkel de próbáljatok egy kis komolyságot magatokra erőltetni mert amiket ellenérveknek szántok azok rém gyengék.
Akkor elég lenne ha csak a kockákat dobálod magadban.. már ha a történet nem számít. Csinálsz pár karit azt az arrénában öszeütöd a szörnyekkel. Izgin hangzik.. ja nem. A szerepjáték mesélő/történet nélkül nem ér semmit. A szabályrendszer csak a keret amire a történetet ráhúzzák.
Örülök, hogy ebben egyet értünk. A kockadobás az igazi esszenciája. A mai naping a kockadobások döntenek még az asztali szerepjátékokban is. Ezért kell minden lehetséges bónuszt kisajtolni a szabályrendszerből, hogy érdemileg fejlődjön a karakter. Utánozhatod a Critical Role féle ökörködést az asztalnál, semmire nem mész vele ha fosok a karaktered statjai és bónuszai. Csak hátráltatod magad és a többieket az asztalnál.
Az igazi játék magában a játékmechanizmusokban van nem pedig az írók beteges fantáziáiban amiket virtuális karakterekkel élnek ki.
Ezzel azért nem értek egyet, mert van egy rakás játék, ahol maga a főszál sz.rt sem ér vagy max közepes és a karakterek egyéni sztorijai viszik a hátukon az egész játékot. A legismertebb példa nyilván a ME2, de én a PoE2: Deadfire-t is idesorolom.
De ahol ez nem is igaz, ott is színesíti a játékélményt a party banter. Nekem a kockadobálás kevés, amikor asztalnál játszottam, ott is kevés volt, számítógépnél is az.
A történet akkor is közepes marad ha az összes szófosó csapattagot magad mellé veszed. Akkor már inkább rá kell menni a száraz kockadobás részére mert az a játék igazi lényege mert kb. arra épül minden.
Kedves Nephin!
Szerintem az én módszeremmel sokkal közelebb vagyok a játék igazi esszenciájához mint vég és cél nélküli rinyálások olvasásával.
Nincs mit. Ha a kettőhöz érsz, előtte nézd át milyen milyen mythic karakter akarsz lenni, mert a küldiken túl van jellembeli megkötés is. Érdemes már karakteralkotáskor ezt is szem előtt tartani...Mythic Paths
A játék 2. részéhez importálni lehet majd a Kingmakeres karaktert? Vagy új szereplője van a WotR-nak?
Én max sokadik vegigjátszásnál szoktam custom társakat használni, de max 1-2t. Mert ha mindenki custom, akkor az elég uncsi lesz, mert semmire nem reagálnak. Amúgy BG2-ben nem csak oltották egymást a karik, hanem volt összeférhetetlenség (pl Keldorn és Viconia), igy pár vita után valamelyik party tag kilépett és elment.
Gondoltam rá, de akkor meg olyan élettelen lesz a játék. Az ilyen partialapú játékoknál az élményhez tartozik a csapattagokkal az interakció. Még a régi BG-ben is óriási volt, ahogy osztották egymást a csapattagok, pl. Edwint kb mindenki. Erről nem szeretnék lemondani. Akkor a nap végén egy közepes történet és egy száraz kockadobáló-szimulátor marad csak.
Az igazi profi játékos nem foglalkozik ilyenekkel. Amint lehetősége nyílik rá (legyen az akármelyik eddigi Pathfinder vagy Pillars játék) az összes csapattársat a megvehető és optimalizált, és ami a legjobb, semmit sem beszélő zsoldosokkal helyettesíti. Könnyebben és gyorsabban halad velük minden.
Pillars of Eternity 1-2be belement 1-2 száz óra :D A Baldurs Gate 3-ra nekem is jó a benyomásom EA alapján (25 óra kb igy is belement), és úgy gondolom, hogy egy jó játék lesz, de nem ér fel majd az elődhökhöz.
Én mindkét DOS-t félbehagytam. Nagyon nem jön be a Larian írásvilága. Az egész félpoénra vett izé keverve edgy grimdark elemekkel nem az én világom. Pedig technikailag jó játékok, de inkább egy Pillars 1 vagy 2 bármikor. Ezért tartok picit a BG3-tól. EA-ben megvan, pár órám van is benne, jobb a benyomásom, mint DOS-oknál, de messze nem eredeti BG szint sajnos.
Ja majd alakul, de ha már meg van szerintem végigjátszom. A Divinity OS-el voltam úgy, hogy félbehagytam és azóta sem. :D De amíg nincs Baldurs Gate 3 vagy Avowed, addig kellett valami RPG.
Ha bejön a Pathfinder világa, akkor nem lesz vele bajod. Nekem leginkább az nem jött be, meg a karaktereket gyűlöltem kivétel nélkül mindegyiket. Így nem volt könnyű szeretni a játékot. De technikailag jók, mondjuk a Wrath jobb, de az alap PK is oké.
Azért örülök, hogy harmadik Owlcat játék WH40K lesz és nem Pathfinder.
A Wrath of the Righteous szerintem jobb. Ott is van ilyen kingdom management kategóriás izé (kicsit más), de kevésbé zavaró és kaotikus, mint itt. Nekem összességében annyira nem jött be egyik Pathfinder sem, főleg a sztorik, a karakterek meg az egész világ miatt, de ez egyéni preferencia.
Nyári akcióban behúztam mind a két részt. Kingmakert már el is kezdtem, mivel d&d alapú, így sejtettem, hogy nem lövök mellé. Eddig tetszik is, érdekes a sztori is. Egyedül a báróság managmentet érzem kicsit túlbonyolítottnak/kicsit átláthatatlannak, de ennél nagyobb gond ne legyen :D Nálam a Baldurs Gatetek óta szokásosnak mondható dual-wield rangert kezdtem itt is.
A Restoration spell/scroll/potion szedi le. A lesser restoration nem, az csak 1d4 tulajdonságpontot állít vissza. Arra figyelj, hogy ha scrollból nyomod, akkor annak, aki varázsolja legyen megfelelő képzettsége hozzá, mert úgy 100%-osan sikerül.
A death ward egyébként megvéd a szintszívástól is többek között arra az időtartamra, amíg tart a varázslat.
Sziasztok! Pár napja elkezdtem a játékot. A negatív szintet,amit a karakteremre rak azt a kis budhás helyreállítás varázslattal tudnám levenni? Mert az tud pozitívat csatolni vagy rosszul gondolom, mert az sajnos nem veszi le. Mivel tudom eltávolítani?
Crasher99 Hát haver, nem semmi amit előadtál LoL
Egy betű nincs arról, hogy milyen karakterekkel tolod ilyen szuperül unfair módban, meg arról, hogyan is ismerted ki ilyen jól a szabályokat, egy darab tanácsot nem adtál másoknak, cserébe minden hozzászólásodban vered a melled, másokat meg kiosztasz. Ritka retard figura vagy. Ezért is gondolom azt, hogy kamuzol. Utoljára szerkesztette: blabla07, 2022.01.26. 21:43:39
3. Ha a daze nem jött össze olyanoknál, akiknek nincs SR-je, akkor csak simán megdobták a mentőt vagy immunisak a Mind-Affecting varázslatokra vagy képességekre. Lesz pár ilyen. :)
Hm. Nem teljesen értem akkor. Eddig azt hittem, hogy csak a ray tipusú spelleknél veszi a Dexet ami érthető, de egy olyannál ahol fizikailag meg kell érintem az enemy-t...
2. Ok, így már kerek.
3. Fura, mert eddig kb. egyetlen nyomorult human enemyn tudtam csak dazelni, nem létezik hogy ennyi mindenkinek lenne spell resistance... Pedig minden enemyt lecsekkolok hogy ki mit tud...
4. Simán elment -13ba a HP, utána ütött, majd kapott egy másik karitól egyet és arra végre megfeküdt.
1. Nem, mert a touch spelleket Dex-ből számolja. 2. A Camelliának azért nem emeli meg 1-el, mert neki a background miatt van +1 enhencement rapier bónusza. Más fegyverrel működik. 3. A daze azért nem működött, mert fennakadt a spell resistence-en. Ha azt látod a leírásban, hogy affected by spell resistance, akkor az ellenfél varázslat ellenállása érvényesül, ha nem ütöd azt át. 4. Ez lehet bug vagy script. Elvileg mínusz HP-val már nem szabadna akcióznia.
1. még az elején vagyok, de nem értem pl. azt hogy Camelliával elvarázsolok egy Inflict Serious Wounds-t olyankor miért a DEXemet számolja hozzá attack rollnál? Nem STRt kellene számolnia touch attacknál?
2. Camelliának van a Spirit fegyver buff, ami elvileg +1-et ad a fegyverhez. Nem látom a logban, hogy bármihez is hozzáadná...
3. A Daze cantrip sokszor nem működik, nem engedi rátolni az enemyre, pedig elvileg megfelel a követelményeknek (pl. egy Cambionra nem engedi, pedig a leírásában semmi nem tiltja).
4. Volt egy egyszerű enemy, ilyen átváltozott Mongrel Warrior, lement a HPja mínuszba, még egyet volt pofája ráverni az emberemre, és csak később halt meg... Ez bug?
Dragon Burial Ground-ban az ajtót ki lehet nyitni vagy meg kell várni míg Lathimas értesít? Nem nagyon tudtam játszani az utóbbi időben, még csak az ACT 3-nál tartok. :)
Azt hittem ez játék fórum de ez inkább troll parádé légyszíves fejezd be.
Én már bejeztem a játékot Unfair fokozaton. Ez a teljesítmény önmagért beszél. Részemről ennyi volt. Játék kivégezve, megyek tovább a következőre. Köszöntem.
Szerintem töröljétek a topikot mert érdemi beszélgetést nem fogtok itt csinálni. Hacsak a hikomatos karakterötletekkel való majomkodás nem gondoljátok annak bár az a ti szegénységi bizonyítványotok, nem az enyém.
Itt most nem a hardver elemekről beszélünk úgyhogy légyszíves mellőzd az okosnak vélt majomkodó beszólásaidat ha nem a témához kapcsolódik. Kontextusból kiragadott mondatrészletekre reagálni gyerekes magatartás. Együttműködésedet előre is köszönöm!
Kedves fluency!
Ahogyan azt írtam, igazi játékos nem csinál ilyet.
Kedves Iwb!
Lehet számítani tőled valami ellenpéldára is vagy a tudásod tényleg véget ér az egymondatos beszólásoknál miután valaki világosan rámutatott a hiányosságaidra?
Egyet értek, remélem mint igazzy játékos természetesen magad raktad össze a géped amin játszol, és itt nem a kártyák illesztésére gondolok, hanem valami ilyesmire:8-bit computer
Persze egy még igazzybb játékos valójában egy lapáttal kimegy a tengerpartra homokért és abból készíti a processzort is, vagy méginkább egyenesen az ősrobbastól kezdi, egyébként csak másik sikereit felhasználva szerez némi hamis látszatélményt.
Én csak pusztán válaszolok a pökhendi hozzászólásaitokra, ennyit. Ezen kívül engem hidegen hagynak a keménykedőnek szánt kommentjeitek. De, hogy valami konstruktívat is írjak ahogyan azt te kérted. Itt van például ez a videó amit linkeltél. Az igazi játékos nem néz meg ilyen videókat hanem mindent magától csinál meg. A terjesztésével te is csak a hamis sikerélményt segíted elő másoknak.
Sajnálom, hogy a te lelki világod is olyan érzékeny nem tudsz mit kezdeni egy komolyabb ember véleményével. Az én pár hozzászólásom építő jellegűbb volt mint a te összes kommented a fórumos pályafutásod során eddig. Persze ezt nehéz észrevennie annak aki alaptalanul van eltelve magától és a "powergamer" szó az egyetlen amit itt ki tudott nyögni magából anélkül, hogy bármi ellenpéldát is hozott volna.
Kedves Iwb!
Pusztán tényeket közöltem. Neked is csak ugyanazt tudom mondani mint fluency-nek fentebb. Hozz ellenpéldát és cáfold meg amiket leírtam és ne csak keménynek vélt, nulla tartalmú "gyere ki a hóra" szintű kommenteket böfögjél be ha már más veszi a fáradtságot és válaszol az üzeneteidre. :)
Elnézést a kései válaszért de lefoglal az, hogy a legnehezebb fokozaton játsszam a játékot amíg te itt majomkodsz a királynak gondolt karakterötleteddel. Szintúgy szánalmas, hogy ennek ellenére megpróbálod magadat beállítani a nagy megmondóembernek akinek az érvei kimerülnek abban, hogy "vérpistike" holott ilyet már csak azok mondanak akik valójában azok.
Mondanám, hogy keressünk kompromisszumot de nagyon látszik, hogy a mentalitásbeli különbségek túl nagyok. Te nyugodtan elvagy a kis világodban amíg én újabb és újabb kihívásokat (fizikai és mentális) keresek, hogy kitoljam a korlátaimat.
Na de, hogy a játékról is írjak. Megnézném az általad nagyon erősnek vélt karakteredet de biztos vagyok benne, hogy a Lich path csak betömködje a hiányosságokat és elviselhetőbbé tette a gyengeségeket és nem tovább erősített egy erősséget ahogyan azt valójában kellene. Persze papíron biztos szépen mutat meg amikor az itemeket rakosgatod rá. :D
(U.I: Én ezt tudom csinálni akármeddig, nem csak három komment erejéig. Vigyázz mibe kezdesz) Utoljára szerkesztette: Crasher99, 2021.09.30. 09:36:11