Novemberben volt, januarra terveztek a kovetkezot, de tippre aprilisban jon. Atlast kb 3-4 navonta torlik, kb ennyi idokozonkent cserelik le a teljes csapatot ujra es ujra es kezdik elolrol az ujak az egeszet. Az osszes eddigi fejleszto azota Genesysen majd az ARK 2-n dolgozik mar, ezek meg itt az ujoncok, gyakornokok. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.03.12. 18:42:44
Nincs pontos időpont, csak ennyi " this will be the final patch before the wipe" Szerintem max hetek kérdése Utoljára szerkesztette: Wolwerine, 2021.03.12. 18:42:48
Pontosat nem tudsz a wipe érkezéséről? Nem olyan rég volt. Az ARK szervereket évek óta nem wipeolják, az atlast meg félévente?
Folyamatosan a játékosok ellen dolgoznak, kevés ennyire inkompetens fejlesztő van, mint az Atlasé (pedig nagy a konkurencia). És igen, hamarosan jön a wipe, bár valószínűleg hamarabb hagyja ott a játékot az utolsó játékos is... :D
Sziasztok! Ez most egy wipe előszele, vagy csak el akarják venni a kedvünket a játéktól?
Kb 5 percre beengedett a PVE, lehajítottam két tornyot, remélhetőleg elmarva 2 db farmot és egy wh-t... Plusz bevédve az amúgy kicsi bázisom. Nem igazán tetszik senkinek az újítás ..
PVE szerveren már van olyan, aki este kilépett a saját házában/bázisán, ma reggelre lerakott valaki egy claim towert és mir belépett az illető, már be volt zárva a bázisába, aminek elvesztette a teljes tulajdonjogát :)
Én reggel leraktam pár tornyot, azzal lefedtem a bázisomat, meg a hajóimat és ennyi. Mivel jön a wipe, a farmok már nem érdekelnek, vigye akinek kell. A gold, a tame és a hajó is csak azért érdekel, mert azokért megszenvedtem, nem örülnék neki, ha más lenyúlná, ennyire nem vagyok jószívű szamaritánus. Szívesen adok bárkinek bármit, de van, ami(k)hez ragaszkodom. A wipeig mindenképpen.
Hmm... kb. két órája élesedett az új Claim rendszer, röviden: építs Land Claim Towert, aminek 400.000 durabja van, ha van armored dockod, építs Water Claim Towert, oda ahol már van Land Tower. Építeni továbbra is lehet oda, ahol nincs claim, sőt a régi épületeid se tűnnek el ilyen helyen, csak gyorsabban mennek tönkre. A tornyok kicsik, simán el lehetne őket rejteni/beburkolni, azonban a térképen látszik az összes, az amúgy nem túl nagy hatóterülettel együtt. A PVE szerver elérhetetlen, a PVP nagyjából elérhető, le is tettem 4 db-ot. Eléggé megkavarták a dolgokat, simán el tudok innentől képzelni egy olyan "raid"-et aminek a célja a tornyok lezúzása, majd az infrastruktúra átvétele a "claim" segítségével, te pedig már pucér seggel lépsz be, amikor belogolsz D
Illetve még egy, ez volt az utolsó patch a következő wipe előtt
Köszönöm.. Talán azért nem demoralizál, mert a cuccaim jó részét padló alatt/falakban tartom, így egyszerre nem tudják elvinni mind, mindig van honnan felállni. Kíváncsi vagyok mikor jön a patch, végre be lehet lépni Utoljára szerkesztette: Wolwerine, 2021.03.09. 13:06:05
Durva a kitartásod, hogy igy egyedül tologatod PvPn és nem zavar ha néha kifosztanak. Az emberek többségét (beleértve engem is), durván tud demoralizáni egy offline raid.
Igen, patch nem jott egyelore, itt most valami mas lesz a gond, mar tegnap ota vacakol es felrement valami a szerverekkel. Twitteren azt irtak ma reggelre, hogy megoldottak, de hat irni barki tud barmit... :) Beleptem kave kozben en is par perccel ezelott, 2 ember volt a gridben az ilyenkor szokasos "korankelo" 7-10 helyett.
Mintha némileg elcseszték volna a dolgot, a PVP szerverek reggel óta elérhetetlenek . Pontosabban a "Whale" PVE elérhető, de semmi változás, a "Shark" PVP D5 -amin vagyok- elérhetetlen, a "Kraken" PVP-n poénból indítottam egy karaktert, be is tudtam vele logolni... Gondolom mert Freeporton indul. Az online játékosok száma a PVP szervereken elvétve 1-2 között váltakozik, az egyik kockában láttam 10 darabot, de leesett nullára. Gondolom ez is csak programhiba.
Detto. Amúgy is kerestem már egy okot, hogy 1519 óra után kiszálljak, na ez annak tűnik. Egyre kevésbé tetszik az, ahova tart a játék. Eddig a hajóépítés és a hajózás tartott a játékban, előbbit kezdik leépíteni a prefab hajókkal (a cserélhető modulokkal kitörölhetik), utóbbi meg esélytelen a lag meg a rubberbanding effekt miatt. Most már a szárazföld is a nonstop játszó otthon ülő "covidkölykök" játszótere lesz, hát köszönöm, ennyi. :)
Mikor élesedik? A leírásában annyit találtam csak, hogy 45 perc megépíteni valami tornyot, ami az igényléshez kell, az építés golddal gyorsítható. Ha meg akarod szerezni a területet, le kell rombolni a tornyot ami védi (és nyilván megépíteni a sajátod). Továbbá így igényelhetők az armored dokkok és a bennük lévő hajók is. Kb. itt hagyom majd abban a játékot, ha valaki kirántja a bázist és a hajókat alólam...
Hát, ezt senki sem tudja még, wipe nélkül élesben vezetik be, sajnos eu-s életvitellel szemben a legrosszabbkor, vagyis jó eséllyel mire reggel felkel a nép itt, addigra az amcsik már akcióba lépnek.
A főbázisom egyszer sem raidelték meg, mindenki a jól látható raktárházakra megy. Az NPC-k élelmiszerellátását két forrásból oldom meg, a szigeten rengeteg a ragadozó (kobra, krokodil, farkas), ezek jellemzően ráaggróznak egy NPC-mre, én pedig pofán nyomom őket egy swivel gunnal, ami ellát hússal/bőrrel/XP-vel. Só van, így sós húst esznek az NPC-k, a hajók legénységével együtt 100+ db), továbbá kialakítottam egy kis ültetvényt, az itt termelt növények hosszú idő alatt romlanak meg, lassan át is térek rá teljesen, mert kevesebb munka fenntartani az ültetvényt, mint sós húst gyártani. Még egy kép, a többség így védi a warehouse-jait, beburkolja őket felülről is
A második WH egy szikla oldalában van, kb 100 méterre a vízfelszín fölött, jelenleg simán lehet raktárházat rakni akár egy hegy tetejére is, csak vízszintesen elég közel legyen a tengerhez. A pozíciója miatt fallal nem lehet ellátni (az alja ki is lóg a sziklából), felülről pedig teljesen védtelen. Az összes NPC-t a szikla oldalába raktam, úgy hogy ők viszont védve legyenek felülről, a szikla pereme miatt. Ezt is csak egyszer ütötték be, az egyik oldalon volt némi holttér, a módszer ugyanaz volt (ugyanaznap) mint a másiknál, belopózott. Remélhetőleg ezt is javítottam. Na meg szétvertem a közelben lévő építményeit/ládáit úgyhogy az aranyon kívül visszaszedtem amit tőlem elvitt és azt is, amit mástól..
Az eltelt majdnem egy hónap alatt két warehouse-ra tértem át, a kettő együtt napi 40.000 aranyat hoz, már nem tudom őket mire költeni. Az első WH gyakorlatilag nyílt terepen, a vízparton van, a védelmét 7-8 NPC biztosítja, valamint a szárazföld felől számtalan kerítésoszlop. A víz felőli oldalán ledobtam kb 20 db small shipyardot és a víz alját is teleszórtam kerítésoszloppal. Az NPC-k egy része „foundation”-on van, de raktam párat a magasabbra is, úgy hogy pár darab oszlop tetején egy mennyezeten állnak (ezt gondolom ismeritek). Eredetileg mindössze 5 NPC védte a földön, így is kibírt három hetet, addig amíg az egyik próbálkozó rá nem jött hogy van egy kis holttér az egyik NPC-nél ahova nem lát rá, így mögé tudott lopózni és szétverte a puckle gun-ját. Innentől pedig a védelmen belül volt, a többi NPC háttal állt neki, úgyhogy volt módja garázdálkodni. Még egy kis üres területet is talált, ahová ágyút tudott lerakni (nem volt elég kerítésoszlop). Na ezeken javítottam. Kitérve a kerítésoszlopra, a passzív védelem gerincét jelentik, mert ahova lerakod -elég sűrűn- oda nem tudnak alapzatot és rá ágyút tenni. A sima ágyúk lőtávja nagyobb, mint a puckle gun-oké, így ha le tudják őket rakni, gond nélkül kilövik velük, ha pedig eltűntek az NPC-k, akkor elég lerakni egy-egy újabb ágyút oda ahova akarsz és szétlőni a WH-t/falakat/ajtókat. Ha kiszórsz párezer darabot, rendkívül megnehezíti a raidet. Kézigránát, hajóágyú(hajóról), mozsár természetesen még játszhat.. De a hajók ellen ott van a kb. 20 shipyard és a meder becsapdásítása, kézigránáttal pedig közel kell kerülni. Mozsárral valamiért még senki nem próbálkozott, pedig nekem az lenne az első.. Falat nem raktam köré, mert ahol van, nagyon beszűkítené az NPC-k által belátott területet.
Ma reggelre elpusztult az új warehouse, kb. 20 perccel késtem le a támadást, most egyetlen ürge csinálta, ami nem volt nehéz, mert nem volt semmilyen védelme. Nem építettem ki, mert gondoltam ha vissza tudom tenni a helyére, felesleges. Arra értem oda hogy a maradvány mellett áll egy kocsival és pakolászik, de amint meglátott elpucolt vele. Megpróbáltam visszatenni a régi helyére a warehouse-t, továbbra sem megy, pedig volt szerver restart, viszont az új helyre megint le lehetett rakni. Csodaszép bug. Úgyhogy 1000+ kerítésalapot tettem le mellé és pár NPC-t, az egyik arra szolgál, hogy ha mégis szétlövik a WH-t, azt lője aki a maradványához megy. Plusz a növényzetbe raktam le pár szándékosan alacsony NPC-t puckle gunnal, úgy hogy nemigen látszódnak ki. Meglátjuk...
Akkor reménykedem, de egyenlőre a helyén hagyom az új WH-t, úgyis rövid életű lesz. A félmillió nem rossz szám.
"A neten más is panaszkodik erre, olyan mintha a game nem érzékelné hogy elpusztult a warehouse, és csak a hatósugarán kívül lehet letenni az újat. Ami gáz, mert ha így folytatódik, piszok hamar elfogynak a helyek. Továbbá most már nem lehet azonos ajánlatot kitenni a marketbe (pl. coppert cserélnél copperre), így nehéz lesz kereskedni. "
Ismert bug sajnos, egy server restart legtöbbször megoldja, de van, hogy beragad és restart után sem engedi. Sajnos az azonos alapanyagok tilalma miatt nálam is tartaléklángon megy a biznisz, bár van közel fél misi arany tartalékban (nyilván pve-n nem nagy szám), így nem pánikolok, megvárom, hogy lesz e további korrekció.
Kicsit elbíztam magam mivel három hete nem ért komoly támadás, csináltam két large és egy small armored dockot, egy brigantint és egy schoonert. Na ma éjjel szétkapták a bázisomat. Precízen szétlőtték (sima ágyúval) a Puckle-ket, lyukat lőttek a legtöbb épületem falába, leverték a védelemre bekészített mozsarakat (hármat a hatból), szétütötték a nem használt Puckle-ket (kb. egy tucat állt kezelő nélkül).. Sajnálatos módon két helyről elvittek összesen 12.000 goldot, buktam egy rakat eltett nyersanyagot, építőanyagot, lőszer alapanyagot, 31 db large falat, stb. Azt hiszem át kell gondolnom a védelmet, 19 darab NPC védte a főbázisomat, mégis bejutottak. Szép teljesítmény, lehettek páran rá. A padló alá/víz alá/falba rejtett lőszert, egyebet nem találták meg, sőt még mindig van olyan rejtett épületem, mozsaram, amit nem találtak meg. Ami szomorú, hogy a mellém telepedett klán volt, érdekes lehet a dolog a későbbiekben. A veszteségektől eltekintve kb. két órámba tellett a javítás, maradt annyi aranyam -még- hogy kb. 10 napig futja a dokkok védelmére és az NPC-k fenntartására, szóval nem is lenne gáz...
Csakhogy a warehouse-t képtelen vagyok visszatenni a helyére, eddig ha szétlőtték, gond nélkül vissza tudtam építeni, most viszont bárhova raknám, nem lehet letenni. Durván 400 méterre, a bázisomon kívül tudtam csak lepakolni, ahol nulla védelme van. A neten más is panaszkodik erre, olyan mintha a game nem érzékelné hogy elpusztult a warehouse, és csak a hatósugarán kívül lehet letenni az újat. Ami gáz, mert ha így folytatódik, piszok hamar elfogynak a helyek. Továbbá most már nem lehet azonos ajánlatot kitenni a marketbe (pl. coppert cserélnél copperre), így nehéz lesz kereskedni.
A malac hadtest jópofa lehet. Időnként én is átmegyek a single playerbe, főleg ha ki akarok próbálni valamit, állataim például csak ott vannak. Megjegyzem, eléggé el van hanyagolva a single, az automata termelés épületeinek (warehouse, malom, favágó, stb) textúrái a múlt hétig nem is voltak láthatóak, csak a "semmi" termelt nyersanyagot. Végre javították. A "silo"-t hiába raktam le, nem látja el arannyal a tengerészeket, illetve mivel ott nem tudsz kereskedni senkivel, a hajók is irreálisan drágák.... Single-ben igazán hagyhatták volna az eredeti árakat, amikor a Schooner még csak 50 gold volt, nem 5000. Reklám: ezt egyenlíti ki a NoShipYardGold mod, egyáltalán nem kerülnek aranyba a hajók. Ha már bugok, single-ben még mindig megvan az a régi bug, hogy ha "szervert váltasz", másik négyzetbe hajózol át, a game nem mindig kezeli jól a hajó pozícióját. A mapon jól látszik hogy a hajó ikonod a megfelelő helyen van-e és veled mozog, vagy két szektorral arrébb látható. A bug akkor jelentkezik, amikor meghalsz és újraélednél a hajón, de nem a valós helyen éledsz fel, hanem a rossz pozícióban, én a víz alatt respawnoltam, majd kaptam egy üzenetet hogy az ágyam és a hajóm megsemmisült... Konkrétan elsüllyedt, később meg is találtam. Egyetlen módon lehet védekezni ellene, szektorváltás után meg kell nézni, jó helyen jelzi-e a hajód a game, ha nem, akkor a ki-be lépés helyrehozza a pozíciót. Online szerveren egyszer sem fordult elő -velem- ez a probléma.
hétvégén szórakoztam én is kicsit,kénytelen voltam átmenni singlebe,kapásból ugrott az fps,elfogytak a laggok.. :D Ezt mondjuk Fred is mondta,szóval egyelőre nincs okom multiba menni...elfoglaltam egy kalóz szigetet,építettem pár dolgot,meg hajókáztam kicsit,egyelőre lég volt ennyi. várunk még,lehet ebből még jó game ,ha nem hagyják magára...arkban lassan kész a genesis 2,lesz idő foglalkozni ezzel :D
malac hadtestet építettem ki,6-7 malac elég gyorsan eltarolta a kalózbázis védelmét,viszont rohadt idegesítő,hogy támad,és a kalóz repül elfelé vagy 10 métert :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.08. 09:36:23
Megépítettem az "Armored dock" mindkét fajtáját, meglehetősen hasznosnak tűnnek, amíg a dokk le nincs rombolva, addig a benne lévő hajó biztonságban van. Ez nagyjából megakadályozza a körbejárom a szigetet és minden afk hajót szétlövök/felgyújtok játékot. A nagyobbiknak (Large) 30 millió durability-je van, a kisebbnek (Small) 20 millió, így akár partvédelemre is jók. Mivel az elejük és a hátuljuk is nyitott, le lehet őket rakni úgy, hogy "kapuként" funkcionáljanak egy nagyobb kikötő védelmére, a "kapu" akkor zárul be, ha lehorgonyzol a dokkban. A Large 50.000 aranyba, a Small 10.000 aranyba kerül + némi nyersanyag, ami ha van rájuk elég aranyad, nem jelenthet gondot. A Large a Brigantin/Galleon méretű hajók védelmére szolgál, a kicsi pedig a Szlúp/Szkúner méretű hajókéra, egyszerre egy horgonyozhat le bennük. A megvédeni kívánt hajó 5 percen belül nem kaphatott sebzést, illetve nem is adhatott. A védelem a lehorgonyzás után kezdődik meg, az aktiválást egy "Pajzs" alakú ikon megjelenése jelzi a hajó felett. A dokkoknak hajó nélkül fenntartási költsége nincs, a bennük lehorgonyzott hajó védelme kerül napi 150 goldba (Large dock), illetve 50 goldba (Small dock). Magánvéleményem az, hogy a Small Armored Dock méretét kicsit eltúlozták, két szkúner is beleférne...
Amit innentől írok, nem teszteltem, a leírás alapján szedtem össze. Tehát -elvileg- a bennük lehorgonyzott hajónak nincs decay time-ja (nem korhadnak el), elkerülendő hogy azonnal elsüllyedjenek, amint hosszú idő után felszeded a horgonyt. Korábban csak a hajó maradt sértetlen, amíg a dokk durability-je tartott, az NPC-k és a befogott állatok sebződtek, ezt javították. Javították azt is, hogy a hajó védve maradt a dokk pusztulása után is. Utoljára szerkesztette: Wolwerine, 2021.02.07. 23:24:30
Hát kb :) Jó ha van 1-2, hogy ha beszerző hajóútra mégy akkor legyen mivel összeszedni egy-egy fuvarni nyersanyagot, főleg akkor, ha a sziget dugig van rakva farmokkal és már nincs hely, de egyébként nálam is csak dísznek vannak most már. Bezzeg anno season 1-3 között volt egy rakás, alig tudtam őket ellátni és begyűjteni, ha épp' hátrahagytak egyet-egyet.
Én mostanság csak malacok tartok trágyázni meg medvéket breedelni, illetve utóbbiakból a kisebb szintűeket oda szoktam adni pályakezdő kalózoknak.
most nagyon akkor nem sok értelme van elefánot vagy zsiráfot tamelni,elég lecsapni egy farmhouset aztán önlik a material ,vagy valami kihagyok? :D
Hát, innentők kezdődik a minijáték és a mikormenedzsment rész. Én pár naponta változtatok egy-egy ajánlaton, annak érdekében, hogy mindig legyen annyi nyersanyag (feltöltés nélkül), hogy ha nem lépek be csak fél percre, akkor is menjen a biznisz.
Kénytelen vagyok igazat adni neked, a WH ürítése és a farmok ki-be kapcsolása után minden úgy megy, ahogy írtad. Most már mindent begyűjt a WH. Ráadásul nem változtattam az ajánlatokon, de már copperem is van, az iron/tin/silver mennyisége stagnál, a sót kell egyedül kidobálnom. Wtf...
Az ágyak szétverése népszokás errefelé. Néha egy kósza lélek ellop némi nyersanyagot, de nem túl sokat. Először a kovakőn és a són vettem észre, hogy képtelen a warehouse 5 slotnál (50.000 darabnál többet) felhalmozni belőlük, de a farmokból továbbra is eltűnnek, mint minden más. A sóval pl. a warehouse építése előtt folyamatos gondjaim voltak, mert rengeteg van belőlük (súlyra a parti farmok termelésének felét teszi ki, annyit mint a kő/fém együtt) és mindig körbe kellett rohannom a farmokon hogy kidobjam őket, mert miattuk álltak le a farmok. Most nincs ilyen gond, a só (is) eltűnik, a farmok folyamatosan mennek, elég naponta egyszer feltölteni őket üzemanyaggal. Átlagosan 2500 kg-nyi nyersanyag van bennük, amikor folyamatosan tölt a warehouse, abban is amihez senki nem fér hozzá, mert a bázisom közepén van. Én nem szállítok semmit, nincs rá szükség. A copper annyira népszerű, hogy hiába veszem -nemcsak a farmok gyűjtik- abból sosincs a raktárban, csak pár száz darab, amint összejön kb 700 belőle, már viszik is el. A kimenete a copperes kereskedelmi láncnak a tin/iron, silver, amit veszek érte, majd kidobálok a raktárból, mert naponta 100 ezer felett jön be mindhárom. A sandstone-val hasonló a helyzet.
Akkor ott valami mas zsivanysag lehet. A farmok kapacitasa 10k, ahogy az elerik, leallnak (kofejto, fureszmalom, stb. is) es nem is indulnak addig ujra, amig ki nem szeded beloluk a szajret. Ezert szoktunk lerakni egy ship res. boxot + agyat mellejuk, hogy gyors ugrasokkal ujra tudjuk inditani azokat - nyilvan pvp szerveren ez nem a legbiztosabb megoldas. A Warehouse 250k-t bir es amig alatta van, addig mindig szipkazza - 10 percenkent egy adagnyit - a cuccot a farmokbol. Ha eleri, leall az is. Sose tunt meg el nekem belole, sot, van, hogy tulsagosan is dugigpakolja - ne kerdezd hogyan (lasd kepen egy korabbi esetet, amikor 310k-s kapacitasnal allt meg) :D
Nem lehet, hogy pvp szerveren nyitottak a farmok es megdezsmalja valaki?
5 slotnal tobbet en csak akkor szoktam, amikor 5 partnerrel kereskedek, es igy gyorsan jon a penz (napi 20k+), viszont fogy is keszlet, mert ujabban ramentem arra, hogy mas nyersanyagot (de ugyanazt a kategoriat, pl copperert iridiumot vagy silvert) kapjak cserebe, igy aztan muszaj ujabb es ujabb feltoltest megejteni. Sajnos nalam csak 3 farm termel plusz egy kofejto a vonzaskorzetben (mondjuk azon kivul van vagy hat masik - utalnak is erte, de unlocked mind, hogy ne legyen hiszti), de pechemre a fejlesztok pont most varialtak, igy a sima kovekbol most mar a ko es kova mellett nem copper jon, hanem iron (copper csak a direkt copper lelohelybol jon). Igy a coppert medvevel szallitom. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 22:41:37
Ha hazaérek, megnézem, kézzel lehet-e öt slotnál többet bepakolni valamiből a WH-mba. Sosem volt még rá szükségem, 5 farm tolja bele a nyersanyagot. Az öt slotos korlát a farm által termelt nyersanyagokra biztosan vonatkozik, a farmokból szokás szerint eltűnik a nyersanyag, de a WH-ba már nem érkezik meg, ha elérte a korlátot.
Annyi megjegyzés, hogy ezek szerint PVE szerveren más a szabály, mert itt azzal töltöd fel a warehouset, amivel akarod és nem nagyon láttam, hogy lenne 5 slotos szabály errefelé. Volt, amikor több tízezer anyagot nyomtam a raktárba (rostot vagy háncsot), mert lassan jöttek a farmról, és simán engedte. Most is dugig vagyok szinte mindennel, amivel bizniszelek.
Illetve, a Copper mellett a kövek (stones) is népszerűek, ugyanazon ok miatt amit írtál, vagyis ahogy ott is "csak" 700 körüli egy fuvar, így a felhalmozott kövek sokáig életben tartják a bizniszt, még akkor is, ha közben a random event miatt mondjuk elsüllyed a hajó (és ilyenkor oda a kimenő és a bejövő szajré is). Ahogy írtad, egy rost vagy háncs esetében ezek a hajók 6000-7000 egységet visznek a 10000-es stackból, így pár random eventes süllyedés és lehet, hogy reggelre kifogy az áru olyan kereskedőnél, akinek nincs rákötve 2-3 farm, hanem mondjuk naponta "medvézi" tele a raktárat. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 21:30:14
A Warehouse piszok széles és magas, gondolom, hogy jó célpont legyen, továbbá nehéz legyen bevédeni. Tedd arra a helyre, amit a legjobban védelmezel és vedd körül jó magas falakkal, csak ennyit tehetsz. 100 slottal és 250.000 kg teherbírással rendelkezik jelenleg, minden slotba 10.000 db nyersanyag fér. Minden nyersanyagból megvan a maximum, amennyit tehetsz bele (fajtánként) például a kovakövek legfeljebb 5 slotot foglalhatnak el, a fémek és a sók szintén ötöt, a rostok 6 db.-ot. Gondolom azért, hogy egy-egy nyersanyag túltermelődve ne foglalja el az összes slotot. Ha kereskedsz, akkor a beérkező nyersanyag is a warehouse-ba kerül, a beérkező nyersanyagok pedig akkor is raktározásra kerülnek, ha elfogytak a slotok, így mentem fel többször is 130-140 slotra a warehouse-omban, mielőtt kipucoltam volna.
Az official PVP szerveren sokkal kevesebb ember van, mint a PVE-n, kereskedő warehouse-ok így is akadnak, tárgyalóképes felek viszont nem, leginkább a csatahajó-diplomácia dívik… Úgyhogy marad a Market lerakása és a kapcsolatkérés elfogadása utáni találgatás, vajon mit kér a másik. Először az azonos nyersanyagok cseréjével kell itt is próbálkozni, működik. Ha a lehetőség kimerült, jönnek a típusazonos próbálkozások, például követ cserélsz más fajtájú kőre. A só a kutyának nem kell, ami nekem igazán bejött, a fémekkel való kereskedelem, 10-12 ajánlatom van csak arra, coppert cserélek copperre, silverre, ironra, iront - ironra, iront-copperre, iront-silverre, stb. A fémek nehezek, ezért kb. 700 db elég belőlük ahhoz, hogy elinduljon a kereskedelmi hajó (rostból ez 7000), gondolom ezért népszerűek. A goldon kívül óránként ajándékba kapsz ingotot, gemeket, puskaport, sima ágyúgolyót és többfajta fát a warehouse-ba.
Olyan, mint egy minijáték, karban kell tartani az ajánlatokat, partnereket, pótolni akit épp eltörölnek, kitapogatni ki-mit akarhat, a fölös nyersanyagot pedig időnként ki kell venni/dobni a WH-ból (súlykorlát) plusz a goldnak is van darabszáma, ha nincs szabad slot, nem kapsz aranyat.
Hat, en official szerveren hasznalt ertekekrol beszelek, private szervereken a szabalyok es a szintek eseteben a hatar a csillagos eg. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 16:27:29
Értem köszi, modjuk a szigeten ahol letelepedtünk 90 es macit fogtam be
Na eléggé kusza lett. Szóval, a "Wild" állatokat be tudod ott is, de azok ugyanúgy 1-30 szintűek ott is, mint máshol. A szigeteken lévő 30-150 szintű állatok viszont már nem számítanak wildnek, így azok nem tamelhetőek, kiütheted őket és bola-zhatod őket, de nem lesz feed opció.
Nem, a golden age gridekben az ellenfelek maximum szintje 150 (vagy afeletti) is lehet - ellentétben a többi zónával - pont ezért nem lehet őket befogni/tamelni (a normál haszonállatokat), csak megölni (vagy futni előlük). Van pár speckó állat, ami csak és kizárólag ott él, azok befoghatóak.
Bossok közül is van, amit elvileg lehet (ideiglenesen?) tamelni, annak nézz utána, azt sosem próbáltam. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 15:23:23
Élőben jobb, majd viszek magammal egy csali playert
Hát, annyira nem vészes, de oda kell figyelni, mert hamar otthagyja az ember a fogát. Érdemes esetleg előtte single playerben gyakorolni és megnézni, hogy mit tud és mire képes, aztán mehet élőben is. :)
Van kilenc golden age zóna, azokban van 1-1. A térképen egy fekete pötty jelzi ezeket.
Bossok őrzik mindegyiket, azokat kell lenyomni, majd az így kapott kulcsot el kell vinni a szigeten lévő Power Stone oltárhoz. Az oltár az kint van a szabadban, legtöbbször a fiatalság forrása (ami 90 évesen újból 20 évessé változtat) barlang előtt/mellett, úgy néz ki, mint egy csillagkapu a stargate sorozatból. :)
Bossok nem nehezek, de tudni kell, hogy mit csinálsz és hogy csinálod. Egyedül nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető, de ha összeáll egy flottányi ember, akkor lemegy minden. Egyes bossokat ki lehet csalogatni a partra és akkor a hajóágyúkkal is lehet sebezni, de pl a hidránál precíz találatok kellenek (5 feje van, azokat kell lőni először), így oda kell figyelni, nem elég csak agyonlőni sok ágyúval/ballisztával.
Régebben a méyvízbe csalogatva ott megfulladt (mint bármilyen állat), de úgy emlékszem, ezt már javították és nem megy addig az óceánba. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 10:43:01
Mennyire macerás azt a 9db powerstonet megszerezni?vagy van hozzá jó technika?
Szerezd meg a 9 darab powerstonet a golden age gridekbol, aztan irany a kozponti grid es jon a csapos baratunk magatol. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.02. 09:19:37
Akkor szerintem nem fog menni a dolog. Volt egy patch anno, ami leszabályozta és onnantól csak gunportba lehetett tenni a large cannonokat, azóta nem hiszem, hogy ez változott (de mégegyszer, nem is nagyon próbáltam fedélzetre vagy ceilingre, így akár az is lehet, hogy változott).
Gunportba biztos, hogy lehet, mert oda viszont próbáltam pár hónapja, de ceilingre nem (utoljára season 1-2 körül raktam szárazföldön ceiling/foundationre LC-t, de azt is azért, mert akkoriban úgy öltük a SotD-t, hogy behúztuk az öbölbe és szárazföldről kapta az "áldást").
Pakold tele sima minőségi ship cannonokkal a fedélzetet, ha más nem... Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.01. 11:06:59
Hát, nem tudom, ebben a szezonban a gunportba szerintem továbbra is lehet, de a ceilinget régen nem próbáltam. Wipe előtt volt egy "broadside" brigem, ott gunportban volt 6-6 large, meg a fedélzeten 4-4 ship cannon, kellett is az extra crew fejlesztés, hogy egyáltalán el tudjak indulni vele vadászni :D Szerintem nem változott a dolog, este ha gondolod, megnézem, most épül úgy is az armored brigem, rakok rá large cannont próbaképpen.
Hali, az lenne a kérdes hogy Brig-re lehet e tenni nagy ágyút cellingre?
ami még kicsit zavaró,valami a grafikával...mintha vibrálna vagy nem tudom,valami zavar benne :D köszi a tippeket,jövő hétvégén próbálok talpra állni a szigeten,aztán megyek tovább ,fő bázisnak helyet keresni. lehet majd meglátogatlak téged is egyszer :D
Apró tipp: sose menj neki a másik gridnek merőlegesen, hanem mindig kb. 10-20 fokos szögben fordulj rá a "kék falra" úgy, hogy a szélirány annak kedvezzen, ha villámgyorsan vissza kell fordulnod és visszatérned abban a gridbe, ahonnan jöttél, akkor hátszelet kapj. Pont az ilyen esetek miatt. Sloop könnyen pótolható, azért nem kár, később viszont bosszantó tud lenni, ha a drágább hajóval együtt esetleg az állatok/arannyal teli láda/egyéb begyűjtött értékes tervrajzok/stb. is mennek a levesbe. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.31. 19:40:40
no,próbálkoztam kicsit hétvégén,sok időm nem volt rá,de sikeres hajótöröttként eljutottam egy szigetre pve szerveren. az eset fel is elevenítette a másik kedvenc dolgomat: áthajózni egyik rácspontból a másikba még mindig veszélyes...szép napsütötte időből berakott egy brig of damned mellé tomboló tornádók közé.... :D
süllyedő hajóval sikerült partot érnem,a sloopnak annyi,csak az van nálam amit vittem az inventoriban .. :D
Elnézést a több képért, bebugolt amikor szerkesztettem a hozzászólást
A kikötőm jelenlegi állapota, felülnézetben:
Ez pedig közelebbről:
Szabályos "U" alakú dokkokat építek, a terv az, hogy aki ki akarja nyírni a hajóimat, küzdjön meg érte. Ha oldalról lőné, akkor előbb lyukat kell lőnie a dokkokba, ami nem lehetetlen, de van bennük anyag és még rakok is bele... Ha nem oldalról jön, szemből kell támadnia. A dokkokat úgy építem meg, hogy Large Cannonokat rakok az "U" rövidebbik szárára, egymás fölé kettőt-kettőt. Azért egymás fölé, hogy egyszerre két lövedék csapódjon be nagyjából ugyanoda, illetve azért vannak alacsonyan, hogy a hajótestet lőjék -remélhetőleg- ahol nincs agyonpáncélozva. A saját hajóimat pedig a dokk közepén állítom le, úgy, hogy a Large Cannonok hosszában el tudjanak lőni mellette. A hajók farát fordítom a tenger felé, hogy ha vannak hátsó ágyúi, tudjanak lőni. Utoljára szerkesztette: Wolwerine, 2021.01.30. 21:04:35
Ha így lesz (mert amúgy többen igényelnék a törődést) várlak D5 legnagyobb szigetén, a Shark szerveren. Infrastruktúra és védelem van, terjeszkedésre is van mód, akár felfelé, az előd(eim) a bázisuk egy részét a sziklákra építették.
Kezdek kedvet kapni a játékhoz.... az ilyen passziv csapdázás Arkban is nagy kedvencem volt... egy 100x szorzós szerveren konkrétan élhetetlenné tettem az egyik térképet a mindenfelé elhelyeztt rejtett ágyúimmal... aztán este beloggolva számolhattam össze hány csávót kaptak le.... Volt hogy föl is jelentettek az adminnál discordon, az olyan volt mintha hájjal kenegetnének....
Igen, mindenkeppen fesd be. Ceilinget akkor ezert, a hatekonysag miatt rak mindenki a pillarokra, ezt nem tudtam, azt hittem onmagaban is eleg sebzest okoz az agyuk zarotuze mellett.
- a Puckle Gun-ok ferde ajtó mögé rejtése (ez egyfajta bug, a netről lestem a módszert) megbízhatatlan, a kezelő lövés helyett gyakran elengedi a fegyvert és csak álldogál mellette. Felejtős. A lőállások építése egyébként egy ideig védelmet nyújt az NPC-knek, azonban hajlamosak a saját lőállásukba belelőni, ha útban van, így aki ilyet épít, számítson arra hogy kisebb területet tudnak tűz alá venni (van amikor megéri) - a Large Cannon-ok félig a vízbe építve is tüzelnek, ami jótékony hatással van a védelmükre (poénból víz alá teszek egyet, meglátjuk mi lesz) - a kikötő csapdásításának kulcsa a különböző magasságú, nem sokkal a vízfelszín alá helyezett, ki nem látszó mennyezet, melyeket oszlop tart. Elgondolkodtam a feketére festésükön, mert hajlamosak fehéren látszódni a víz alatt. A mennyezet nélküli oszlopok nem sebzik a hajókat, a különböző kapuk (light, medium, large) pedig nem elég hatékonyak/nem elég széles a tetejük. Szlúppal teszteltem a csapdát, pár másodperc elteltével, recsegés kíséretében tucatjával jöttek a sebzés értékek, majd a hajó konkrétan fejre állt és nekiállt rázkódni; a rázkódás végén ismét a gerincére került, de addigra vagy 7 palánk hiányzott róla, plusz a fedélzet (ami nem jó ómen a túlélésre). A különböző magasság azért fontos, hogy a mélyebb járatú hajók is be tudjanak jutni a területre, a hajónak pedig rá kell "feküdnie" a víz alatti mennyezetre, nem elég nekiütköznie. Miután ráfeküdt, rajta is kell maradnia pár másodpercig, addig nem is sebződik, majd hirtelen felgyorsulnak az események... Utoljára szerkesztette: Wolwerine, 2021.01.29. 16:59:20
Megnézik, hogy mennyi a decay timer, abból látszik, hogy kb. mikor voltál utoljára online, abból meg látszik, hogy - ha aktív a warehouse, ezt nem tudja, csak reméli - mennyi arany lehet benne :)
Köszönöm a részletes választ, neki is látok hogy megcsináljam. Nyersanyagom annyi van, mint a szemét, tegnap reggelre is 90.000 egységnyi nyersanyag ment a levesbe, amikor valami majom szétlőtte ágyúval a warehouse-omat. Ez amúgy megmagyarázza, miért szeretik legyilkolni annyira...
1. Kell egy Warehouse egy szigeten (freeport zónában tudtommal nem lehet)
2. Ebben tárolod az eladandó nyersanyagot, árut, kaját, bármit amit elfogad a rendszer. 250k a max terhelhetősége.
3. A Warehouset két módszerrel tudod feltölteni: vagy leraksz a közelében egy-egy farmot, bányát, fatelepet, stb. és akkor abból a warehouse automatikusan átveszi a kitermelt nyersanyagot (mindegyiket, még a bogyókat is a farmokból). Vagy kézzel szedsz össze nyersanyagot és azt aztán saját kezűleg rakod át a warehouseba. A lényeg, hogy legyen áru a warehouseban.
4. Ezután csatolsz hozzá - 12 vagy 15 méteren belül lerakva - egy Marketet. Ez intézi az adminisztrációt
5. A market interfacet megnyitva két dolgod van: egy, létre kell hoznod ajánlatokat (trade offer) és kettő, keresned kell partnert.
6. Trade offernél ki kell választanod a warehouseban található termékek közül, hogy melyiket akarod elcserélni és mire, illetve milyen arányban. Például ha van 20k Coppered (fém) a raktárban, akkor azt felajánlhatod valamiért cserébe. Kérhetsz érte bármit, de a cél az, hogy a másik fél tudja vagy akarja ezt teljesíteni. Pl mi a grid chateken és local chateken megbeszéltük az elején, hogy csak 1:1 arányban teszünk be terméket és eleinte mindenki ugyanazért ugyanazt kéri. Vagyis, felajánlok Coppert, Copperért cserébe 1:1 arányban. De, ajánlhatsz Coppert mondjuk Ironért vagy Iridiumért is, de akár Silkért vagy Strongwoodért, tényleg bármit kérhetsz érte cserébe, csak nem biztos, hogy lesz más játékos, aki ugyanezen kéréseknek megfelel.
7. Partner keresés: a Market interface bal oldalán keresned kell kereskedelmi partnert (Trade Routes), akinek küldesz egy felkérést, bízva abban, hogy el is fogadja. Itt láthatod, hogy a másik fél mit kínál, vagyis nagyjából látod, hogy mire számíthatsz. Ha elfogadja a felkérést, akkor kialakul a partner viszony (accepted status), viszont ez még semmit se jelent. Itt jön a képbe az, amit írtam korábban, miszerint a te ajánlatodnak és az ő ajánatai közül legalább egynek egyeznie kell!! Mert az egész trading automatikus, és ezen áll vagy bukik a dolog.
Például te beállítasz egy Coppert Iridium cserét 1:1 arányban. Ha a másik félnek is van egy ilyenre, csak fordítva, vagy ő Iridiumot ajánl Copperért, akkor az sikeres biznisz. Ha nincs, akkor nem az.
25 féle variációt lehet kiálakítani, vagyis azért lehet variálni bőséggel.
8. Na most ha te adsz coppert, ő ad érte iridiumot és ez az kereslet/kínálat egyezik, vagyis mind a kettőtöknél van ilyen aktív "trade offer", akkor a két Market elkezd egymással bizniszelni. Teljesen automatikus a dolog, itt már nincs teendő. "Virtuális" hajók kezdenek el a két warehouse között közlekedni, amelyek hozzá és viszik a coppert és az iridiumot. Amikor egy hajó célt ért (vagyis odaért a másik raktárhoz, majd onnan vissza is ért a visszáruval) akkor a folyamat generál bizonyos RANDOM mennyiségű aranyat (Gold).
9. Arany mennyiség attól függ, hogy a partner hány grid távolságban van tőled. Ha azonos griden belül bizniszeltek, akkor az kb. 1-10 arany lehet / sikeres "virtuális" hajóút. Ha szomszédos grid, akkor 10-20 arany/hajóút, ha kettővel odébb lévő grid, akkor 20-30 gold/hajó. Jelenleg a tesztelések miatt ez a maximum, két griddel odébb lehet csak kereskedni.
10. Passzív jövedelem: Óránként két warehouse között kb. 12-15 hajóút lehetséges / trade offer, vagyis óránként nagyjából kb. 100 aranyat tudsz szerezni. Ha szomszédos grid, akkor 200, ha kettővel odébb, akkor 300. Na most maximum 5 vagy 6 aktív partnered lehet, ami azt jelenti, hogy ha sikerül mindenkivel jó bizniszt kötni, akkor egy jól feltöltött warehouse akár óránként 500-2500 aranyat is tud produkálni. Mivel ez akkor is működik, amikor te offline vagy, ezért napi szinten 20-40k arany sem kizárt.
Két dolog van, ami befolyásolhatja a dolgot: Egy, ezekhez a virtuális hajóutakhoz kapcsolódhat random event. Ez lehet pozitív vagy negatív. Ha pozitív, akkor vagy több aranyat kapsz, vagy extra ritka nyeranyagokat, stb. Ha negatív, akkor lehet, hogy menetközben a hajón tűz üt ki és csak a fele rakomány ér célba, vagy fellázad a legénység és akkor viszi a jövedelmet, vagy egyéb mókás dolgok. Ezt nem tudod szabályozni, ez pusztán random faktor.
A másik dolog, a raktár maga: folyamatosan újra kell tölteni, mert ha nincs benne áru, nincs kereskedelem. Ha van a vonzáskörzetében elég farm és telep, akkor rendszerint nincs gond. Ha nincs, akkor manuálisan kell feltöltened, vagy olyan bizniszt kell kialakítani, hogy önfenntartó legyen. Pl ha csak coppert cserélsz iridiumra, akkor idővel a copper el fog fogyni. Ezért is szoktuk eleinte coppert copperre cserélni, mert akkor jön is, marad is :) De, ha coppert cserélsz iridiumra, akkor a másik partnernél cserélhetsz iridiumot copperre, így megint nagyjából állandó lesz a mennyiség, viszont egyszerre két biznisz is termeli a pénzt.
Az alábbi képen a job oldalon látható, hogy mit miért bizniszelek jelenleg. A bal oldalon látható a log, ahol követhetem, hogy éppen mi történik, alatta pedig van a partneri háló, ki fogadta el a kérésemet, ki még nem, már nem, stb. Az "income" oszlop jelzi a maximum arany mennyiséget, amit írtam fentebb. A 20-as sorok a szomszédos grideket jelzik, a 30-asok a kettővel odébb lévőket. Idővel célszerű a nagyobbakat erőltetni, mert több a bevétel, de azt is figyelni kell, hogy az adott gridben milyen nyersanyag bányászható és ahhoz igazítani a kínálatokat.
Ez pedig a warehouse tartalma, innen indul a szajré és ide is érkezik meg. Fontos, hogy az arany is itt köt ki, vagyis érdemes bevédeni pvp szerveren, mert kiváló célpont. Amíg írtam ezt a posztot, össze is jött 3500 arany, de csak azért, mert 20-30as, vagyis szomszédos gridekkel bizniszelek olyan partnerekkel, akikkel hosszú távra terveztünk és így folyamatos a biznisz. Eleinte érdemes azért griden belül maradni, azonos árukat azonos árukért ajánlani és csak később, egyeztetés után menni másik partnerhez. Az egész rendszer lényege a pénz generálása a hajókhoz, nyersanyag annyira nem számít, mert hamarabb ülök hajóra és szerzek többezer egységet valamiből, mit megvárjam a warehouset. Egyelőre legalábbis mi erre használjuk.
A wh/market kereskedelem hogy működik amúgy? Van rá mód, hogy PVP-ben is működjön, anélkül hogy ne vernék szét az áruért a Marketet? A kezdőhelyen láttam 4-5 marketet, de ott ellátóhajó is volt valamelyikhez a part mellett.
Hát, az officialon 2x szorzó van, már alapból. Néha vannak hétvégék, amikor erre rájön egy x3 (harvest/tame/gold) időszak, és így akkor x6-tal megy. Szerintem nagyjából a x4 - x5 az teljesen reális.
A 10 napos decay timer itt is jelen van officialon (private szerveren változhat az idő), annyi különbséggel, hogy állatnál ez 8 nap, épített épületeknél általában 10 nap, egy-két objektumnál meg 40 nap (bár ez utóbbiakat folyamatosan redukálják a devet az egységes 10 napra).
Single is nagyon szórakoztató és az első 30-40 órában fel sem tűnik, hogy egyedül vagy, ez esetben jó választás. Csak mondom, aktiváld a wild pirates camp opciót a settingsben, mert akkor az is bekerül a játékba célként, hogy foglald el tőlük a szigeteket.
jó,gondolom ez pvere ugyanúgy igaz,hogy nem bánthatják a dolgaidat ,nem tudnak kifosztani stb...most annyira nem akarok belemerülni,megnézem a kontentet,építgetek kicsit,hajókázok aztán szivbaj nélkül otthagyok mindent,ark szerón is otthagytam a fullos bázisom , állataim mindent az enyészetnek,pedig csak 10 naponta be kellett volna lépni
de valahogy jó mindig elkezdeni a nulláról,építeni,állatokat fogni,amikor már megvan minden ,egyre kevesebb a dolog hogy visszahozzon a játékba ... :D
Single-ben nem verik szét a bázisod, nem bomlik el, ha 10 napig nem lépsz be, nem verik szét álmodban a hajód.. És van módod kitapasztalni a játékmenetet és/vagy bugokat, mert bug még mindig van bőven... Az első Brigantinomat is egy ilyen miatt buktam el (single-ben, kizárólag a telepített mod miatt nem fájt 18.000 goldba)
Ismerkedni a rendszerrel jó singleben, nyugodtabb is, lag sincs, desynch sincs ami miatt leesik egy állat a hajóról, de egyúttal unalmasabb is :) Én szeretem végigjárni a szigeteket és egy-egy impozánsabb játékos bázist megnézni, vagy pl gyűjtöm azokat a hajóépítési megoldásokat, amelyekre én nem gondolnék, plusz mégsem vagy egyedül egy hatalmas nagy világban.
Singleben aktiváld a pirate camp rendszert, az ad némi kihívást, bár néha bugos egy-egy kalóz tábor (földbe van süllyedve és emiatt elfoglalhatatlan) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.28. 20:03:10
lehet akkor én is inkább csak singleben próbálkozok,úgyis egyedül tolnám.
Az a Kraken lesz :) Van pár Boss a Power Stoneok szigetein, de az ultimate ellenség, az a Kraken.
A fiatalaság forrása csak azért kell, hogy 90 évesen újra 20 éves lehess, plusz emiatt kapj jó pár +10% bónuszt sebzésre, életerőre, teherbírásra, stb.
Jelenlegi formájában ne adj neki, szerintem, mert jelenleg átmenet van a régi rendszer és az új között, már nem annyiar rossz, de még nem jó :) Maximum private szerveren vagy singleben nézz szét, ott azért játszható a temérdek hasznos mod és aktív DM-ek miatt.
Én csak azért játszok, mert nagyon tetszik a hajóépítés és próbálkozok különféle dizájnokat létrehozni különféle szempontok szerint. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.28. 15:54:52
Van a játékban vmi értelmes endgame content, amit célként ki lehet tűzni (mint mondjuk Arkban a bossok)?
Amikor én néztem, volt az hogy szaladj be vmi barlangba fiatalság italért meg tán egy polip azt kész.... lehet adnék az Atlasnak még egy esélyt... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.01.28. 15:30:53
A "Flag" féle rendszer már elköszönt, nincs ilyen. A "vicc" az, hogy pont most fog visszatérni, igaz felújított formában. Addig is a Lawless tele van fence foundationökkel, mert az ostobák ezzel jelölik be a területeiket. Szerencsére nem minden sziget ilyen, van ahol van hely bázisnak.
Hideg ellen tessék felöltözni :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.28. 14:33:18
oké,köszi a tippeket,elleszek valahogy :) és akkor felkészülök a lagra is... ja igen ,volt még egy dolog anno ami zavart,hogy minden sziget szinte teli volt flagelve,alig volt trópusi szigeten jó hely ahova építkezni lehett volna,igy még a természeti elemekkel is küzdenem kellett ,mert a viharvert szigeteken volt csak hely,ahol hideg volt állandóan :D