Már csak az a loch nessi szörny szerű dolog van kábé hátra a 200+ szintű varázsló-moonveiles karimnak, és ekkor úgy éreztem indítanom kell egy másikat. Azt terveztem assassin leszek. Tőrökkel fogok ugrabugrálni, véreztetni és mérgezni fogok. A minimál range miatt ez a tervem hamar kútba esett, egyszerűen nem voltam hajlandó két tőrrel bajmolódni, állandóan kaptam a pofonokat, amiket nem tudtam védeni. Ekkor jöttem rá, hogy nekem nem mérgezés kell, hanem a skarlát rothadás. Legyőztem Limgrave-ben a sárkányt, abból vettem egy rothasztó sárkánylehelletet. Na ezzel boldogan elvoltam, minden boss-t lefújtam, és ahogy haldokoltak, még beléjük is szurkáltam néhányat. És akkor megláttam a fegyvert egy leírásban:
Antspur Rapier
Félelmetes, vörös vívótőr, de nem valami abszurd óriásfegyver, szóval tökéletes kinézetre is. Pár szurka, és az ellenség elkapja a skarlát rothadást, ami ugye halálos. De akkor ez még semmi, a fegyverre tetszőlegesen tehető skill is. Ráraktam a véres vágás skillt, így egyszerre gyűlik a vérveszteség és a skarlát rothadás mérő, gyakorlatilag egyszerre kap egy nagy sebzést, és lesz halálos kórral betegítve, ráadásul a fő skillje a véres vágás, és az még egy nagyot csaphat az ellenségbe. Csodálatos, egyszerűen. Felvettem mindehhez azt a csontváz páncélt, így most én vagyok a környéken a kórságot terjesztő halálfejes manus.
Rá fogok menni a sárkányvarázslatokra, mer ahogy nézem jól lehet kombinálni a lehellet varikat különböző szitukban, és akkor egy ilyen sárkányos-kórságos vérszipolyt csinálok magamból. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2024.01.25. 19:13:40
Igen, azt egy idő után már tudtam. Tehát már mindent tudtam, a karakterem kábé 200. szinten, minden felszerelés tökéletes, minden minden adott. És így kellett még nekem több tucat csata, hogy még szerencsém is legyen. És így tudtam csak legyőzni.
"instant kicsinált a forduló eleji becsapódásos támadásával" Már megcsináltad, de van erre egy 100%-os megoldás. 1. kezdődik a második fázis, automatikusan target lockolja Melaniát a levegőben - ezt kapcsold ki! 2. Kezdj el rohanni EGYENESEN FELÉ és nem el tőle - ha alá érsz és picit tovább, akkor mögéd fog becsapódni és nem sebződsz
Ez volt a legkeményebb ellenség a játékaim során. Nem tudom hány órát toltam csak a legyőzésébe. Egyáltalán amíg eljutottam odáig, hogy az első fázist nulla sebződéssel csináljam végig. Sokáig moonveil katanának a nehéztámadásával ütöttem, de úgy túl gyakran kapott el a kaszabolós támadásával. Akkor felfejlesztettem a caria közepes pajzsot maxra, és kapott egy barricade skillt még, így már egészen jó arányban védtem le a pörgőtámadást, de ugye mivel egyszerre egy skillt használhatsz, és az a moonveilnek a támadása volt nálam, így a pajzs a hátamon volt, és amikor felugrott, akkor gyorsan elő a pajzsot, be a barricade skillt, és akkor így ezzel a kardozós-pajzsos taktikával eljutottam odáig, hogy 10-ből 4-szer legyőztem. Az első fázisban. A második fázis instant kicsinált a forduló eleji becsapódásos támadásával. Kicseszett frusztráló volt, hogy egy nagy csatában eljutok a második fázisig, ahol viszont azonnal megölnek. Utána meg kellett találni azt a videót, amiben bemutatják, hogy csak át kell futni alatta és akkor nem sebez le az első támadásával. Utána nagyon sokat szenvedtem kardozással ellene, mire eljutottam odáig, hogy itt bzmeg hagyni kell a kardot, varázslattal megyünk ellene. Utána kínlódtam azur üstökössel, aztán a nyomkövetős varázslattal, végül megtaláltam az éjüstököst. De az sem segített, csak Malenia első fázisánál. A végére eljutottam odáig, hogy mondjuk 20 csatából 18 alkalommal átjutok az első fázison, de a második megöl. Kibszott kínszenvedés volt. Persze tudom, gyakorolni kellett volna az elugrásokat a különböző támadásai elől, de egyszerűen csata közben nem tudtam kivitelezni olyan százalékban a kitéréseket, hogy az megfeleljen. Na mindegy, túl vagyok rajta. Most megyek az óriások hegyére, és kinyírok mindenkit. :D
Gratula! Abszolút lehetséges no hittelni Maleniát, pláne varázslóval. A night comet a legjobb varázslat ellene szerintem is, mert az láthatatlan és nem ugrik el előle, legalábbis az elsőtől, nem érdemes szpemmelni neki. Charge-olni meg sosincs idő, azt el kell engedni ennél a harcnál. Én a második fázist mindig úgy csináltam, hogy Tiche +10 elvonta rólam a figyelmet kicsit. 1:1-ben jóval nehezebb.
NG+1-ben tudsz egy második staff of loss-t szerezni a balkézbe. A kettővel együtt vicc kategória lesz Malenia is, érdemes nekimenni, márcsak a bosszú miatt is. :)
Éj üstökössel szedtem le az első fázisban, 25-ös Veszteség botjával, kb. 1100-as sebzéseket osztva talizmánokkal. Olyan távolságból, hogy meg se próbált rám mozdulni. A gondok mindig is a második fázisban jöttek ugye. Most meg se próbáltam famulust idézgetni. Első fázis végén leraktam a terra magicát a szélre, aztán botot váltottam maxos Caria királyi jogarra, fejemen az azúr sisak ugye, és akkor a nyitánynál csak futottam szembe a döggel, ki a szélre, be a terra magicába. Ittam az italt, amitől nem fogy a manám, váltottam azur üstökösre, közben ugye van az első becsapódása utáni kis szünet, és akkor belenyomtam.
Ezzel semmi extrát nem csináltam, mindig is így próbáltam leszedni az életét, és sokszor sikerült is. 50%-ig le lehet így szedni. Utána nyújtja be a számlát. Kipörgött a szerencsefaktorom, ki tudtam bekkelni az első rothadásos kaszabolós támadását, utána kipörögtem azt a szellem jellegű csapkodós támadását, majd aztán lebombázott a rothadó bombatámadásával. Amit szerencsésen ismét kipörögtem. Ezek valamelyiktől idáig mindig meghaltam, de tudtam, hogy ki fog pörögni, hogy egyszer nem fogok belehalni. Közben egyszer-egyszer éjüstökössel megküldtem, ugye idő nem volt töltögetni, tehát az alapsebzéssel. A rothadó bombatámadásai okozták a vesztét. Utána van egy feltöltési szakasza, és ott beleküldtem az azúr üstököst kétszer is a csata során. Szóval kipörögtem két bombatámadását is, amire példa nem volt idáig. Egyetlen találatra volt tőlem, végül éjüstökös lett a végzete. 480 000 xp, csodálatos, én leszek az elden izéka.
Ja, egyetlen életerőitalt nem használtam el. Az első fázist most már 5-ből 4-szer úgy csináltam meg, hogy egyetlen ütést se kaptam, a második fázisnál meg általában egyetlen megsemmisítő támadással intézett el. Ami most nem sikerült neki, tehát ez azt jelenti, hogy szerintem nulla sebzést kaptam Maleniától. :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.12.15. 22:09:02
Maleniával küzdök még én is. Azóta felszívtam magam, night comettel lődözöm olyan messziről, hogy nem ritka, hogy egyszer sem ugrik fel a pörgő támadására. Amitől már nem félek, mert pajzsra rakott barrikád képességgel jól védhető, csak figyelni kell a staminára, hogy ne nullán legyen, mer akkor szétszed. Szóval kb. 10-ből 9-szer átmegyek az első fázison úgy, hogy sokszor egyszer sem üt meg.
A második fázisban pedig mindig legyilkol. Két-három esetben egyetlen ütésre voltam a győzelemtől, és akkor bevadult, szóval tényleg csak idő kérdése és legyőzöm. Lényegében arra várok, hogy szerencsém legyen, és ne annyiszor és ne úgy őrüljön meg, ahogy nekem nem jó, illetve arra a szerencsére is várok, hogy éppen elégszer tudjak kitáncolni előle. Nem minden nap játszom vele, hanem amikor hangulatom van, hogy tegyek vele 5-10 próbálkozást. Szóval kábé hetek óta küzdök vele. De rohadjak meg, ha nem ölöm meg! Ez most már elvi kérdés. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.12.07. 10:59:19
Én csak annyit mondanék,hogy szerencsére több száz játék áll már mögöttem,amiken trainer nélkül átmentem,de ahogy a FromSoftware-től megszoktuk ennek is a vége annyira meglett nehezítve(ami nem mindenkinek baj),hogy én rengeteg óra és éjszaka után kezdem feladni pedig már csak Malenia(ami nem story boss ugyan)van hátra és Arany Radagon,ami mind a kettőnél kétmenetes.Hiába megyek át az elsőkön nincs mentés tehát mindig elölről s ez már nagyon fárasztó,hiába csak az ügyesség rengeteg szerencse is kell hozzá.Én már voltam a varázslótól kezdve a harcosig minden,nagyon magas életvonallal és kitartással de úgy tünik nem vagyok annyira ügyes úgyhogy le a kalappal a videón látható kiscsaj előtt,aki két géppel megy át rajta egyszerre.Én csak PC-vel szeretek játszani,de néha nagyon nehéz a pillanat nem tudom hanyadik ezredében 4-5 gombot nyomni egymás után.Azért sok szerencsét mindenkinek!Nem akartam senki kedvét elvenni tulajdonképpen így volna nagy katarzis a győzelem.
A waterfowl dance az a repülős támadás. Lejjebb írtam, hogy tudod elkerülni:
Tehát, amikor felemelkedik, akkor gyorsan megfordulsz és iszkolsz, az első kombót így kerlöd, a második csapásakor viszont visszafordulsz felé és gurulj az ő irányába, így azt is elkerülöd, aztán a végső, harmadik kombója elől csak gurulj vagy szaladj el az ellenkező irányba. Nehéz leírni,de ha párszor kipróbálod, menni fog. A profik no-hit meg tudják csinálni Maleniát, nem lehetetlen.
A 2. fázishoz tippem: a fázis elején felé szaladj és túl rajta, ne el tőle. Akkor mögéd fog leesni a scarlet aeonia vagy mi a fene a támadásának, ami rohaszt. Amíg a földön van ellenállóbb a támadásoknak, de kb ez az egyetlen pillanat, amikor comet azure-t tudsz használni, amúgy elugrik előle. De ez az alkalom arra, hogy idézz is, ha tudsz. A támadásait ki kell tanulni ebben a fázisban. A waterfowl-t ugyanúgy tudod elkerülni, mint az első fázisban. A legveszélyesebb a szellemtámadása.
Én elsőnek úgy vertem le, hogy itt idéztem le Tiche +10-et és amíg Tiche lefoglalta,a ddig night comet vagy rock sling.
Malenia ellen megyek épp. Van benne már vagy 2 órám. Elsőre csatánkban legyőztem, a szárnyas formája ölt meg, és akkor azt hittem könnyebb lesz. Utána másfél órán keresztül egyszer sem győztem le. Ugye nem tudtam kivédekezni a repülő támadását. A nézett videókban nem világos mit csinálnak ellene azon kívül, hogy az első rohamánál elfutnak. Engem a második-harmadik fázisban random módon lesebzett-megölt, és ezt megcsinálta két-három szériában egy csatában, és attól függően hogy úsztam meg, tudtam legyőzni.
Végül kifejlesztettem egy metódust ellene: karakterem spellblade, moonveil katana spéci támadásaival megyek rá. Könnyű vagyok, nagyokat ugrálok. Van pajzsom, rajta a barrikád speckó. Így most szerintem 3-4 csatából 1-szer győzök.
Csata elején magamra nyomok egy fekete láng ereje varázslatot, hogy nyerjek a kardja ellen 35% védelmet. Elé futok, rakok le egy terra magicát, mert az 40%-al növeli a sebzésemet. Amikor a közelembe jön, a moonveil messze hordó nehéz támadásával kezdem csapkodni. Persze hamar kiszorít a körből, de ha 2-3 támadást beütöttem belőle, akkor már jó. Terra Magicában 1400-at sebzek, a szimpla sebzésem 1000 hp, a kard spéci támadásával. Ízlés szerint terrázom, vagy szabadon mozgok. Terrával az a gond, hogy hajlamos vagyok kihagyni ziccereket, ha azon kívül vagyok, túlságosan ragaszkodom, hogy a körből támadjak, és így könnyebben lesebez, meg kihagyok támadásokat. Szóval tulajdonképpen a terrát a csata középső részén nem használom, jobb szabadon ugrálni és figyelni mikor ugrik fel.
Amikor leszedem a kb. 70%-át, készülök a repülő támadására. Ez a kulcs, időben kell észlelnem, hogy mire készül, mert akkor váltani kell pajzs+kardra, és be kell nyomnom a barrikád spécit. Azon múlik a végső győzelem, hogy időben tudok-e váltani, és rá tudok-e csapni a barrikádra. Ha igen, akkor képes vagyok a full támadását kivédeni. Átlagban azért 1-szer hátba ver, de így a támadása kezelhető, nem pedig olyan random oroszrulett, mint korábban. Csata végén az utolsó csapásokra bevetem megint a terra magicát. Na most ez mind szuper, de a szárnyas verziójáig olyan ritkán jutok, hogy semmi taktikám nincs. Hozok magammal azúr üstökös varázslatot, a varázsitalomban meg ott van az a manafogyasztás blokkoló, elsőre azt akarom megpróbálni, hogy a mimicem leköti a Maleniát, én meg az üstökössel oldalba kapom és hirtelen annyit leszedek, hogy már csak pár csapás legyen. Ez az első épkézláb tervem. Mára viszont abbahagyom, mer annyit káromkodtam, üvöltöttem az este folyamán, hogy egy kissé lehervadtam így a nap végére. Köszönöm, hogy megoszthattam veletek! :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.11.12. 23:35:56
Game közepén (második újrajátszásra (bár nem vittem végig először)) jövök rá, hogy a Moonveil katanának van egy másodlagos bónuszcsapása, ami messzebbre nyúlik és erősebb. Mindezt a klónomtól. Csinált egy olyan effektet, amilyet még nem láttam magamtól. Mondom ez meg mi. Aztán rájöttem, és utána huhhúú. Imádom ezt a katanát, bár most már a szimpla katana is maxon van, és azzal meg varázslövedéket köpködök, ami 65-ös elmével már közel 1000-ret sebez, ami kicsit durva, figyelembe véve a minimál manafogyasztást. legszívesebben egyszerre használnám a két katanát, a varázsbotot, a pajzsot, meg a pecsétet, de ugyanakkor könnyű terhet is akarok a mozgékonyság miatt, szóval nem fér bele a két katana. pedig úgy volna tökéletes a játékom. Csak úgy váltogatnám, hogy közelre Moonveil, középtávolra Uchigata, távolra-tömegre varázslatok. Nem tudom megcsinálni, túl költséges, 10-12 szint kellene úgy, hogy 150. szinten vagyok és megvan ugye a legnagyobb vonatkozó talizmán). Eh.
Pedig ezt pont elég részletesen elmeséli az npc a lámpaernyővel a fején, igaz nem azzal a céllal amit te mondtál.
Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a befejezés amit preferáltam volna az a Lord of the Frenzied Flame lett volna. A játék során nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a Lands Between-t érdemesebb lenne szimplán porrá égetni valamilyen módon, nincs semmi benne ami megmentésre vagy uralkodásra érdemes
Mennyiben volt ez másképp akármelyik Souls játékban? Csak mert igen erős emlékeim szerint teljesen ugyanígy volt már a Demon's Souls óta, ezen semmit se változtatott a From és nem is fog már. Ez a genre része lett. A tárgyak leírása a lore része, de nem kell elolvasnod, én se olvastam el, úgy is teljes képet kapsz majd a nap végén.
A végigjátszások közül meg csak egy zárja ki a többit, az is visszacsinálható.
- alap: semmi nem kell, csak leverni az Elden Beaster - Ranni: küldetését végigvinni, itt egy helyen tudsz eltévedni, ha nem beszélgetsz a bábúval később, amerre amúgy is visz majd az utad - 5 seedbed curse kell a curse befejezéshez - végigvinni Fia küldetését (ehhez egy tárgy kell csak: a deathmark vagy mi, amit Liurnia divine towerben felveszel, ha viszed a sztorit) a halál befejezéshez - three fingert megtalálni a csatornák alján - erről egy npc beszél, hogy merre van, de itt valóban el lehet tévedni
De érdemi különbségek a befejezések között nincsenek, a platinához sem kell, ha arra vágysz, ezért nem érdemes végigvinni többször. Én minden NG+-ban Ranni befejezést csinálok, mert csak.
Oké, tisztázzuk, hogy az itemekhez írt hasra ütés szerű leírások csak nagyon nagy jóindulattal nevezhető "Lore"-nak.
Továbbá, az általatok leírtakkal tisztában vagyok és voltam már az első naptól. Sőt az első Dark Souls óta de reméltem, hogy itt majd kicsit megerőltetik magukat ezen a téren de nem így lett. Továbbra is tartom magam az általam leírtakhoz, a véleményem erről változatlan.
Végigvittem és utána megnéztem, hogy milyen befejezések vannak még és akkor láttam, hogy van egy olyan amit jobban preferáltam volna ha tudom, hogy mikor kellett volna x helyen lennem de erről maximum csak egy jelentéktelen fél mondat szólt a játékban amire 60+ játékóra után már nem emlékeztem.
Így keserű szájízzel de úgy döntöttem, hogy egyetlen alkalom elég volt ezzel a játékkal. A világ szuper meg minden de nagyon tudnod kell, hogy mit mikor és kivel kell csinálnod már az elejétől még akkor is, hogy ha először játszol vele
Az érettebb generációnak talán megvan ez a mondat. Harcos-Képzelet lapozgatós könyvek. Feldolgozta az Éj trilógiát (Küzdelem az Éj Kövéért, stb.). Na most a Kaland Játék Kockázat könyvekhez képest itt engedik, hogy nekirontsunk akár isteneknek is. Meg lehet küzdeni Cholerrel, Sanggal, Melannal, mindenféle lehetetlen figurával. A harci értékeik annyival erősebbek, hogy kanyarban sincs a játékos karaktere hozzájuk képest, de mégis, a könyv szerkesztője ahelyett, hogy elintézne egy mondattal, hogy mittudomén az illető egy halálsugárral pillanat alatt legyilkol, engedi, hogy küzdjünk. Az egyik ilyen alak ez a Kon-Thadmark. Nincsenek isteni szintű értékei, de bőven fölötte van a játékos karakterének, lehetetlen legyőzni. Nem kötelező megtámadni a könyvben, de ha mindenféle előzmény nélkül fejetlenül nekirontunk, akkor erre az elképesztő mértékű ostobaságra Kon-Thadmark elmosolyodik, elővarázsolja a kardját, és azt mondja "Kon-Thadmark vagyok, tudatlan idegen".
Na most mért érdekes ez. Mert amikor az Argheel Tó északi részén az ominózus kezdő szintű helyőrségnél 160-as szintű karakterrel megjelenek a tábor szélén, és nekem ront a katona, akkor rendre eszembe jut ez a jelenet. :)
Nekem ez volt az első soulsom, de kifejezetten felüdülés volt, hogy nem volt szájbarágós. A quest napló is max az első pár órában hiányzott csak.
Pedig sokkal több infót adnak mint a Dark Souls-okban. Elden-ben 2 questet (Ranni-nál volt pár fura dolog, a másikra nem emlékszem már) leszámítva az összeset utánanézés nélkül sikerült teljesítenem. A mellékküldetések minden souls játékban azok számára volt elérhető, akiket érdekel a lore. A leírások olvasásával, a helyszínek nevének megjegyzésével és odafigyelve a párbeszédekre, nagyjából egyértelmű mi a feladat és hol. Vagy ott a Wiki, de úgy szerintem nem sok értelme van, hacsak nem valami item-re pályázik valaki.
Én kifejezetten szeretem ezt a dolgot, sokat ad a játékélményhez, arról nem beszélve, hogy a lore-t is megismeri az ember. Egyetlen hátránya, hogy időigényes. Meg persze türelem kell hozzá, de pont ezért opcionális mind. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.05.26. 14:15:45
De ezek ugye nem hagyományos questek. A játék végigviteléhez egyáltalán nincs rá szükséged, teljes élményed lesz úgyis, ha egyikkel sem foglalkozol soha. Ezek szándékosan vannak így elrejtve, ez a játék és a szórakozás része, hogy felfedezed magadtól. Nem kell netes guide-okat olvasni, magadtól kell felfedezned. Pont ez a lényege az egésznek! Egy journal vagy questmarkerk az egésznek az értelmét venné el.
Igaz,hogy akár egy bővebb küldetésnapló engem se zavarna és ezzel segítenének több játékosnak. De From Software nem akar. Ettől is népszerű a neten mert iszonyat mennyiségben keresnek rá mindenre és lehet ez még jövedelmező is nekik,ki tudja:)
Persze nem sajnálom tőlük,rendkívül jó fejlesztők!
Ha csak ki akar cseszni veled akkor mindenképpen. Ezek az ócska NPC-k pedig állítólag világmegváltó questeket bíznak ránk de kisujjukat se mozdítják, hogy akár egy molyfingnyi információnal többet adjanak.
Szomorú de ezt a részét elcseszték a játéknak. Főképp azért mert agyonbonyolították. Értem én, hogy nagy a sírás már egy ideje, hogy mennyire fogják a játékok a "gamerek" kezét de ezzel átestek a ló túlsó oldalára
Malenia túl van hájpolva, két támadástát kell begyakorolni és legyőzted. Nekem melee karakterrel harmadik próbára lement summon nélkül. Summonnal még könnyebb. Ha nagyon nem bírtok vele, akkor equip-eljétek az agro talizmánt, a második fázisban idézzétek meg a mimic-et, unequip a talizmán és hajrá fulldps. A boss csak a mimic-et fogja támadni amíg él. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.05.23. 13:29:50
Köszi szépen nektek. Malenia ellen akkor már van egy taktika, amit majd kipróbálok ezzel a spellezgető karakterrel.
Szakmai kérdésem:
A pajzsok, varázsbotok és pecsétek kovácsolókővel való fejlesztésének van valami értelme? Mert én kizárólag fegyvert fejlesztek a sebzés miatt.
Egyébként comet azure haszontalan Malenia ellen, csak a scarlet aeonia utáni mozdulatlan pillanatokban tudsz vele sebzést bevinni, amúgy mindig dodge-olja a sugarat, te meg mozdulatlan vagy másodpercekig.
Malenia ellen varázslóval az alábbi taktikát ajánlom:
1. fázis: ne idézz le senkit, csak leveri és gyógyul belőle. Meteor staff és rock sling, folyamatosan hátrálsz, egyszerre egyet lősz bele, aztán hátrálsz és így tovább, tartva a távolságot. Elsőnek így vertem le varázslóval. Ennél jobb megoldás, de magasabb int kell és zabálja a manát a staff of loss +25 és night comet. Egyszerre egyet lőjj ebből is, mert a másodikat dodge-olja. Szintén hátrálj. Ez gyorsabb és jobban sebez.
2. fázis: a kezdetkor szaladj FELÉ és túl rajta, hogy a scarlet aeonia hátókörén kívül kerülj, Itt lehet meginni a flaskot, hogy ne fogyjon az MP-d és mehet a comet azure vagy a meteor. De én legtöbbször inkább ezt az időt idézésre használom: mondjuk Tiche +10. Amúgy a taktika itt is ugyanaz, mint az 1. fázisban.
Waterfowl dodge: amikor felemelkedik, akkor lock-on kikapcs és szaladj az ellenkező irányba, az első kombó után fordulj még és gurulj felé, majd aztán távolodj. Ha ügyesen csinálod, egyszer se talál el vele.
Ha végképp nem bírsz vele, idézz le valakit multiban. Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.05.23. 07:47:07
Én ezt pont kedvelem benne. Egyrészt ott van több kalandor akivel elkezdheted újra a játékot másrészt gondolj bele a való életbe v.ki segítséget kér tőled az nem fogja lépésről lépésre elmagyarázni mit csinálj:D Ha nem megy így jártál.. Vagy igen,kéred a közönség segítségét.
Van Magyarítás is hozzá az is lehet segítség+amit itt egyel lejjebb írtak.
ha jól emlékszem, a többi fromsoftware játék is ilyen, de a dark souls biztosan. vannak különböző item-ek, leírásokkal, azokat kéne olvasgatni, összerakni a történet darabkákat, abból megismerni a storyt és valószínűleg kapaszkodók lennének a questekhez is. nyilván én sem így csinálom, de lehet hogy igy is ki kéne próbálni egyszer :D
Melyik az a spell, amelyik ilyen hatékony? Talán a Comet a 60-as intelligencia szükséglettel?
Amúgy a játék leggyengébb pontja szerintem a questline-ok kezelése. Internetes böngészés nélkül egyszerűen nem lehet tudni, hogy az adott NPC-vel mi az úristen dolgunk van. Amikor találkozunk ad egy questet. Teljesítem, és aztán több nyomot nem ad, elkezdi hajtogatni ugyanazt a szöveget, azt hinném kifújt az npc, de közben nem nem. Csak el kell mennem valakihez, aki majd utal valamire, és akkor megszerzek valamit, és akkor átadom azt valakinek, és hopp ez a questline! Zéró segítséggel. Adott esetben eltűnik a francba és hát az Elden Ring világa elég nagy ahhoz, hogy az ember megtalálja csak úgy magától. Ráadásul értékes talizmánoktól eshetünk el, ha nem pont a megfelelő sorrendben csináljuk a a questline-t, amihez persze megint csak semmi fogódzó. Teljesen váratlanul meghalnak ezek a szereplők, és akkor utánanézve derül ki, hogy igen mer végigcsináltam egy másik küldit amit nem kellett volna mer akkor meghal. Na bzmeg, jó hogy ezt is megtudtam. :D Szóval aki ezt a quest részét így összerakta, azt agyon kellene csépelni botokkal. Egyetlen szerencséje, hogy ott a wikipédiája, amiben előre kispoilerezve megkapom az információkat, köszönöm szépen. :P
"Malenia ellen jó ez, mivel varázslóval nem tudom mit lehet kezdeni ellene"
4 lövésből megölni lehet vele.
Ismét elővettem. Ismét nagyon tetszik. Pedig nem kellene, hiszen lényegében üres, lelketlen játék. De mégis, a világa, és ahogy ki tudom tölteni képzelettel az ürességet, és az újrajátszhatósági faktora az megfogott.
Az első játékom szamurájként indult, Maleniáig jutottam, két maxra húzott magma blade-el estem neki, csaknem meztelenül, hogy el tudjak ugrálni előle. Nem igazán tetszett az a része, hogy ha agilis karaktert akarok, akkor le kell vetkőztetnem a figurát, tehát hiába van nekem jó páncélom, ezer varázslatom és mittudomén, a vége az, hogy a gyorsaság oltárán 1-2 varázslatot rakok csak be, semmi ruhát, és ilyen magma izéval kell rámennem, hogy égjen a szentem. Na hát néhányszor átverekedtem magam rajta, de a második fázisban elvéreztem, addigra mentálisan is lemerített a játék, így félretettem.
Most úgy döntöttem, hogy spellbalde karaktert csinálok. Nem azért, mert hogy Malenia ellen jó ez, mivel varázslóval nem tudom mit lehet kezdeni ellene, de érdekességképpen. Na most egy olyan 80. szintű karakterrel jutottam el a fővárosba, és amit rettenetesen szenvedtem az előző karakteremmel, azt itt könnyedén intézem. Imádom. 9-es moonveil katanával megyek, mellette van jó carian pajzsom, meteor botom, be vagyok fullra öltözve spellblade cuccokba, jó varázslataim is vannak, és így is light a súlyom, mivel szereztem arzenál talizmánt, meg 30-as a kitartásom. Kurvára élvezem. Azt a meteorszörnyet Leyndell oldalában simán elintéztem. Előző karakterrel kínkeserves volt. Az volt a tervem, hogy Latenna íjász csajt lerakom egy magaslatra, az elvonja a figyelmét, és én meg közben a hátában okoskodom íjjal, katanával. Ebből az lett, hogy Latennát gyorsan legyalulta, aztán meg engem is.
Most mit csináltam? Kedvenceimmel, a nagypajzsos csontikkal mentem neki. Sokan vannak, atom védekeznek, dobálják rá a szerintem fagyasztó gránátjaikat, én meg közben engedem rá a varázslatokat. Néhányszor karddal is belecsaptam, de csak a tisztesség végett. Egyetlen támadással elintéztük. Előző karival meghaltam ellene vagy 15-ször, ráadásul messziről kellett utazni hozzá, szóval egy kínlódás volt. Azt a részét élvezem most, hogy tök jól van összerakva a karakter, mindenre van megoldásom, közelre-távolra, mindenféle szörnytípus ellen.
Ezt most ki kellett adjam magamból, köszönöm, hogy elolvastatok. :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.05.18. 10:54:27
Találkozott valaki esetleg olyannal, hogy Xbox kontroller 2 analóg karja és a ravaszok nem működnek? (Minden más gomb rendben van). 2 hónapja minden ok volt.
"Valami remek kalandjátékot vártam"
Az nem a játék hibája, hogy 9 hónap alatt nem sikerült utánanézned mit vásárolsz :) Hidd el az Assassin's Creed-et sem szeretik, akik Tetris-t várnak tőle.
Ezt hívják ARPG-nek. Ebben a tekintetben semmi különbség a souls játékok és a diablo között. Karaktercsinálsz és mész neki az ellenfeleknek, akiknek az AI-je nem túl bonyolult, kitanulható, közben új lootot és xp-t kapsz, amivel fejlődsz. Ha meg meghalsz, akkor az picit fáj, némi progress-t veszítesz, de simán tudod ugyanott folytatni. A souls játékok lényegében egy 3rd person akció rpg-k, mint egy diablo, feltekerve a nehézséget és az ellenfelek mennyisége helyett a minőségére helyezve a hangsúlyt.
Én nem tudom, mit vártatok, főleg, hogy ez egy 15 éves játékkategória, még a ps3-as demons' souls időkből, de lesznek ilyen rácsodálkozó kommentek majd a diablo 4 megjelenése után is, hogy nem is tudok beszélgetni a goat manekkel vagy a butcherrel, mert mindjárt támadnak?
Ez egy darkszólsz játék. Ezek mindig is arról szóltak, hogy a seggbuta ellenfeknek megnövelték a hp-ját és ennyi a trükk
Nem kell történettel, karakterekkel foglalkozni vagy a küldetéseken sokat agyalni. Menni kell és ütni a mesterséges intelligencia nélküli szörnyeket akik ugyanazt a 3 mozgássort ismétlik
No pár napig nem játszottam, de közben nagyjából tudom miféle karaktert akarok.
Újraindítottam a tangabugyi kaszttal, mer most próbálok csak oda tenni pontokat, ami szükséges. Ja meg még a Varrét is sikerült megölnöm az elején, és bár láttam videót, hogy el lehet jutni így is a farmolós területre, de nem akarok szenvedni, szóval új karakter, na.
Gyors fegyvereket akarok, nagy hatótávval, nekem bejön a lándzsa+pajzs kombináció, illetve távolsági lehetőséget varázslat-íj szempontjából, mivel úgy érzem sok esetben free damage a távolsági találat. Amennyire rálátok, bossok ellen nem jók a kombók, mivel beléjük tudnak verni, annyira pedig nem vagyok ügyes és fanatikus, hogy rövid fegyverrel közvetlen közelről gurulásszak és üssek, szóval nekem a lándzsával egyet beledöfök, majd eltáncolok játék tud működni, íjjal-varázslattal kombinálva.
Szerintetek mi a jó fegyver erre? Van gyors lándzsa, meg lassú lándzsa? Mer nekem valami relatíve könnyű, hosszú, gyors fegyver kell boss ellen. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.01.23. 07:57:30
Jól van, megnyugtattatok, akkor elkezdek rápakolni. :)
Tesznek vigorra pontokat. Van egy-két cucc, ami növeli (pl. vörös csuklya vagy mi Godrick kasztélyában, a kutyáknál, ha másodjára visszamész a grafted melletti résznél), de a többség egyszerűen tesz pontot a vigorra. Nem rossz ötlet egyébként akármilyen karaktered van vigort növelni.
Pont meg van egy rakás talizmán. Egyébként 1930 a maximum hp (99 ponttal) és ezt lehet talizmánokkal ~2900-ig feltornászni. Pl. Aktív Morgott's Runa, Crimson Amber Medallion +2, Erdtree's Favor +2
Észrevettem, hogy sok játékosnak elképesztően hosszú az életerőcsíkja. Ez szimplán azért van, mert rengeteg pontot áldoztak az életerő fejlesztésre, vagy van valamilyen kütyü, ami jelentősen meg tudja ezt növelni?
Csak mer én confessorral vagyok, és szükségem van csaknem mindegyik skillemre. Pl. most jöttem rá, hogy a fókuszpontokat is fejlesztenem kellene, mer csak az assaszinos segítőhöz kell 137 mana, ami 23-as mind-ot feltételez. Jelenleg 10-en vagyok. Persze dönthetek úgy, hogy nem kell a Black Knife tiche, csakhogy nekem mégis kell. :D Plusz ugye a manát rendszeresen használom. De kell az erő is, kell ügyesség, kell a kitartás, kell a hit, kell a mittudomén mi. És akkor így hogy a rektes rít tökömbe jusson sok pont az életerőre? Sehogy. 550 hp körül tolom, ami kezd lófasz lenni.
Köszi köszi. Gondoltam, hogy ez a leggyengébb boss, közelharci képességeit ki is tanultam szépen, de amikor belekezdett a lángolásba, nem tudtam vele mit kezdeni. Mindegy már kinyírtam, szóval még egyszer nem lesz ez kérdés. Vagy előjöhetnek ezek még valamikor? :D
Godrickot sokkal könnyebb leverni közelharcban pedig. Egyszerűen annyit csinálj, hogy a második fázisnál azonnal kezdj el felé rohanni egész koppanásig. A sárkánytűzön belülre kerülsz és be tudsz vinni egy rakás ütést. Aztán elgurulsz az egyéb támadásai elől, mint az első fázisban, amint megint tüzet fújna, szaladsz ismét közelre. Godrick a könnyebb ellenfelek egyike, nála sokkal nehezebbek jönnek még.
Az íjas kérdésednél azt hiszem az ash of warhoz a nyílvesszőt a második slotban kell tenned és célzásnál a ravaszt meghúzni a gomb helyett a kontrolleren (ez azt hiszem a heavy attack normál esetben, billentyűzeten nem tudom mi az). De ez nem százas, nem csináltam soha íjjal. Egyébként az íj elég gyenge fegyver, láttam full íj végigjátszásokat és óriási szenvedés volt végig.
Kurva Godrick (a varrott, hehe). Gyönyörű poleaxe-ommal, szép pajzsommal elugráltam előle, aztán féltávnál előveszi a sárkányerejét, és össze-vissza lángozik maga körül a szűzmáriát is. Aztán nézhettem én akármilyen videót, hogy hogyan győzik le közelharcban, engem mindig szétégetett. Először kerestem tűzrezisztenciát adó kütyüket, amivel ignorálni tudom a sárkánytüzet. Olyat nem találtam. Van valami páncél, de nehézpáncél, szóval felejtős. Lófasz tűz elleni talizmán semmit nem ér. Akkor kezdtem keresni valami szellemsegítőt, ami hatékony tud lenni. Nokronba akartam menni, hogy összeszedjem a mimicet, de az az út is kudarcot vallott, mer nehezen de rájöttem, hogy ahhoz előbb egy főboss-t meg egy mellékboss-t is le kell győzni, és gyenge vagyok valszeg mindkettőhöz. Caleidben küzdöttem a vár előtti sáncokon, az óriást se tudtam legyőzni. :D
Na és akkor mi lett a megoldás? A hosszúíj. A kurva hosszúíj. Közelharcos vagyok, ezért nehezen jutottam a megoldásig, feltétlenül test-test elleni küzdelemben szándékoztam legyőzni a Godrickot, de aztán arra jutottam, hogy ha ez a szemétláda területre és távolra ható fegyverrel küzd, akkor nekem is lehet. Volt egy íjam, vettem hozzá nyilakat, és amikor eljött a pillanat, hogy felvette a sárkányerőt, akkor én meg még távolabbról teletűzdeltem szimpla fanyilakkal. :D Há' nem is tudtam, hogy ez ilyen hatékony cucc.
Ja, szakmai kérdés: íjnál van az óriáslövés extra. Azt hogyan kell előidézni? Közelharci fegyvereknél ctrl az extra képesség, íjnál nem akarta beadni.
Ez egy souls játék. Saját stílusa van. Van egyébként olyan hely, ahol nem támad mindenki, de a játék inkább hasonlít egy Diablora, mint egy kalandjátékra. Ez egy ilyen játéktípus.
Ez nem egy beszélgetős RPG vagy kalandjáték, hanem elsősorban egy akciójáték. A Mortal Kombat is lehet év játéka, azt ott se arról szól a sztori, hogy először leállsz beszélgetni scorpionnal, aztán miután érveitek ütköztetése nem vezetett eredményre, jön a harc.... Ez kb egy open world dark souls.
Ettől persze a csalódottságodat megértem, nem erre számítottál...
Nekem nagy csalódás ez a játék. Valami remek kalandjátékot vártam, erre meg bedob egy világba, ahol egy szabály van: ami mozog, az szó nélkül megtámad, ami nem mozog, az meg vagy megtámad, vagy nem. Az utóbbi az kb. díszlet. Egy régivágású egy mindenki ellen típusú világ, mint a doom. Még a farkasok sem hajlandók megtámadni a katonákat mondjuk. Egy Assassin's Creedben sokkal több poén van, hiába néz ki amúgy – el kell ismernem – grafikailag jól.
Eljutottam kegyhelyek vezetése alapján az első órában az első boss fight-ig, ahol persze semmi esélyem. Gondoltam – akkor ennyit a történetről –, elkezdek mászkálni ide-oda. Azon kívül, hogy megpróbálok megölni mindent, ami mozog, ennek nem sok értelme van, ez magában nem túl izgalmas. Márcsak azért sem, mert a zombikon, katonákon és farkasokon kívül mással szemben nincs esélyem. És nem találok falvakat, városokat, ahol emberek élnek, akiket nem kellene megölnöm, vagy akiket meg kéne védenem, vagy bármi, amiért érdemes a többiekkel küzdeni... Még egy katona sem képes megdobni egy nyamvadt „Állj, ez zárt terület!” szerű mondattal, hogy tudjam, mi van... Ez lett tavaly az év játéka?!
Üdv, valaki játszik vele 21:9-ben? ha igen hogyan? :)
Legyen a kezedben egy seal, amit tudsz is használni. Nem tudom magyarul hogy fordították (pecsét talán?), de az kell, hogy tudj incantationt varázsolni. Ahogy a varázslatokhoz meg bot kell.
üdv megtanultam egy igézetet (valami tűzlabda hajítás), beraktam a gyors elérések közé csak a középső-felső helyre tudtam csak épp nemtom hogy kell használni segítség
Ezért mondom, hogy embere válogatja. A kontroller előnye az egér/bill kombóhoz a 360 fokos irányítás, amit a két pálcikával el tudsz érni. Egérrel is persze lehet teljes körtben rángatni a kamerát, de a mozgásnál a WASD azért nem lesz 360 fok. Szerintem egér/bill oda jó, ahol precíziós célzás vagy irányítás kell. Pl. shooterek, RTS-ek, izometrikus rpg-k, point-n-click kalandok stb. Az ilyen 3rd person akciójátékokhoz én a kontrollert ajánlom mindenkinek. De simán lehet egérrel meg billentyűzettel is tolni, csak szerintem nehezebb.
Akkor én meg mint "ős PC-s" hadd mondjam azt, hogy nyugodtan játszhatod egér+bill.-el, tökéletesen működik.
Tudom hogy a többség a kontrollert fogja mondani, az én véleményem meg annyiban nem releváns hogy soha nem tanultam meg konrollerrel játszani, mert nem is akartam, de én pl. a DS-okat is egér+bill.-kombóval nyomtam végig, és mondjuk mig az első rész talán fapados volt azzal, kellett hozzá mod-is, én a 2-től kezdve sosem értettem a "nyavajgást" hogy sz@r az irányítás, nekem tökéletesen játszató volt.
A DS 3 még jobb ilyen szempontból, az Elden Ring meg szerintem pont olyan jól nyomható egér+bill.-el, mint bármelyik másik erre az irányításra tervezett PC-s game.
Ha van kontrollered, használd. A többség véleménye nyilván nem véletlen igaz. De ha egyébként inkább egér+bill.-el szoktál játszani, nyugodtan nekikezdhetsz azzal is még kezdőként is, nem azon fog múlni hogy sokszor megmudelsz...XD
Végig lehet vinni alap glintstone pebble-vel is a játékot, tele a yt ilyen videókkal, de a lényeg az, hogy van benne egy rakás varázslat és később nyilván nem azt fogja a játékos használni. Astrologerrel vittem végig elsőnek, NG +5-ig, 350. szint környékén vagyok vele. Vannak gyors varázslatok is, meg vannak olyanok, amivel kb azonnal leradírozod az egész bosst ... legalábbis alap NG-n. De nem a varázsló a legerősebb build, hanem még mindig a státusz-effekt harcos, esetleg incantation-nel keverve. Vérzés, rohasztás vagy a black flame incantationök százalékos sebzést okoznak nem fix pontokat, ellentétben a varázslatokkal. Ez eléggé fontos lesz, amikor NG + sokon annyi hp-je van a bossnak, hogy a normál támadásokkal csak csipegetni tudsz belőle.
A két igahúzó trollt elég sokan írták, mint jó kezdő grind. De igazából egyáltalán nem kell grindolnod, csak menjél simán a játékban és annyi elég lesz. Történet van egyébként, csak mint minden from játékban, itt sincs az ember szájába rágva, hanem szépen a tájat járva rakod össze magadtól.
Astrologerbe mi a poén? Elkezdtem lövöldözni a bottal, de hamar beleuntam. Nyílt terepen ez még oké, de nehéz elképzelni, hogy szűk helyen hogy érvényesül a villámgyorsan ugrabugráló hegynyi dögök ellen. Persze biztos van a tarsolyban néhány geci varázslat.:) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2023.01.02. 19:05:19
Úgy a koncepció egyszerű. Tehát hogy van egy ilyen óriási tér, amiben "nincs" sztori, és én meg úgy is fejlődhetek, ha az alaphelyen 150-szer leverek két óriást, amiket direkt azért raktak oda, hogy büntetlenül üthessem őket.
Egyben erénye is a játéknak, hogy tulajdonképpen én állítom be magamnak, hogy meddig vacakolok egy helyen, tehát én tudom könnyíteni-nehezíteni a játékot.
42. szinten most kurvakegyetlennek hiszem magam, mer:
1. van egy alabárdom, amivel két kézzel brutál 3-as sebzést tudok okozni 2. pajzsot használva (mégis használom, Mari ellen kellett) is tudok játszani, és csomó mindent levédek 3. szakadt páncélom van, de közepes terheltségen tudok maradni 4. tűzlabdát tudok dobálni, ami egyes szörnyekre tök jó, másrést gyógyítani is tudok, és van egy íjam 5. van egy rothasztó szellempatkányom, amit most kipróbálok minden nagyobb dögön, hehe
713 a max szint, de az első végigjátszás végére valahol 150 környékén leszel (feltéve, ha felfedezel mindent és ölöd a csaknem 240 boss nagy részét :))
(lvl300 fölött már 1 millió runa kell egy szintlépéshez)
"Összességében szégyen, hogy játszom ezzel a játékkal, mer nagyon egyszerű. :D" Erre majd visszatérünk mikor elérsz a játék utolsó harmadába :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.01.02. 13:55:26
Teljesen kezdőknek az első négy class ajánlott (magasabb kezdő szint, jobb fegyver, jobb pontelosztás), az utolsó class a legnehezebb (lvl1-ről indul, kis tőrrel).
Vagabond: Str Samurai: Dex Prophet: Faith Astrologer: Int
Később tudsz respec-elni, a végén olyan karaktert csinálsz amilyet akarsz.
A grace-ek sugarai a fő csapásirányt mutatják, kövesd amíg tudod, ha elakadsz (az első főbossnál el fogsz), menj és kalandozz, derítsd fel a területet, keress dungeonokat, gyűjtsd rúnákat és fegyver upgrade-eket. A játék legelején az első templomban (a mikulás merchant mellett) tudod a fegyvereidet fejleszteni. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.01.02. 13:48:42
hali nemrég kezdtem a játékot, próbálom kitalálni hogy mi a feladat..talán valami sugarat kell követni a kegyhelyektől vagy mi.. de még egyenlőre félmeztelenül, bunkósbottal rohangálok, nem sok esélyem van (legutolsó karaktert választottam) ez így még normális? talán valami várba kéne bejutnom..de leölnek pillanatok alatt vagy türelmetlen vagyok?
Na csak elővettem ezt is. Gyóntatóval vagyok, mer tetszik hogy tud gyógyítani, miközben harcos. Nem tudom hány szint van ebben a játékban, de 36. szintig elég volt a két alap szekérhúzó óriást ütni, akik a szekérhez kötve kínlódnak. Egy kicsit persze kóricáltam, kaidanokból meg a két passzív óriásból élek. Eljutottam délen a várig, elszedtem azt az alabárdot a várúrtól. Hát gyerekek, fantasztikus az az alabárd. Ráraktam a 3x-os szúrás extrát, és isten vagyok vele. Ergya páncélom van, próbálok valamit találni, ami nem túl nehéz. Pajzsozni akartam, de egyszerűen a kétkezes fegyverek itt az istenek. Majd persze biztos lesz egy-két fasza kard.
Amin csodálkozom, hogy rákerestem hol kellene grindelni, és senki nem említette a két nudli óriást. Valamint senki nem említette jó fegyverként azt az alabárdot. Helyette egy lassú kétkezes kardot ajánlottak, kevesebb sebzéssel és lófasz extrával. Lehet nem kellene olvasgatnom, hehe. A páncélt azért felkutatom, mer koszos gyalogos páncélban sisak nélkül, gyóntató nadrágban ugrálok. Szakadt vagyok. Összességében szégyen, hogy játszom ezzel a játékkal, mer nagyon egyszerű. :D Jól van na, kipróbáltam. Ja, találkoztam a Marika nevű szörnnyel ott a várban, rá készülök, mer párszor felpofozott. Akkor még a szent angyalszárnyas kaszával ugrabugráltam, az is nagyon jó fegyver, de csak közepesen erős ellenségek ellen. Na jó a Misbegottir vagy kit azt kaszával kaptam el.
- magas arcane érték - jó fegyver art: az elején ajánlom a bloody slasht (fort haightben dobja a lovag a tetőn), később jó a seppuku (mountaintop of giants, freezing lake grace-nél egy láthatatlan scarab dobja) - fegyvernek jó bleedes fegyver kell, van egy rakás. a játék végén kb mindenki rivers of blood katanát használt, amit nerfeltek nem rég, de még mindig nagyon jó.