Ez nagyon nem így megy. A JSWT-t megtervezték ahogy. Csak azért, mert esetleg lesz egy totál kipróbálatlan új rakéta senki nem tervezné át vagy tenné bele részben kihajtogatott állapotban. A hajtogatás egyik célja, hogy az indításkor fellépő hatásokat túlélje a szerkezet.
Egyébként amit előad a Space X arra azért ne vegyél mérget. A F9 elég röhög úton lett stabil, de ha ennyi indítás kell a BGR-hez, akkor az kb. még a Holdban van. Meg mire lenne jó? A SX annyira okos, hogy a saját FH rakétájának állít ezzel konkurenciát...
Elon meg semmit nem old meg, többnyire már csak ökörségekkel parádézik a médiában. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.09.06. 09:40:01
A szervizelesnel nem a felloves a problema, a megfelelo meretu raketa letezese a legkevesebb (bar az sem all a rendelkezesre). Hanem az, ilyen tavoli utazas egy sereg uj technologiat es megoldast igenyel, amibol jelenleg semmi nem all rendelkezesre. Azon kivul hogy odamegy egy csapat, onnan vissza is kell jonni valahogy (nem csak apro palyamodositas, aztan a legkor a tobbit megoldja), sugarvedelemre is szukseg van esaatobbi.
Egy kulon Space Shuttle felloves csak a Hubble javitasahoz is draga volt, egy ilyen annak a tobbszorose lenne.
Azért ilyen paranoiásak, mert olyan messze lesz, hogy esélytelen a szervizelés mint a Hubblenél. Viszont az elmúlt 10 év alatt a SpaceX megcsinálta a leszálló rakétát, és mire üzembe helyezik a JWST addigra meglesz a BFR is, amivel egyszerűbb csomagolásban is felvihetnék és olcsóbban. A SpaceXel sztem még a szervizelés sem lesz probléma. Nem hinném, hogy Elon ne oldaná meg ha szükséges lenne.
Ezert tesztelik olyan sokat. A sok teszt miatt lett draga. A dragasag miatt idegesek. Mivel idegesek, megtobb tesztet akarnak. Es igy tovabb...
Kezdem azt hinni, hogy ha a Pareto-elvet alkalmazva csak a tesztek legfontosabb 80%-at hajtanak vegre 20% koltsegen, akkor ugyanezen koltseggel 5 JWST-t is fellohetnenek, aztan abbol nagyon pesszimista esetben is fennmaradna legalabb 1:)
"Mitigating approximately 47 remaining tracked hardware and software risks to acceptable levels and continuing to address the project’s 300+ potential single point failures to the extent possible"
Te most tényleg csak trollkodni akarsz? Az első proto és teszt indításokat leszámítva atomstabil a cucc. Az agyon ajnározott Szojuz szintjét simán eléri, de inkább meghaladja az azonos korszakból nézve. Szojuz-FG és a Szojuz-2 családét is.
Ez igen erős félrefordíásnak tűnik. Ez minden "process" összegzése lehet, nem az összes mechanikus folyamat. Minden komolyabb műhold és eszköz esetén sok ilyen lépés van, csak mivel most ez a téma, ezt a gumicica.
2019: 3 sikeres 0 sikertelen 2018 5 sikeres 1 részben sikertelen 2017 6 sikeres 0 sikertelen 2016 7 sikeres 0 sikertelen 2015 6 sikeres 0 sikertelen 2014 6 sikeres 0 sikertelen
Ez nekem nem úgy tűnik mintha használhatatlan volna...
Aztán indítás után néhány percel meg felrobban a rakéta :DDD
Na akkor lenne csak igazán költséges a buli XD
Ariane-5? (Már most tudják hogy használhatatlan, és csak a biztosítási pénzre pályáznak?)