Sziasztok!szeretnék segítséget kérni a rúnák behelyezése kapcsán. Hiába megyek kovácshoz ott tudok fejleszteni de a rúnákat nem tudom az eszközökbe tenni. Pedig hely az van több is. Köszönöm előre is.szép estét mindenkinek.
Nagyon keleties a szerkód. :) De szerintem a Valhalla szebb az Odyssey-nél. Mármint grafikai kidolgozottság terén. A táj és a környezet a görög világban persze szebb volt a sok csiliviliség, túldíszítettség miatt.
Nekem így 20 óra után azt kell mondanom, h a kedvenc AC-m a három új rész közül. Origins a 2. helyre csúszott, az Odyssey pedig a 3. helyen csücsül. Maga a Viking téma nagyon bejön. Valamint a küldetések is remekek. Mind a mellékküldetések és a főküldik is. Tetszik, h mennyire nem vezet sokszor a játék, hanem magadtól kell rájönnöd dolgokra. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.11.16. 18:13:18
Pontosan ez az, ami nálam is tetszik, 10 órám van eddig benne, de még csak most mentem át Englalandra. :) És ott is inkább eddig csak a felderítés volt a profilom, alig-alig haladtam a küldikkel.
Na így ~50 óra után azt kell mondjam, hogy az említett "problémáktól" eltekintve, sztoriban (melléküóldetések), kreativitásban és pályatervezésben a legerősebb lett a Valhalla. A főküldetés még nem tudom milyen, még csak a harmadik szövetség küldetésnél járok.
370km-t már gyalogoltam :)
A legendás farkas falka mekkora bossfight :) 10 percig dark souls-oztam velük :)
Azt leszámítva, hogy csúnyább mint az Odyssey és a mászás/irányítás talán a legrosszabb a sorozat történelmében igazat adok :) Anglia már valamivel jobban néz ki, Asgard meg Odyssey DLC-kre hajaz. Egyébként ahogy fejlődsz úgy leszel egyre inkább assassin (leap of fate, hidden blade, képességek, mentor's armor, hidden ones, stb).
Ez eddig a kedvenc szettem, mióta megszereztem nem is nézek rá az új rucikra :)
Még mindig Norvégiában kalandozok, AC feeling nincs, viszont olyan nekem a játék mintha egy grafikailag feljavított és tartalmilag lebutított Skyrim lenne, ahol mindenre fel lehet mászni. Ez a mászás egy olyan "versenyelőny" az AC játékokban amit semmilyen más játék nem tud überelni. Nagyon szórakoztató.
Asgard tök jó lett. Elysium féle, hangulatos terület:)
Ja oké, megpróbálom, csak találjak még egy medvét :D
Egyébként még egy kérdés: a kezdöterületen van két küldetés, az egyiknél egy állatot kell kinyírni egy vikingnek, a térkép északi részén tanyázik a viking. De melyik állatot kell megnyúvasztani? Már öltem jegesmacit, farkast, rókát, szarvas, még a legendás szarvast is lecsaptam, de csak nem adja meg a küldit. Leírás meg nincs sehol, elvileg oda kellett volna figyelnem a beszélgetés során, de valahol elsiklottam az infó felett.
Én is igy gondolom, könnyű kikapcsolódásnak jó, és csak azért fanyalgok kicsit, mert tudom, hogy a tényleg nagyon jó játékok többet adnak mint könnyű kikapcsolódás.
Egyébként hogy tudom megváltoztatni a varjam meg a lovam kinézetét? Elörendelöiben ugye megvan nekem a szép fehér sólyom meg egy csini festett paci, de nem találom sehol, hol tudnám öket változtatni.
Dehogy lehet megcsinálni 5 évente kiadott címnél igen 1 évente felejtsd el de a 2 év is max úgy lenne elég hogy felváltva több stúdió dolgozna rajta és akkor ugye igazából már 4 év jut dolgozni 1 stúdiónak.
Amúgy a rókabőrrel sincs semmi gond simán működhetne egy játék úgy mint egy platform és a kiegíszétések hozzák mindig az új történetet. Mint ahogy az expansion-ökkel működik, de például mi lenne ha 5 évig foldozhatnák fél-1 évente kiadott új küldetéscsomaggal? Senkit sem érdekelne ha jó. Az AC-ra azért mondják hogy rókabőr, mert halványult el a dolog és bár részről részre egyre többet adtak úgy osztották el hogy az ember mégsem érezte többnek jobbnak a dolgot, mert nem volt szórakoztató az a több amit beletettek. Az előző két részt meg hagyjuk kb 95%-ban elvesztette a játék az identitását és már azok sem voltak olyan nagyon jó címek nyilván harmadjára mindenki már rókabőrözik. Ha mindhárom áll lejtős lenne a kinézeten kívüli dolgokban is akkor senki sem szólna egy szót sem.
Persze ettől még jó játékok, de az a 7-es, hogy még érdemes játszani de nincs messze attól se hogy inkább skippelni legyen érdemes. Klasszis kategóriában az Ezios történet meg a Black Flag - Rogue rész fért számomra a többi csak próbálkozó volt.
Elméletileg trilógiának tervezték az Origins-Odyssey-Valhalla hármast, így nem tartom annyira rossz dolognak, hogy nem változott a fö iránya a játéknak mechanika tekintetében. Én nagyon élvezem, egyelöre 6-7 órám van a játékban tiszta játékidö terén, és még mindig csak ott járok, hogy
. Addig nem is megyek tovább a föküldivel, amíg a kezdöterületen nem találtam meg minden kis szart. :) Arra tökéletes, amire nekem kell, hogy kikapcsoljon arra a pár órára, ami játékra van, a viking érát meg imádom, szóval nálam eddig 10/10.
Szerintem ez nem idő kérdése. Ha ki tudnának adni minden évben egy sokat fejlesztett, sokkal jobb részt mint az elöző évi, felőlem jöhetne, megvenném. De sajnos ez nem így van, ennek nyilván objektiv, erőforrásbeli és kreatív akadálya is van. De annak, hogy rókabőrökkel játszunk, annak semmi értelme. Most is kihagytak 2 évet (odyssey 2018) de a játékon nem látszik. Legalábbis én nem látom. Mondom, ez nem egy rossz játék, a mai mezőnyben még a nagyon jó jelzőt is ráteszem, de úgy érzem abban konszenzus van, hogy a világot nem váltotta meg és a hype-hoz nem nőt fel. Sok pénzért (mind a feljesztésbe ölt milliárdok, mind a vevők által kifizetett húszezrek tekintetében) instant klasszikust várunk. És láttuk már máshol, hogy meg lehet csinálni.
Emlékszem, anno nálam a Syndicate volt egy olyan pont, amikor azt mondtam magamban, hogy "gyerekek, most már ezt át kellene gondolni, és nem évente kifosni egy új részt, mert nagyon nem jó az irány" Akkor ki is hagytak egy kis időt, és utána jött az Origins, ahol szerintem elég sokat változtattak végre, és tényleg jó volt. Viszont azóta megint azt a rókát hámozzák immár harmadszor :D
A nagy kérdés, szeretnél minden évben AC játékot? Sokan igen, sokan nem. A "sokan igen" dönti a mérleget ebbe az irányba, hiszen így Ubi minden évben elad ugyanannyit az aktuális részből, ahelyett hogy dolgozna valamin 6-7 évet ugyanazért a pénzért. Tehát érthető a cég szemszögéből is.
Igazad van ez messze nem középszer, de ettől a helyzet csak rosszabb. Ha minden játék olyan szinvonalú lenne mint az 5 éves W3 vagy a RDR2 (esetleg Ghost of T.) , és miért ne lehetne, akkor ez igencsak közepes móka lenne. Szerintem a W3 megmutatta, hogy lehet tartalmas, minőségi küldetésekkel, mellékküldetésekkel tarkított nyílt világot létrehozni. És most a technikai részekről nem is beszélek. pl a bioware-t mi tartja vissza évek óta, hogy jó játékot csináljon? Pénz, idő biztos van annyi, hogy elég lenne. A watch dogs legion-t 0 napon megvettem, 5-6 óra után abbahagytam. Látszik a beleölt energia, sok év, de ennyi energiával, pénzzel akár a egy jó játékot is megcsinálhattak volt. Miért nem sikerült? A Walhalla azért jobb játék, nem fogom abbahagyni, de bőven lehet jobb, kifinomultabb, átgondoltabb. Lehet hogy én vagyok túl igényes (szerintem nem), de egy ekkor hasznot termelő franchise kb 10. részétől már elvárhat a vevő valami nagyon nagy durranást. Ha azt a pénzt amit marketingre költöttek (nagyonsokmillió dollár lehet) a fejlesztésre fordítják, biztos jobban jártunk volna. Arról nem beszélve hogy pár éve még 10e Ft volt egy új játék, ma már 18-20. Ez se mindegy.
Pár óra játék után (Angliában már 2. szinten a falu) nem igazán értem az áradozást a tesztekben a játékról. Grafika hiába van minden maxon néhol egész szép, néhol meg tök homályos valami. Odyssey sokkal jobban nézett ki. A harc szerintem a 3. részben volt a legjobb bár 2 gombos volt mégis jobban éveztem, látványosabb is volt de ez kinek hogy kategória. Az sem tetszik ,hogy minden résszel egyre nagyobb lesz minden, egyre több a felesleges mászkálás, ami miatt a történet mindig háttérbe szorul és szana szét is van darabolva, ráadásul nem élvezetes számomra, hogy a játékidő 70%-a A-ból B-be hajókázás, lovaglás, mert még ha élvezetes lenne, mint a Cusimában de hát nem az. Szerintem vissza kellene kanyarodniuk a jóval kisebb térképekhez történet orientáltabb játékhoz, mint pl a 2 volt ahelyett hogy ilyen single MMO-t gyártanak 2 évente. Igazából ennél is azt érzem, mint az új WD-nál ,hogy próbálkoztak de hát maradt a középszer. Utoljára szerkesztette: Shep, 2020.11.12. 21:09:26
Mint ex Skandiváv mitológia kurzusos mondom, a korhoz annyi köze van mint a régi Jugoszláv-Német "kovbojos" filmeknek az igazi vadnyugathoz...XD A díszletek hasonlítanak. De ezt nem kötözködésként, nem hiszem hogy célja lenne a játéknak a realizmus.
Eddig nagyon adja magát a játék, jobban tettszik mint a görög rész, nálam kb az originel van egy szinten de csak bayek miatt, egyébként ez a rész majdnem mindenben jobb lett, egyszóval a hangulat csillagos ötös. A harcrendszer brutálisan jó lett szó szerint, föleg flailst meg axet használok, nagyon élvezem, igy tényleg bele éli magát az ember ebbe a korszakba. A mellékküldetésekben meg egy szintet léptek kimondottan jók lettek, még nem W3 szint de már arra haladnak. A modern szál nekem se hiányzik csak kizökkentett a játékból a hajós csaták viszont hiányoznak de ez már csak ilyen. A graf ugyanolyan nálam mint a odysseynél tehát kimondottan szép, föleg a karakterek néznek ki jól.
Egy negativum azért van az írányitás nem az eddig megszokott, nem vészes de kár volt változtatni rajta.
Jelenleg a Norvég területen vagyok. Nagyjából 5-6 óra környékén, mert Uplay-ben nem láttam, hogy vezetné a játékórát. Nagyjából ennyi idő alatt sikerült a terület 85%-át átfésülni. Történettel is haladtam, de csak lassan, mert szeretném ha úgy jönne Anglia, hogy amit lehetett, engedte a szintem (van egy harcom például, ami halálfejes, így azt nem erőltettem), azzal végezzek.
Vikinges témakör miatt érdekes ez a játék. Szerintem amit lehetett azt már az előző két rész megvalósította. Itt finomítottak rajta, pár apró újítást behoztak, de ez is ugyanaz, mint az elődjei, amivel semmi baj nincs. Tulajdonképpen tényleg olyan, mint egy MMO. Hatalmas terület, aztán azt csinálsz rajta amihez kedved van. Önismétlő e? Persze, de embere válogatja kinek mennyire érzékeny pontja.
Szerintem, ha bejön ez a korszak, érdekel a téma (azoknak írom ezt, akik hezitálnak a vételen) érdemes beruházni rá. Ha viszont nem tetszett az Origins, Odyssey, az abban meghúzódó játékmechanika, meg maga a középkori történelem se, akkor nem érdemes rá időt szánni.
Az elején járok, de igen, vikingesnek vikinges, de valami hiányzik.
Éneklés elvileg van, mert ha bent vagy a hajóban, kiírja, hogy az "R" megnyomásával énekelnek, meg lehet nótát is váltani. Sőt, lehet váltani az éneklés, meg mesélés között. Mesét már hallottam, éneket nem :D
Amúgy egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy a nagy baj az, hogy nem csak a Tsushimával összehasonlítva suta - ezt azért lehetett sejteni - hanem az előző résszel is, technikai szempontból mindenképpen, ami egy szégyen, akárhogy is nézzük.
Nekem kicsit bosszantó dolog, hogy pl egy apátság fosztogatása közben nem lehet megölni a papokat meg az ottlévőket... Csak az őröket. Ez olyan kis sutaság, hogy nem merték bevállalni.
A GoTnak abban a tökéletes formában nem lett volna szabad kijönnie. :) Nagyon magasra tette a lécet, mint anno a The Witcher 3 az open worldös játékok között. Itt is van verselés, de míg az nyugodt volt, oda illett, szépen nézett ki, ezt a Valhallában erőltetettnek érzem. És igen, ahogy írod, nem jó irányba mentek el pár dologgal kapcsolatban. Hangulata van, de szerintem pár óráig minden ACnek volt, aztán jöttek csak a technikai baromságok. Az éneklést én se tudtam kicsiholni eddig, de lehet, hogy quest adja. A GoThoz képest baromi egyszerű lett az egész. És igen, grafikailag sem az igazi. Mintha a History Chaneles low budgetes Vikingsel játszanék. Jó a történet, pontosabban nem rossz, de kidolgozásilag és mechanikailag olyan, mintha nem adták volna oda az eredeti Vikings párizsi ostromos költségvetését a fejlesztőknek. Csináltak egy játékot, ami Vikingses. Fényévekkel jobb, mint a The Viking Way, mégis, nem kell keresnem az állam, mint pl. a GoT kapcsán ahogy a főcimig eljuttatták a történetet. A színek itt szerintem katasztrofálisak, és ezen semmilyen NVidia kütyü vagy SweetFx/Reshade alig segít.
Nem rossz játék, és tényleg imádom a Vikingses hangulatot, de közel se kapott úgy el, mint a szamurájos feeling a GoTnál. Iszonyat összecsapott az egész, mintha arra mentek volna rá, hogy a CP előtt kiadják, és hatalmas szerencséjük volt, hogy a CP csúszik. Ki lehetett volna használni egy jó játékmenettel, de ez nem jött össze. Legalábbis eddig amit láttam.
De az is lehet, hogy a GoT nagyon, nagyon magasra tette azt a bizonyos lécet, és ezt keresem, nem tudom, de hogy qurva nagy ziccer lett kihagyva a CP halasztása miatt, az tuti. Nagyon sokat próbáltak meríteni a Vikingsből, de valahogy egy Honfoglalás lett belőle.
A modern szál volt, hogy tetszett, egy ideje viszont már feleslegesnek érzem, hogy megszakítja a cselekményt. Utoljára szerkesztette: a.carkey, 2020.11.12. 08:56:58
Én mindig is utáltam a modern szálat. Kizökkentett, teljesen érdektelen volt, minden egyes alkalommal fogamat összeszorítva rohantam rajta végig, hogy legyen már vége.
A Valhalla meg? Nem is tudom, az egész olyan összecsapott érzést kelt. Egyértelműen rondább szerintem, mint az Odyssey, és sokkal szarabbul is fut - előbbinél minden ultrán (kivéve felhők very high-on) sose nézett be 75 alá, még Athénban sem. A Valhallában is megvan a 75 általában, de a norvég szálláshelyen például elég gyakran benézett az 50-es tartományba, le kell venni jópár dolgot ultráról, hogy meglegyen a 60, de akkor is eléggé zavaró micro-stutter van, számra megvan a 60, de érzetre nagyon nem.
Ahogy írtad, az animációk eléggé gázok, nem is értem, az előző részben ezek is sokkal jobbak voltak, hogy tudták elcseszni?
A harccal nekem sok bajom nincs, de valóban meglehetősen egyszerű. Bajom ugyan nincs vele, de nem is élvezem különösebben, olyan "meh".
És a lovaglás... A ló működése, hát valami katasztrófa, főleg a RDR2, meg a Tsushima után. Általánosságban elmondható, hogy a Tsushima bizony minden szempontból megeszi reggelire.
A zenék jók, kimondottan, a hangok se lennének rosszak, csak nálam sokszor kimarad egy hangsáv, a hajón pl. nálam nem énekelnek a kollégák, hiába mondom nekik, nem hallatszik.
A hangulata viszont tényleg jó, átjön a viking feeling, a karakterek nem rosszak, a küldetések is kimondottan jók eddig, meg tetszik a bázismanagelés ötlet is. Szóval mindent összevetve élvezem, de technikai szinten ez egy katasztrófa, főleg, ha figyelembe vesszük az előző részt. Utoljára szerkesztette: Voltan, 2020.11.12. 08:38:53
Az a baj, hogy nyomásra egyre kevesebb a modern szál, emiatt sajna egyre felszínesebb. Az első 5-6 részben - Desmond era - nem volt unalmas. Unity óta elég gyatra. Mondjuk Odysees-ben az Atlantis DLC bepótolt sokmindent. Kíváncsi vagyok kiderül-e a játék végén mi az új fenyegetés. Én minden AC játékban azt várom mikor tévedek be egy ISU építménybe :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.12. 01:07:19
Hát Origins és Odyssey szebbek voltak, jobb volt bennük a harcrendszer és az irányítás is. Ebben a részben szerintem katasztrófa a parkour, irányítás és az AI. A harcrendszer meg átment eszeveszett gombnyomogatásba. Pont ma vertem le power 30-on egy 260-as miniboss-t. Ez sokmindent elmond :)
Hogy jót is mondjak, jók a küldetések (mellékküldetések is nagyon jópofák, változatosak), jók a "puzzle"-ök, a hangok, zene meg hozza a szokásos szuperb minőséget. A tájak szépek, de nagyon túlszaturáltak, a karaktermodellek és animációk borzalmasak.
Ja és a híres AC "építészek" most először sz*rtak az egészbe. Mininál városok copy/paste épületekkel, helységekkel.
El lehet vele lenni, de volt már jobb is. Nálam az AC ranglista legalján van egyelőre. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.12. 01:01:17
De mi benne a poén? Unalmas részek számomra, valamit biztos hozzátesznek a sztorihoz, de engem sajnos nem kötnek le, szükséges rossznak tartom. De kinek a pap, kinek a paplan.
Sokakat. Én is konkrétan csak az Abstergo vonal / lore miatt játszom a sorozattal. Ha az nem lenne valószínűleg max minden második/harmadik résznek ülnék neki. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.12. 00:44:49
Remélhetöleg csak kevés lesz belöle. Még nem járok ott, de nekem nagyon az agyamra mennek azok a részek, "megtörik" nálam a játék lendületét és nem sokat tesznek hozzá számomra a sztorihoz.
Ezt a halál unalmas Animus dolgot mi a fenének erőltetik még? Senkit nem érdekel. Ráadásul az a rész olyan mocsok randa, mintha egy 2005ös játékból csöppent volna ide :D
raidek hogy működnek kifosztod , és utána vége vagy resetelödik?
Pár óra után én úgy látom, hogy azért az elődök (Origin, Odyssey) gyenge középszere után jobb ez. Messze nem év játéka persze (Ghost of Thushimatól meg bőven messze van), de talán nem bánom meg, hogy nem akciósan vettem meg mint a többit. Persze, ha nem egy AC világba erőszakolták volna bele, hanem egy normális vikinges játékot csinálnak, akkor jobb is lehetett volna.
Nos, nem váltotta meg a világot a játék. Látszik, hogy pár játékból próbáltak átvenni részeket, de se a grafika (4kban, ultrán), se a játékélmény miatt nem dobtam eddig hátast. Nem lett rossz, de inkább egy GoT, mint ez. Olyan, mint egy Breakpoint, csak viking korban. Persze, még az elején járok ... Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2020.11.11. 07:32:16
Megnéztem pár kritikát, jól értelmeztem hogy bár a mellékküldetéseken sokat javítottak, de az egészet tovább nyomták ebbe az offline MMO irányba? Gondolom az ilyen küldetések hogy csinálj meg x taskot, meg építs fel valamit és nem adunk irányokat majd egyszer csak addig játszol hogy eljutsz odáig, meg ez a térképet felosztjuk régiókra és válasz egyet majd ott lesz pár küldetés de nem vagy vezetve, a főszál igazából nem is áll össze olyan szépen stb. Mert ez így videó alapján nagyon a Dragon Age Inquisitiont juttatja eszembe ami nem jött be, nem szeretem az ennyire szétesett dolgokat meg hogy ha nincs rendes csapásvonal kijelölve. Úgy látszik tanultak valamit a witcherekből meg az RDR2-től is, de ha még mindig nem tudták ezt egy összefüggő jól vezetett sztorivá gyúrni akkor nálam nem lesz nyerő ez a rész se :(
a Witcher adventure game táblás játékban volt hasonló...nem rossz,hogy pont a gwent jutott eszedbe :)
Ez a kockajáték meglepően szórakoztató. Nem egy Gwent, de érdekes.
Az odyssey is lassabb volt, mint az origins. Valoszinuleg egyre jobban eroltetni kell az enginet, hogy probaljanak korszeru kinezetet tartani.
A presetek amugy nem tul jok - ugy altalaban egy jatekban sem. Vannak featurek, amik budget vason is jol mennek high+ -on (pl texturak) es olyanok is, amik mar mediumon is koltsegesek (pl arnyek reszletesseg)
Én feltoltam mindent maxra 4K-n 2080Ti-vel, valamint bekapcsoltam az opciót, h tartsa a 60 FPS-t dinamikus felbontással és így nagyon szépen fut, valamint vagy csak minimálisan viszi le a felbontást és nagyon ritkán, vagy kb. egyáltalán nem, mert észre venni eddig egyszer sem vettem észre.
Azért optimalizálás terén az ubi nem hazudtolta meg magát. i7 9700k + 2080 Superrel erősen kompromisszumozni kell a 60 FPS-hez 1080p-n. OK, nem halálos, very high környékén eddig tartja a 60-at, de azért könyörgöm, full HD-ban ezzel a vassal ennél több illene. Remélem, hegesztgetik még.
Könnyű? Én eleve a legkeményebb fokozaton fogom tolni, szerintem manapság a hard a normal.
Egy óra játék után nem lesz ez rossz, de a kivitelezéstől nem vagyok hasraesve. Ha nem tudnám hogy 3 évvel újabb játék mint az Origin, nem mondanám meg. A harc eddig eléggé könnyű és eléggé esztelen klikkelgetés. A marketing anyagok többet mutattak. Nem egy RDR2 szint, az biztos. Úgy lövöm halomra az őzeket közelről, hogy öröm nézni.
Mindig az instant gaming-en veszek kulcsot. Ma megpróbáltam és visszadobott, hogy elfogytak a kulcsaik. Felfüggesztették az elővásárlást. Biztos, hogy meg fogod kapni, de lehet hogy csak később.
Instant Gaming-ről vette valaki? Még nem jött meg a kulcs, igaz, az oldalon is Pre-order status-ban van a játék. Még sose csalódtam az oldalban, remélem nem most kell elkezdenem...
Kancsalborz nevüt sosem tettem tiltó listára szúrd be ide ahol én ezt írtam neked.
Mint mondtam három embernek mondtam, hogy nem fogom olvasni a hozzászólásait ha te erröl tudsz akkor te vagy az egyik és most simán hazudsz mert bebuktál az elregeddel, de részemról is off.
?. Csak ezen a néven írok már lassan 10-éve. Nem az a baj inkább hogy személyeskedni kezdesz hamar massal is mint most velem ?
De részemről tényleg Off, nem ez volt a célom, veled meg béke legyen, keress másban ellenséget, a véleményem a játékról leírtam, vége.
Három ember hozzászólásait nem olvasom abból kettöt már évek óta, és egy Ssenkradlive nevüt pár hete, ezek szerint te neki vagy az egyik alregje ezt jó tudni akkor gondolom a vitákban is hathatós segitséget nyujtasz magadnak a tucatnyi alregeddel...
Mert elméletileg letiltottál. XD Ott meg azt kifogásoltad hogy valamiről jót írtam ami neked nem tetszett. Nehéz a kedvedre tenni... XD Vagy csak meg kellene értened hogy a másik negatív véleménye nem támadás a személyed ellen csak egy ellenkező vélemény... ;) Egyébként azért írtam ide mert a Viking téma miatt érdekelt volna a Valhalla. De nekem ez sajnos "túl asassin's creed". Ennyi Az hogy másnak bejön, azzal az ég világon semmi problémám. Részemről off.
Minden rész megvan, mindegyikkel játszottam, a 2., a Brotherhood, a 3., az Origin és az Odyssey részek örök kedvenceim. A Wallhallával ma este kezdek. Biztos, hogy tetszeni fog, min. 100-120 órára számítok, de őszintén szólva kicsit örülök, hogy ezzel ez a trilógia végetér és elvileg legközelebb (akár 2 év múlva) valami újdonságot kapunk. Ha annyit javul majd az émény, mint a London és Origin közt javult az nekem már elég lesz. Hogy miben kéne gyökeresen más azt igázból nem tudom megmondani. Ha a fejlesztők sokat játszanak a witcher3-mal és a RDR2-vel, biztos megérzik a jó irányt. Valahogy "fajsúlysabbank" kéne lenni ez egésznek. Nem tudom megfogalmazni.
Ti elolvassátok egyébként amire reagáltok ? Jarlaxxe a te "válaszod" azert is vicces mert elméletileg nem is látod amit én írok...XD Nem kell ám megsértődni ha egy fórumon valaki rossz véleményt mond a ti kedvencetekről, hiszen ez a lényege ennek hogy elmondhassa mindenki a sajátját... :) De az azért megvan ugye mindenkinek hogy a cikkre reagálva irtam az első hozzászólásom, mint pl. ilyen cikkírói finomságok hogy : "élettel teli üres játéktér" stb...
Éjfél után kezdtem el. Játszottam vele bő másfél órát. Negatívumok: Nagyon lassan töltött be, sőt igazában ki se vártam az első alkalommal mert, azt hittem "beragadt" a töltőképernyő. (Elképzelhető, hogy a Ubisoft Connect terheltsége is bezavart, nem tudom.) A játékot a Ubisoft+ szolgáltatásán keresztül vettem. 5400 Ft/hónap úgy vélem nem rossz deal, mivel az Immortal Fenyx Rising is érdekel.
Szóval akkor a játék milyen volt? Nagyon erős a kezdés, majd mikor már kézhez kaptam az irányítását Eivor-nak, rögtön feltűnt, fejlődött az animáció, nagyon korrekt és brutális a harc (hangokra külön felhívnám a figyelmet) és még az íjászatot is sikerült életszerűen megoldani. Legalábbis a kontrollerrel szinte éreztem, ahogy kifeszítem és tartani próbálom az ideget, úgy lesz egyre nehezebb. Az íj persze ugyanúgy halálos, mint az előző részekben, de itt már lehet végtagokra is célozni. (Az ellenfeleken megjelennek sárga festésjelek, oda érdemes lőni.)
A baltás, vagy közelharci csaták nagyon véresek, természetesen a csonkolás sem marad el, alapból a beállításban ezek ON értéken vannak. Ki is lehet kapcsolni. A teendők tekintetében, nincs különös változás, megcsináltam mellékest (segítettem egy utazónak a helyi banditacsoportot átküldeni a másvilágra) és vadászgattam, felfedeztem, ez utóbbi kicsit olyan Tomb Raider-es ugrálós ügyességi részhez volt hasonlatos.
No és persze nem maradhat ki a megszokott, már védjeggyé vált erőd, falú ehhez hasonló bevétel, de itt azonban annyira álljunk meg, hogy ezt nem csak egyedül lehet abszolválni. Mivel ez a játék a klánra épít, Eivor-nak vannak bajtársai és a bejutás után nemsokkal tudtam a segítségüket kérni egy jó kis fosztogatáshoz. Persze lopakodni is lehet és úgy egyenként leszámolni a védőkkel, de a RAID mégiscsak célravezetőbb.
A harcoknál figyelni kell a staminára, mellécsapás vagy elugrás esetén csökken, és ha nagyon lemegy az értéke nem lehet akciózni, picit várni kell. Amikor végeztem a főküldetéssel, egy hajóra szálltunk többed magammal és itt tulajdonképpen egy az egyben az Odyssey köszönt vissza. Persze itt is voltak apróbb változások, mint a kövesd a partot parancs, de megmaradt a nyílt vízi hajókázás öröme is.
A sztori egyébként eddig jó, és már ezen kevés idő alatt is elég sok kérdés merült fel bennem, ami később magyarázatra szorul, de ebbe nem szeretnék belemenni, mindenki megtapasztalja úgy is.
Nekem egy régebbi konfigom van és gondoltam lecserélem az év végi hajrára, de egyelőre még nem tettem meg és azt kell mondjam egy 4 magos 4 szálas gépen is megfelelő futást produkált a játék. Magas beállítások mellett. (Efelett van még Very High és Ultra is.) Szóval elégedett vagyok, egyébként látvány terén is van előrelépés és ami talán fontosabb, legalábbis részemről, hogy most már a karakterek is remekül néznek ki és az arcmozgással, mimikáknál sem láttam komolyabb gondokat. Szerintem a DX12 motor minden téren jót tett a játéknak.
Szóval jó kis vikinges kalandnak ígérkezik a Vallhalla. Zenéi, hangulata, világa nagyon el van találva és biztosan le fog kötni hosszú időre. Utoljára szerkesztette: Árnyvadász, 2020.11.10. 10:48:28
Én is toltam hajnalban egy kicsit és ami legjobban feltünt nekem eddig az a harc megváltoztatása volt, sokkal brutálisabb, gyorsabb lett, tökéletesen passzol egy viking harcoshoz. A lopakodás pont ugy müködik mint eddig, egy két embert elkap az ember de valaki ugy is észre fog venni és akkor jöhet nyilt csata. Az eddig megszokott hajós csaták nekem hiányozni fognak tudom, hogy volt aki már unta de nekem bejött. Összeségében a vallhala eddig hozza az elvártat a cp megjelenéséig elleszek vele meg a vigil-el.
Megalapozott lehetne, ha nem ez lenne a sorozat 12. része nem tudnánk mire számítsunk és nem kellene minden évben ugyanezen a témán lovagolni :) Még így is több újítást/változást kapunk évről évre mint az EA évente megjelenő játékaitól. Én speciel meg vagyok elégedve a sorozattal, minden részével játszottam én csak az az új kalandokat várom, új környezetben, amit rendre meg is kapok.
Valhalla: éjszaka játszottam 2 órát a játékkal és még csak nem is hasonlít az előzőre, tök más a karakter irányítása (hogy jobb-e vagy rosszabb arról lehet vitatkozni), és eddig mással sem találkoztam csak új vagy megváltozott mechanikával.
Mit jelent ez, hogy az Origins és az Odyssey "egy kaptafa"? Hiszen néhány év eltéréssel bemutatott részei ugyanazon sorozatnak, mégis milyennek kéne lenniük? Ez egy nem először megújuló sorozatnál egy teljesen jó irány: ha mondjuk trilógiánként újragondolják a koncepciót, az talán a legjobb, amit tehetnek. Így itt van most három játék, amik az alapjaikat tekintve megegyeznek, tehát akinek ez bejön (milliónyi játékos, szóval a koncepció jó), az jó eséllyel, csalódás nélkül beruházhat rájuk. Aztán három rész után jöhet valami új, valami más, ami már jobban különbözik. így akinek ez nem jön be, az is kaphat még valamit az AC franchise-tól, akinek meg igen, az reménykedhet benne, hogy a változás is jól fog állni majd a sorozatnak.
Mégis hogyan kéne ennek működnie? Akarná a halál játékonként (tehát kétévente) újratanulni ugyanazt a címet, csak tökéletesítsék szépen a saját formulájukat, így fog kiforrni az egész. Az Origins fasza volt, az Odyssey néhány területen jobb, másokban gyengébb, így most a Valhallának van esélye minden területen felfejlődni az elődökhöz képest. Aztán az itt szerzett tapasztalatokkal a következő részt már elvihetik más irányba, ha úgy látják jónak, mert mondjuk negyedik vagy ötödik alkalomra már tényleg értelmetlen valamit eladni, még ha nem is tök ugyanaz.
Nem vagyok egy UBISoft fan, nem őket gondolom a játékipar csúcsának, de azért megbízható minőséget szállítanak. A Division mindkét részében van legalább 80-100 órám, azok is eszméletlen jó játékok a maguk műfajában, ahogy pl. a Wildlands is elképesztően szórakoztató volt. Hogy hibátlan-e? Dehogy, voltak rohadt idegesítő dolgai, és ezek a játékok persze elmaradnak egy RDR2 vagy egy (az új) God War nyújtotta élményekhez, de több tucatnyi órára adnak minőségi, jól kitalált szórakozást, megbízható támogatással. Ami szar, abban lehet bízni, hogy majd kijavítják, szóval ha valakinek az alapok bejönnek, nagyon nem lőhet mellé. Igen, én is rühelltem és szarrá untam a Far Cry 5-öt és a Breakpoint is tré lett (bár valamit csiszoltak rajta, de nem játszottam vele), de ebből lehet tudni, hogy a következő részekre majd tanulnak a hibákból és kiszolgálják a rajongói igényeket. Mert ez egy ilyen cég: van egy ötletük, felfejlesztik, bedobják a játékosok elé, mi szerejtük/utáljuk, elmondjuk, hogy mi a baj vele, hogyan lehetne jobb, ők pedig vagy kijavítják az adott részen belül (ha lehet), vagy majd belepakolják a következőbe. Nem ez a művészet netovábbja, de helyén kell kezelni és akkor már meg is van a helye.