Az ember se tudja. Percenként hajtanak bele álló dolgokba az emberek a világon. Most is egy. Meg most is egy. És most is... Utoljára szerkesztette: M2, 2020.06.04. 04:32:32
Kalifornia államban az egyik legtöbbet eladott autó a Tesla Model 3, tehát nem mondhatnánk, hogy az alacsony példányszám miatt jobbak a statisztikáik. Emberéletet tekintve messze kimagaslóan jók a statisztikáik, az anyagi kár tekintetében szintén (kis koccanások).
Talán az is lényeges, hogy mondjuk a koccanást is balesetnek vették-e a statisztikában, vagy nem, de amit okkal nem forszíroztak az az, hogy a Tesla autóit tipikusan nem a felvágós h*lyegyerek meg a tipikus börtönjelölt veszi, hanem inkább a talán divat előtt járó, de szabálykövetőbb állampolgárok. Pl. itthon egy BMW nagyobb eséllyel büntetőfékez, mint egy Tesla.
A messze legnagyobb elony az nem a hosszu ut, hanem a napi ingazas, amikor nagy forgalomban mesz, es a vezetes nagy reszet az teszi ki hogy gyorsitasz-lassitasz-koveted a tavolsagot. Itt tortenik a legtobb rafutas es koccanas, es az agyat is lefarasztja gyorsan az allando odafigyeles. Ezn mar egy adaptiv tempomat is rengeteget segit, remelem hamarosan kotelezo lesz minden uj autoban.
Tok mindegy hanyan veszik, mert a cikkben vilagosan leirtak, hogy futott kilometerenkenti balesetekrol van szo. Es a kozeposztaly is nagyon veszi, napi ingazashoz, ami az atlagnal kockazatosabb.
Azt is tegyük hozzá, hogy a robotpilóta vélhetőleg nagyon jó utakon, autópályán van bekapcsolva, és nem városban ill. nehezebben járható helyeken. Ilyen viszonylag egyszerű helyzetben már hatékonyan előzi meg pl a ráfutást, ami türelmetlen vezetésből, esetleg elszundikálásból adódik. Hosszú utakon persze ez is nagy segítség.
"Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói " Ez nagyon jó. Azonban azt sem szabad elfelejteni hogy nem egy tömegtermékről van szó így még az a ritka is soknak számít. Teslát azért csak a tehetősebb réteg vásárol. Ők meg többségben szarnak mindenre.