A cell to pack megoldas mindossze annyi, hogy tobbcellas aksikat gyartanak egy tokban, igy joval kevesebb csomagoloanyag kell es egy darabban alakitjak ki a tokokat. Ezt egyebkent a japanok probaltak eloszor, csak meg optimalizaltabb formaban. Ott szuletett tisztan muanyagfolias aksicsomag is. Ez utobbi persze azt jelenti, hogy csak kulso tok van, az egesz aksicsimagot belul csak a muanyagfolia tartja ossze. (ugy kell elkepzelni, mintha hatalmas folias mobiltelefon aksik lennenek beletomve egy femdobozba) Ezt lehetne tovabbfejleszteni ugy, hogy az aksik kozotti elektrodak is a foliaretegek kozze legyenek befogva es akkor egy nagy foliacsomag az egesz aksi, sok belso zsebbel a cellaknak.
tudomasom szerint a Tesla buszke volt arra hogy a cellak koze bepakolt par tuzgatlo anyagot nos allitasod szerint most annyira kompakt lesz, hogy nem marad hely a tuzgatlo anyagnak :)))
Eddig a jobb hutes, vagyis a gyorsabb toltes, merites lehetosege miatt hasznaltak kis cellakat. Lenyegeben most noveltek a cellak meretet. Vagyis akkor valahogy meg kellett oldaniuk a megfelelo hutest, vagy kevesbe melegszenek.
A femtokok megmaradnak, csak a szabadalom szerint egy lapbol preselik majd oket, amire mar csak egy (valoszinuleg szigetelt elektrodakkal kidiszitett) boritolemez megy. Kerdes,hogy mennyivel lesz ez olcsobban gyarthato. Mindenesetre a falvastagsagot megfelezi, mivel innentol ket cellanak kozos fala lesz. A hengeres formakat tovabb lehetne optimalizalni de a koztuk kimarado reseket fogjak feltolteni hutofolyadekkal az egyik oldalrol. A masikon meg az elektroda grid lesz, ami igy ugyanugy gyarthato egy darabbol.
A megoldas elonye, hogy megno a hutofolyadek kontakt felulete, kevesebb fem kell a cellakhoz es azok nem tudnak egymashoz kepest sem elmozdulni, igy a hoallo ragaszto sem kell csak az elektrodalemeznel. Hatranya, hogy ha egy cella tonkremegy, akkor max. kikotni lehet (azt sem konnyen), de cserelni biztosan nem.
Most pedig teljesen elárasszák az elemeket. Amihez pedig nem vezető folyadékot kell alkalmazni. Ez annyira nem újdonság, hogy az 1996-ban indított Prius-ban, majd 2003-as Lexus SUV-ban is ez van. Igaz ott csak az elektronika, inverter hűtésére.