Felszállok, repülök úti célom felé kisrepülőmmel. Már több mint egy órája repülök, mondom nyomok egy szünet gombot(ESC), hozok egy kávét. Meg is csinálom szépen, visszatérek. Ahogy visszanyomom elkezd meredeken zuhanni és már semmit nem tudok tenni összetörik. Ennyit a mai repülésről. :(
HungaryVFR FS2020 v0.5 elérhető! Változások: v0.5: ----- Budapest scenery frissítés LHBP - Liszt Ferenc International airport LHDV - Dunaújváros airport
Van config file, ami később visszamásolható. Ha Steam-en keresztül szerezted a programot, akkor itt: c:\Users\Userneved\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\
Itt találsz egy Usercfg.opt file-t, az lesz az. MS Store verzió esetében nem tudom, merre van, de ha onnan vetted, rákeresel a gépeden és meglesz.
Gyors kérdés: Valahol olvastam, hogy a beállítások cloudba mennek fel automatikusan, így újratelepítésnél nem kell bajlódni megint. Ez tényleg így van? Vagy esetleg van valahol egy config file, amit vissza tudok másolni újtatelepítés után?
Na lehet kipróbálom, a DCS-nek kb mindegy, olyan régi a motorja, mással meg nem igen játszom :D Tegnap megnéztem Manhattan-t felhőkarcoló magasságon, hát ott azért már nem bírta tartani a 30fps-t ... Persze ez elég extrém próba, csak kíváncsi voltam. Proci vérzik el, úgyhogy ha lesznek raktárkészletek, meglépem a váltást. Aztán meg átugrottam a piramisokhoz, ott már nem volt gond. Azért nem hittem volna még ősszel, hogy az lesz a kérdés, hogy a közel folyamatos képet Manhattan alatt tudja-e tartani, sokkal inkább arra számoltam, hogy játszhatatlanul sz*r let vagy csak borzasztóan darabos. Ehez képest meg épp az Xplane uninstall a mai terv, orthophoto-s környvtárastól hogy felszabaduljon az a kb. 100 giga. Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.01.14. 08:07:33
Szép, nekem ezekkel az a bajom, hogy nem tudom mennyire figyelnek oda az optimalizálásra. Szóval lehet telepakolni 3D modellekkel hogy atomszép meg élethű legyen, de ha emiatt bemegy az FPS a béka segge alá, akkor részemről inkább offolom a mostani gépen.
Nálam is szépen fut amúgy, én is meg vagyok elégedve. Visszaraktam egy régebbi drivert amit a fb csoportban ajánlottak, openxr-ben 100%, játékban 70%, no reprojection, igaz hogy low-med kb minden, de az előbb körberepültem az összes felhőkarcolót Manhattan-ben és még csak meg se röccent. Azt nem mondom hogy közelről szép volt de úgysem repülök sosem a fű alatt, csak teszteltem hogy mit bír. Magasabbról meg jól néz ki így is. Mondjuk a játék jelzett hogy a sávszélességem kevés a megfelelő grafikához ( 100/100 digi)
Van egyébként valami furaság a VR-ben, de nem tudom emiatt-e. Viszont én most kicsit ráfeküdtem, hogy a 45 helyett csak 30FPS a cél, és meg kell mondjam roppant elégedett vagyok. Elég sól sikerült belőni és jócskán feljebb tornásztam a minőséget anélkül, hogy átmenne képregénybe. Részemről öröm és bódottá' :D
"OpenXR has added an additional reprojection mode for sit-down sims, in that you only need to get to 30 fps for it to reproject up to 90 Hz native. So it sort of goes 30 / 45 / 90 as the ratios of what algorithm to use, if any. It’s not perfect but it really helps slow frame games, so hopefully DCS, XP and IL-2 will make that API switch as other new titles come online and use it." link
Elvileg 30fps-t is tudja, a beállításokban ugye csak azt lehet kapcsolni, legyen, auto vagy ne legyen. Viszont ha ez igaz, lehet elég lenne csak a 30fps-t megcéloznom a 45 helyett, feljebb húzhatnék néhány beállítást. Jó lenne, mert most van 40+ fps csak hát épp a szépség veszett el a játékból. Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.01.12. 16:39:25
Oculus tulajoknak egy kis jóság, az új tray lehetőséget ad már a feles AWS-nél is kisebbre, ami elég jópofa. Remélem jön OpenXR-re is, mert nekem egy 1/2 vagy 1/4 sokat segítene és az még mindig elég jó lenne szerintem civil repülésben.
Autogen meg nagyobb terület pl. Los Angeles Downtown volt a ludas. Ahogy azt kiszedtem, azonnal ment minden. Aztán szépen crash to desktop Utoljára szerkesztette: exTrem, 2021.01.11. 23:40:47
Semmit?? Hát reptéren meg repülőn kívül mit lehetne még oda tenni? :D
Más. Ma csavartam egyet Új-Zéland felett, hát vannak gondok a hegyekkel. Meg a textúrákkal. Ilyen fura fényes sávok vannak és csak egész közelről tűnnek el. Azért jó volt 20 év után újra elmenni a Milford Sound-hoz!
Sajnos nem volt időm elővenni 1-2 hónapja a szimet, most lejött rá egy 13 gigás update (USA, meg ami utána még jött). De a szim nem indul. Végigmegy a csúszka lent és itt megáll a történet. nem volt eddig semmi probléma az indulás óta.. Javaslatok az újratelepítés nélkül?
kép Utoljára szerkesztette: exTrem, 2021.01.11. 12:22:06
Ebben az esetben jelezd a bugot feléjük és remélhetőleg javítják! Nem fog összedőlni a világ ha most nem lesz ott minden centi hó.
Ja, én is néztem csak, hogy a 1080TI-t 170+ -ért viszik, én 150-ért vettem 1 éve :D De mondjuk még nem tervezem a cserét, először megnézem mit hoz a proci és környéke cseréje, aztán ha hirtelen a GPU lesz a durva bottleneck majd megálmodom, mennyi ért nekem a hány fps. Azért ez az asus rog strix OC-s 1080TI még mindig elég jól karcolgat.
Annál is inkább, mivel Asobo kijelentette, hogy nem is tervezik nyílttá tenni a weather engine-t. Ennek fényében különösen felesleges pénzkidobás REX-re költeni és/vagy varezba használni...
A REX mindig is használhatatlan weather engine-ket gyártott, de az MSFS-hez kiadott talán a leggyengébb. Én is használtam egy darabig, de inkább úgy döntöttem, hogy ha mind2 szar, akkor legyen inkább a beépített. Másrészt az MSFS tudja a telet, amikor Szibériában repkedtem elég rendesen megtapasztaltam.
Én a REX Weather Force-ot használtam. És így sem jelent meg a hó Madridban... Barcelonából indultam. A vicces az hogy pár hete is használtam a REX-et és valahol észak oroszországban repültem az induló repteren nem volt hó, de az érkezésnél az ereszkedés közben vettem észre hogy befehéredett a táj, köd kisérletében. Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2021.01.10. 20:20:00
Nem gondolnám, hogy az MSFS2020 hibája ha rossz az adatbázis amit a netről szed, főleg ha összehasonlítom a korábbi FS-ek statikus telével, vagy az 1 évszakos xplanenel.
"Live Weather is enhanced with Meteo blue data to include snow and ice coverage." De jó is lenne ha igaz volna... Köze nincs a valósághoz már mint a játékban . Ott persze igen ahol amúgy is hó van ,de ahol már több mint 1 napja beborít a hó mindent ,na ahhoz aztán semmi ,ennyit erről a funkcióról... Madrid időjárás ,ha valaki nem tudná a repteret is lezárták egy időre ,egész Madridot hó borítja. Ehhez képest most a játék ezt tudja. Hol van a hó????
Vannak hozzá ingyenes és fizetős gépek, megnézheted a játékon belül a Marketplace-n, vagy a fórumon az /airplanes részt ha átnyálazod ott is van infó a készülő gépekről. Az install egyszerű, berakod a mappát a community folderbe. Alapvetően az ingyenes gépek minősége elmarad a fizetősöktől, szóval sokat ne várj tőlük, a fizetősök pedig elég drágák. Gondolom a Mirage is fizetős lesz. Itt van pár ingyenes: flightsim
Van már kiadva hozzá SDK és tutorial, hogy hogyan lehet betenni gépeket? vagy milyen nem gyári gépek vannak már hozzá?
Gondolom 4k-ban, 200-as scalet használ (ami ilyenkor 8k-ban renderel) :D
De teljesen mindegy, perpillanat többért tudnám eladni az 5700XT-met, mint amennyiért vettem. Semmit nem lehet kapni (a régieket már nem, az újakat még nem), ha véletlenül bármiből van 1-2 darab, akkor horribilis áron. 5600XT 250 ezer és társai.
Úgy látom nem kell kapkodni az új GPU vásárlással, mondjuk amúgy se nagyon lehet kapni.
"How much better performence can we hope to get when it comes to vr? I use rtx 3090 and ryzen9 5959x and still the im struggeling to get a solid 60 fps even with render scale to 70 % in open xr and 80 render scale in game."
Kipróbáltam új patch-el, szerintem gyorsult a játék de még nézegetem a limiteket. Egyébként van ötlet, mitől van az, hogy az árnyékok szitaszerűen jelennek meg a fülkén belül? Melyik beállítás csinálja azt? Raknék be képet, csak ugy az SG-ben erősen limitált a fájlméret ... Esetleg így: https://imageupload.io/ydIGCNej5b.i Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.01.09. 15:27:01
Nem vagyunk egyformák :) Mondjuk a biztosan konzolt vennék lehet erős kifejezés volt, mert nem tudom. :D Mindenesetre a többség valószínűleg így van vele (ezért is drágul a PC sajnos).
Nem akarok tovább offolni én sem, úgysem fogunk egyetérteni mindenben és nem is kell :)
"A csúcsmodell még a relatíve egyszerűbb munkafolyamatok mellett is bőven a 160-220 watt közötti tartományban dolgozik, komolyabb terhelés esetében pedig eléri a 252 wattot (ez az alaplapi VRM hivatalosan maximumnak tekintet határa), de bizonyos jobban felszerelt alaplapok megengedik majd azt is, hogy 260-270 watt közé növekedjen a processzor fogyasztás."
Az AMD-nél szerintem elírtad, mert eddig pont az 1 magos teljesítménye volt gyenge, több szálon már a ZEN2 is verte az intelt , de a ZEN3 (ryzen 5xxx) már egy szálon is aláz. Jelenleg az intel azon kapar, hogy valahogy az AMD közelében maradjon amit így ér el, hogy zabál és fűt, és lent tartja az árait.
Én nem hiszem, hogy reális választás lesz a 11gen intel, AMD meg szimplán túlárazott. Nézz meg pl. egy 10600K és a még előző generációs pari AMD-t a 3600X-t, teljesítményben ugyanaz viszont az intel 90 az AMD 100 ropi. Intel meg annyit zabál, hogy ... hagyjuk. Még a 10xxx-en is gondolkozom, itt is felment 95-ről 125W-ra a TDP, mennyenek a sunyiba.
"Ma már "minden kazán", az meg, hogy XY CPU 100% terhelésen 100W-l többet fogyaszt... amíg hűteni tudja az ember, addig az az éves +5000.-Ft nem hiszem, hogy említésre méltó, főleg ha vásárlásnál jóval olcsóbb." Egyrészt lassan képtelenség lesz lehűteni, másrészt adott esetben a táp is limitálhat. Ha mondjuk még 100Wattal többet bekajál, akkor meg milyen lap kell majd alá, milyen VRM hűtéssel? :) Nem a villanyszámla itt a probléma, általában egy Home PC úgysincs éjjel nappal 100%-on hajtva.
"Játékra AMD-t szerintem annak érdemes vennie akik a középkategóriát célozzák és döntő többségében új játékokkal játszanak... régebbi engine-k és DX11-s címek alatt sok esetben még mindig jobban száímt az egyszálas teljesítmény és az órajel."
Jelenleg már egy szálon is gyorsabbak az AMD-k, csak egyelőre kapni nem lehet őket. De ha nem gyorsabb, a régebbi címeket bőven futtatják, a jövő pedig mindenképpen a mégtöbb szál.
"szimeseknek nem nagyon éri meg az AMD vonal, mert a sok őskövület még az Intel dominancia alatt íródott és ez meg is látszik." Ez jogos a többi sim szempontjából, MSFS viszont új enginere épül.
Perpillanat szerintem semmit sem érdemes venni, kicsit várnék (persze attól függ, hogy mennyire régi az aktuális vas).
"Amikor a játék a fő cél, akkor a magok számát tekintve elég az aktuális konzolokat követni, hacsak nem mindig az aktuális csúcs GPU-ra céloz valaki... ha meg igen, akkor valószíűleg a CPU is cserélve van 2-3 évente. :)" Ebben egyetértek, de PC-t többnyire nem csak játékra vesz az ember. :) Legalábbis, ha csak játszanék, akkor biztosan konzolt vennék.
Az biztos, hogy gyorsabb lesz, ráadásul hamarosan itt van. Ilyen szituációban jobb kivárni... bunny valami 4xxx CPU-ról jön, szóval valószínűleg hosszú távra vásárolna, ilyen esetekben meg az a pár hónap nem oszt nem szoroz. Ma már "minden kazán", az meg, hogy XY CPU 100% terhelésen 100W-l többet fogyaszt... amíg hűteni tudja az ember, addig az az éves +5000.-Ft nem hiszem, hogy említésre méltó, főleg ha vásárlásnál jóval olcsóbb.
Amikor a játék a fő cél, akkor a magok számát tekintve elég az aktuális konzolokat követni, hacsak nem mindig az aktuális csúcs GPU-ra céloz valaki... ha meg igen, akkor valószíűleg a CPU is cserélve van 2-3 évente. :)
Játékra AMD-t szerintem annak érdemes vennie akik a középkategóriát célozzák és döntő többségében új játékokkal játszanak... régebbi engine-k és DX11-s címek alatt sok esetben még mindig jobban száímt az egyszálas teljesítmény és az órajel... szimeseknek nem nagyon éri meg az AMD vonal, mert a sok őskövület még az Intel dominancia alatt íródott és ez meg is látszik.
Ahogy írtam még kb. 2 évig nem tudnak csíkszélességet váltani annyira el van cseszve, az intel nagyon komolyan benézte. Jelenleg egyetlen fura érv szól mellettük, vicces, de olcsóbb mint az amd. Szóval a várva várt majd az amd letöri az árakat szép álom maradt, ahogy a videókártyáknál is amúgy.
Na igen, ráadásul meg kell várni míg lesz megbízható lap hozzá. Azonkívül némi tapasztalat a használatához, nehogy már én legyek az első aki beszopja.:) Egyébként tapasztalatom szerint ~20% ide-oda játékban semmit sem jelent. Nem úgy mint a GPU-knál.
Ha ez is 14 nanométeren készül, akkor nem lesz gyorsabb, főleg nem ennyivel. Vagy ha mégis, akkor kazán sem kell télen a fűtéshez :D
És ez is csak 8 magos lesz, úgyhogy annyira nem egyértelmű, szerintem maga a sim (egyéb nem gaming feladatokról nem is beszélve) több magot is ki tud használni így multi-threadben még mindig az AMD lehet a nyerő. Persze majd meglátjuk az árazást. Utoljára szerkesztette: [HUN]FaTaL, 2021.01.05. 18:12:43
Az a baj, hogy az amikor limitált számban megvehető lesz USA-ban, mire ide eljut az nyár vége kb. Egyébként állítólag jan közepén a CES-en (?) lesz bejelentve hivatalosan. Szóval izé, tovább nézegetem a vasat, viszont az lehet, hogy ha az új is belemegy az 1200-as alaplapba, akkor most csak egy i5-öt veszek, azt kisebb bukóval lehet eladni mivel ugye olcsóbb. De lehet nyár végére meg az AMD is összekapja magát, lesz stock és esetleg kiderül, az a jobb vétel, ki tudja. Inteltől csodát ne várj, amíg nem váltanak csíkszélességet ugyanazt toldozgatják, és még kb. 2 évig nem váltanak. A 10xxx széria azért előrelépés, mert ugye megjöttek a HT magok, és a freki is picit nőtt, viszont a fogyasztás is. Ha a 11xxx széria erősebb lesz, azt csak fogyasztással érik el, és ígyis annyit fogyaszt a proci mint az egész családiházunk világítása. Előrelépés az AMD lenne, csak egyrészt nem lehet kapni másrészt meg picit túlárazták itthon, ami vicc.
Viszont érdekesség, egyrész megoldottam az eltűnt billentyűzet kiosztás problémáját. Az történt, hogy a VR miatt ráraktam a saját kontrolleremet ami joy gombok emulálása mellett egy billentyűzetet is emulál, és a FS nem képes ezt lekezelni. Az a megoldás, hogy lehúztam mindent, így visszajött a default bill. kiosztás (amíg rá volt tudva a saját, az is csont üres volt), ezt a defaultot elmentettem saját néven, majd visszadugva a kontrolleremet hozzárendeltem, és lőn csoda, működik.
Emellett kicsit elkezdtem csesztetni a VR grafikai beállításokat, sikerült szinte folyamatosan 40+ FPS-t kisajtolni, ami ugye duplázva szépen szinte natív 90hz-en jön, ami a reverb frekije (a 60hz-et nem bírom). Be kellett áldozni persze a képminőségen elég rendesen, de még így is hozza bőven az XP11 látványt. Az még mindig picit gyorsabb, de asszem rövid úton uninstall lesz a sorsa. Sajnos továbbra is a CPU limit villog, a 1080TI valószínűleg kiszolgálna még jobb felbontással is, proci gond van, illetve lehet a SATA SSD -ről M2-re váltás is segítene, nem tudom mennyit cache-el RAM-ba a területből, meg a DDR4 is valószínűleg gyorsít.
Tavasszal jönnek az új Intel CPU-k, talán végre érdemi előrelépéssel... ne vegyél most semmit újonnan.
With a single-threaded score of 7857, the 11700K appears to be 26% faster than the current-gen 8-core Intel i7-10700K CPU. In a multi-threaded benchmark, the CPU is 19% faster.
Z-s alaplap és 32GB 3200-as memória van mellé tervezve. Meg egy combos hűtő :) A kérdés, hogy a +2 mag megéri-e a 40e ft felárat, kihaználja-e vagy sem. Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.01.03. 16:19:56
Az MSFS a HTT-t teljesen jól kezeli, továbbá a magok is normálisan ki vannak használva. Gondolom a jövőben ez még javul is, bár nálam most is nagyon jó. Viszont HTT szempontjából elég minimális a ki/be kapcsolt állapot, nem igazán van különbség (meg van az oka, hogy miért). Vele kapcsolatban inkább az a kérdés, hogy nem akadályozza-e. Nem, sőt ha jól sikerül kiosztani a szálakat, akkor picit gyorsabb is. Részemről a 10700K volt a választás, ezzel elleszek legalább 5 évig. Viszont az alaplap és memória választás ami nem mindegy.
Igen, idén jó lenne egy 3080-at behúzni mellé, ha normálisan kapható lesz. A 10600K és a 9700K egy árban van, előbbi ugye 6/12 a másik 8/8, ezért is lenne fontos, hogy pl. a HT-t mennyire kezelni, mert ha csak fizikai magokat akkor a 9700K jobb választás, de ha megy a HT akkor meg a 10600K. A nagyobb mezőnyben pedig olyan kérdések merülnek fel, hogy ugye a turbómódot csak limitált módon tudják, és úgy rémlik, az I9 pl ebben jobb mint egy I7.
10600K A megmaradó 40 lepedőt pedig beletolnám egy jobb lap+hűtés kombóba ( persze az alap kereten felül ), mert szükséged lesz rá, és mehet a tuning. Ezzel az alappal játékban maradsz akkor is, ha rádszakad a Nemzeti Bank, és cseréled majd a kártyát is egyszer.
Gép frissítésen gondolkozom, ami szóbajöhet az 2 kategória, 130 és a 90 ezer forint (agyrém, régen ennyiért komplett gépet vett az ember). 130-asban az I9-9700K és az I7-10700K , 90-esben a I7-9700K és I5-10600K. intel táblázat Szívem és pénztárcám szerint nyilván a 90-eshez húzok, azért 40 rongy nem kevés. De nem tudom az FS vajon mit és mennyire értékel procinál, hány magot tud kihasználni, mennyire képes a HT-t kihasználni vagy inkább a fizikai magok száma számít. Valakinek valami valódi tudása ezügyben?
Jelenleg egy I7-4771 van, az egy 4/8 magos, 3.5Ghz ezeréves, és a FS devmódban előhúzható teszt szerint nagyon proci bottleneckes vagyok a 1080TI kártyával. Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.01.03. 08:18:36
Ezt még nem tapasztaltam.... Viszont a frissítésnek hála, ma a játékban is megérkezett a hó Ausztriába! Utoljára szerkesztette: BlueMaster, 2020.12.29. 16:33:17
Jobban belegondolva nem is a frissítés szállt el, mert úgy rémlik tudtam állítani nyilakkal a VR magasságot, és a VR a legutóbbi frissítéssel érkezett. SZóval frissítéstől függetlenül elment minden keyboard bind. A főmenübe meg úgy se tudok visszalépni, hogy ráraktam joy gombra. Gyakorlatilag elindítom a repülést és ott ragadtam. Hiába adom hozzá a main menu-t gombhoz, nem reagál. Na most akkor WTF...
Járt már úgy valaki, hogy a legújabb frissítés óta a komplett billentyűzet bind eltűnt? De konkrétam a főmenübe nem tudok visszalépni, semmi, töküres. Elég frusztráló...
Világos. Úgy általánosságban írtam az ATIS-al megélt tapasztalataimról, ha már szóba került. Hálistennek nálad akkor szuperál. Tegnap még négyet reppentem, abból háromban köze nem volt a szituhoz. Az egyiknél viszont nyert nálam egy Mikiegeres nyakkendőt: gyönyörűen bemondta a látótávot, pedig a reptér körül egy kb. 3km-es körön kívül mindenhol masszív eső tombolt. Mondom nemá működjön rendesen, pláne ilyen körülmények között...beszopatom és továbbrepülök az eső hatálya alatt lévő legközelebbi reptérre. Annyaköcsögit, nem megmondta ott is a frankót? ATC is tette a dolgát, nem OKJ-s irányítóba akadtam, a második reptérnél már IFR-ezett (számos esetben nulla látótávnál sem volt hajlandó ez megtenni vagy ugye épp túlbuzgálkodott, lásd az alanti hozzászólásomban). Maga az időjárás nálam is viszonylag korrekt - csekkolgattam a Meteoblue-t -, bár esetenként még előjön az, hogy 2-12 órával korábbi vagy későbbi állapotokat mutat. Utóbbin pislogtam korábban bután, de aztán az officialon felvilágosítottak, hogy napi kétszer frissít a live weather és onnantól kezdve forecastből dolgozik vagy legalábbis próbál és ebből adódnak a beragadások vagy a próféciák.
Más. AZOKNAK AKIK MÉG KÍNLÓDNAK Az ESŐÁBRÁZOLÁSSAL: Indítsátok el a repülést, a pályán a dropdown menüből állítsátok át az időjárást rain-re - vagy custom csináljatok esőt - és utána tegyétek vissza live weather-re. Nekem ez bevált, ezt követően rendesen ábrázolta a zuhét a szélvédőn, ha belerepültem egy esőfüggönybe.
Okszi, de nálam jó volt az ATIS és amit láttam (ill. inkább amit nem láttam). Legfeljebb a 1/4nm-ben kételkedhettem volna, mert minimumon még nem látszott a pálya (mármint a 8-as). De ilyen van a valóságban is. Ami viszont kiakasztó, hogy milyen "rémesen bonyolult" feltétel kell hozzá, hogy kizárólag IFR-re korlátozott reptérnél ne osszon ki olyan pályát ami nincs IFR-re kivilágítva, és nincs precíziós bevezető hozzá. Az már más kérdés, hogy magát a repteret is illik lezárni, ha minimumon sem érzékelhető a futópálya. Egyébként a teljes repülés alatt (4:30) ellenőriztem az időjárás adatokat és a légnyomás adatok kivételével végig stimmelt. Amikor elindultam a KMSY-n még nem volt vihar, időközben ért oda. Az időjárás vizuális megjelenítése végig korrekt volt.
Nálam ATIS, ATC és a live weather tökéletesen más valóságban élnek. C152-vel este Debrecenből megyek LHBP-re, 20 mérföldről már látom a pályafényeket, olyan tiszta idő van. Egy megveszekedett felhő sincs az égen, semmi köd, semmi esőfüggöny. Kérem a leszállási engedélyt, torony visszaszól: request denied, a reptér IFR módban. 5 mérföldre, mikor már behelyezkedtem final-re, tettem még egy próbát. IFR van még mindig. Leszartam, leszálltam. Kristálytiszta időben. Legközelebb ugyanez: ATIS szerint 9 miles visibility, de 20-ról már rendszámokat tudnék olvasgatni. Romániai just for fun repülésem: térkép szerint eső kellős közepén van a departure. Játékban: nuku eső, de azért a korlátozott visualt legalább berakja (aminek ugyebár esőnek kellene lennie, csak épp ez se a szélvédőn, se a betonon, se a levegőben nem figyelhető meg). Elemelem, kinézem a célrepteret, kérem az ATIS-tól a jelentést. Visibility: 10 miles. Korrekt, irány oda. Mondanom nem kell, hogy addig se lehetett ellátni a célnál, mint a startnál. Nemhogy 10 miles nem volt, de 1 is alig (folyamatosan kértem a jelentést, nehogy az legyen, hogy 20 perccel korábbi infokra alapozok). Kezeket fel, taps!
ATC: New Orleansban (KMSY) landolnék. ATIS azt mondja, hogy 22 csomós szél 250 fokról, heavy rain, 1/4nm látótáv de csak 600 láb alatt, felette 0. Ez tök jó mert, én is ezt tapasztalom. Magától értetődően csak IFR. Kérem a pályát, mire a válasz: 8-as visual. Kész, beszartam a röhögéstől. Megjegyzés gyanánt: a 8-as pályát még jó időben sem látni, egyébként is minimális a kivilágítása, szinte mindig zárva. Ezek után a szélirány meg már tökmindegy. Utoljára szerkesztette: nibron, 2020.12.24. 10:38:55
Geforce Experience- ben megtudod nézni, Alt+R kombóval kiír mindent.
Jövőre kiderül :) Egyébként dev módban ki lehet rakni mindenfélét mérő ablakot, azt majd átrágom, ott úgy néztem elég jól lehet követni, hogy mi a bottleneck.
Az én tapasztalatom, hogy ez a szim igényli a natív felbontást 100- as skálával, ha normális látványt akarsz. Lehet csökkenteni, de nem picit életlenebb lesz a kép, ahogy mondod, hanem drasztikusan homályosabb lesz a kép, 60-on meg trágya, hiába a pixelszám. Én 2k monitoron nyomom, de 80 alá már nem mennék, 110-120 nál ég és föld a különbség, persze ez a legnagyobb fps killer. Azzal a kijelentéssel nem értek egyet, hogy egy 1080Ti "erősen alulméretezett ehez a játékhoz még 2D-ben is". Én pl. 1660S-sel megyek 2k-n, persze okosan custom beállítással, nem agyatlanul feltolva ultrára mindent. 110-nél sem esek be 25 alá lájvvedörrel stb., 90-en meg 40 alá, 60-on meg be kellene kapcsolnom a Vsync-et, a látvány meg felérne az alap FSX- ével. Neked elég lenne egy jobb proci egy DDR-4-es platformon, ott az a gáz, nem a kártyád.
Ne feledd egy I5 6gen procija meg egy 1080TI kártyája van, erősen alulméretezett ehez a játékhoz még 2D-ben is a rendszere - ahogy az enyém is. Egyébként pedig lebutítva se néz ki rosszul, de csodák nincsenek. Ha minőségi látványt, értelmes szimulációt és nagy pixelszámot akarsz, ezt nem lehet kenyérpirítón, egyszerű matek. Ezen nem segít semmi. Nekem olyan 20-25 FPS jön ki VR-ben, nem vajsima de ha nem rángatom a gépet, élvezhető. Tekintve, hogy egy 3080-as kb. dupla teljesítményt tud a VGA szinten, és gyanítom a mostani 4gen I7-esem helyett egy aktuális 10gen és a DDR3-DDR4 sebesség is dobna rajta, szerintem egy friss géppel simán jön a 45FPS ami tökéletes folyékony élmény VR-ben (duplázza a rendszer 90re, így natív 90hz-en pont ideális). Ja és azt is számold már ki, hogy a 60-as render hány pixel, azért a reverb amit használ Ő is rohadt nagy pixelszám, annak a 60%-a még mindig bőven a fullHD szint! PLusz ez nem azt jelenti, hogy ennyi pixelt nézel, hanem ennyire számol de a megjelenítés marad a rendes pixelszám csak picit életlenebb a kép. Összességében nekem pozitív csalódás, én olyan 10FPS-re számoltam. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.23. 08:58:03