Megvettem steamen deluxot.Bóven meg van a gépem hozzá és még csak elindítani sem tudtam én se.Ugyan ez volt a red dead redemption 2-nél is.Kellet hozzá vagy két hét mire elindult nálam.Minden forumon jelzik ugyanezt a hibát mások is .Nyugi jó lesz ez kiprobálhatod majd:)
:) A te döntésed. :) Én azért rászántam 2 órát az alapos bekonfigurálásra. Ezek egyszerre használatához: Honeycomb Yoke, Thrustmaster rudder pedal, Logitech X52pro, Logitech G25 váltókar(konzol). Igen, ennyi mindent állítottam be. :D Gyakorlatilag az összes joy-om gombjait használom ki. Lehetőleg minél professzionálisabban akarom a repcsiket irányítani. :D
Nekem az a bajom ezzel a Game Pass-al, hogy az a havi 1400Ft akciós, mert alapból 3000Ft (lesz majd gondolom hamarosan), az meg már nem éri meg. Ráadásul bármikor önkényesen kivehetnek egy játékot a listából, onnantól pedig meg kell venni. Számoljunk: játszom egy évig Pass-al, az 17k még az akciós áron is, ha emelik, akkor 36k. 2év alatt 34/72k, ha kiszedik az FS-t, akkor a tetejébe vehetném meg a retailt 70-120 ojróért. Ez így nem túl vonzó...Le is mondtam gyorsan, 300ft-ot megért 1 hónapra a próba, de inkább megveszem már most a retailt. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.08.20. 13:38:34
Lehet feltételezni azért hogy saját store-ba saját szoftvert bennthagynak de ha mégse akkor bukta van igen
Amennyi időt elpazaroltál a fórumba írogatással, azalatt már legalább 2x beállíthattad volna. Nekem kb. 5 perc volt a gladiatort beállítani.:) A Warthog-hoz van profil, de szar az egész. azt is újra kell csinálni. Egyébként pedig repcsi típusonként kell majd gyártani a controller profilokat, mert a kis cessnahoz teljesen más kell, mint pölö a 748-hoz. De a prop szekcióban található gépeknél is lehet már eltérés. Úgyhogy részemről teljesen érdektelen, hogy van-e hozzá profil vagy sem.
Azért valahol vicces, hogy a legnagyobb probléma a joystick kérdése, mikor az utaszállitókat ,de akáér a kisebb gépeket is kb egérre el lehet kezelni. A fel és leszállások kivételével ugy is az FMC-t és a robotot kell tekergetni a kormányokat nagyon nem is kell bántani, a leszállásnál ,meg a robot behoz tengelybe és ott már akár billentyűkkel is lehet korrigálni.
Egy harcigépes szimnél megértem vagy egy mürepülésre kialakitott gépnél, de egy utasszállitonál hogy ez legyen a fö probléma.
A www.systemrequirementslab.com alapján minden elegendő a futtatáshoz. Lefuttatam egy tesztet a gépen. Utoljára szerkesztette: Szemi84, 2020.08.20. 17:32:09
Nem elegendő, hidd el. Még nagyon nem. A recommendednek megfelelő konfigon már viszonylag jól elfutkorászik.
Arról pedig nem is beszélve, hogy a társaságoknál eleve tilos azonnal a robotot használni felszállás után. Vezetni kell a gépet ameddig a forgalom/szabályok engedik. Leszállásnál dettó, legkésőbb a külső markernél ki kell venni. Ha vacak az idő, akkor pedig már a stabilizálást is kézzel végzik. Azért EHAM-on egy tisztességes változó keresztszélnél megnéznék egy egeres leszállást.:)
Aki most kezdi az nem ilyen szituációkba fogja használni és neki nem is kell egyből HOTAS sem, arra meg ,hogy megtanulja mikor megy fel le jobbra balra a gép arra meg a bill is elég elsőre.
Borz jól mondja, nagyon kevés a géped ehhez a játékhoz. Sőt még a Prepar3D-hez is. A minimum konfigban ált. használhatatlan konfigot adnak meg mindig. És ráadásul a picipuha ebben igencsak élenjár. A videókártyádon kicsit elgondolkodtam: nem olyan biztos, hogy a 1050 jobb mint a 770. Az nvidia-nál az utolsó két szám mondja meg a chip összetettségét és az 50 mindig a belépő kategóriát jelenti. Tehát egy 70-es többet tud mint egy 50-es. Függetlenül a generációtól. Bár a 700-as és 1000 sorozat között azért bőven van különbség, de minimumnak én inkább a 900-es sorozatot írnám (annyira blőd ez a 770 most már bármire). Na most egy 970-es kártyát összehasonlítva a 1050-el, az utóbbi bőven elmarad. Még talán a 1060-as is (azért nem fogadnék rá), de igazából a 1070-el kell összehasonlítani. Más kérdés a 2GB videómemória. Az manapság már semmire sem elég. Már a 4GB is ki van használva, ez a játék csak induláskor 3715MB-ot használ fel. Windows memóriából pedig induláskor lefoglal 8-9GB-ot, ami később felmegy 12GB környékére. Biztos elfut 8GB-on, de tuti nem élveznéd, igazából a minimum szerintem a 16GB, különben teljesen kinyírja a Windowst (mindent erőszakosan kipakol a swap-be, aztán használd ha tudod).
Biztos van sok kezdő is, de szerintem alapvetően inkább azok kezdték el használni, akiknek van már múltjuk. Azoknak igenis problémás lesz a kontrollerek beállítása. Nekem pl. már most hiányzik a LINDA, FSUIPC. Azonkívül a kezdőknek sem biztos, hogy nem érdemes inkább venni egy egyszerű joyt. Billentyűzettel, egérrel, gamepaddal sohasem fogja megtanulni egy repcsi irányítását. Emlékszem amikor az elméleti oktatás után először kaptam a kezembe a gépet, az első dolgom a túlhúzás volt. Pedig tudtam, hogy arra vigyázni kell. De csak így lehet megtanulni. A másik, hogy "először a koordinált irányítást kell megtanulni, addig az a sok gomb és kütyü nem játszik"(oktatóm mondta). Akik pedig totál komolytalanul állnak hozzá, azokkal egyelőre ne kelljen már foglalkozni. Vagy megváltoznak és hajlandóak lesznek valamit tanulni is, vagy dobják a játékot.
Nem értek egyet. Egérrel irányítani egy szimulátort epic fail. Ha HOTAS nem is kell (de kell), minimum egy stick igen, anélkül jobb elfelejteni az egészet. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.08.20. 20:05:34
Na ez nem jött be, fps is kevés, meg fagy is pár perc játék után.
Elfogadható, bár a repcsiknek nincs súlya. Szerintem nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy megjelenéssel eddig ez a legjobban összerakott alkalmazás. Ki is csavarja a gép minden erőforrását. Az FD kivételével eddig nekem bejött, kellemesen el lehet vele lenni. Persze azért megfelelő szobahűtésről gondoskodni kell. Hosszabb használatával kiderül kinek a gépe van jól összerakva hűtésileg.:)
Ha megpusztul, akkor van ott nálad baj elég. Eseménynaplóban megnézheted mi a baj. Valami elfogyott, esetleg CPU vagy GPU elérte a 100C-ot. Utoljára szerkesztette: nibron, 2020.08.20. 21:20:47
amikor a vezérlőn állsz, alul találsz egy "preset manager" gombot. megnyomod, felveszel egy újat valamilyen néven. ekkor még üres lesz, mert a listaválasztó (vagy mifene) "assigned"-en áll. szépen átbügyködöd "all"-ra. voilá...
Üdv az uraknak! Kis segítséget szeretnék kérni. Az FS2020 előtt rég játszottam már repülőszimulátorral, azok is világháborúsak voltak (Il-2 sorozat, Rise Of Flight), így hiányosak az ismereteim a polgári repülési szabályokról, eljárásokról. Több helyen azt látom hogy megoszlanak a vélemények hogy az FS2020 mennyire szim vagy mennyire nem, én mindenesetre szimként fogom fel, és próbálok a lehető legszabályosabban repülni.
Egyelőre a Cessna 152-vel repülök, és kérdésem mi a navigáció legéletszerűbb módja ennél a gépnél? Jelenleg úgy csinálom hogy repülés előtt megadom az útvonalat a földgömb menüben. Felszállás után bekapcsolom a VFR térképet (nem a Garmin navit, hanem a felső menüből előhívható GPS térképet) és ezen követem a pozíciómat. Kb. mintha egy tableten, GPS-el navigálnék és csak így "parasztosan" próbálok kb. a magenta vonal felett repülni. (Ami csak az első útvonalpontig magenta, utána fehér, és nem aktiválódik a köv. szakasz. :/) ATC-t ha van a reptéren természetesen használom. Vagy ha ismerem a környéket akkor teljesen vizuális alapon tájékozódok, az alapján amit látok a gépből kinézve.
Kisgéppel ez mennyire életszerű? Vagy minden esetben szokták használni a műszerfal közepén található navigációs blokkot (amin egy csomó frekvencia van, meg pár apró gomb :O
Másik kérdésem hogy a Garmin navi használatát melyik gépen a legegyszerűbb megtanulni? Mit érdemes választani a 152-es után következőnek? Azt láttam, hogy ha a földgömb menüben beállítok egy útvonalat is, akkor az a Garminba már be van programozva. Viszont magától itt sem vált automatikusan következő szakaszra, ha elérek egy waypointot. Ezt hogy tutom léptetni?
Előre is kösz ha valaki segít, és bocs ha esetleg idegesítően amatőr dolgokat kérdezek.
Szerintem teljesen jó, ha nem VOR-t repülsz, vagy rosszak a látási viszonyok,akkor felesleges tekergetni, jó az így 'parasztosan'. Mondjuk én csak kis repterekre járok, egy LHBP- re nem játszanék meg egy ilyen belépőt. Asszem a waypointot bizonyos távolságon belül kell érintened, hogy érzékelje.
Nem kérdeztél amatőr dolgokat. Végülis amire a kérdésed kiterjed az, hogy hogyan működik a VFR és GPS navigáció. A VFR vizuális navigációt jelent, amikor is alapvetően nem használsz navigációs műszereket (még a GPS-t sem). Ilyenkor térképre (van erre a célra készített térképtípus, de szükség esetén jó az autós is), minél jobb helyismeretre (vizuális pontok ismerete) és tiszta időjárásra van szükséged. Az XPL11 már olyan szinten tartalmazta hazánkat ahol már lehetett normális VFR-t repülni. Az FS20 ilyenre sikeredett, eddig repültem párat, tök jól működik, odataláltam mindenhova. A vizuális pontok általában magas vagy egyedi építmények/képződmények, illetve elég jól használható az út vagy vonathálózat is. Ezek alapján már meghatározható, hogy mely térségben jársz, illetve felismerhetőek a helységek. A szimben, a VFR map-nak hívott valaminek alapvetően semmi köze sincs a VFR térképhez, azonkívül, hogy tartalmazza a navigációs pontokat (amiket ugye VFR-nél nem használunk, de értelemszerűen rajta vannak a térképeken). De hiányzik az összes VFR-hez szükséges adat (közlekedési hálózat, helységek, magassági pontok, stb.). Ha egy mód van rá, ne is használd. Inkább keress a neten valódi VFR térképet, vagy használhatsz autós térképet is. A VFR lényege a helyismeret, tehát minél többet repülsz egy adott területen annál jobban megismered. Például próbálj meg a tököli reptérről eljutni a debrecenire. Ezt helyismeret nélkül (kezdőként) úgy tudod a legkönnyebben elérni, hogy felszállás után északnak repülsz, berepülsz Budapest fölé (most ne foglalkozzunk a területi tiltásokkal) és megkeresed Ferihegyet. A reptér mellett megy a Budapest-Nyíregyháza vasútvonal. Arra ráállsz és ha követed a településeket a térképen mindig tudod hol jársz. Ceglédnél ugye elágazik a vasút, egyenesen kell továbbrepülni (jobbra Kecskemét van). Lesz további elágazás is, ha elrontod kiköthetsz Békéscsabán is. Repülés előtt illik, és hacsak nincs a kisujjadban az útvonal erősen ajánlott is megtervezni az utat. Ki kell jelölni azokat a pontokat amikre kiemelten figyelni kell (pl. az, hogy Ceglédnél a vasúti elágazásnál merre kell továbbhaladni, vagy Szolnokon hogy néz ki a pályaudvar, mikor éred el a Tiszát, stb). Amikor elhagyod Hajdúszoboszlót 2-4 perc múlva ott lesz előtted Debrecen meglátod a repteret, majdnem pályairányon. Ha ezzel megvagy illik visszatalálni Tökölre. Utána ugyanez a trip kicsit optimálisabb útvonallal. Pl. nem kell berepülni Budapestre, hanem lehet használni a nullás gyűrűt. És így tovább mindig egyenesebb útvonalat repülve, térképre és helyismeretre hagyatkozva. Eddig még az iránytűt sem használtuk. VFR-nél használjuk (esetleg stopperrel együtt), mégpedig ha egy olyan útvonalszakaszon kell áthaladnunk, ahol nincs általunk ismert vizuális pont (tehát nem látunk semmit). Ekkor mivel a térképen megterveztük az utat, tudjuk, hogy az utolsó és a következő pont között mekkora a távolság és az irány (esetleg mennyi időn belül kell elérnünk). Ekkor ráfekszünk az irányra, bekapcsoljuk a stoppert, és bizakodunk, hogy előbb-utóbb meglátjuk amit keresünk. Ha minden okszi, akkor így is lesz. Ilyenkor figyelnünk kell az időjárásra, alapvetően arra, hogy ne fújjon el a szél az útvonalról. Amikor beállsz a megfelelő irányba, akkor a távolban ki kell nézni egy pontot és azt kell követni. Ha a térképen be szeretnéd jelölni, hogy mi az aktuális pozíciód, akkor ki két vizuálisan azonosítható pont irányának háromszögelésével megteheted, úgy ahogyan azt a földön is.
GPS navigációnál alapvetően kétféle létezik. Az egyszerűbb amikor magaddal viszel egy GPS-t (nem autóst:)) és abban kijelölöd a lerepülni kívánt útvonalat. Itt már használjuk a földi navigációs pontokat, ezek lesznek a waypointok. Ilyenkor manuálisan repülünk (kikapcsolt AP-el, vagy HDG módban). Semmi dolgunk sincs csak követni kell az útvonalat. A másik az automata mód (NAV) amikor a gépbe beépített GPS-t használjuk ami képes a repcsit is irányítani.
Az már egy más kérdés, hogy ez a szimulátor, hogyan tudja ezt visszaadni. Sajnos amit leprogramoztak közelében sincs a valós repülésnek. Alapvetően csak a NAV üzemmódot feltétezik, ha tehát kézzel repülsz könnyen előfordulhat, hogy nem kapcsol át a következő szakaszra. Nem is kell vele foglalkozni, a való életben sem kapcsol át az összes külső eszköz. Itt csak az a lényeg, hogy támpontot kapj, hogy jó helyen vagy. NAV módban már probléma lehet, ha nem kapcsol át, mert ha kézzel repülsz át egy waypoint-on, és nem áll rá a következőre, akkor a robot bekapcsolása után vissza fog fordulni a kihagyottra (mivel a listában az az első waypoint). A hibás vagy felesleges waypoint-okat lehet törölni a listából direkt útvonal megadással (DIR gomb), ilyenkor a kiválasztott pontot hozza be elsőnek, törölve az előtte lévőket. Ha ez bekapcsolt robottal tettük, akkor a jelenlegi pozíciónkat összeköti a waypoint-al és a gép azonnal rá is fordul. Kikapcsolt robotnál nekünk kell ráfordulni kézzel, vagy be lehet kapcsolni a robotot HDG üzemmóddal, és amikor elkapjuk(intercept) a waypoint-ot átkapcsolhatjuk a NAV üzemmódra. Az elkapás a waypoint félmérföldes körzetében úgy, hogy a gépnek ne kelljen 45 foknál többet fordulnia. Kisgépeknél nem használjuk a SID/STAR útvonalakat, de a vectorokat illik/kötelező betartani (besorolás ill. nagygépes forgalom).
A következő a rádiónavigáció használata. Ilyenkor a földön elhelyezett rádióadókat (VOR/NDB) behangolva vagy direkt rá/átrepülünk, vagy két készüléket összehangolva, háromszögeléssel egy adott pontra (FIX) repülünk.
Köszi! Elsősorban kisgépek és 1-2 órás sétarepülések érdekelnek, így többnyire kis repülőtereket veszek igénybe. Ha nem, akkor minden esetben bejelentkezek az ATC-n, és követem az ott kapott instrukciókat. A "landing path" és a "taxi ribbon" segítségeket bekapcsolom, és azokat követve szállok le, és parkolom le a gépet / vagy szállok fel.
Az előbb pl. egy Bled - Zeltweg túrát tettem. Nagy élmény volt ahogy átküzdöttem magam a Bledtől északra eső hegygerincen és elémtárult Klagenfurt. :O Utána beálltam olyan 5000 lábra, láttam hogy még landolás előtt jön egy újabb hegylánc. Gondoltam elég magasan vagyok, de aztán megint kellett keresni egy átjárót ahol épp hogy nem csaptam oda szegény kis Cessnát. :)
Biztos vannak hibái ennek a játéknak, de én egyelőre le vagyok nyűgözve. Nekem a gép viselkedése is hihető (ahogy dobálták a légáramlatok mikor a nagy hegyek közelébe repültem pl. nagyon tetszett) a grafika, a hangok és az élmény pedig semmihez nem hasonlítható.
A hiányosságokat meg biztos pótolják/javítják - legalább 10 évre tervez az MS/Asobo ezzel a platformmal. Vagy ha nem, akkor a modderek megoldják. Közben a Bing Maps is biztos újrafotóz pár régiót nagyobb felbontásban és lesznek újabb 3D városok is.
Én azt várom, hogy legyen szuperszonikus vadászgép a játékban, akkor kipróbálnám az éjszakai navigálást és kismagasságú repülést benne, hogy nagy távolságra milyen lenne azt csinálni. Kérdés, hogy lesz-e ilyen benne...
Szerintem ebben ez teljesen felesleges, nem az a kategória. Viszont van ilyen, a Prepar3D-ben vannak Lockheed gépek (mivel maga az LM csinálja a szimcsit). A vadászgépek szintén elég puritán módon vannak kivitelezve, de elég jól repülhetőek. Ki lehet próbálni az utánégetős száguldást is pár percre, mert addig tart egy teljes feltöltés.:). De szerintem neked a Warthog-A10 kellene.
Amúgy fokra pontosan lehet irányt tartani robotpilóta nélkül? Csak mer nekem gyaloglás közben is művészet, hogy nagyjából egy nyugati irányt tartsak, nemhogy mittudomén 125 fokot tartsak órákig. Magyarországon mondjuk kevésbé érdekes, de mondjuk egy Atlanti óceán átrepülésénél nem mindegy, hogy New Yorkban kötünk ki, vagy Venezuelában. :D A kérdés inkább elméleti, mondjuk a 30-as évek Amelia Earhartjai hogy tartották az irányt ilyen esetekben? Vagy sose volt kivitelezhető a pontos irány, és csak nagyjából tartották? Csak mert ahhoz képest pontosan repültek.
Nagy köszönet a részletes választ, sok hasznos info volt benne. A leírtak alapján akkor pont az egyik legelső utam volt a legsikeresebb VFR repülésem. A szülővárosomat, Kazincbarcikát akartam megnézni a játékban, és kitaláltam hogy egy közvetlen a határ menti szlovák repülőtérről indulva a 26-os főút felett útba ejtem Barcikát, teszek felette pár kört, majd az utat tovább követve továbbrepülök Miskolcra és az ottani reptéren landolok. Mivel mivel jól ismerem a környéket, így útközben be tudtam azonosítani a kereszteződéseket, falvakat, mindent - végig pontosan tudtam hol vagyok.
Még egy Hajmáskérről induló bakonyi tripem volt ami elég jól indult (82-es utat követve északnak Zirc - Csesznek majd utána nyugatnak fordulva - szintén az utat követve Bakonyszentlászló - Fenyőfő) aztán valahol Bakonybél után elvesztettem a fonalat térkép nélkül.
Amikor helyismeret nélkül próbáltam repülni akkor valóban kevés támpontot adott a játékbeli térkép. Az hogy a városok, utak, vasutak hiányoznak róla megnehezíti a dolgot. A délutáni Bled-Zeltweg röppenésnél még az adott valami támpontot hogy legalább a domborzat és a folyók/tavak láthatók a játékbeli "VFR" mapon.
A Tököl-Debrecen út jó ötlet, kipróbálom!
Lehet hogy később veszek egy olcsó használt tabletet, és azon tudok majd megfelelőbb térképet nézegetni repülés közben. (Egyelőre egy vasat nem akarok többet játékra/gépre költeni, most vettem komplett új PC-t. :)
A GPS navi infókat is köszönöm, ennyi talán elég lesz kezdetnek, induláshoz, próbálgatáshoz.
Sziasztok. Megvettem Steam-en, hogy lehet túljutni a "segítünk bejelentkezni" képernyőn? Nem tudok rákattintani a "bejelentkezés gombra" és csak forog a kis kerék a sarokban. Van xbox live account-om, be is vagyok jelentkezve, minden más játék müxik rendesen. köszi.
Tudtommal szextánssal is mértek és ezzel korrigálták a szél sodrását is. Meg ahol tudták a rádió iránymérés is ment a rádióadók alapján talán.
A legtöbb másneses iránytűn az osztások 5 fokonként vannak, és általában mozog a gép jobbra balra egy kicsit, így nem tudod fokra pontosan tartani az irányt, főleg egy mágneses iránytűvel, pörgettyűs iránytartóval picit jobban, de átlagban közel jó lesz az irány így is.
Igazán nincs mit. Ezt próbáld ki, VFR- re (is) tökéletes, a játékbeli semmit nem ér. Little Navmap A flight plan- t megtervezed, elmented, beadod a szimnek, be lesz töltve a GPS- be is. Utoljára szerkesztette: VDomino, 2020.08.21. 21:04:24
Aki kis hazánkban próbálkozna egy kis VFR-rel, hozzájutottam egy ilyenhez. :-) https://drive.google.com/file/d/1qKC6yvUbhKRNPl0t6_vgSaS4A12kUVG_/view?usp=sharing
A játékban egyébként milyen tartalom van? Az istennek sem írta még meg kb. senki és a YT bemutatók se beszélnek nagyon ilyesmiről?
Vannak benne oktatóanyagok narrálva? Milyen beállításai vannak flight model rádiózás terén? Vannak "mission"-ok, hogy pl. rossz időben kell leszállni vagy időben odaérni valahova, pl. szervdonor szállítást játszva?
Vagy van free flight és csá? Ennyi? Vagy a nagy airlinerek esetén pl. komoly reptéren opl. JFK-n full komoly forgalomban repkedés?
Tervezem az MSFS 2020 megvásárlást. Igazából még nem döntöttem, hogy Steamet vagy Microsoft Storet válasszam. Valaki vásárolt dobozos változatot? Érdekelne a véleményetek. Köszi előre is.
sziasztok
következő a problémám.
egészen tegnap estig, simán röpködtem boldogan, boldogtalanul...., erre ma délelőtt már nem indult a játék. A repülést indítok, bármilyen módban, megy a loading képernyő, és a végéhez közeledve egyszer csak ki crash-el a desktopra minden hibaüzenet nélkül.
Közben, semmi nem telepítettem, nincs új hardverelem.
CSináltam uninstallt, újra telepítettem, ugyan az a hiba!
Régen amikor még nem volt ilyen komoly elektronika, akkor elég jól kitanulmányozták az időjárást. Pl. a japcsik jöttek rá, hogy a bolygó északi részén állandó áramlat van. Ki is használták a II.vh-ban. Azonkívül ált. mindig van egy uralkodó széljárás. Ezt ismerve, indulás előtt át lehet tanulmányozni, és jó eséllyel körülbelül az is marad. Ha viszont a meterológia nagyobb változásokat jósolt, el kellett gondolkodni az út elhalasztásán. Pl. ha az USA nyugati partjától el szeretnénk jutni a Hawaii szigeten található Honoluluba, végig vakon kell repülni, csak a számítások segítenek. A szigetcsoport kiterjedése sem túl nagy, hogy nagyon el lehessen téveszteni. Viszont az óceán felett eléggé kiszámítható a széljárás. Volt egy navigátor a fülkében, neki az volt a dolga, hogy kiszámítsa a rendelkezésre álló adatok alapján, hogy hol vannak ill. merre van előre. A Hawaii szigeteken elég nagy teljesítményű rádiónavigációs adók voltak (ma már a GPS miatt nincs szükség rájuk), 200-250nm távolságból venni lehetett, ill. távolabbról már az interferenciáját is. Mivel ez rádiusz a 200 ugye 400nm. Ennyire kellett eltalálni a szigeteket, utána már a navadó "behúzott". Egyébként mivel a föld gömbölyű (ráadásul nem szabályos), sőt a mágneses pólus sem pont a sarkokon vannak, ezért bizonyos távolságonként korrigálni kell az irányt. Tehát nem az van, hogy Frisco-ból felszállva tartani kell a 270 fokot, hanem stopper be, és amikor a sebességünk és idő alapján korrigálni kell, akkor 1 fokkal eltekerni a megfelelő irányba. Az után stopper újraindít, majd megint korrekció és így tovább míg el nem kapjuk a cél rádiójelét. Európa és USA vonatkozásában azért volt egy könnyítés. A partot tele lehetett rakni rádióadókkal, és amikor elkapták valamelyiket, a pittyegésből lehetett tudni ki az. Izland ill. Grönland eleve adott volt, tehát nem kellett végig vakon repülni. Ez a rész nem olyan nehéz, kivéve ha az észak atlanti áramlattal szemben repülünk, mert mire elérnénk Kanadát nagyon el tud fújni a szél. De erre ott vannak a rádióadók. Ausztrália-Japán viszonylatában pedig felhasználták a szóba jöhető szigeteket és ahová lehetett szereltek navadót. Így szintén nem kellett végig vakon repülni. Amúgy, régen kötelező volt ezeken az útvonalakon hajózó személyzetnek a csillagok alapján történő navigáció ismerete. De a navigátorok a rádióadók jele alapján is tudtak valamennyire tájékozódni. Mármint a műsorokat sugárzó adók alapján. Megfelelő tapasztalattal, háromszögeléssel az interferenciákból ki lehetett számítani merre járnak. Érdekes, hogy ez csak az RH, KH tartományokban/technikával (tehát őskor) működött, a modern URH nem jó erre. Szóval azért van pár firnyákosság.:)
@Perko: tökmindegy honnan veszed. Vedd onnan ahonnan szimpatikusabb. Én pl. a Steamról vettem, mert nekem személy szerint az a kényelmesebb. De ahhoz is kell élő XBox bejelentkezés. Dobozost??? Minek? Azt egyébként is felvásárolják a föld hülyébbik oldalán. Sosem értettem mire jó az a porfogáson és a helyfoglaláson kívül. Kijön egy frissítés és annyi neki, már csak dísz funkciója lesz. Akkor már inkább a bólogatós kutya az legalább nincs fenn onlány.
Oktatómód van benne, több részre bontva. Alapszintű leckék egy Cessna 152-vel, egy csicsergő hölgy által narrálva. Nem kell tőle sokat várni, de érdemes rászánni azt a kb. 45 percet.
Rádiózás: ATC-vel való kommunikáció elég jó, külön opciókat választhatsz hogy mit kérsz a toronytól, és erre reagál, mondja az infókat, teendőket. Ha ő kér vmit (pl. forgalom miatt állj meg taxizás közben) akkor annak végrehajtását rádión is vissza kell igazolni. A rádiózást le lehet passzolni a az AI másodpilótának is, és akkor nem kell vele foglalkozni ha vkit ez nem érdekel, de szerintem érdemes a játékosnak csinálni.
Csak lazán kapcsolódik ehhez, de szerintem nagyon jó segítség hogy be lehet kapcsolni hogy kék nyilakkal mutassa hogy merre kell taxiznod a kifutópályára/ról. Az is választható, hogy leszállásnál a kifutóra rárepülés útvonalát piros kockákkal jelzi (kb. mint az ideálist ívet egy autóverseny játékban, csak ez ugye 3D-ben van.
FM opciókkal nem szórakoztam, könnyítéseket kikapcsoltam az elején, az auto-mixture kivételével. De be lehet állítani olyanokat is pl. hogy a gép kezelje a ruddert.
Missionök: van kb. 20-25 landing mission, különböző gépekkel, különböző helyeken, viszonyok közt. Ezek challenge-ek, pontot ad a végrehajtás minősége szerint.
Van ezen kívül 3db Bush Flight küldetés ezeket még nem próbáltam, ,de YT-n biztos van már róla videó.
"Vagy van free flight és csá? Ennyi? " Nem a missiönökre van kihegyezve a játék az biztos, szerintem bíztak benne a fejlesztők hogy 37.000 repülőtérrel meg az egész Földdel mint játszótérrel ellesznek az emberek. :)
@perko: én MS Store-ból vettem, minden gond nélkül települt és indult.
Ez nem egy akciójáték, a tartalom itt maga a platform, ami a bolygó felszínét szinte az összes létező reptérrel, utakkal, folyókkal stb. generálja, továbbá a repmodellt, az időjárást, az AI forgalmat szimulálja. Van pár challange benne, ez később valószínűleg modokkal bővülni fog, ahogy az FSX-nél a mission-ok anno. Az AI forgalom beállítható Live, vagyis ha egy nagyobb reptéren vagy, akkor elviekben az onnan iRL is induló/érkező forgalmat fogod látni Te is. Ez persze még messze nem tökéletes, nagyon várok hozzá egy rendes Ai traffic addont.
Érzésem szerint, kell még 1-2év, mire elkezdenek jönni a jobb 3rd party kiegészítők, gépek, scenery-k, és egyéb addonok. Akkortól lesz pöpec, jelenleg VFR-re jó móka, de IFR-hez és komplexebb szimulációhoz maradni kell az Xplane, P3D kettősnél, esetleg FSX-nél.
Valakinek volt már problémája a kamerával? Cockpit nézetben folyamatosan mozog az ég felé (ha resetelem akkor visszaugrik, de újra). Bedugott vezetéknélküli xbox controller okozhatja? Próbáltam googleval keresgélni, de nem sok mindent találtam.
Igen, egyelőre virágbolti, mielőtt megveszem, gondoltam kipróbálom, de így elég nehéz :D
Először én is azzal próbáltam,csak vezetékessel de semmi gondom nem volt vele .. Most saitek pro flight yoke-val tolom de az már más tészta.... Simán lehet controller probléma...az enyém is már eléggé kopottas a sok használattól ,de még teszi a dolgát ,igaz van amelyik tengely már nem az igazi,de nem vészes még használható jól. Utoljára szerkesztette: eta32, 2020.08.22. 20:29:09