Gázkaron az egyik axist beállította camera yaw-ra, vagy mire. De én ahhoz nem nyúltam, érdekes. Mindegy, levettem és így jó lett. :)
Elég sokáig fog tartani beállítani mindent, nem értem miért nem hagyták meg a klasszikus FS kiosztást, legalább a billentyűzeten.
High/Ultra vegyes, FullHD élsimítással is 40 FPS van New Yorkban, lekapcsoltam a full screen optimizationt a kompatibilitási beállításokban. Nem tudom mennyit befolyásolt (lehet semmit, nem néztem nélküle).
Alapból 8x-osra rakta a texture multisamplinget, az igen csak nyírja az fps-t. Így, hogy jól fut, sajnos kénytelen leszek megvenni, de még kicsit próbálgatom :D Utoljára szerkesztette: [HUN]FaTaL, 2020.08.22. 23:00:07
"High/Ultra vegyes, FullHD élsimítással is 40 FPS van New Yorkban, lekapcsoltam a full screen optimizationt a kompatibilitási beállításokban. Nem tudom mennyit befolyásolt (lehet semmit, nem néztem nélküle)."
Milyen konfiggal? Hasonló beállításokkal játszom én is (1080p high/ultra) és jellemzően 55-60fps-el fut. (Ryzen 5 3600/ 32GB / RTX 2060 Super / m2 SSD) Azért örülök hogy a nagygépek kevésbé vonzanak mert kipróbáltam az A320-at (felszállás Schipolból) és felére esett vissza az FPS. :/ Még ez is játszható lenne persze, de azért más a 60...
Photogrammatry-ról vélemény? Szerintem nem lenne rossz, de valamiért nekem túl későn kezdi el "betölteni" a házakat: a közeliek rendesen megjelennek, a szomszéd kerületek látványa meg kb. mintha valami Hiroshima '45 moddal játszanék. Próbáltam úgy is, hogy előre kijelöltem és letöltöttem cache-be a város (Marseille) területét, hátha a netem lassú, de úgysem lett igazán jobb. Mintha túl alacsony érték lenne megadva a full detail modellek megjelenítéséhez. A photogrammetry mellett nincs külön drawing distance opció, a buildings ultrára állítása sem befolyásolja a jelenséget. Pedig az 55-ből mondjuk 10fps-t még beáldoznék a jobb látványért. Nem talajszinten akarok repkedni a házfalak közt, de olyan 2000ft magasból nem bánnám ha eltűnne a Hiroshima hatás. :/
Üdv. Van arra valami opció ,kikapcsolási lehetőség ,hogy indulás előtt mikor megkapom a repülőket ,ne működő a motorral,hajtóművel adja át a játék.??? Vagy ez ilyen? Előre is köszi.
Passz, de ha nem a kifutóra állsz hanem parking spotra akkor teljes indítási procedúrát kell csinálni.
i7-8700k, RX5700XT és 32GB RAM. De csak egy kis Cessnával néztem, majd megnézem az Airbus-szal is, de nem hiszem, hogy sok különbség lesz. Utoljára szerkesztette: [HUN]FaTaL, 2020.08.23. 12:26:17
Nekem ledobálja Yoke-ot.Működik úgy 5 percig és eltünik még control menüből is. Mitől lehet ez?
Apró sikerek: megtörtént az első sikeres GPS/Autopilot repülésem. :) A G530-as Garminnal felszerelt Cessna 172-est választottam, mert ott még megvan az analóg műszerfal nagy része is, én meg szeretem a mutatós műszereket. Könnyebb őket leolvasni mint apró, ugráló számokat bogarászni egy LCD kijelzőn. Izlandi túra volt, kb. másfél óra, Reykjavik alól indultam északnak. A két végpont közé raktam 2 waypointot is hogy ne legyen teljesen egyenes az útvonal hanem kicsit kövessem a partvonalat. Nibron leírása alapján az autopilotot NAV módba raktam, így a gép követte az útvonalat. Rájöttem hogy a navin hogy tudok az egyes útvonal szakaszok közt is választani. Jó érzés volt hogy nem össze-vissza kóválygok az égen, hanem fokra pontosan hasítok a cél felé. :D Aztán felgyulladt a LOW FUEL lámpa és akkor kapcsoltam hogy felszállás után nem vettem vissza eléggé a fordulatot és a keveréket is a legdúsabb állásban hagytam, így zabálta a gép a benzint. :O Szerencsére így is elég maradt, de jó figyelmeztetés volt. Egy baromi szép repteret sikerült a leszálláshoz választanom, Isafjordur (BIIS). Egy öbölben van, magas hegyekkel körülvéve, nagyon festői. Egy jó darabig nem fogom megunni ezt a játékot azt hiszem. :) Ha pedig valaki kis, ismeretlen repterek közül rátalál valami szépségre örülnék ha megosztaná a felfedezését!
benzint be tudod állítani hogy a levegőben is mennyi legyen. én igy ürítettem ki, és próbáltam leszálni angliába, de túl nagyot zuhant és crash lett a levegőbe :D
:D Én inkább nem csaltam. Visszavettem a gázt meg a keveréket (50%-ra, nem tudom mennyire kell, gondolom magasságfüggő). Az átfolyásmérő mutatója (éljenek az analóg műszerek!) így rögtön fele értéket mutatott mint full gázon. Aztán elég is lett a nafta bőven. Kissé pesszimista a LOW FUEL lámpa, gondolom a Cessna vigyáz azokra a hülyékre akik nem nézik meg felszállás előtt hogy mennyi üzemanyag van a tankban. :)
a low fuel jelzés nem rossz a valós gépekben. itt rossz de nagyon, de nem csak az, hanem az egész üzemanyagkezelés. amikor emelkedsz a dúsítást vissza kell venni, mert ritkul a levegő, és ahhoz kell a keveréket fenntartani. bizonyos magasságon a full rich keverék miatt le is fullad a motor, de addig is elég sok nyomatékot veszít. úgyhogy már csak ezért is oda kell figyelni.
Köszi! A keverék állításra emlékszem a Rise Of Flightból ( jó kis WW1 szimulátor). Ott elkezdett egyenetlenül járni és gyengülni a motor ha túl dús volt a keverék, talán még a kipuff füstje is sűrűbb volt. Azokban a régi gépekben még csak primitív karburátorok voltak, nem tudom a Cessnában milyen a keverékképzés. Mindenesetre itt is észrevettem hogy miután felére vettem a dúsítást rögtön emelkedett a sebesség néhány csomó/órával.
Kipróbáltam és működött, köszi. 100-ról felraktam 140-re és eltűnt a Hiroshima mód. Rómában teszteltem, előre cache nélkül is szép volt és az fps is alig csökkent.
Azt EGT-t használhatod a megfelelő keverék megtalálására. Ott van a fuel flow mellett. Itt le van írva a módszer a normal eljárások között. https://wayman.net/files/172R-POH.pdf
Sorry, de ez nem a repülő irányításáról szól. Ez az összes billentyűzet parancs és vezérlőelem teljes listája, amelyből műveleteket hajthat végre a repülésszimulátorban.
Ellenben a városoknál nem szabad alacsonyra menni, mert a fény hatása a sötét textúrájú épületekre nagyon furcsa végeredményt szül. A textúrák sok helyen az árnyék miatt sötétek és ezen semmilyen megvilágítás nem tud segíteni. Csak akkor néz ki jól a város, ha kb. olyan általános fényviszonyok vannak, amikor a műholdképek készültek.
Hatalmas protenciál van a szimben. Ha megnézed annó FSX milyen volt defaulton és most mi lett belőle P3D + az összes kiegészítő. Ez így alapon már hatalmas kezdés. Aztán jönnek majd a finomítgatások, szépítgetések és a többi ínyencség.
Nem ismerem ilyen szinten az FSX-et és azt, hogy P3D-vel hogyan áll össze. De alig pár hónapja láttam, hogy új engine-t is kapott.
Azért fontos számomra az időjárás, mert egy katonai szimulátornál is alapvető lenne a modellezésnél, hogy az MI számára blokkolja a látást és minden EO/IR esetén számítson és nem csak grafika legyen.
(Jelenleg egyetlen harci szim van, ami ezzel számol, a közösségi fejlesztésű BMS 4.34...) Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.08.24. 12:53:26
Igen értem és nagyon hasznos oldal, a hozzászólásom inkább kicsit kesergő volt, mert régen ugyan volt egy jó Saitek joystickom de kihasználatlanság miatt eladtam. Gondoltam szórakozok egy kicsit a szimulátorral, bár egy nagy hatótávolságú jettel csinálok egy nagy utat de sajna csalódnom kellett mert billel már nem játszható, régen simán "nullázódott" a dolog vagy nem is tudom hogy kifejezni magam, most meg olyan mintha fogaslécen beakadnának a gombok és nem hozza vissza nullára a botkormányt ezzel számomra megöli az irányítást :D Meg rá kellett jönnöm a 10 évnyi kihagyás miatt sok mindent elfelejtettem, mert még valahogy az égre felmászok az nem gáz de a robotpilóta mindig a földhöz vágott már :D
Hali Valaki találkozott már azzal a problémával hogy a játék indítása után a jobb alsó sarokban forog a töltés jelző majd fekete kép és ennyi..mi lehet a megoldás? Google nem a barátom és a forumok sem Driver legfrisebb, Lehet a 2*RX480 a baja?
Igaz, de akkor is szerintem lehangoló hogy direkt rosszra csinálják, a Lock Onban meg tudták oldani pl a jó repülést billel, de még az előző Flight Simulatorban sem emlékszem hogy ennyire használhatatlan volt :-/
Ha nyomsz 1 sec ideig balra irányt, akkor addig téríti ki a botot, ameddig nyomod. Ha mondjuk 2 sec lenne a teljes kitérítés, akkor félig. Aztán ott hagyja. Hogy középre vidd, akkor ugyanennyi ideig kell nyomni jobbra.
Meg lehet szokni, de ezzel gyorsan korrigálni nem lehet. Olyan, mintha úgy repülnél mondjuk a Lock On-ban, mintha csak trimmed lenne.
Legyen már egy kontrolered a mai világban,meg a mai játékoknál.Nem tudom pontosan de a lock on is jó pár éves,hanem tíz is elmúlt.Rég volt változott minden.Régen a f1 et is billel nyomtam ma már nem lehet.Minimum egy kontroller.Aztán a határ a csillagos ég.
Ahogy nézem az oldalkormány kivételével ami elég digitális a csűrő és magassági pont úgy működik ahogy a korábbi verziókban is. A csűrőt a num5 teszi instant középre, a magasságit meg kézzel kell pötyögni. Tökre kényelmesen le lehet repülni egy iskolakört a billentyűkkel.
Lock On egy arcade játék, nem szimulátor. A bilentyűzet, jellegénél fogva alkalmatlan egy repülőgép irányítására, mivel On/OFF álláson kívül mást nem tud, fokozatos jelküldésre alkalmatlan. Értsd: Nem tudod pl. 40%-ban kitéríteni az oldalkormányt és ott tartani, mert ha lenyomod a gombot, az 100% kitérítést fog eredményezni, ha elengeded akkor meg nullát, a két véglet között semmi nincs. Persze a gomb folyamatos, idegbeteg nyomkodásával el lehet érni némi sikert, de ez minden, csak nem ésszerű megoldás és főleg nem precíz irányítás. Az élvezeti értékről -illetve annak teljes hiányáról-, nem is beszélve.
Egy szimulátorhoz joystick kell! Még a konzol kontroller sem jó választás, még ha a billentyűzetnél egy fokkal jobb is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.08.25. 19:20:51
Gép elég lesz, ha nem is ultrán, de futni fog. Szerencsére ez a cím rendesen meg van írva, nem úgy mint anno az FSX. Mondjuk egy normális, nagyobb méretű monitor nem ártana, ha komolyabban gondolod...Illetve a laptop annyira azért nem ideális, mert az FS izzatszja a rendszert rendesen, nem tudom, mennyire tud kiszellőzni egy ilyen masina. Asztali PC is izzad alatta.
Joystick pénz kérdése. Minimum egy T.16000M, az alá nem érdemes adni. De jobb lenne egy HOTAS, külön gázkarral. Itt a belépőszint a Thrustmaster T.Flight Hotas X, egyel feljebb a T.16000M FCS HOTAS, vagy a Logitech (Saitek) X52 Pro, netán X56. Ha semmi másra nem kell, csak FS-hez, akkor szóba jöhet még a Logitech (Saitek) Yoke System. Ha fontos az autentikus szimezés, akkor egy jobb féle rudder pedál sem árt (van a Thrustmasternek és a Saitek/Logitech-nek is).
Ha meg nem számít a pénz, akkor Virpil controls egy jobb stick+gázkar, ezek full fém mechanikás rendszerek, persze borsos áron.. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.08.25. 19:53:02
Köszi szépen a válaszokat. :) Egy normális szett igen csak vetekszik egy PPL képzés árával. :P
Ha T16000 HOTAS-t vesz, akkor a rudder kiváltható a gázkaron lévő "fülekkel" (vagy minek nevezzem). Meg forog a joy nyele. Nekem van pedál, de miután megvettem jöttem rá, hogy nem fér el az asztal alatt a merevítések és polcok miatt úgyhogy nem használom. :D
A T.16000 HOTAS-t tudom ajánlani. Kifejezetten ehhez a játékhoz vettem, és szépen működik vele. Pl. kapásból, minden options mókolás nélkül felismerte és adott neki egy egész használható alapkiosztást.
Ezt azért érdemes kicsit kiegészíteni, mert pl. a gázkaron lévő potmétert és a joy talpazatán lévő csúszkát az alap kiosztás üresen hagyja. Én elevator trimet és prop. rpm-et tettem rájuk. Gomb pedig még mindig maradt pár amit nem használok, de majd azoknak is találok feladatot.
Maga a joy és a kar kényelmes és jó minőségű. Talán a joy-csavarás rudder kicsit túl érzékeny és nem a legprecízebb de a többi tengely nagyon pontos és finoman működik. Elégedett vagyok vele, szerintem megéri az árát.
A konfigon szerintem ha nem is full ultrán de azért high beállítással 1080p-n szépen futna, igen jól optimalizálták a grafikus motort. A laptop kijelző mérete viszont sokat csökkentene az élményen: a gps-en lévő apró betűkre, számokra, a kapcsolók felirataira 27-es monitoron zoomolgatni kell néha. Van olyan opció, hogy a PFD-t / MFD-t külön, szabadon méretezhető ablakba ki lehet rakni, de az olyan szinten FPS gyilkos (jó -15fps ) hogy inkább mellőzöm. Meg valósághű élményt is csökkenti szerintem, de ez nyilván szubjektív.
Ezért találták ki az fs kezdete óta az inkrementális működést. Nem csak a 0-t és az 1-et ismeri, hanem diszkrét módon köztes értékeket is, és nem áll vissza magától a kormány. Amíg nem voltak ilyen szofisztikáltak a flightmodellek és úgy repültek a gépek, mintha sínen húznák, tökéletesen lehetett billentyűzettel vezetni. Ezt gyakorlatilag most is működik, de már eljárt felette az idő, meg a technika.
A Microsoft Flight Simulator 2020 Facebook csoportban olvastam, hogy készül a 'HungaryVFR Budapest City Scenery FS2020'. Nagyon szép képek vannak róla.
Kiváncsi vagyok lessz-e benne gépeltérités mod?
Kiváncsi leszek, hogy milyen minőségbe lesznek megvalósitva és milyen repmodellt tudna alá tenni. kapcsolható egyedi müszerekkel. A gyári gépeken azért látszik, hogy törödtek a kinézettel és azt csak gondolom, hogy a belső részeket is kellő gondossággal kidolgozták.
Még nem sokmindent tudunk az SDK-ról, hogy menynire lesz egyszerü használni ,meg hogy mennyire lehet átkonvertálni a meglévő akár FSX, P3D, vagy más forrásu modelleket bele, de mindenképp tartok töle, hogy megjelennek a mindenféle szedett vedett minőségü gépek . Amig vagy kinézetre vagy viselkedésbe is alig lesznek köszönö viszonyva az eredetivel.
Nem tudom, hogy multiban a másik gépe, hogy jelenik meg, ugy értem, ha nekem nincs meg az adott géptipus és közösen repkednénk, akkor betesz egy alapgépet helyette vagy betölti online nálam is, ugyan igy az egyedi skineket is? Mert az eléggé illuzio romboló lenne mindkét eset,az is ha egy alapgépet tölt be egy olyan helyett ami nekem nincs meg, de szintén rossz lenne, ha egy olyan gép is megjelenne az online repülések alkalmával ami minöségileg kilóg a sorbol a többihez képest.
Köszi. Azt tudom, hogy ő (is) csinálja, a magyar csoportban már kérdeztem tőle egy pár napja, hogy tervezi-e portolni MSFS alá. :) Ezt a képet láttam az LHS discordon.
Régebben ide az SG fórumra is írt, ha jól emlékszem Ekre néven (P3D/Xplane topicban). :)
hi. gondolom a yokes rendszerekkel lehet elérni a leg(jobb)realisztikusabb játékélményt ebben a játékban... ki mit használ? conntrol thx. üdv. Utoljára szerkesztette: chris0000, 2020.08.26. 23:06:08
Nem értem az a videós miért hagyta ki a legjobb vezérlőket? Virpil? VKB? A sok műanyag vacak között legalább lenne benne valódi industrial full fém alternatíva. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.08.27. 03:40:58
Ismerem köszi, személy szerint nem szeretem és navigációra használhatatlan. Nincs rajta minden út, felső vezetékek, vasútállomások, templomok sincsenek jelölve. Sokszor segít a templom helye a település azonosításában, ahogy a befutó utak is, ezen a térképen csak a nagyobb utak vannak jelölve, és sok helyen gyakran a települések neve sincs feltűrtetve. Szintvonalaknak is nagy jelentősége lenne.
Kalandok Idahóban Könnyed esti levezető röppenésnek indult tegnap este. Gondoltam választok valami random repteret, kicsit gyönyörködöm valami új tájban lefekvés előtt, semmi komoly. Amerikában még nem repültem (a tutorialt leszámítva) nosza, nézzünk ott valami jó kis hegyvidéket. C53 Lower Loon Creek. Hegyek körben. Ez jó lesz. Gondoltam naívan. :) Kicsi reptér, nem lehet csak a kifutótól kezdeni, járó motorral. Annyi baj legyen, úgyis csak egy félórácskát akarok repülni. Cessna kiválaszt, töltés. Hoppá! Ez komoly??? Innen kéne felszállni??? Egy mély völgyben állt a Cessna, előtte egy nevetségesen rövid földútra emlékeztető sáv. Úgy néz ki mintha a "kifutó" vége után valami szakadék van... Talán sikerül elég lendületet gyűjteni. Na rajta! Full throttle, flaps első fokozatban leenged. Gyerönk!!! (Ahogy Paksi Endre kiabálta a '99-es mára már legendás debreceni Ossian bulin :) Nagy nehezen elértem az 55 csomós sebességet, bot hátrahúz. A C152-es nehezen elszakad a talajtól, és valóban, a kifutó után lejtő, így nem huppanok vissza. Azonban rögtön kanyarodnom is kell hogy egy hegyoldalt elkerüljek: jobbra veszem az irányt. Alattam fenyők, néha azt hiszem a futó súrolja a felső ágakat.
De igen! Megcsináltam! Repülök! Korai volt az öröm. Mindenhol kibaszott hegyek, jó meredekek. Kanyargok egy völgyben. Találok egy szakaszt, ami felett talán át tudok repülni. A gép lomhán emelkedik. Közeledek a hegyoldalhoz de talán van esély. Ez az, mindjárt át tudok pillantani felette. Jaj ne. Elfogy a lendület. Bííííííp! Stall Warning! Magam sem tudom hogy, oldalra billentem a gépet, és valahogy visszafordítom és elzúgok a fák felett pár centivel vissza a völgy mélyébe. Kb. úgy nézhettem ki mint egy egér aki megpróbál felfutni egy lavór szilikonnal bekent oldalán. Visszarepültem a reptér felé. Hoppá, a nagy izgalmak közepette maximum állásban hagytam a keveréket! :O Visszavettem, rögtön kicsit egészségesebben szólt a 152-es. Elrepültem a felszállás helye fölött és most ellenkező irányban próbáltam kitörni az átkozott hegyek közül.
Most sikerülni fog. Stabilan emelkedek. Külső nézetre váltottam, gyönyörködtem a tájban és közben próbáltam az egyre magasodó hegyláncok között rést találni. Sikerült is, haladtam előre és felfelé. 11.000 láb a maximális repülési magasság, hajrá. Olyan 9000 láb körül mintha megváltozott volna a gép egyensúlya. Az addig jó trim már nem emelt tovább. Keveréket folyamatosan visszavettem ahogy emelkedtem. Mi lehet a baj? Vissza cockpit nézetbe! B*ssza meg!!! Hát itt tiszta jég minden! Befagyva vastagon az összes ablak! Pedig már kevés hiányzott volna, hogy elhagyjam a hegyvidéket. Így végül kikerestem a legközelebbi repteret (Morgan Creek) és félig vakon, de sikeresen letettem a madarat. Mire elszívtam a nagy parára egy cigit, a jég is leolvadt róla. Így lett a könnyed esti röppenésből túlélő-horror. :D Tanulságok: nézni a keveréket folyamatosan, felszállás előtt csekkolni a környéket, és kevesebbet bámészkodni külső nézetben - pláne 9000 feet magasan egy kisgéppel. :)
Örülök ha tetszett. :) Eddig ez volt a legizgalmasabb repülésem, gondoltam megosztom. Meg eszembe jutott hogy valaki hiányolta a küldetéseket a játékból. Én úgy gondolom hogy az alábbi kis leírás bizonyítja hogy kellően felelőtlenül végrehajtott felszállás (kb. bekokózott oligarcha stílusban) tud olyan izgalmakat okozni mint egy előregyártott mission. :)
Apropó: nem túl könnyű a leszállás ebben a szimben? Nem tartom magam különösebben ügyes pilótának de eddig egy kivételével minden leszállásom sikeres volt, amitől sokkal rosszabbra számítottam. Jó, volt közte pár amikor nyekkent a gép, és ha egy oktató ült volna mellettem az közölte volna hogy "Ádám, ez lóf*sz volt, nem leszállás", de IRL is ennyire könnyű egyben letenni egy gépet? Én vagyok ügyesebb mint gondoltam vagy a szimuláció túl engedékeny? :)
Jó leírás, tényleg. Csak egy dolog: Pista bácsi az ökrösszekérrel kanyarodik. A repülésben a fordul/fordulás/fordulózik szót használjuk. :)
Leszállás és leszállás közt hatalmas különbség van - ami amúgy a repülés legnehezebb fázisának számít a való életben. Az, hogy te úgy érzékeled, túl könnyű, attól az még nem biztos - sőt szinte tuti nem - hogy a való életben megállná a helyét. Másrészt egy ilyen szimulátor - legyen az bármennyire is csili-vili - sosem fogja tudni visszaadni azt az érzést, azt a stresszt, azokat az ezernyi más momentumokat, amit egy valós leszállás közben átél egy pilóta. Talán Ferihegyen egy full-motion cockpit...de az is csak részlegesen, hisz habár még a beton dilettációit is érzed az üléseden, és tán pillanatokra el is veszíted a "kontaktot" a külvilággal, de tudat alatt azért végig benned van, hogy valójában nem repülsz, így vesztenivalód sincs.
Nekem eléggé fura a gép mozgása és nem csak a Cessna szinte az összes amit láttam. mindegyik ugy mocorog, hogy ha ilyen lenne a valóságban akkor mindenki tengeri beteg lenne és végighányná az utat.
Oké a szél és a termiket dobálják a gépet, de akkor a kijelzett műszerekben miért nem lehet viszontlátni , ha egy egy emelés vagy süllyedésnél változna az érték? se a varion se a magasságmérőn nem mocorog a mutató. Beső nézetben még elmegy az a fajta mozgás amit látunk, de külső nézetben sokkal nagyobbnak néz ki mint amit a kabinba mutat.