hi. ki tudja nem fért bele a videóba...:) vmilyen Joke rendszert be kéne szereznem...Honeycomb ALPHA Yoke biztos nagy élmény lehet így játszani.. Utoljára szerkesztette: chris0000, 2020.08.30. 11:14:32
"Csak egy dolog: Pista bácsi az ökrösszekérrel kanyarodik. A repülésben a fordul/fordulás/fordulózik szót használjuk. :)"
Köszi, megjegyeztem. :)
"Az, hogy te úgy érzékeled, túl könnyű, attól az még nem biztos - sőt szinte tuti nem - hogy a való életben megállná a helyét"
Lehet hogy kicsit körülményesen meg néhol poénkodva fogalmaztam de ezzel tisztában vagyok. Én is érzem hogy néha odavágom a gépet. Inkább arról van szó hogy az MSFS-ben egy ilyen landolásnak semmi következménye nincs, nem sérül a gép, taxizhatok tovább nyugodtan. Gondolom azért van így mert nincs fizikai sérülési modell, nem törhet ki a futó, nem sérülhet a szerkezet, a totálkár és a tökéletes leszállás közti átmenetet jelenleg nem kezeli a program. Ezért pedig engedékenyebbre van állítva a mérce.
Közben megnéztem pár C152-172 repülősulis videót, ahol tanuló pilóták gyakorolják a landolást. Azt a színvonalat azért általában hozom. :)
"de tudat alatt azért végig benned van, hogy valójában nem repülsz, így vesztenivalód sincs." Nyilvánvaló, tisztában vagyok vele. Ha a való életben beültetnének egy nyitott kétfedelű gépbe, akár csak utasként és megcsinálnák azokat a harci manővereket amiket a Rise Of Flight első világháborús gépeivel rutinszerűen csináltam valószínű instant befosnék. Mint ahogy az utcai autómmal sem merek úgy közlekedni mint ahogy egy versenyszimulátorban teszem. :)
Ettől függetlenül próbálok törekedni rá hogy olyan módon repüljek (vagy versenyezzek) hogy legyen valami köze a való életben használt módszerekhez. Tegnap pl. sikerült összehozni az első RNAV valamint az első ILS leszállásomat. Az RNAV rögtön sikerült, az ILS már kicsit nehezebb volt, többször neki kellett futnom. Jó érzés volt mikor "magától" irányba állt és süllyedni kezdett a gép. :)
Én a Papírzacsi-val nem értek egyet. Ugyanis én megvettem 2 hete a Honeycomb-ot és nagyon jó! Élmény irányítani nagyon megszerettem a panelt is. :) Számomra nagyon megérte és ráadásul 5 (!) év garancia jár! Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2020.08.30. 15:56:51
Az eredeti postodból elsőre nekem is az jött le, hogy a honeycomb szar és a logitechet ajánlod helyette. :D Utoljára szerkesztette: [HUN]FaTaL, 2020.08.30. 16:15:38
Az Alzánál. De ahogy nézem, sajnos már kifogytak a készletből... :( Nem értem hogy miért azt írják hogy "előrendelés" amikor már egyértelműen megjelent pár hónapja is?! Ez hazugság.... GVH-t ide! Logi ugyanígy.... Elkapkodták a joystick-okat is.... Amazon is hiánykészlettel küzd. :( Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2020.08.30. 20:25:13
Gyakorlatilag az ultrán megy, 1080p-n.* (FHD-s monitorom) 30-40 fps-sel még a 1080Ti-vel is, ami meglepett. :) Viszont a proci mindenképpen gyengécske ehhez, mert gyakran 5-15 mp-ig egyszercsak fogja magát az összes mag és 100%-on túl is hajtja magát és ez drasztikus fps (5-10) csökkenést okoz. Ezért tervezem a CPU upgrade-t az i7 10700K-ra... :D
* New Yorkban még sose jártam, ott nem tudom hogy menne, de ezt majd új CPU-val
HungaryVFR FS2020 első publikus kiadás, jó hétvégét mindenkinek!
ismert hibák: -LHBS nagy hangár egyik falán hiányzik a textúra -LHFH hangár egy része levegőben, javítva lesznek. -Budapesten némely hídon az autók a vízbe hajtanak, javítva lesz ?
Üdv .Az mitől lehet hogy a freeflightot nem tudom indítani.Kiválasztom a gépet az induló és érkező repteret és kész.Van flightgomb nem inaktív de hiába pöckölgetem semmi.
Jól értelmezem, hogy a frissítés telepítése gyakorlatilag újratelepítést jelent az előbbi verzió teljes törlésével? És ha igen, akkor ez így lesz a jövőbeli frissítéseknél is? A kérdés indoka, hogy tudtommal vagy 150 GB adatmennyiségről beszélünk...
Urak, azt tudja valaki, hogy fényes nappal mi a francért villog vadul a bevezető fénysor és ég az összes fény a pályán? Nem találtam rá sehol semmi beállítást, hátha valaki már talált megoldást. Elég idegesítő.
BUUUUUG :) Sajnos a sok szemcukor dolog miatt nem, illetve csak lassan tudatosul az emberekben, hogy mennyi hiba és egyéb van a programban. Engem pl. az általad említetten felül rettentően zavar, hogy látótávolságot nem lehet állítani a programban, vagy hogy az istenért sem tudom a megtervezett útvonal fordulópontjainak sorrendjét kedvem szerint változtatni.
Visibility. Nincs ilyen beállítási lehetőség, legalábbis ilyet én nem láttam. Az aerosolt lehet állítani, de az még igazi haze-t se csinál.
GPS-ben lehet hogy lehet, de a C152-ben ilyen nincs. :-) Így a navlog tartalmát nem tudom érdemben szerkeszteni a tervezőben a repülés kezdete előtt, mert ahogy nézem, valami a program által logikusnak tartott sorrendbe rendezi a fordulópontokat, függetlenül attól, hogy milyen sorrendben veszem fel őket. :)
Hát igen, az útvonaltervező nem igazán felhasználóbarát. Csak azt tudod tenni, hogy mielőtt új pontot veszel fel, ráböksz felül a "listában" arra, ami után szeretnéd, hogy betegye. Aztán vagy engedi vagy nem. Én már gondolkodtam azon is, hogy elmenetem úgy, hogy benne van az összes pont, majd szerkesztővel átrendezem a sorrendet az elmentett fájlban. Majd ha lesz külső alkalmazás az útvonaltervezéshez.
Ja, de ettől a hibától mondjuk VFR repülés esetén nem megyek a falnak, mert megcsinálom magamnak a navlogot, mint IRL. Viszont tegnap tudatosult bennem, hogy a nem Garmin 1000-sel szerelt C172-ben sem működik a DME, mert a GPS b**zik kiírni a DME-t. Így sajnos totál használhatatlanok ezek a repülőgépek.
Kell a francnak az a DME. Radiálra becsavarni, megfelelő irányt repülni oszt már meg is van az fixpont. Nem mindig van DME (lásd USA), meg előtte is volt élet. Azonkívül, hogy van egy csomó gép amin eleve nincs is benne a készülék. Utoljára szerkesztette: nibron, 2020.09.07. 18:37:05
"DME: Távolságmérő berendezés. Gyakran található egy VOR-tal, de néhány VOR-nak nincs. A DME-t néha párosítják az ILS-sel is, amelyet az alábbiakban tárgyalunk, hogy megkönnyítsük a kifutópályától való távolság meghatározását, és amelyek segítségével meghatározhatók azok a pontok, amelyekben a pilóta a megközelítés során le tudja állítani a repülőgép magasságát, amikor a terep diktálja az igényt. A DME egy másfajta rádiórendszer, ahol a repülőgép aktívan sugároz egyedi jelet, és a földi állomás visszhangozza. Ennek a körutazásnak a repülési idejét felhasználva kiszámolható az állomástól körülbelül egy mérföld tizedrészére eső lineáris távolság, amelyet a pilóta megjeleníthet. A VOR-val kombinálva megismerheti a föld feletti helyzetét a sugárirány és az állomástól a sugárirányú távolság kombinációjával. A DME hasznos kiegészítés más navigációs műszerekhez, de a legtöbb esetben nem kötelező felszerelés, és sok kicsi repülőgépnek sincs ilyen. A GPS nyilvánvalóan sokkal pontosabb munkát végezhet a repülőgép helymeghatározásában és a pilóta számára nagyon részletes információk biztosításában, ám a régebbi rendszereket úgy tervezték, hogy a nap 24 órájában és 7 óráig megbízhatóak legyenek, oly módon, hogy a GPS néha nem."
Ha már beteszel valamit, tedd már meg, hogy némileg kijavítod, mert ez így lehetne a vietnámi zokni használati utasítása is. Már ha azt szeretnénk, hogy le tudjuk állítani a magasságot amikor a terep diktálja az igényt a nap 24 órájában és 7 óráig oly módon, hogy néha nem.
Nem én írtam, csak idéztem nálam hozzá értőbbtől,így az ő sara ha neked nem tetszik és nem felel meg.... De ha te ezt ennyire vágod, lécci írd már le helyesen hogy is kellett volna a szerzőnek leírnia... Mivel a DME-ről volt szó alább,azzal kapcsolatban tettem be...bocsánat hogy nem mindenki akkora repülési szakértő mint te....
Ez nem igazán repülős kérdés, inkább nyelvi. Az angolban amit mi 0-24-nek mondunk (gy.k. éjjel-nappali) azt ő úgy mondja hogy 24/7, magyarán a hét minden napján 24 órában nyitva. Ez lett itt lejjebb bénán (szó szerint) fordítva.
Én is így értettem ahogy írtad is.....pedig 0 angollal rendelkezem ,de ráértettem, értelmeztem,függetlenül attól hogy lett a szerző által írva(fordítva) De a lényeg az a DME lett volna,nem a nyelvlecke....ezek szerint másba nem lehetett belekötni csak a nyelvi részébe.....
Nem csak a nyelvi része nem okés. De amíg az nem érthető (pl. mi a függy akar az "a terep diktálta igény" lenni), addig nincs értelme vele foglalkozni. De lehetne azzal kezdeni, hogy a repülőgép semmiféle jelet sem sugároz, hanem pont a DME az adó, az ő frekvenciájára kell valamelyik NAV vevőt beállítani. Alapvetően ha jól tudom 3 fajtája létezik (több mint 25 éve tanultam, kicsit kopott már az infó), amiből az egyik az alacsonyan sugárzó amit reptereken szoktak alkalmazni, tipikusan 12000ft-ig, 25nm hatókörrel, a másik a magassugárzó, őt lehet akár 200nm-ről is fogni. A harmadik most nem ugrik be, ma már a gyakorlatban nem sokat használjuk (legalább is mi). Viszont mára szinte teljesen elavult (ezen lehet vitatkozni), mert a GPS rendszerek sokkal precízebbek és több adatot (a számoltakkal együtt) szolgáltatnak. Mi például kivettük a cégünk gépéből a DME-t, mert a helyére inkább időjárásradart szereltünk be, az sokkal fontosabb. Azonkívül rengeteg gépen eleve nincs is DME, de GPS nélkül már senki sem indul el. A repterek (VOR/DME) megközelítésénél használják még, de ha a gépen nincs DME, akkor kiváltható mással, vagy a GPS távolságfunkcióját lehet ilyenkor használni. Reptereknél a magasság ellenőrzéséhez inkább a markereket kell használni, melyek ált. egy NDB-hez vannak párosítva. Amikor hallod a pittyegést, akkor a magasságnak egyeznie kell a térképen lévővel. De ezekből az infókból egy ilyen fórumon nem igazán lehet bármit is megtanulni, mert azért nem ilyen egyszerű téma, az pedig, hogy mire használható a gyakorlatban pl. keverve más műszerekkel pláne. Akit érdekel utánanéz, ha pedig kérdezi, hogy mi az a DME, akkor el lehet irányítani. Egyébként pedig a téma nem az lett volna, hogy mi a DME hanem, hogy rossz (magyarul: nem működik) a szimulátorban.
Köszi,a kimerítő választ...nekem sokat segített,így már jobban helyre tette a dolgokat.... Nyilván nem csak ez nem működik a játékban,de túl lehet élni.... Mivel nálam tanuló fázis van (a játékban) így minden infó jól jön,érdekelnek a műszaki dolgok is ,hogy mi miért van és mire hivatott a gépekben hogy működik .... Tudom nem lehet pik-pak megtanulni,de a játék(repülés) megértéséhez használatához sokat segít....
Reptereknél a magasság ellenőrzéséhez inkább a markereket kell használni, melyek ált. egy NDB-hez vannak párosítva. Amikor hallod a pittyegést, akkor a magasságnak egyeznie kell a térképen lévővel.
Ezt azért nagyon ne terjeszd. A markerek abszolút nem erre valók. Inner/Middle/Outer marker, ILS megközelítés, biztosan rémlik neked is, csak összekeverted vmi mással.
Gondolkozok hogy kipróbáljam a Microsoft Flight Simulator 2020 a 300 ft-os xbox ban, de nem tudom hogy van e olyan része a játéknak, amiben könnyű irányítani a repülőket. Mert annyira nincs kedvem és időm kitanulni, csak néha elővenném mint az Eurto truck s 2-őt, csak az utazás, és a látvány kedvéért
Alapból full hard-ra téve az MSFS-t sem egy rakétatudós szint ezekkel a gépekkel fentmaradni, de még visszább lehet venni casual irányba, és akkor már kb. a szomszéd 5 éves Petike is elröpköd vele gamepaddal.
Üdv. A kérdésem a következő a játékkal kapcsolatban. Mivel kezdek belejönni (átlátni,megérteni) a "műszeres" repülésbe....egyenlőre csak kisebb gépeken tanulom... Kérdezném hogy megtudja é valaki mondani nekem hogy a játékba melyek azok a Magyar repterek ahol ILS-el lehet landolni,működik az ILS. Budapest Ferihegyet tudom ,mivel épp tegnap landoltam próba képp (AP használata mellett) a Cessna 172-vel,de a többinél amit eddig próbáltam ,LHPA,LHKE,nem működött. A valóságban (neten) utána néztem mely repterek rendelkeznek ezen tulajdonságokkal,a nagyobb repterek közül... Tudom hogy GPS-t is lehet használni ,ki is próbáltam elég jól benavigál AP-vel a kifutó pályára, ha más nincs ezt a megoldást használom.
A másik hogy van é olyan Globális nyilvántartás a NAV frekvenciákról amiket tudok alkalmazni a játékban és működik.. Amit eddig találtam az nem tudom jó é....PL.EZ De lehet csak velem van a baj,bocs a tudatlanságom miatt... Előre is köszi. Utoljára szerkesztette: eta32, 2020.09.10. 17:51:28
Nem nagyon ismerem a magyar teret, de Debrecen 28-as pályán asszem van ILS. De a közelünkben elég sok faszányos reptér van ahol van bőven. Bécs,Pozsony,stb. Innsbruckot muszáj kipróbálni majd meglátod miért. Nav: Vannak a térképek a külső útvonalkészítő alkalmazások és van a szimulátor. A térképek ill. az AIRAC többnyire jó, de a szimulátorban van jó pár navipont, amit nem "találsz". Vagy mert nem az a frekije, vagy nem jó a range, a típusa, bármilye, vagy csak egyszerűen nincs ott. Addig míg ezek téged zavarnak, addig pont megtanulhatod a gépbe épített GPS kezelését, ugyanis az listázza a közeledben lévő összes navigációs pontot külön a típusuk szerint. Tehát FIX,NDB,VOR listát tudsz nézni. A reptereket ugyanígy és ott meg lehet nézni a pályák tulajdonságait is: hosszuk, típusuk (fű,beton,stb.), ill. hogy van-e ILS. Szóval kis gyakorlattal el lehet jutni A-ból, B-be úgy is, hogy előtte nem tervezel útvonalat, elég csak az irányt tudni. A listákból ki lehet böngészni, hogy mi legyen a következő pont. De nem csak lista van, lehet az adatbázisban keresni is, ill. akár komplett flightplant összeállítani. Ebben a játékban még egyáltalán nem foglalkoztam a navigációval, tehát, hogy hol van programhiba nemtom, de a P3D gyári GPS-ét is remekül lehet kisgépes repülésekhez használni, gondolom azt a szintet ez is tudja.
Pécs-Pogány, Sármellék, Debrecen, Budapest. Ezeken van ILS legalább 1 pályára. A G1000-ből ki lehet keresgélni az eljárásokat, illetve a repterek weblapján vagy a Hungarocontrol lapján is megtalálhatók a kapcsolódó térképek. Amúgy meg ha jót akarsz magadnak, akkor nem a gps-el kezded, hanem a legegyszerűbb vor-to-vor navigációval. Így lesznek alapok a későbbiekhez, és érteni fogod, hogy mi miért és hogyan van.
Skyvector.com Vfr-hez és ifr-hez is használható online map. Tartalmazza a navigációs adókat, a repterek paramétereit, illetve az adott publikált eljárások térképeit is ( ez utóbbit jellemzően az usák reptereknél)
Igen ezt láttam találtam én is ezt linkeltem is a hsz-omban. Nagyjából át is néztem és láttam hogy az USA-ban részletezi ezeket is. Persze köszi a segítséget...minden jól jön. Ahogy az előző hsz-odban leírtakat is köszi,ki is fogom próbálni. A GPS csak amolyan próba volt ,igen egyet értek a vor-to-vor is próbáltam ,de abba is majd bele kell merülnöm . Az IRF-et ezért is nem erőltetem egyenlőre,gondolom azért az sokkal komplexebb ahogy a nagy gépeket sem próbáltam még ,az alapokat kell elsajátítanom először ezért is a kis gépekkel kezdem . Egyenlőre az alapokat szívom magamba és értelmezem...azért jó hogy van a játékkal kapcsolatban sok tutorial vidi ami sokat segít,így az elején. Nagyon tetszik a játék ,nagyon nincs túlbonyolítva ,de azért ellehet mélyülni benne,főleg így az elején ...a minap még aludni is elfelejtettem...
Köszi az infókat... Insbruck megvolt , LOWI-LOWZ ,totál amatőrként a hegyeken át,de megérte,minden tervezés nélkül csak az egyenes GPS vonalán.... Nem volt egyszerű feljutni a cessnaval, 14500 ft magasra,de megérte....voltak olyan tubolencia dobálások hogy ihaj. Ja ja a GPS itt is teljesem jó ,legalább is amit eddig láttam tapasztaltam..... LOWI-LOWZ A hegyek felett
A magyar nyilvános polgári repterekhez itt elérhető a part3 Ad2 részben megközelítési térkép. Hungary AIP Itt pedig a katonai repülőterekhez. a charts of aerodromes részben
Ha már a IFR-ről beszélünk, lenne egy kérdésem: Lehetséges-e egyáltalán IFR-vel leszállni az unconrolled, kicsi reptereken? Pl. Farkashegy, Budaörs, Dunakeszi. Gondolom egyáltalán nem lehetséges... Kizárólag VFR-vel lehet landolni rajtuk. Sötét éjszaka landolni ezeken a legkisebb reptereken, igazi kihívás... mivel kivilágíthatlanok.
Amiket említettél, azokon nem lehetséges. A világ más tájain akadnak viszont hasonlóan kicsi és uncontrolled repterek, amikhez van műszeres megközelítés.
Remélem ez a kezdeti lendület továbbra is fennmarad...és nem járunk úgy mint anno fs9-fsx-nél, hogy kaptunk egy-két semmitmondó ápdétet, oszt' annyi...
elvonatkoztatva a video ökörségétől, ami számomra is hülyeség, de egyvalamit viszont mégis jol szemléltet, hogy az FM-et nem érdekli a fizika. Mert ha lenne valami valós számokon alapuló dolog benne akkor ilyen adatok beirására nem szabadna a gépnek igy viselkedni. mivel csak egy egy elemeket változtatott a rendszerrben a többi elemnek le kellett volna reagálni, hogy ez itt valami nem stimmel.
Ezért is hiányoltam az elején a damage model hiányát is, mert bizonyos sebesség vagy terhelés modellt a gépnek meg kellene sérülni ,hogy ne lehessen ilyen manövereket kivitelezni , vagy legalább a pilótára ható erőket rakták volna bele, hogy bizonyos erő vagy magasságnál meghaljon igy nem lehetne irányitani a gépet. ezek 2020ban mindegy hogy polgári vagy katonai sim alapnak kellene lennie. 2001 ben a il2 sturmovik 100+ gépre meg tudta csinálni a sérülés modellt és a pilóta sérülést, itt meg 30 ra a minimálist se.
?? én ha cessnával túl gyorsan fordulok vagy bármi, kiírja, hogy crash
azta micsoda innovácsió igy 2020ban, biztos sokat agyaltak rajta. és az is biztos jó,ha olyankor is kiirja,hogy crash amiikor nem lenne kötelezően megszakitani a játékot hanem pont ott lenne a kihivás leszállni vele
A sérülés modell soha nem volt erőssége a sorozatnak. A törésmodellt ugye anno a 9/11 miatt szedték ki az Fs2002-ből amit pedig nagy újdonságnak szántak, aztán soha nem is tért vissza rendesen (csak modokkal volt úgy-ahogy elérhető). A gépek sérülését eddig sem szimulálták különösebben, maximum a G terhelést ls talán az overspeed-et figyeli és crash-el, de azt is olyan kiábrándító módon, hogy egyszerűen "vége a játéknak" és kész. Olyan nem lesz, hogy leszakad a szárny vagy hasonlók.
Volt rá addon még az Fs2004 érában, az volt a neve ha jól emlékszem, hogy Alert!. Az tudott olyanokat, hogy géptípusonként meg lehetett adni a gép üzemeltetési korlátait, és ha nem aszertin működtetted, akkor meghibásodott az adott rendszer. pl. le/felszállásnál a futók beragadtak, a flaps szintén abban az állásban, ahol épp volt, de tudott szimulálni hidraulika hibát, olajszivárgást, és még rengeteg dolgot, pl. jegesedést és annak hatásait a gépre. A kedvencem azonban az volt, hogy havas futópályán random módon romlott a fékerő, ami néha igencsak izzasztó és adrenalin emelő leszállást eredményezett. Sajnos nem fejlesztették tovább. Az FsPassengers-nek volt még ilyesmi része, de az nem volt ennyire összetett. A szimulátor alapból sose tudta ezeket. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.09.11. 21:00:10