Az alapjátékban az USA teljes nyugati oldala: Washington-Colorado-New Mexico-California-ával bezárólag. Így ~120GB. De vannak kiegészítők, amik azért nem annyira kidolgozottak, ha jól láttam.
Változások listája: Látványosságok jelölve a térképen
Frissített csomagok: Budapest scenery (továbbá Esztergom, Szentendre, Gödöllő egyes nevezetességeit is tartalmazza) LHBS - Budaörs LHFH - Farkashegy
Új csomagok: LHHH - Hármashatárhegy LHTL - Tököl LHVE - Veresegyház Balaton - Látványosságok a Balaton körül Debrecen nevezetességek Kecskemét nevezetességek Szeged nevezetességek
A legutóbbi múlt heti frissítés óta emelkedés irányítására nem képes a Logitech Extreme 3D Pro joystickom, előtte kifogástalanul működött...Valakinek van hasonló tapasztalata, ötlete a megoldásra? Kalibrálás nem jelez hibát.
Sziasztok! Milyen CPU+VGA+RAM ajánlott ahhoz, hogy FHD-ban maximumon menjen?
Minél gyorsabb CPU és VGA, minél több RAM! Ezen belül pénztárca függő.
Asszem a 39700K proci, videónak a GTX5080ti512OC 32GB GDDR12-es vrammal valamennyire jó lesz. RAMnak talán a 640GB DDR9 12800MHz-es modulokból legalább 4db quad-ban. Így talán lesz időnként 60fps is.
Üdv! Hasonló problémám van: csak a bpesti légteret adja ki, csak azonos géppel. A következő tippet láttam, de nekem nincs ott semmi, nincs mit törölni... Minden segítséget megköszönnék! "C: \ Users \ USERNAME \ AppData \ Local \ Packages \ Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe \ LocalState \ MISSIONS \ Custom \ CustomFlight tartalmát törölni kell, ha új repülést akarok kezdeni."
Szintúgy.A megjelenéskor el sem tudtam indítani a gamét.A letöltés megállt.Az első patch után elindult de a szabad módban nem tudtam egyáltalán használni mert inaktív volt a fly gomb.Most el tudom indítani de a legelső reptér indul amit akkor megadtam.Ez Kecskemét és a gép is mindig ugyan az.Remélem jövő ilyenkorra már használhatom én is.
Próbáld meg a C:\Users\YourUserName\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\ mappa tartalmát törölni. De előtte csinálj róla biztonsági másolatot! Vagy csak egyszerűen nevezd át a "Microsoft Flight Simulator" mappát :) Utoljára szerkesztette: RaKmaTakaTa, 2020.11.04. 15:11:05
Jövőre egy 3060 elég lesz hozzá, az hozza a 2080-at simán, a 3070 pedig jobb is lesz, hasonlóan az AMD új sorozatának alja, szóval egy kis idő, és lesz "elérhető" áron értelmes vas hozzá. Én igazából azt várom, hogy meglegyen a VR támogatás és lássuk mekkora atomerőművet igényel, mert igazából úgyis VR-ben fogom használni mint minden szimulátoromat. Én úgy számolom egy 3080 vagy megfelelő AMD és vagy egy 10gen I5 vagy Ryzen3 megfelelő elég kell, hogy legyen 32 giga ramcsival. Aztán legfeljebb koppanok :)
Win10 Pro, i7-4770 3,40 GHz, 16 GB RAM, 480GB SSD, GeForce RTX2060, network optikai, max. kb. 700-800Mb/s. Azt mondták, hogy ez elég lesz. Pár nap múlva még jön +16 GB RAM. Grafika gyönyörű, még ultra módban sem rossz a sebesség, de visszavettem. Elvileg menni kellene, de ez a szívatás túlzás egy ennyire drága programnál. Már a telepítés is rémálom volt, majd a Saitek eszközök elfogadtatása sem volt fáklyásmenet.
Köszönöm. Sajnos, nem vagyok "guru", kb. annyit értek hozzá, mint a tv működéséhez. Tényleg nem vágom, hogy egy kb. 40 000 Ft-os programnál - a hardware-t meg sem említem, lásd a 498-asnál - miért kell még IT-s végzettséget is szerezni? Miért nem tud csak működni, mindenféle hókuszpókusz nélkül? Autót is vezetünk és az emberek nagy többsége azt sem tudja, miként működik egy csomó elektronika, csak használja...
Ez egy szimulátor, sajnos mint ilyen, iszonyatos mennyiségű számítási teljesítményt igényel. Összevetve a korábbi részekkel, az Fs2020 még így is nagyon jónak mondható, a 15éves FSX pl. mai napig képtelen 30-40fps fölé menni egy részletesen kidolgozott scenery fölött és komolyabb AI forgalom mellett.
Szimulátornál örülhetünk, ha a folyamatos 30fps-t tartósan tudja. Ennek semmi köze a program árához. Jelenleg ennyit tudnak a hardverek, de az Fs2020 alatt dolgozó motor elég jó lett, szépen skálázódik, idővel, ahogy jönnek az erősebb hardverek, vélhetően egyre jobban fog futni. A Te géped egyáltalán nem rossz, de már nem HEDT platform, főleg a CPU a szűk keresztmetszet ahogy nézem. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.04. 19:45:11
A frame rate tekintetében nem panaszkodom, tudom, hogy még ennél is jelentősen erősebb gép kellene, de vannak korlátok. 1982 óta használom a mindenkori FS-t, mindig is proci igényes volt. Ezzel együtt tudok élni. Amivel nem, hogy a program nem úgy működik, ahogy azt eladták, azaz csak állandóan egyetlen helyre visz vissza és egyetlen géppel. Ez nem lehet hardware probléma. Ha ebben előre tudnék jutni, az már nagy lépés lenne.
Sajnos bugos a játék egyelőre. Több ponton is. Bár a tiedhez hasonlóval én pont nem találkoztam, de olvastam már mástól is. Reméljük javítják mielőbb ezeket, mert pl. IFR-re szintén teljesen használhatatlan most. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.04. 20:17:11
Az msfs kábé ugyanazt várja el mint a p3d. Viszont ez szim már sokkal jobban van skálázva, ezért a CPU már sokkal simábban dolgozik mint a többinél. Ahogy nézegetem a MainThread még mindig túl van terhelve, de szemmel látható a különbség. Viszont ezért is igaz még mindig, hogy frekvenciában a legnagyobb CPU-t kell választani, minél rugalmasabban turbózható alaplappal. A magok száma tulajdonképpen csak a második szempont lehet, de azért legyen bőven. A CPU szempontjából értelemszerűen nagyon fontos még a memória sebessége.
VGA-nak szerintem elég a 1080ti. Itt a pénztárca dönti el, hogy melyik legyen (1070-*oség). Bár mostanában elég sokat gondolkodom, hogy 2db 2070-es SLI-ben tökéletes választás lenne. Viszont a GPU-t össze kell hangolni a CPU-al. Úgy ideális, hogy a GPU ne legyen 100%-on, amikor a CPU teljesen ki van terhelve (nem százalékosan, hanem a villamos teljesítményre értve (áramkorlát közelében legyen)). Természetesen olyan tesztfunkcióval ami a GPU és CPU számításokat teszteli. Választáskor oda kell figyelni arra, hogy lapkán belül is vannak elég nagy különbségek, mindenképpen valamelyik "prémium" gyártót kell választani, valamint meg kell nézni, hogy mennyire skálázható/turbózható a kártya. Én mindig úgy választok, hogy először kiválasztom a VGA kártyát és CPU-t, majd ehhez a kettőhöz veszem meg a lehető legpasszosabb (árérték/teljesítmény) alaplapot (szigorúan attól a gyártótól mint a VGA-t). Az alaplapnál figyelni kell még, hogy milyen memória típusok jók bele. Ha olyan procit választottunk ami támogatja a quad channelt, akkor mindenképpen azt, mert a quad brutális különbséget hoz a dual-hoz képest. Viszont ilyenkor oda kell figyelni a CPU frekvenciájára, mert mint előbb írtam, még mindig a legfontosabb tényező.
Jelenleg a CPU-GPU terhelésben nagyon sokat számít, hogy a felhőknél a high vagy az ultra van kiválasztva. A két beállítás között látványra nem igazán észleltem különbséget, de sebességben annál többet.
Legyen szíves valaki tájékoztatni, hogy járt-e úgy, mint én és tud-e valami megoldást erre: a legutóbbi frissítés óta képtelen vagyok a Cessna152-vel felszállni, elérni a 2000 láb magasságot akár default, akár egyéni beállítással! Korábban ment, nem változtattam semmit! Sem a korábbi Flight simekkel sem X-plane 11-gyel nem volt soha ilyen problémám,Logitech Extreme 3D Pro-t használok, a repülő elemelkedik ugyan , de hiába tartom a vezérlőt emelkedésre, visszacsökken a magasság a fakoronák szintjéig. Az oktatómódban és az eddig kipróbált más kisgépekkel normálisan működik, kifejezetten a Cessna sorozatnál bolondul meg. Utoljára szerkesztette: Pelsodriver, 2020.11.07. 19:02:13
Pelsodriver: Szia, kipróbáltam most, semmit nem változtattam a default takeoff beállításokon és gyönyörűen emelkedik ! Később rátettem még a trimre és még jobban emelkedett a végtelenségig.
hozzányúltak a kontroller beállításokhoz, kicsit átszabták. Ami nálam eddig probléma jelentkezett az, hogy érzéketlenek voltak a gépek. teljesen elcsesződött a sensitivity. beállítottam újra, és azóta jó. volt akinek törölnie kellett a konfigot és csak azután lett jó. a helyedben megnézném a kalibrálóban, hogy mit mutat.
Hát kár volt annyi mindenhez hozzányúlni...legalábbis a Steames verzióban. A napokban kipróbáltam ekre csodálatos módosításait, objektumai tökéletesen látszanak, ellenben a játék saját terepnézete brutálisan megromlott. Nem tudom , hogy a moddal van-e ez összefüggésben.Leszedtem, úgy is próbáltam,ugyanaz a tapasztalat, difaulton is. Egy hete high enden, teljesen elfogadhatóan nézett ki minden,még a házunkat is megtaláltam, most meg települések tűntek el, nagyjából az úthálózat maradt. Szűk egy hét leforgása alatt ennyit romoljon a teljesítmény, minden érdemi beavatkozás nélkül, ez számomra érthetetlen.Átlagos felhasználó vagyok, nem informatikus!
Nálam egy textúra furcsaság jelentkezik ; ismerős a jelenség más játékoknál régebbről: egy finom felosztás a textúrán, ami mozgás közben szépen vonul... A gond az, hogy ez a rácsozat elég sűrű és zavaró a jelenléte. Eddigi frissítéseknél ilyen biztos nem volt. Én nem nyúltam nyár óta semmiféle beállításhoz, se ingame se máshol. Egyedül annyi történt, hogy az msfs legutóbbi frissítése után tegnap frissült a win10 a 2004-es verzióra. A betűkészlet durvább lett az msfs-ben is, csak úgy magától.
Ha jól láttam a simításokon is változtattak. Nálam is látszanak ilyen csíkok, de csak a távolban. Egyelőre nem zavar, majd ha durvább lesz újra beállítom a simításokat.
@Pelsodriver: Semmi ilyesmit nem vettem észre. Mondjuk én nem használom a HungaryVFR-t.
Ja, persze tudnom kellett volna, hogy ez a ,,szimulátor " a 150-300 ezer Ft-os videokártyák csalija.Hát, köszönöm, nem!Akkor inkább gyönyörködöm a valós természetben vagy az útifilmekben. Ezt csinálják az FX óta, örökösen atomerőművet követelnek egy elfogadható játékélményért. Sovány vigasz, hogy bár itt a többség elégedett, a nemzetközi fórumok szinte égnek az elégedetlenkedőktől.Azt hiszem a Star Citizen mellett ez a digitális világ legdrágább korai fejlesztésű játéka főleg ha valaki még hardverekre is költ miatta és csakis miatta. Nem emlékszem, hogy az elmúlt 20 évben bármiből ennyire kiábrándultam volna . mint ebből.Bocs az indulatokért, nem lesz több.
Illetve lehet az AMD RX6800 jobb választás a gyorsabb, 2x nagyobb memória miatt. Én csak jövőre január, februárban akarok venni gépet, gondolom abban a "holtszezonban" olcsóbb lesz minden.
Sok szerencsét hozzá.:))) Azért vedd figyelembe, hogy az AMD a világ legnagyobb adatlap hamisítója. A cégnél már az összes alkatrészt eltávolítottuk az elektronikáinkból amihez az AMD hozzáért. Időzített bomba.
Eh, sztereotípiák, nekem van ismerős aki csak AMD VGA-t hajlandó venni, a proci intel de a vga-ból nem vesz nVidia-t. Mondjuk én is óvatos vagyok az AMD-vel, de azért ennyire nem kezelem szélsőségesen. Várjuk meg a független teszt eredményeket, nekem azért régen volt AMD-m és elégedett voltam vele. Igaz az még 486-os volt :D
Én is úgy emlékszem, hogy régebben laptopoknál driver gondok voltak az AMD-vel, meg nagyon melegedtek a CPU-k, de ez nem változott azóta? Ryzen-el már nem értre utol az Intelt? CPU-nál is gondolkoztam, lehet AMD-re váltok. Utoljára szerkesztette: fdsag, 2020.11.10. 09:43:29
Az új ryzennel már bőven le is hagyta az intelt. Az előző gen csak multicore-ban, a mostani már single és multiban is alázza. Az intel már régóta nem vezet, csak a neve szól mellette meg az, hogy az AMD-vel főleg alaplap BIOS meg meória kompatibilitás stb. fronton voltak gondok de állítólag már az is rendben van. Én tavasszal erősen gondolkozom egy AMD+AMD váltáson de azért megvárom a teszteked és a tapasztalatokat, ezért is lesz tavasszal a váltás. Nameg addigra talán kapni is lehet :D
Itt is az AMD-t dicsérik. Persze nehéz kihámozni, hogy mi a marketing és mi a valóság. Talán nem is a tesztekből, hanem a felhasználói tapasztalókból majd kiderül. Mondjuk azt néztem, hogy manapság mekkora bazi nagy hűtők kellenek a procikra. Igaz nekem csak régi i5-4590-em van, az meg a pici gyári hűtővel is simán elmegy. 1650 Super VGA-val jól volt FHD-ra, tulajdonképpen csak az MSFS miatt kell új gépet venni. Utoljára szerkesztette: fdsag, 2020.11.12. 10:00:56
"A cégnél már az összes alkatrészt eltávolítottuk az elektronikáinkból amihez az AMD hozzáért. Időzített bomba."
Itt alapvetően nem a PC-kre gondoltam, hanem mivel elektronikai és szoftverfejlesztő cég vagyunk (már beszéltünk róla), inkább az általunk fejlesztett elektronikákról. Főleg nagy biztonságú közlekedési, orvosi, katonai felhasználású többnyire vezérlő/szabályzó tervezünk gyártóknak. Pl. Bosch váltókba vezérlő elektronika, Siemens vonatokhoz hajtásszabályzás, vonatfék, stb. Ezek ki vannak téve rendkívüli körülményeknek (sav,lúg,olaj,[sós]víz, vagy mindegyik), széles hőmérséklet tartománnyal. Ugyanúgy kell működnie Észak-Kanadában mint Elefántcsontparton, 24/7-ben a teljes élettartamon keresztül. Ehhez nagyon jó minőségű alkatrészek kellenek. Anno elég sok AMD-s alkatrészt használtunk. Aztán adatlap hamisítás miatt jól megszívtuk. Egy AMD-s flash miatt amit egyébként a Micron Technology fejlesztése volt, de széles körben gyártották, mert az MT eladja a licenseket, meg különben sem tudná a keresletet egyedül kielégíteni. Így az adatlapot nem is az AMD-nek kellett összeállítania, hanem csak a megvásárolt license alapján betartania. De amit gyártott az messze alulteljesített az adatlaphoz képest. 5V-os az áramkör, de mivel a flash-eknek van belső vezérlésük és így ők írják a memóricellákat, elég széles tartományban kell működniük. Így az adatlapon 2,7V volt az alsó határ. Ez azt jelenti, hogy efelett, biztonságosan írható a flash. Amikor bevizsgáltuk ezeket az alkatrészeket kiderült, hogy 3,8V alatt már nem működtek. Ami még nem is lett volna akkora baj, de az történt, hogy 4V és a 3,8V közötti tartományban instabillá vált a belső vezérlés és mindenféle határozatlan dolgot művelt. Nagyon gyakran felülírt 1 vagy 2 szegmenst (1 szegmens 64kB). Mivel a flashmemória fájlrendszerbe volt szervezve (FAT16), könnyű kitalálni az eredményt. Mivel ezzel a tervezéssel több ezer berendezés készült, darabonként 2db ilyen chip-el, el lehet képzelni, hogy mibe került az összes visszahívása, és a csere. A hitelrontásról még nem is beszélve ami rajtunk csattant. Megvan minden alkatrész bevizsgálási protokollja, ez a fajta vizsgálat akkor még nem volt benne, tehát mi mindent jól csináltunk, de akkor is mi szívtuk meg. Az már más kérdés, hogy természetesen felvettük a kapcsolatot a fejlesztővel (MT), aki némi vizsgálat után letiltotta az AMD felé a license-t. A vicc az egészben az volt, hogy a javítás úgy zajlott, hogy kivettük a 2db chip-et, és másik gyártótól (Macronix) valót dugtunk bele. Nem kellett átterveznünk semmit. Emellett a flash-eknek általában 10000 írási ciklust kell hibamentesen végrehajtani cellánként(bit), de ezt általában nem várja el senki. Az 1000 ciklus viszont alapvető követelmény. Amikor megvizsgáltuk 10 és 20 ciklus között már hibázott, és a frekvenciákkal, jelalakokkal, zajszintekkel is gond volt. Manapság érdekes dolog, hogy az ismeretlen távol-keleti cégek egyre jobb minőségű alkatrészeket állítanak elő, a "nevesebb" cégek ellenben inkább romlanak. Azután az MT lassan letiltotta szinte az összes licensét az AMD-nél, az alkatrészek laboratóriumi vizsgálatakor sorra buknak meg az AMD gyártmányai, viszont az adatlapokon megfelelő értékek vannak feltüntetve. Már nem is emlékszem, hogy nálunk a laborban mikor ment a teszteken AMD-s alkatrész. Pár gyártóval egyetemben feketelistán vannak, de időnként be kell vizsgálnunk letiltott gyártó által előállított alkatrészeket (pl. a megrendelő kifejezetten kérte). Általában azonnal megbukik mind.
PC-s területen is inkább elhatárolódok az AMD-től, egyrészt az előbb említett problémák miatt. Ha valaki egy adatlapon csak úgy értéket hamisít, akkor mi akadálya lenne, hogy a többit ne írja át. Sajnos náluk a marketing használja ezt a "lehetőséget". Tehát az eredményeket tekintve van némi fenntartásom. A másik, hogy nincs is energiám ismerni az összes gyártót, évtizedeken keresztül szépen lassan kialakul, hogy mivel érdemes dolgozni. Mivel megvan az a szál/munkamenet amivel egy gépet szinte problémamentesen előre megtervezhetően és a célnak megfelelően tudok összeállítani, feleslegesnek is tartom a más irányban való küzdést. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy nem nézek rá időnként azokra az infókra is. De míg számomra a legegyszerűbb módon tudok gépet összerakni és használatra átadni, addig hülyeség lenne váltanom. Gépet 5 évre tervezek mindig, legtöbbször sikerül. De ez csak a saját véleményem. A hozzám érkezett "javítandó" gépeknél nagyon sokszor csak annyi probléma van, hogy nem a megfelelő modulok lettek összenyomkodva. Talán a leggyakoribb eset az, amikor valamilyen "turbó" RAM van a gépben, de csak az alap(natív)frekivel ketyeg. Általában a BIOS-ban be lehet állítani, hogy "turbó" legyen és működik is, de újraindításkor visszaáll a natív frekvenciájára. Nagyon sokszor alapvetően a memóriamodul hibás beazonosítása miatt van az egész, de olyan is akad amikor maga a modul nem tud biztonságosan beállni (pl. tipikusan a GEIL memóriák). Utóbbit lehet némileg orvosolni, de elég nagy küzdelem a géppel (legutóbb 2 hetet szórakoztam vele).
A cégnél használt gépek közül szerintem egyáltalán nincs AMD-s gép. Sem szerverfronton, sem PC-n és laptopon. Külön IT csoportunk van, a beszerzéseket ott döntik el, és többnyire az árajánlatok közül választanak. Mivel nagyon sok gépet és szervert használunk (VPN,Saas,Cloud szolgáltatások miatt a szerverpark folyamatosan bővül), már nincs gépszerelés, kompletten jönnek a gépek. Időnként kikérik a véleményem, érdekes, hogy az elém kerülő árajánlatokban sem láttam még eddig AMD-s gépet. A covid miatt nálunk is elég nagy beszerzési hullám volt tavasszal (kitettünk szinte mindenkit home office-ba), a szállítók alig tudták kielégíteni a keresletet, de akkor sem került elém AMD-s konfig. Nemtommér, de igazából nem is érdekel. Azt viszont tudom, hogy ha AMD-s gépet hoznak hozzám átnézésre, akkor eleve több idővel kell számolnom. Legszívesebben elutasítanám, mert a tökömnek van kedve küzdeni, de ha van rá időm átnézem. Szerintem Intel+nVidia fronton sokkal könnyebb problémamentesen teljesen készre gépet összerakni az adott feladat(ok)ra. És ez azt is jelenti, hogy tervezhetőbb is, előre tudom mik lesznek a buktatók, és a végeredmény is az amit terveztem. De ez a magánvéleményem és nincs is kedvem erről vitatkozni. Nagyon sokan akik írogatnak a neten, azt sem tudják, hogy nincs ideálisan összeállítva a gépük (pl. a normál 4 késleltetési ciklus helyett 16 vagy több van), és azt hiszik, hogy minden okés. Egyébként a fentebb említett AMD flash is bekerült isten tudja hány alaplapba (ebben volt a BIOS). És azt megintcsak nem tudja senki, hogy hány lapnál okozott problémát a hibás chip. Valószínű lekezelték a problémát azzal, hogy a szervíz feltöltött bele egy BIOS-t, vagy kicserélte a chipet.
Ez izlés kérdése, nekem az I3-mason is fél kilós hűtő volt, mondjuk talán nem véletlen a HDD a leghangosabb része a gépemnek, ha leáll gyakorlatilag nem mondod meg, hogy bevan-e kapcsolva vagy sem. Meg van adva a proci hőtermelése, és a hűtők is hőterhelésre vannak méretezve, ez alapján össze lehet lőni, hogy mit akarsz. Nálam mivel egyész nap megy a gép, alap hogy ne legyen hangja. Nyilván amikor szimulátor indul azért lehet hallani, főleg mióta I7 van a gépbe, még az I5 is csendesebb volt terhelésen, de azért még így se éri el egy "átlag" gép hangját. A VGA is egy asus ROG strix silent módban, szóval annak sincs még terhelése se nagy hangja, amúgy meg áll a venti. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.11.13. 18:55:28
Apró javulás! Csak most próbáltam ki az új peccset, és túl vagyok az első repülésen ahol nem küldözget hülyébbnél hülyébb magasságokra az ATC. Approach előtt két lépcsőben lehozott 5000-ről 2500-ra. Korábban előfordult hogy közvetlenül approach előtt felküldött 20.000-re. Remélem ez csak nem egyszeri szerencsés véletlen volt hanem tényleg javították ezt a bugot. Az élsimítás is sokkal jobb, legalábbis 1080p-n látványos a különbség. Ha így reszelgetik továbbra is a szimet előbb-utóbb tökéletes lesz. (Bár nyilván nem mindenkinek.)
Ugyanezt tapasztaltam, nem apró javulás ám ez. Mikor átváltottam visual approach-ra, még akkor is adott magassági adatot final-en. Kiváncsi vagyok, milyen Navdata- ból dolgozik a szim, meglepően pontos (néha).
Ez a "szimulátor"-nak nevezett valami az Airbus NavBlue adatbázisát használja. (Jobb lett volna a Navigraph céggel kooperálni!!) Profi adatbázis, azonban nem kisgépes repüléshez készült, ezért annyi az MSFS2020-ban a rossz azonosítóval rendelkező repülőtér. Például, a Szolnok-szandaszöllösi repülőtér nincs is benne, az azonosítója LHSS jelzéssel a klementinai volt kisegítő repülőtérnek van adva, Kunmadarasnak mind a mai napig van ICAO kódja, mégpedig LHKM, de LH05 azonosítót kapott itt, és sorolhatnám.. De sajnos, a kisgépes repülésnél sem lehet a Garmin 530-430 combot használni, mert egyáltalán nem úgy működik, -már ha egyáltalán működésre bírható - mint a valóságban. Én egy hónapra elfelejtettem ezt a valószínűleg a Windows Vista sorsára jutó valamit, a frissítés miatt indítottam újra két napja... Rendkívül meglepett, hogy közel négy óra kellett ahhoz, hogy letöltse, és installálja azt a közel 70 GiB adatot, ami azért elgondolkodtató. Mintha egy teljesen új programot telepítettem volna... A Microsoftnak kár volt szétzavarnia a régi tervező gárdáját, mert azok legalább értettek a repüléshez, és a repülőgép rendszerekhez... Ezek között pedig csak két embernek van PPL vizsgája. Ez pedig túl kevés! Ez alatt az egy hónap alatt inkább készítettem az X-Plane 11 alá pár elfeledett repülőteret :-) (Kunmadaras, Klementína, Taszár) Maradok a P3D, és az X-Plane mellett!!
Most megint lement a delux ára a normál + párszázforintra (23920). Egyébként nem hallott valaki valami BF vagy karácsonyi akció pletykát? jó lenne olcsósítani rajta. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.11.20. 17:21:36
FS 2020 kontroller probléma: Legújabb frissítés után szabad repülésben mintha megnőtt volna a gravitáció. A gép felszállásnál nehezen jön el, leszállásnál nem lehet kilebegtetni, orral beleáll a földbe. Ugyanakkor tréning repülés közben minden hibátlanul működik. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel:
A dolog nem ilyen egyszerű. A görbék rendben vannak, a kormányok kitérése normális. Tréning üzemmódban teljesen jól működik. Normál üzemmódban pld. a Cessna 172 100 csomónál tud csak elszívódni 10 fokos ívelővel. Ívelő nélkül csak rohan a gép a földön.
Nem, nem vagy egyedül. Pontosan ez történik velem is, a kisgépek közül a Cessnával, Két hete kérdeztem ugyanezt, csak nem tudtam ilyen szakszerűen megfogalmazni. De amíg a tájat tartják fontosnak javítani( amely egyébként nem rossz, ha jó az interneted) nem pedig a rengeteg fizikai bizonytalanságot, addig kevés a remény egy kellemes repülésre.Én is azt gondolom, mint ,,lenjanos" , hogy a régi tervezőket kellett volna bevonni, legalább a tesztelésbe.
Basszus délelőtt indítottam el a letöltését a standard változatnak, még mindig tölti. Nem a netem a lassú, digi gigás. Amikor szó volt a játékról meg a műholdas tájról a hatalmas petabyteos adatmennyiséggel úgy voltam vele, oké, dehát basszus mögötte áll a MS a csilliárdos vagyonával és a cloud szolgáltatásával, itt a sávszélesség aztán nem lesz akadály. Ehez képest a telepítő csordogál lefele 6-8 Mbites sebességgel, szánalmas. Szerencsére még csak a 300ft-om van belefeccelve, de ha ez a sebesség lesz játék közben is a tájletöltésre, hát asszem ez nagyon felejtős, ha a MS nem feccel bele pénzt nem látom be, hogy nekem miért kellene. Szimulátornak mint olvasom gyenge, a kinézet, hangulat is az lesz ha állandóan várni kell a letöltésre, így tényleg marad az ember a régi bevált Xplane11-nél vagy várok még 1-2 évet, hátha rendberakják.
Hát nem tudom min múlik, hogy kinek milyen gyorsan jön le, de ezeket az észrevételeket én pl. nem tudom megerősíteni, nekem nem volt gond a letöltési sebességgel, se telepítés se játék közben.
Az elmúlt napokban rengetegen panaszkodnak, valami történhetett a szerverekkel. De nem is az MS-től szedi, hanem az Asobo szerveiről, csak senki nem érti miért.
Azt akkor én se, cloud szolgáltatók, mi lenne jobb reklám nekik, mint itt megmutatni milyen iszonyú tempóval tudnak kiszolgálni sok embert sok adattal? Mondjuk reklámnak ez is reklám, csak anti. Ha coud szolgáltatót keresnék, ezek után a MS-t tuti kerülném messzire, az amazon meg dörzsölheti a markát.
Holnap update? Bazze, addig le se ér ez a csomag máris lehet újra tölteni? Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.11.23. 23:05:07
Tegnap éjfél után (szóval ma) ért le a kora délelőtt indított letöltés. De lejött, megy. A táj szép, nem egy hasraesős egy jól felpimpelt XP11 után, de szép, és az nagy előnye, hogy bárhova megyek ott a ortho, nem kell előtte nekem legenerálni. Viszont iszonyúan hiányzik a VR, nem értem, hogy tudtok anélkül repülni :D Ez így suxx. Head trackinget ugye kezel? A beállításokban nem láttam, de őszintén remélem, hogy legalább az van benne, mert ez az egérrel nézelődés basszus a XIX. század. Még ismerkedünk, így 2D-ben elég gyors, nincs vele gond HIGH-END-re húzva egy cessna-ban. Azt akarom igazából megálmodni, kell-e a standardnél drágább verzió, ha találok elég szórakoztató gépet, tuti nem fizetek rá 5-10 rugót még néhány extra jószágért meg reptérért.
Head tracking van, VR jön, az az 5-10 rugó meg a sokszorosa :D Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.11.24. 09:05:04
Én csak a C172 classic miatt vettem döluxot. Aztán lassan rájöttem, hogy k.jó ez a glass cockpit, főleg, hogy már moddolják a G1000-3000- t a srácok (nem az Asabo-sok).
A gyári gépek elég gyengék, ahogy mindig is azok voltak sajnos. Na de majd 1 év múlva, ha jönnek a rendes kiagészítők...Addig én még maradok az X-Plane mellett, IFR-re legalább is.
Szerencsére sokat faragnak már. Kint a Garmin mod, az A320 mod a Fly By Wire-től, a CJ4 mod, a Bonanza, a Boeing stb... A Piper PA 44 egy csodálatos gép (már kapható), a Super King Air meg nagyjából jól működik a gyáriak közül szerintem, csak kicsit sok az inop kapcsoló. Most hozzányúltak a 152-höz is picit, szóval én nem látom tragikusnak a helyzetet :)
Hálistennek jön valami frissítés a szokásos hatalmas 8mb tempóval, én hülye elindítottam most. Egyébként valami beviteli eszköz nyűgje van, mert indításkor fekete képernyő, meg el se indul és folyamatosan hallom, hogy ki-be kapcsol valami usb eszközt. A logview sajnos nem tudja beazonosítani névvel, de ha lehúzom a hotas warthogot akkor továbbmegy, bár nem azt azt eszközt dobálja le. Szóval valami elég elbaxott benne, hogy megfogja valami usb már az indítását...
Szóval a VID:0835PID:8502-es eszközzel van gondja ami Input Device-ként funkcionálna. Action Star Billentyűzet? A VID,PID azonosítóval meg lehet keresni melyik eszköz az. Lehet, hogy nem is az eszközzel van baj, hanem ha van benne HUB, akkor azzal. Mert akkor szokott ilyet csinálni, amikor nincs elég amper a HUB-on.
Repülési terv és repülés mentésekor rögtön kifagy a menü...visszatölteni sem lehet. A mentés helye: C/.../Felhasználó/App Data/ Roaming/Microsoft Flight Simulato/ Missions. A Steam D meghajtón van, a programfájlok E SSD-n vannak.Szerintetek hol a hiba? Minden más működik, de menteni nem tudok.
Nem tudom mi az őszintén, mi az. HUB az van, de ezer éve azzal használom a botkormányt, nem tudom. Igazából totál ötletem nincs mi lehet. Mondjuk másnap volt a windows-ban is valami gixer, hogy van-e közük egymáshoz és ha igen, mi az ok-okozat sorrend az jó kérdés :)
Sziasztok! Volna egy kérdésem: Én még a játék legelső (bármilyen patch nélküli) verziójában olyan szép felhőket láttam, de most a patchek után, akár live weather használok, akár beállítom az időjárást nincsenek felhők. Ha esőt állítok be, akkor is a tiszta égből esik. Semmit nem változtattam a beállításokon, a hardver is ugyanaz mint amikor még voltak felhők. Van valakinek hasonló problémája, esetleg tud rá valaki megoldást?
Live weatherben mostanában nekem is szinte mindig tiszta időt ad. Ha viszont beállítom, akkor vannak felhők, olyan mértékben ahogy megadom. Ellenben én még esőt nem láttam a játékban, 84 repült óra után. :D Pontosabban vízcsepp effektet a gépen, a szélvédőn. Pedig be van kapcsolva minden az opciókban.
Valami el lett baltázva ezzel az utolsó patchel szerintem. Utána olvastam, és láttam, hogy sokaknak augusztusban, és szeptemberben volt baja az időjárással, nekem meg akkor nem. Igazából, ha beállítom a live weathert most Ferihegyre mutatja, hogy overcast lesz, aztán betölt a játék, és ragyog a nap... Ez elég kiábrándító, főleg, hogy eddig jó volt...
"mutatja, hogy overcast lesz, aztán betölt a játék, és ragyog a nap.."
Nálam is így szokta. Néha meg jól működik, pár perce szálltam le Ljubjanában és elég felhős volt az idő.
A grafika viszont javult. Eddig nálam a photogrammetry elég random működött: néha jól nézett ki, viszont gyakori volt hogy az épületek nagy részletességű modelljére csak akkor váltott át ha közvetlenül felette repültem. Volt hogy még rosszabb volt, és épületek helyett csak feketés kockák meg fura gúlák voltak, ez különösen az USA nagyvárosaira volt jellemző. Most ez nálam megszűnt, szépek a városok, aminek igencsak örülök mert baromira zavart ez a hiba. Ugyanakkor a hivatalos fórumon vannak emberek akiknél ugyanúgy vacakol a LOD , és fekete hasáb lesz az épületekből amint párszáz méterre eltávolodnak. Erős PC és gyors net mellett. :/
Biztos kell még pár hónap hogy minden bugot kiírtsanak de azért haladnak szépen. Persze ha hardcore Boeing/Airbus pilóta lennék akkor nem lennék ilyen elégedett. Amit nagyon kíváncsian várok az a DX12-re átállás. Remélem tovább javítja az optimalizációt. Néha vannak fura alkalmak amikor az FPS a nálam átlag 48-54-ről visszaesik kb. 36-40-re, miközben a GPU és a CPU 70-75% kihasználtsággal megy. :/ Ez szerencsére azért ritka, de ha van kihasználatlan kapacitása a gépnek akkor talán nem mégsem kéne csökkenni a frame-nek.
A hivatalos fórumon többek írták, hogy furmánnyal élve működött csak nekik a Live weather: kezdetnek Clear Skies presettel kell indítani és mikor betöltött a játék , akkor kell átnyomni élő időjárásra a felső menüsorból.
Eső: Pontosan ugyanezzel a problémával szenvedtem a megjelenés óta. Vagy nuku eső, hiába repültem bele a legocsmányabb esőfüggönybe, vagy csak apró, alig észlelhető cseppek a szélvédő szélén és/vagy az oldalablakon. Az utolsó pöccsben ezen mintha javítottak volna, legalábbis én már képes voltam berepülni úgy esőfelhő alá, hogy láttam is azt, ami kijön belőle. Igaz, zuhanyt csak akkor, amikor olyan intenzitású zuhénak a kellős közepén voltam, ami a térképen vérvörös. Közepes vagy enyhébb eső és lájtosabb esőfüggöny esetén nem mindig ábrázolja a program most sem úgy az esőcseppeket, ahogy elvárható lenne (sőt van, amikor még most sem), bár már valamivel jobban, mint eddig.
Egy tipp viszont enyhített a jelenségen, szintén az official fórumról: ki kell kapcsolni a TAA élsimítást és máris több esőt látsz a szélvédőn. Ezzel persze beáldozod az antialiasingot és nemkicsit recés lesz a világ, úgyhogy én kapcsolgatni szoktam ki/be attól függően, milyen körülmények között reppenek.
...valamint fura mód az Unreal Weather mod-dal tökéletes az esőeffekt. Csak az MS default live weather produkálja a problémát - ha kézzel állítasz be esőt vagy rain presetet választasz, az is pöpecül működik.
:) Valójában most a délutáni röppenésemnél is úgy működött a Live Weather hogy "Broken Clouds" presettel indítottam. Aztán mikor meguntam hogy ugyanolyan felhőrétegek vannak végig akkor átraktam Live-ra és hoppá, működött.
Eső: köszi a tippeket, a TAA kikapcsot kipróbálom, csak hogy eleve lássak már egyáltalán valami esőt a játékban. De nem valószínű hogy úgy hagyom mert 1080p-n nyomom és AA nélkül valószínű ki fog folyni a szemem. :) Megvárom inkább hogy megpeccseljék. Mivel sűrűn jönnek a javítások modokból csak skineket meg pár sceneryt használok, amik belebuzerálnak magába a programba azokat inkább kerülöm, nehogy később pár hét múlva egy ilyen miatt kelljen újratelepítenem az egész szimet.
Az Unreal Weather sem piszkít az alapjátékba, nem ír felül semmit, simán be kell másolni ugyanoda - Community könyvtár - ahova pl a skineket és utána a legördülő weather menüben lesz egy külön menüpontja. Miután betöltötted a repülést - és CSAK azután! - rányomsz és jó esetben tölti is az időjárást (ritkán, de van mikor mégsem, olyankor vissza a főmenübe és elölről az egész). Teljesen érintetlenül hagy mindenféle gyári cuccot. Persze nem befolyásolni akarlak, csak megemlítettem, ha tényleg csak ez tartana vissza a rápróbálástól.
1080p-n manőverezek én is. Ja, hát ahogy mondod, TAA nélkül olyan recés a scenery, hogy sajtot lehetne reszelni a monitoron. Én esőfüggönyben kikapcsolom - akkor úgyis csak a közeli tájat látod, mert lecsökken a látótáv és ott nincs akkora recefice -, mikor kijöttem belőle, visszakapcs. Tökölős, de sajnos egyelőre ez van. Ha látáskárosodás nélküli gyors tesztre vágysz zuhé fronton, azt javaslom, a térképen válassz ki egy erősebb esőfoltot, rakd le a gépet attól nem messze - de arra vigyázz, hogy NE essen az eső már az indulási reptéren, mert akkor hajlamos a program végig megközelítőleg jól ábrázolni mindent, ez is érdekes amúgy... - és zúzz bele az esőfüggönybe. Remélem csodát látsz majd, mint én :)
Ja és nem tudom, ki mennyire figyelte meg, de a sebesség sem mindegy...általában 80kts alatt kezd bármiféle eső megjelenni a szélvédőn - ami nonszensz - ,
Ez így, ebben a formában tökéletesen megfelel a valóságnak :) Ezért is vagyok felbaszva enyhén agyilag - sokadmagammal az official fórumon - , mert ennyi évvel pl az Active Sky után nem voltak képesek összepofozni egy olyan engine-t, ami rendesen ábrázolja az esőt és pl a harmatpontból adódó látótávot (páratartalom stb). Utóbbit tulajdonképpen egyáltalán nem kezeli a proggi, végtelen látótávval közlekedsz olyan időben, ahol pl az egész országban 10 kilométerre nem lehet ellátni és az Active Sky anno zokszó nélkül hozta. Sármellékről átintegettem Grazba, banyek.
A hiv. fórumon a közösség már nagy erőkkel követeli, hogy nyissák meg külső fejlesztőknek a weather engine-t. Igaz, nem tojnak rá az MS-nél (pontosabban az Asobonál, mert ők szögelik a játékot), hanem konkrétan megmondták, hogy NEM fogják. Jóvan, ne csinálják, de akkor ne legyen hiú remény az, amit RedRiot mondott, hogy varrogassák össze rendesen az engine-t. Különben nem játszom többet és akkor jól ki lesz velük baszva :> Utoljára szerkesztette: bebaszov [ZSIR], 2020.11.28. 19:33:42