Köszi az infót, így már érdekel az Unreal Weather. Így hogy nem piszkál bele programfileokba, és a szimen belül is választható opcióként működik így teljesen OK. Mivel még igen intenzíven fejlesztik a programot nem akartam belefutni abba a hibába hogy szénné modolom a játékot, aztán valamelyik update inkompatibilis lesz az ezer mod közül eggyel és kifagy, bugzik, stb. Holnap kipróbálom, aztán hátha belefutok egy jó kis zuhéba. :) (Turnét nyomok amúgy, minden alkalommal onnan indulok ahol előző nap leszálltam. Ez most Ljubjana. Célállomást közvetlenül felszállás előtt választok. A gép állandó, a jó öreg Grand Caravan valahogy azt kedveltem meg legjobban. :)
Azt meg hogy értik, hogy nem nyitják meg külső fejlesztőknek? Egyáltalán nem lesz SDK? Mert az beb*szna rendesen. Az Asobo valamit csinál majd vele, de hogy mikor és mit, arra azért lenne 1-2 tippem. Az Fs a létezése óta használhatatlan vanilla változatában. Az összes verzió esetén kizárólag kiegekkel lehetett szimulátor közeli entitásként értelmezni. Én most hagytam is a fenébe, mert IFR-re egyébként se jó, és arra várok, hogy érkezzenek az addonok, De ha nem lesz SDK, vagy valamiféle butított lesz, amiben maximum fákat és házakat lehet beleapplikálni, de mélyebben nem lehet belenyúlni mint korábban, akkor megette a fene az egészet.
Annyit még hozzátennék, hogy az Unreal Weather METAR alapú, tehát betölti a legközelebbi METAR szerinti időjárást és egészen addig azt fogod látni magad körül, amíg be nem érsz egy másik METAR körzetébe. Azaz tovatűnik az MS-nek az a - valljuk be, igen pofás - fícsöre, hogy felszállsz napos időben és 20 kilométerrel arrébb már látod a közelgő frontot. A konfig fájlból lehet állítani, milyen időközönként csekkolja a METARokat, illetve a vizuális változás milyen gyors legyen, mert sajnos elkapott néha az FS nosztalgia, amikor láttam, hogy új METAR-nál másodpercenként eltűnik vagy épp feltűnik a felhők fele. Soha nem fogsz kapni egy Active Sky szintű finom átmenetet, de valamennyire azért korrigálható. Itt találod, melyik érték mit befolyásol: https://unrealweather.blogspot.com/2020/10/about-weather-transitions-and-how-they.html
SDK van, csak a weather részét óvják - legalábbis egyelőre - , mint a hímes tojást. Korábban "under investigation", illetve később "started" állapotban volt, hogy megnyissák külső fejlesztőknek az utat, ez mostanra kőkemény NOT PLANNED státuszúra változott (fölülről az ötödiket sasold): https://www.flightsimulator.com/wp-content/uploads/2020/11/FS-11.25-wishes.jpg
Csak remélni tudom, hogy ez idővel változni fog, mert a kehes időjárásmotorról szóló topic(ok) azért elég pörgősek. Az egyikben egy HiFi fejlesztő személyesen is megjelent és biztosította a népet róla, hogy a startvonalon állva várják a lehetőséget.
Csak sikerült kibogozni, hogy miért tűntek el a felhőim! Leírom ide, hátha mást is érint, vagy érdekel! Szóval az utolsó patchben újra renderelték a felhőket, amik aztán így inkompatibilisek váltak olyan videókártyákkal amelyek Kepler, vagy Maxwell 1.0-ás architektúrát használnak. Ilyenek a Geforce 600/700/800, és még néhány a 900-as sorozatból is! Nekem 750-esem van. Most megy a háború, mert a Microsoft azt mondja hogy ezek a kártyák az éppen hogy jó kategória (low-end), a vásárlók viszont azt mondják, hogy ezek közül a kártyák közül, sok mind a mai napig fel van tüntetve a minimum követelményhez elegendő kártyaként, és emiatt javítást követelnek.
Próbáld ki a NeoFly -t! Ad értelmet a repüléseidnek, és megjegyzi hol szálltál le utoljára, és onnan kell kezdened! Utoljára szerkesztette: BlueMaster, 2020.11.29. 20:58:21
Én ma repültem egyet, igaz újra telepített FS. Volt felhő, a szélvédő jegesedett Tökölről felszállva a felhőn át skerázva amíg be nem kapcsoltam a szélvédő jégtelenítést ami szépen letakarította, a látótávolság jól változott és a felhőalap is, felhők felett meg sütött a nap és szép volt a tejszínhab alattam. Nincs ezzel semmi gond imho.
Nálam a release óta tökéletesen működik, én így ovasom a kommenteket és mint ha nem is erről a játékról beszélnék. Nincs SDK? Már egy rakat fizetős tartalom van hozzá... Nincs live weather? Szinte tökéletesen működik, látszik az eső, minden. Én nem értem ki mivel játszik, de nekem az MSFS-be ezek mind működnek :D
#565 "De ha nem lesz SDK, vagy valamiféle butított lesz, amiben maximum fákat és házakat lehet beleapplikálni, de mélyebben nem lehet belenyúlni mint korábban, akkor megette a fene az egészet."
Ez nálam nem kérdés, hanem kijelentés, de olyan tévhitek, meg általánosítások mennek, hogy leesek a székről. A kedvencem az volt, aki fél oldalt írt, hogy ha ilyen meg olyan akkor mennyire nem jó, aztán még le se töltötte :D
Kb minden 2. hsz totál valótlan vagy pontatlan dolgokat állít. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.11.30. 00:59:46
Én elképzelhetőnek tartom, hogy a) néha olyan frissítés jön, ami összeakad a régi dolgokkal, érdemes lenne egy reinstall de legalább egy cache törlés (van rá lehetőség programból) b) gyenge géppel rendelkezők szívnak, lásd 3-4 gennel ezelőtti VGA. Nekem se friss, 1080TI van, azzal megy szerintem minden.
Sima 1070, semmi extra. Egyébként szerintem sajnos jogos a Microsoft és az Asobo részéről, hogy 6-8 éves dolgokra már nem fejlesztenek. A számítástechnikában az egy évezrednek számít :( . Óriási pénz lépést tartani az iparral, de különösen a szimulátor műfajt kedvelőknek nem sok választása van. Én is olvastam ezeket a minimum követelményeket számonkérő kommenteket a világ minden nyelvén, de a minimum igazából azt jelenti, hogy a játék futtatásához elegendő és nem többet. Az ajánlott rendszerkövetelmény az, ami teljes élményt nyújt, ez esetben mondjuk felhőket. Egyékbént az összes flight sim így jött ki amióta az eszemet tudom. Sokan példálóznak az X-plane-el hogy meg lehet nézni hol tart... Igen, itt tart most, na de release után 3 hónappal hol tartott, amikor az Aerosoft még egy karakternyi modot nem írt meg... Szóval nem értem a heves kritikákat és téveszmék általánosítását sajnos :( Nem csak itt, hanem sehol sem :(
( Ez nem neked szól amúgy :) ) Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.11.30. 08:31:04
Elvileg készül LHSM is, szóval lesznek itt még csemegék :)
Külföldön erősen faragják már a DC3-ast, de lesz ingyenes A380 is, a kis propelleresek közül pedig a Piper PA 44 már elérhető a store-ból.
A gyári gépek közül a Cessna Citation CJ4 eléggé jól helyre van rakva már a Working Title által, illetve a Beechcraft Bonanza G36 is megkapta már az őt megillető erőt :)
Nekem egyedül egy közepes teherszállító gép hiányzik nagyon, ami mondjuk lehetne a DC3, csak az egy őskövület és sajnos még nincs kész :(
Amúgy ha nem akar valaki céltalanul repkedni akkor a @BlueMaster által írt NeoFly tökéletes móka lehet, de van (szerintem) ennek egy szebb és jobb és előrehaladottabb változata, ami multiplayer, mégpedig az OnAir Company, de ez inkább csak azoknak ad pluszt, akik haverokkal, vagy másokkal szeretnének játszani.
Persze a játéknak vannak hibái, hiányosságai stb... ezt én is látom, de azért tartalom akad bőven és ez a cím és szét lesz modolva 1-2 éven belül, efelől kétségünk se legyen, de ugye az idő az idő, azt nem lehet sürgetni.
"Sokan példálóznak az X-plane-el hogy meg lehet nézni hol tart... Igen, itt tart most, na de release után 3 hónappal hol tartott, amikor az Aerosoft még egy karakternyi modot nem írt meg..."
Így így. Csak időt kell adni az Asobonak meg a moddereknek. 1-2 év múlva sokkal jobb lesz a játék 3-4 év múlva meg rá se fogunk ismerni. Engem megdöbbent a hivatalos fórumon és a Facebookon uralkodó negatív komment-cunami. Felnőtt férfiak mennek le a SPAR pénztárnál Hot Wheels kisautóért hisztiző ötéves gyerek szintjére. Pedig az Asobo maximálisan korrekt csapat: folyamatosan dolgoznak az újabb és újabb javításokon, és teszik ezt átlátható módon, a nagyérdeműt folyamatosan tájékoztatva. Kb. 2-3 hetente jön új peccs, nincs magára hagyva a projekt, kb. ugyanolyan erőkkel megy a fejlesztés mint release előtt. A múltkor is belefutottam egy friss videóba, ahol három fejlesztő nyilatkozott: hát olyan táskás szemeket, kialvatlan arcokat már rég nem láttam. Én értékelem ezt a hozzáállást, mert több mint 30 éve játszom videojátékokkal és egy kezemen meg tudnám számolni az ilyen elhivatott csapatokat.
Ott van ellenpéldának a Forzákat fejlesztő Turn10: minimális kapcsolattartás a játékosokkal (a promón kívül), telerakják a játékokat senki által sem kívánt hülye feature-ökkel, népszerű funkciókat meg kérdés nélkül kivesznek, átalakítanak. Magyarul turbósugárban, műugrótoronyról fosnak a fizető közönség fejére. Az MSFS fejlesztői azért teljesen más kategória.
Abszolút így látom én is. Szerintem sokan a hype-ra ültek fel és életükben nem játszottak szimulátorral, aztán nincsenek hozzászokva, hogy ez nem egy Call Of Duty amiből évente jön egy...
Egyrészt csúsztatsz, mert az idézett mondat előtt szerepelt egy ilyen is: "Egyáltalán nem lesz SDK?" Ez egy elég konkrét kérdés! Másrészt, nyelvtan? Az egyértelmű kérdést követő, általad idézett mondatban a "Ha" szó alkalmazása nálam feltételes módot jelent, de lehet, hogy Te máshogy tanultad.
Jó igazából olyat találgatsz, amit ha érdekel a téma nagyjából 1 Google kereséssel megtudnál (illetve rég tudni kéne, ha véleményt alkotsz). Nem ellened szól, csak már untam ezt a vaktában találgatást, meg tájékozatlanságot, meg félrebeszélést 2020-ban, amikor az internet szerves része az életünknek. Személyeskedésbe, meg ebbe a szokásos SG-s, milyen a nyelvtanod, meg nemtuccmagyarú szintű beszélgetésbe meg nem fogok belemenni bocs. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.11.30. 21:16:22
Örülj neki, hogy ilyen kellemes tapasztalataid vannak. 20 év gamer múlttal, köztük a Flight Simulator - sorozat ismeretében én nem tudom értékelni, ha pl. egy egyszerű mentési művelettől lefagy a menü, egyáltalán nem lehet menteni egy repülési fázist. Ez nálam 2020-ban alap. Szerencsére tudom már különféle fórumokból, hogy sokaknál előfordul ez a probléma ( is ) , és válaszra sem méltatják az embert.Ezt más iparág vagy más cég aligha tehetné meg!Egyáltalán miért kell elvárni, hogy minden érdeklődő alapból zseni legyen? Talán inkább lépésről lépésre kellene bevezetni a szimulátor világába azokat is, akik esetleg kezdők, vagy nem annyira járatosak a digitális hálózatok világában. Egyszer mindenki kezdő volt, ezt sok profi hajlamos elfelejteni.
Ezzel amúgy abszolút egyetértek, ez a bevezetés a repülés világába teljesen ki van hagyva az egész játékból. Erre szerintem is fordíthattak volna több időt és energiát, de nem lesz minden tökéletes :) Más cégek viszont olyanokat engednek meg maguknak, hogy szerintem hagyjuk is :D Félbehagyott játékok teljes áron, 0 support, évekig early acces, majd a végén plusz lehúzás, évente kiadott romhalmazok... Sajnos nagyon elkorcsosodott az egész gaming ipar. Ellenben azért itt szerintem tájékoztatva vagyunk, hogy mi merre halad tovább és mondjuk ezt a repülésbe bevezetés dolgot az összesre el lehet mondani, mert egyikben sem volt érdemi tutorial. Hozzáteszem nálam nem fagy ki gyakorlatilag semmivel sem már. Nem lehet hogy kevés a hely, vagy memória hiba vagy bármi egyéb? Én ahogy olvasgatom a kommenteket (nem itt) elég sok a user error ami a játék hibájaként van emlegetve. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.11.30. 23:55:59
Direkt beruháztam SDD-re,bőven van hely. Hát azon a bizonyos egyéb okon agyalok hetek óta...A videókártyám a gyengébb pont, az szinte 100 %-os igénybevétellel működik, max.75 hőfokon. ( Geforce, 1060, de repülésben, high beállítással is a 36-40 FPS -t tartja) Nem hinném, hogy pont a mentés vagy betöltés igényelne csúcskategóriát, bár ebben a programban minden lehetséges. Steames verzió. Nem értem azt sem, miért nem a dokumentumok könyvtárba kerül a mentés, mint az összes többi játékban. Utoljára szerkesztette: Pelsodriver, 2020.12.01. 20:12:02
Nekem is Steames, videókártyát biztos nem igényel a save. Sajnos nincs ötletem :( Nekem két kedvenc bugom van, az egyik hogy emelkedés és süllyedés közben nem szabad barometert állítani mert totál megkattan, a másik amikor bal klikkelek valamire és beragad :D
Én örülök, mert release óta egy CTD volt. "Egyáltalán miért kell elvárni, hogy minden érdeklődő alapból zseni legyen? " Ebben igazad van. Egy igényesen megszerkesztett, részletes felhasználói kézikönyvnek bele kellett volna férnie az árba. Ciki kategória valóban hogy ilyen nincs a programhoz. Külsősök készítettek user manualt és árulják jó pénzért. Mivel polgári rep.szimet nem játszottam ezelőtt komolyabban így a Garminok kezelése nekem is tök ismeretlen terep volt, és jutyubról meg fórumokról (pl. innen) szedegettem össze pár alap dolgot. Azt hallottam hogy a régebbi FS-ekhez vaskos felhasználói kézikönyv járt. Az hogy itt egy árva pdf nélkül nekiengedik a játékosokat a nagyvilágnak elég fura. :/
Egyrészt van 0.3-as HUNVFR. https://flightsim.to/file/397/hungaryvfr-fs2020 Másrészt, ha elindulok az otthoni repterünkről (LHKF Kiskunhalas-füzespuszta) és megcélzom acélos kisfalumat, Kunfehértót, a falu fölé érve crashel az egész és kilép. Ha esetleg valaki kipróbálná, jó lenne tudni, másnak is bugos-e ott, vagy esetleg a hunvfr kavar be vagy mi a nyál van. Amúgy poén, hogy ilyen kis reptér is benne van, persze beültette fával meg került pár irreális épület a környékre de azért egész jó ahoz képest, hogy egy mezei (szószerint) magánreptér egy középEU kis országban.
Bizony így van. Annak idején az FX - hez a DLC-k is alapból tartalmaztak nagyszerű kézikönyveket.Most még a Deluxe Editionból is kispórolták, helyette kaptunk bugokat, nem kicsiket.Talán 1-2 év múlva használható is lesz...
FSX-hez volt még valami, korábban meg ott voltak a King házaspár repülős videói. De mindenre kiterjedő manual nem tudom volt-e valaha is. Harci szimhez volt, még mai napig megvannak a régi Falcon 4, EF2000 és hasonló szimekhez a könyvek, pl. az 1998-aas F15-höz közel 700 oldalas nyomtatott kézikönyv van és nem azért, mert 5 nyelven íródott. Kizárólag angol...Még az ismert repülési manőverek részletes leírása is benne van ábrákkal együtt, és természetesen az összes létező műszer és kapolcsó is ami a programban szerepel.
Azonban ezt Fs-nél a sok gép miatt nem lehet elvárni. Önmagában egy Cessna kézikönyv durva lenne, és akkor hol van még a többi gép. A polgári szimezés mindig is arról szólt, hogy masszívan tanulni kell külső forrásból.
A Citation Longitude jelenleg random kifagy vanilla MSFS mellett is, úgyhogy aki hosszú utakra készül vele, azt ne érje váratlanul.
Jelenlegi további létező bugok (fórumból, csoportból és reddit / twitterről játékosok által megerősítve): - emelkedés vagy süllyedés közben nem szabad a barometert állítani, mert el fognak csúszni a műszerek - a King Air-ben a barometer állítás gombra rakva működik, a kapcsoló (Inop.), viszont a torony ezt nem veszi figyelembe - Az Airbus bizonyos magasságokban magától instabillá válik és lezuhan - Láthatatlan falak vannak az egész térképen, de Magyarország több pontján is, aminek nekiütközve crashel a gép
Ezekre érdemes most figyelni. A CJ4 a Working Title moddal elvileg működik. :)
Akkor asszem a falunk felett is van egy ilyen fal. Azt hittem csak a rejtélyes fém oszlopoknak van divatja :)
Én eddig Franciaországban találtam a legtöbbet, meg kettőt németben. A jelenség annyi, hogy repülsz nagy nyugalomban majd crash :D Semmit nem látsz a világon. Fejlesztői oldalról nincs megerősítve, de ez a jelenség, úgyhogy a community ezt a láthatatlan fal dolgot gondolja róla, amivel én speciel egyetértek. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.03. 15:08:28
Letöltöttem az összes frissítést és kiegészítést. Jó diák módra elolvastam az összes hozzászólást október elejétől. Abban reménykedtem, hogy az előzőek miatt megoldódik a korábban említett problémám - csak a bpesti légtérből indul a program, egyetlen típussal, hiába próbálok más helyszínt választani - de nem és nem és nem. Láttam, mások is kínlódnak ezzel, de a javasolt megoldás nem hozott eredményt. A hardware-ről már írtam, felső közép kategória, Internet optikai, sebessége max. Nekem úgy tűnik, hogy egy félkész programot teszteltetnek ingyen és bérmentve több milliónyi megszopatott vásárlóval. A Saitek cuccok elfogadtatásának, beállításának a nehézségeit már nem is említem, még most is durva a Yoke, dacára minden "finom hangolásnak". Tényleg azt hittem, hogy a FS2020 nem lesz akkora szívás, mint az elődjei, de baromira tévedtem..... Ha így adnának el autót - tudom, vannak visszahívások is - lenne háború! Bár ahová tart az is......
A hardware adatait ismét bemásoltam ide: Win10 Pro, i7-4770 3,40 GHz, 16 GB RAM, 480GB SSD, GeForce RTX2060, network optikai, max. kb. 700-800Mb/s
Én csont nélkül váltogatok repteret. Ugye megtervezed az útvonalat, megadod a departure és az arrival repteret, kirajzolja közéjük az útvonalat? Tehát world map / ott kiválasztod a gépet, FROM és TO repteret, és FLY. Ennyi. Nekem az indítással van gond, van, hogy 2-3.-ra hajlandó végre betöltődni. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.03. 22:26:35
Ha érdekel valakit, ismét van 300 HUF-os akció az Xbox Game Passra, most az Ultimate Edition-t lehet megvenni ennyiért, és 3 hónapig lehet használni. Az is igénybe veheti, aki a legutóbbi 300-as akciót már kihasználta, plusz ez a konstrukció ad EA Play hozzáférést is.
Sőt, az is működik, hogy ha van élő gamepass-od (nekem még volt 2 hét a sima 300ft-osból) akkor ahoz hozzáadódig, nekem dec 20-ig volt a sima lejárata, most megvettem ezt az ultit és most Megújul: 2021. 03. 24. , szóval hozzáadta. Korrekt.
“The CRJ 550/700 will cost €42 (plus your local vat when applicable). The CRJ 900/1000 will cost €16.75 (plus your local vat when applicable). The CRJ 900/1000 will require the CRJ 550/700 to be installed on the system.”
Ezek alapján az összes típust tartalmazó pack nagyjából 75 EUR lesz itthon (ÁFA ebbe már benne), ami átszámítva kb.: 27 000 Ft.
Már végzik a moddal a béta repüléseket, valószínűleg nagyon közel van már a release. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.04. 13:17:55
Természetesen, pl. Los Angeles-San Francisco, departure-arrival, futópályák, kirajzolt útvonal és ismét Bpest felett repülök..... Ami persze szép, ugyan hidak nincsenek, de gondolom, a fejlesztettben már lesznek.
Kell, de amúgy van hozzászólás szerkesztése gomb :) Ha egy gondolat lemarad, csak bökj rá és hozzá tudod csapni az eredeti hsz-hez. Ha megvetted akkor nem kell game pass, mert akkor a fiókodban megtalálod.
Sziasztok! Üdv itt mindenkit! Lenne pár kérdésem! Eddig csak felületesen követtem az eseményeket és mivel még nincs a topiknak FAQ így kérdeznék! Mint sokan itt tudjátok, hogy én B736-al főleg LHBP , LHDC, LHSM, LOWW, LOWI, LOWG, EDDM, EDDF környékén ingázok főleg éjszaka. Össze tudná nekem valaki foglalni pár mondatban, hogy nekem megéri (most nem az anyagi oldalról nézve) váltanom P3Dv5-ről erre a platformra, vagy egyenlőre felejtős...? Esetleg még valami jó VFR kisgép érdekelne, meg persze B736-7 másra nincs szükségem. Amennyiben van mód váltani, melyik csomagot illetve honnan lenne célszerű beszerezni? Sajnos a net hozzáférésem invitel, ami azt jelenti, hogy lassú mint a csiga.
Szia Sanya bácsi! Kisdisznó nuku. PMDG-re lehet várni, ha jól tudom NGXU-ban csinálják. Gyári reptereket elég jól lehet használni, de az állóhelyek elég lazán vannak megoldva. A VFR a gyári gépekkel elég jó, kicsit a Carenado szintje alatti gépeket kaptunk, realitás egyáltalán nincs semmilyen téren. Kinézet elég jó, de kábé ennyi az összes pozitívum. Más minden el van egyelőre cseszve. Elég instabil (tipikus francia munka), olyan 40%-ban veszítem el a repült órákat. Igazából engem a Flight-re emlékeztet, remélem nem az lesz a sorsa mint annak. Vagy ha igen, akkorra reméljük valamelyik másik platformon megcsinálják ami itt jó. Szóval ha át akarsz térni az alább vázolt paraméterekkel, akkor nem igazán javasolt. VFR-re jó lehet, ha kíváncsi vagy hogyan néz ki a terep, de semmi más. Az időjárás, ami a marketing szerint pont az egyik vonzereje kellene, hogy legyen, köhög mint a kehes ló. Vagy van, vagy nincs, de ha van is, általában semmi köze a reálishoz. Arról már nem is beszélve, hogy pl. az árnyékok is tök rosszul vannak megcsinálva. Már egy apró felhő miatt is elsötétül a komplett felszín. Ennek az egésznek kell még legalább 3 év mire használható lesz. Kábé 1-2 hetente kiadnak javításokat, de azok jóformán semmit sem érnek. Mindenből csak a minimum van meg (talán azért, hogy elmondhassák, hogy ez is van:)), pl. Flightplan tervezés lehetetlen vele, mert kb. azt tudja mint az fsx (magyarán használhatatlan), külső pedig nincs. Viszont kötöttségek nélkül kisgéppel elég jól el lehet ökörködni vele, de inkább arcade mint szimulátor.
Írtam egy hatalmas litániát, esettanulmányokkal, mindennel fűszerezve, de @nibron jól összefoglalta a lényeget. (azért elmentettem, ha valaki kíváncsi lenne rá esetleg, bemásolom...) Ha van egy jól működő P3D egy Active Sky-al megfűszerezve a gépeden, akkor nincs értelme egyelőre az FS-be fektetni. Eyecandy lesz, de semmi más sőt...bizonyos esetekben visszalépés is az FS a fent említett kombóhoz viszonyítva, lásd ugye például az időjárás. Ahogy @nibron is írta, ha Sármellékről át akarsz repülni Egerszegre 2000 lábon verőfényes időben kézivezérlésen egy C152-essel, erre most is tökéletesen alkalmas a program, nem fog feltűnni semminek a hiánya. 1 év minimum, de lehet valóban 3 lesz, mire kinövi magát a cucc. Utoljára szerkesztette: bebaszov [ZSIR], 2020.12.05. 09:30:31
Ahogy írták, egyelőre még ne. 1-2 év :) Viszont VFR-re szerintem nem rossz, mindenképpen ez a jövő (már ha nem hagyják abba a supportot), legalábbis szerintem. 1-3 év szerintem is.
Hát lehet töb lesz az annál.... 1-3 évre saccolják míg egyáltalán megjelennek majd benne a vitorlázógépek és a helikopterek. És hol vagyunk még akkor a többi hiányzó és/vagy javítani valótól... Persze az addig majd kiadott peccsek is fognak tartalmazni javításokat, de fő dolgok szerintem annyira nem lesznek bennük, csak a már meglévők bugtalanitása.
A mentés után a menü nem használható, lefagy, de ezek a kerülnek a mission( CustomFlight ) mappába:
EZT.FLT.FSSAVE EZT.FLT CUSTOMFLIGHT.SPB CUSTOMFLIGHT.PLN. CUSTOMFLIGHT.FLT.FSSAVE CUSTOMFLIGHT.FLT EZT.SPB ( Ez volt az én mentésem) Akármelyiket is nyitom meg, Illetve eleve 3 közül enged a gép választani, lefagy az egész, nem indítható a repülés. Mi ez?
Lerepültem ahogy ígértem, igaz Hungary VFR nélkül, de nekem semmi baja. Elmentem Kunfehértó fölött minden irányból 2 géppel is (Baron és DA62), de nem találtam láthatatlan falat. Lehet valami mod kavar be nálad :( Mondjuk ha ki is lép, akkor valszleg nem a fal bug, mert az csak simán crasht okoz. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.06. 14:27:43
Sziasztok! Gyula, Tibi, Ádám, Zsir ! Köszönöm szépen! Igazából az hozott lázba, hogy a Face MSF csoportba néha bedobnak igen csak frankó képeket, meg volt már egy-két videó is ami káprázatos volt. De azért azt tudjuk, hogy az FSX-nél is láttunk olyan vidiket, amit pl lassítva vettek fel és aztán retusálva +felgyorsítva mámor egy sikoly volt... Szóval akkor várunk türelmesen! Ahogy lesz valami előrelépés valaki legyen kedves és írjon rám valamelyik topikban! Üdvözlet nektek! (Ja és hiányzik a társaság...) Utoljára szerkesztette: Hont, 2020.12.06. 22:17:44
Igen, azt el lehet mondani, hogy nagyon jól néz ki. Az XPL-nél elég jól megoldották a föld felszínét, amit azért az MSFS-ben elég rendesen űbereltek. Itt elég jó minőségű műhold felvételek adják az alapot, de nemcsak úgy bevágták, ahogy van, hanem MI-al megtisztították. Utána pedig szintén MI-al ráültették az objektumokat (házak,fák,víz). Így kaptak egy nagyon jó kinézetet, de azért magában hordoz egy rakás pontatlanságot. Például a hajókon fák nőnek, a víz rosszul van elvágva ha pl. canyonban van a folyó, vasútvonalakon egyes átjárók helyett épületek vannak, a folyókon átívelő objektumok besüllyednek a vízbe, a kikötők szintén. Az alapot adó műholdképeken érzékelhető a fotózási technika, így vannak túl zöld vagy barna alapok. Pl. El Paso városa zöld vagy barna, úgy néz ki mint egy katasztrófa helyszíne. A nagyobb felhőket is kiszedte az MI, de a kisebbek benne vannak, így van fehér vagy túlságosan sötét (felhőárnyék miatt) alap is bőven. Ahol nincs lefedve műholdképpel az alap, ott kb. FSX szintű generált felszín van. Van elmosódott felszín is bőségesen ahol elég nehéz kivenni a felszín rajzolatát. Szóval nagyon sok hiba van még a megjelenésben, de eddig ez a csúcs amit sikerült összehozni. Nagyon sok városban az épületek elég pontosan meg vannak csinálva (esik is le az állam elég sűrűn, hogy ez is benne van), tehát nem csak egy korlátozott készletből dolgoznak (kb. olyan szintű mint a google map 3d-s nézete). A generált épületek sem csak "kockák" lehetnek, hanem rá vannak illesztve a műholdképre. Ha egy épület íves, vagy szárnyai vannak, akkor az úgy van legenerálva. Szóval programozói szemmel nézve is eléggé döbbenetes amit összetákoltak ezügyben. Persze van hiba bőven, de egyrészt még azért nem tart ott a technológia, hogy pontosan meg lehessen csinálni, a másik, hogy a műholdképek minősége sem mindenütt jó. Ami Magyarországot, Ausztriát, Németországot illeti, nagyon jól meg van csinálva. Én is sokat repülök az általad említett régióban, összességében nagyon tetszik a megjelenítés. Ami megragadt bennem probléma az egyedül a fényekkel volt kapcsolatos. Pl. a PAPI fényeket csak nagyon közelről lehetett látni kb. 1 pixelben. Teljesen használhatatlan volt, de azóta javítottak már rajta, így most már valamennyire jó. Bár szerintem közelre egy kicsit magasabbra mutat, majdnem mindig 4 pirossal jövök be. Viszont benne van a ház ahol lakom, a telek is jó, Vonyarcon a nyaralót is fel lehet ismerni. De a tanya teljesen rossz, valószínű mert elég homályos a műholdkép. A munkahelyem sincs rajta mert Budapestről régebbi a műholdkép és akkor még nem állt az épület.
Az időjárás megjelenítése teljesen új technológia, a videókártyák 3d-s pontmegjelenítésére alapoz. Valszeg nem az Asobo találta ki, mert a mostanában megjelenő játékokban egyre több helyen látom. Ha jól tudom az Unreal engine-ben már alapból benne van. Viszont amit az Asobo ebből egyelőre kihozott, az eléggé hibás még. Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva. Jó eséllyel még nem lehet kiadni hozzá az SDK-t, mert ökölszabály változások lesznek benne, ami meg ugye szénné szívatná az addon fejlesztőket.
Szerintem egy olyan emberkének aki, olyan szinten foglalkozik a repszimekkel mint mi, meg kell vennie. Ezért vettem meg én is. Jól el lehet benne bohóckodni, de semmi komolyabb. Én például még egyetlen1x sem állítottam be NAV rádiót. Csak VFR-t repülök a táj alapján, vizuális megközelítéssel. Egyetlen mentésem sincs, mindig az alkalmazásban állítom be az aktuális flight-ot. Megvenni akkor lenne érdemes amikor valami nagyobb engedmény van rajta, ha érdekel az ára. Én Steam-en vettem meg talán egy kicsit drágábban (nem érdekelt az ár), viszont nagyon jól működik a Steam support. Elég sok javítás jön ki, eddig még nem volt gond az automatikus frissítéssel. Úgy tudom, hogy a game pass-os usereknél időnként homok kerül a gépezetbe. A lassú net azért probléma lehet, mert a "látványt" online a netről tölti több lépésben. Ha kikapcsolod, akkor nagyon gagyi látványban lesz részed.
Remélem sikerül az Asobo-nak véghez vinnie, hogy egy jól használható szimulátort kapjunk. Végső soron ebben az alkalmazásban benne vannak a P3D és az XPL fícsörök is. De még baromira nem működnek. És hát abban is reménykednünk kell, a PiciPuha nem húzza le a rolót a projektet illetőleg. Mindenesetre egyelőre nem kidobott pénz, mert azért az árát ki lehet játszani. De ezen tanulni meg bármit, az még azért nonszensz. Azután pedig, hogy az addonokra mennyit költünk, az már egy más tészta. Úgy állok hozzá, hogy míg nem lesz rendesen repülhető gép legalább P3D szinten, rendes időjárás, flightplan tervezés, ATC, addig nem veszek semmit.
Én az utolsó bejegyzésedben írt problémákat a pilot2atc-vel oldottam meg. X-Plane-hez is kellett egy raklap mod, sajnos ehhez is kell, de ez pont mindkettővel működik. Saját tervet lehet többek közt SimBrief-el is csinálni, ugyanis már kompatibilis, de tudja a pilot2atc is és az importot is kezeli. Az útvonal automatikus GPS-be táplálását, a taxiwayeket és az ATC-t is ki lehet teljesen kapcsolni és a nulláról fel lehet configolni minden gépet gond nélkül. Innentől ugye a rádiófrekvenciákat is lehet kézzel állítani és gyakorlatilag mindent. Működik a mixture de még a prop szög beállítás is. Amiről tudom, hogy nem jó most, mert bugos az a barometer sajnos :( A Garmin mod pedig még helyre is rakja azt a dolgot hogy nem mindenbe egy változata van a G1000-nek meg G3000-nek, illetve a földfelszínt mutató rész is cserélve van már a megfelelőre. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 10:22:51
"Ami megragadt bennem probléma az egyedül a fényekkel volt kapcsolatos. Pl. a PAPI fényeket csak nagyon közelről lehetett látni kb. 1 pixelben. Teljesen használhatatlan volt, de azóta javítottak már rajta, így most már valamennyire jó"
Érdekes, nekem a kezdetektől fogva jól látszódott a PAPI, sosem volt vele problémám.
"Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva."
Nem ezért. Hanem mert nem is tervezi az időjárás-szekciót nyílttá tenni az Asobo, magyarán nem lehet majd alá külső időjárás addont fejleszteni. Ennek fényében elég érdekes a REX ilyen irányú fejlesztése...amit már ugye ki is adtak...mondjuk megy is a sírás-rívás hogy felezi az fps-t...
"A lassú net azért probléma lehet, mert a "látványt" online a netről tölti több lépésben. Ha kikapcsolod, akkor nagyon gagyi látványban lesz részed."
Én inkább úgy fogalmaznék, akkor kapsz egy FSX/P3D szintnél pár fokkal mégiscsak jobb ground alapot, megspékelve ugye a többi maradék grafikai csicsamicsával (felhők, fények, stb), szóval összességében még akkor is sokkal szebben néz ki mint egy alap FSX/P3D. Gyakorlatilag ez az offline módja az FS2020-nak, amivel mostanság szívnak a warezosok merthogy a nemtudommelyik ápdét után már nem tölti nekik a műholdképet. :)
Összességében én azt mondom, ha az FD nem nyom annyit a latban egy adott júzernek - vagy inkább fogalmazzunk úgy, megfelel neki az FSX/P3D v3 v4 v5 szintű bohóckodás - akkor ez ma a legszebb-legjobb, legtöbbet tudó szimulátor. Aki pedig érzékeny az FD minőségére, annak ott van továbbra is az XPL11; merthogy annak a szintjétől még fényévekre áll bármely egyéb szimulátor bármely csilivili addonjával egyetemben.
Azért azt ne feledjük, hogy az X-Plane 11 sem úgy jött ki, ahogy ma kinéz a dolog. Valószínű itt is javítanak még a repülés minőségén, főleg a modderek, ahogy tették ezt az XP11-el is, többek közt az Aerosoft. Én azt gondolom, hogy ide is meg fognak érkezni a megfelelő csomagok, amik idővel javítanak az élményen. Egy biztos, a többi flight sim játékosbázisa nagyon nagyon erősen megcsappant és mivel a community nagy része átjött az új platformra, ezért az ebből élő modderek is erre fognak koncentrálni, sőt már konkrétan erre koncentrálnak és ezt ki is nyilvánította mindenki az Aerosoft-tól kezdve a legkisebbekig. Ez egy olyan alap most, ami látványban toronymagasan első a többit pedig ugyanúgy faragják, mint bármelyik másik címet release-kor. A P3D se tökéletesnek született, ahogy az X-Plane se, nincs időutazás, ki kell várni ezt is. Ahogy írtam is, egy rakat dolog rég meg van oldva, amiről mindenki azt hiszi, hogy majd csak lesz valamikor... Pilot2ATC, SimBrief, Garmin rég rég működő dolgok, tessék használni :) Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 11:02:33
Köszi szépen! Fehértó már nekem is javult, onnan Kiskunhalas fele crashelt. De lekapom a hunVFR-t, hátha tényleg az. Utoljára szerkesztette: bunny, 2020.12.07. 12:18:03
Repkedtem felette oda-vissza vagy 40-50 percet és nálam semmi. Nézd meg lehet tényleg az kavar be. De lehet nehéz eltalálni azt a pontot, mert amit én fixnek beírtam csopiba, azt se sikerült reprodukálni senkinek. Lehet letöltési hiba a mapon, vagy fogalmam sincs. Nekem 3x is elszállt ugyanott Franciaországban, aztán átterveztem az útvonalat és úgy sikerült célba érni. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 12:15:56
"Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva." Azt azért nem tartom annyira életszerűnek, hogy egyébként van SDK, de egy komponensre(időjárás) nincs. Üzletpolitikai oka sem lehet. Inkább olyasféle oka lehet amit írtam, hogy egyelőre nem lehet kiadni mert tulajdonképpen nincs készen, vagy pedig mivel külső modul felhasználásával készült, a külső fejlesztő nem adott hozzá SDK-t vagy a publicitást letiltotta. Ilyenek a cégemnél is előfordulnak, mi is használunk elég sok 3rdparty modult/komponenst/forrást/akármit. Van amikor fel kell tüntetni a külső fejlesztőt, olyan is van amikor viszont nem szabad. Van olyan, hogy nem terjeszthetjük tovább a külső modul funkcióit, ilyenkor ha lenne SDK, abba sem tehetnénk be. Bár van kiskapu, mert ha én írok egy interface-t és ott átkódolok, akkor az már a sajátom, attól függetlenül, hogy 3rdparty-t használok. Nem olyan egyszerű, ezért is gondolom, hogy itt inkább csak ez a kétféle eset lehetséges. Majd meglátjuk mi lesz: ha később lesz weather SDK, akkor most még nincs kész, ha pedig nem, akkor valszeg jogi kérdés. Illetve ha a jogi zárlatot sikerül feloldani, akkor is lehet később SDK. A REX-et speciel tudom, hogyan oldotta meg: a SimConnect-et használja. Ez egy funkciókönyvtár (dll), amiben van egy rakás függvény amivel a szimmel lehet kommunikálni. Horogfüggvényekkel eseményeket elkapni, triggereket tenni változókra, vagy akár egy komplett repülést levezérelni. Az MSFS SimConnect alapja az FSX változatból készült (ami egyébként kísértetiesen hasonlít a P3D-éhez). Az MSFS-ben elég sok függvényt kivettek, de maradt még benne bőven. Az időjárást is lehet így vezérelni. Megmaradtak vagy adaptálták azokat a függvényeket amelyekkel a lokális időjárás paramétereit be lehet állítani. Így ha van egy külső engine ami letölti, dekódolja az időjárást, akkor a simconnect-en keresztül át is adhatja (injektálásnak hívjuk). Azért van vele egy nagyon nagy bibi. Mivel csak a lokális környzetet befolyásolhatjuk, ezért az eredmény rögtön látszódik. "Rángatni" fog az időjárásmotor. Lehet smootolni, de csak a külső alkalmazásban folyamatos injektálással. Minden injektálás után a szimulátornak be kell állítania azt a környezetet amit kapott. Ez elég időigényes feladat tudjuk miért. Ezért nem jó ez a megoldás. A REX a SimConnect oldaláról közelítette meg a problémát, egyáltalán nem kellett neki a weather SDK. Viszont így csak egy elég rosszul működő motort lehet előállítani (mondjuk a REX ebben profi:D). Vizuális kinézethez hozzá sem nyúlnak. Kaptam a REX-től kipróbálásra egy példányt, az eredmény az volt számomra, hogy tök mindegy melyik motort használom. Egyik sem jó, de az MSFS belső motorja talán jobb. Egyáltalán nem reális de együtt lehet vele élni, szerintem a REX csak ront rajta.
Meglátásom szerint jelenleg repüléshez az XPL a legjobb az FD miatt. A táj is olyan, hogy lehet VFR-t csinálni. Megvannak a városok erdők, tavak, folyók, utak, vasútvonalak, ami kell. A templomtornyok nincsenek, de eddig még nem okozott gondot. Stabilitásban az XPL (nálam a P3Dv4 is) össze sem hasonlítható az MSFS-el. Az MSFS bárhol, bármikor elszáll, egyelőre teljesen instabil. Jó, lehet mondani, hogy ezt most adták ki, de mivel nekem megvolt a P3D és az XPL11 is kiadás óta, tudom, hogy egyik sem volt ennyire instabil. Az XPL11 RTM verziójánál is pont a stabilitásnak és a majdnem lagmentességnek örültünk. A P3D 64 bites verziójánál még meg is lepődtünk, hogy mennyire jól sikerült, mi speciel sokkal rosszabbra számítottunk.
Szerintem azért nem szabad elfeledni, hogy az XPlane milyen vérszegény volt release-kor. Az idő megszépíti az emlékeket, de én most visszamenőleg is megnéztem egy csomó szoftvert, többek közt az XPlane 11-et is és pl Budapesten nincs Duna és gyakorlatilag minden felismerhetetlenül ocsmány. A grafikai motor még a 2016-os kiadáshoz képest is vérszegény és gyenge. Ha nincs mit megjeleníteni, meg vérszegény az egész program, akkor persze, hogy stabilabb. Nem védeni akarom az MSFS-t, de az XPlane 11 egy sokkal rondább grafikával hoz közel ugyanannyi FPS-t Vulkan-al, mint az MSFS és hát nem lehet egymás mellé rakni a kettőt még mindig. Az is árulkodó szerintem hogy az Aerosoft féle XPRealistic mennyit hozzátesz főleg kameramozgásban, hangokban stb... Az időjárást az XPlane olyan darabosan tölti be, hogy az a mai napig gyomorforgató szerintem. Szóval összességében egy sokkal sokkal korlátozottabb, rondább és a dolgok túlnyomó többségében butább szimplább szoftverről beszélünk kivéve a repülési modellt és fizikát. Abban az XPlane 11 szerintem is verhetetlen, de valószínű ez sem marad örökké így. Direkt megnéztem az elmúlt héten a release közeli állapotot és hát az sincs köszönő viszonban sem a mostanival (még mindig XPlane11). Ahol az most tart az 4 év fejlesztés és modolás eredménye. 4 év múlva rá se fogunk ismerni az MSFS-re szerintem. De gyanítom ha kijön az XPlane 12 akkor ugyanez lesz tapasztalható ott is. Az MSFS már rommá lesz fejlesztve, mire az még küzdeni fog a release miatti gyerekbetegségeivel. Én azt gondolom, hogy a Microsoft egy új szintet állított be (megint) a látvánnyal és ezt bizony nem lesz egyszerű megugrani. A fizikát könnyebb ehhez hozzácsiszolni, mint ezt a világot létrehozni a semmiből. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 12:38:41
Ha csak a Steamet nézem akkor jelenleg kétszer annyian játszanak MSFS-t, mint X-Plane 11-et, pedig előbbinek elsődleges platformja egyértelműen az X-Box live (és főleg a 300ft-os game pass), szóval valószínű a többszöröse a playerbase, amiből jelentős százalék a HC simfan, szóval aggodalomra szerintem a világon semmi ok nincsen, egészen egyszerűen várnunk kell egy kicsit (ahogy mindig is kellett) :) . Bár én utólag pótoltam a címeket bevallom, de akármelyik szimulátort nézem, legyen az autóverseny (iRacing pl.), vagy legyen lövölde (Arma sorozat), vagy akár kamion, vonat, busz, hajó, bármi, mindig mindenre várni kellett, hogy kiforrjon, akkor is ha sokadik rész volt. Én ezt teljesen megszoktam már és pillanatig nem gondoltam azt, hogy ezen cím esetében ez másként lesz. Előre mondom, hogy az X-Plane 12-nél ugyanez lesz :) . Kijön majd 2024-ben aztán 2026-ra már kerek egész játék is lesz kb. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 13:00:40
Ne okoskodj már légyszi...a NOT PLANNED az NOT PLANNED. :)
"Ahol az most tart az 4 év fejlesztés és modolás eredménye. 4 év múlva rá se fogunk ismerni az MSFS-re szerintem."
Nem vagyok programozó, de józan paraszti ésszel gondolva szerintem egy FD-t - ami az egész szimuláció szíve-lelke, a többi csak csicsamicsa - újrairni az alapoktól irdatlan nagy feladat. Sokkal egyszerűbb csak tákolni jajj bocs...peccselgetni - lásd FSX-P3D. Márpedig amig egy szimulátor egy "táblázat" adataiból hozza létre a FD-t - ráadásul ebben a táblázatban olyan adatokkal számol amit legfeljebbis csak az adott repülőgép gyártója ismer, avagy hosszas mérések eredménye lehet - addig élethű vagy ahhoz közelítő FD-ről nem beszélhetünk. És sajnos még az FS2020 is igy hozza létre az FD-t. Az is beszédes számomra, hogy ebben a táblázatban szó sem volt soha például szárnyprofilról..........
Ezzel szemben az XPL egy virtuális áramlásba helyezi a repülőgép 3D modelljét, és abból következik a végeredmény. Ezért is van az, hogy ha a Plane Makerben valós adatokat adok meg (hajtóműteljesítmény, SZÁRNYPROFIL, súly, kormánykitérések, stb stb), akkor azért a valósághoz egy egészen közel álló FD-t fogok kapni eredményül. Persze trükközni néha itt is kell, hisz ez a módszer sem 100%-os, de még mindig fényévekkel jobb, mint a táblázatos módszer. Az FSX/P3D és mostmár a FS2020-nál is sokszor totál fals adatokat kell használni, hogy a kívánt FD-t elérjük...jobban mondva csak hasonlítson arra. Anno találkoztam nem 1x nem 2x olyan FD-vel FSX/P3D-nél hogy pl. motorteljesítménynél ötször-tizszer nagyobb érték volt beírva mint ami a valóságos gépnél volt..és ez csak egy sor a táblázatban...képzelheted, mennyire volt valós a többi adat akkor.
Szóval szerintem e tekintetben lehet hogy ez az FS2020 is egy zsákutca lesz - lévén nem feltétlen jó irányba indultak el e téren Asoboék. Persze én is láttam azt a csicsamicsa videót ahol mindenféle vonalakkal ábrázolták a gép körüli áramlást...de egyre inkább arra hajlok így a pár hónapos FS2020 teszt után, hogy az csak egy szimpla eyecandy volt. Mert én a jelenlegi gépek FD-jén nem érzem ezt a fajta magas fokú precizitást. hamarosan jön egy újabb developer video az FD-ről, kiváncsi leszek abban mit mesélnek majd még. :))))
Hát én láttam már szimulátorban 180 fokos fordulatot ilyen téren. Azért nem lehetetlen ilyen szintű dolgokat újraírni vagy átgondolni, ha van erre igény. Azt viszont látom hogy egy rakás dolog szimplán placeholder, csak oda van dobva valami, aztán majd később kezdenek vele dolgozni. Az UE4 olyan szinten moduláris, hogy bármikor ki lehet húzni alóla egy komplett fizikai motort gond nélkül. Nem kis feladat, de egyáltalán nem megoldhatatlan. Egyelőre minden egy repülő betontömb a játékban sokszor totál irreális mozgással. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 13:49:43
Nagyjából jól látod. Mivel az FD alapja a szimulátornak, bazi nehéz kiváltani. Valahogy úgy kell elképzelni, hogy csinálunk egy komplett vállalatirányítási szoftvert, aminek az alapja természetesen az adatkezelő modul (az msfs-ben ez az fd). Ha kész a csomag és akkor derül ki, hogy annyira használhatatlan az adatkezelés és ki kell cserélni, akkor bizony kva nagy baj van (úgy kell lecserélni a pincét, hogy felette ott a ház). Tökmindegy, hogy mondjuk az objektumorientáltság tökéletesen van megvalósítva (még csak nem is hallottam ilyenről:)), vagy statikusan van megvalósítva. Ilyenkor úgy megreccsen a projekt, hogy el kell gondolkodni inkább egy újon. Az egy dolog, hogy átírják mindenütt jól a kódokat (már maga ez is egy embertelen feladat, ill. lehetetlen küldetés), de pl. időközben bekerültek különféle fixálások a forrásokba. Ezeket egyesével ki kell elemezni, hogy marad vagy sem. És ha kész a kód, akkor szintén embertelen munkaóra kell a teszteléshez. Pályafutásom során elég sok ilyen feladatot kellett megoldanom, és általában a végén mindig kiderült, hogy lehet jobban jártunk volna új projekttel. Kivétel ha azért kell kicserélni a pincét mert olyan technológiai változás történt. De ezek az események kb. 10-15 évente következnek be, addigra már úgyis lesz annyi változás máshol is, hogy projektújítás legyen a vége. Nem tudom (még nem néztem utána) milyen fordítóval csinálták az msfs-t, de vagy C# vagy C++ Visual Studio-al. Ha C# akkor elkerülhetetlen az objektumorientáltság, de a "pókháló" akkor is megmarad. Tökmindegy, hogy property-n keresztül vagy fizikai változón keresztül fűzünk össze. Csak tervezés szempontjából jobb zárt objektumokat használni, a programozók majd úgyis megsértik és írnak hozzájuk access és wrapper osztályokat. Amikkel még jobban megnehezítik az utólagos átírást. Amivel eddig találkoztam ilyen szintű átírás, az mind veszteséges volt. A kedvencem talán, Németországban egy cég teljesen elkefélte az alapokat a fejlesztésükben. Amikor odamentünk segíteni felmértük, hogy hogyan tudjuk kijavítani azt a "pici bibit". Megbeszélésen kb. 1,5 óra alatt felvázoltuk a megoldást. Mire az ügyvezető (aki amúgy értelmes szakember volt, tehát értette) közölte, hogy akkor hétvégére berendelik az összes programozót és átírják a rendszert. Hétfőre már kész is a javított termék, mehet tesztelésre. Kollégámnak mondtam, hogy "na innen szép nyerni". Azután kb. olyan 2 év múlva amikor már majdnem készen voltunk, közölte a fickó, hogy mégegyszer nem fognának bele. De heppi lett a vége, mert megoldottuk, jól működik azóta is. Ők is megtanulták hogyan működik a programtervezés, és most már nem kerülik ki a problémát tervezés/fejlesztés közben azzal, hogy "majd később megoldjuk".
iRacingben pl megoldottak már hasonló szintű átírásokat és sikeresen és pl. az rFactor 2-ben is elég nagy dolgokat hoztak be utólag. Én azt gondolom, hogy itt azért egy viszonylag jól elhatárolható két terület van és nem nagyon hat az egyik a másikra. A fő és leginkább készközeli rész a táj és az bizony elég jól áll, ezzel a repülő nem nagyon kontaktol, csak mondjuk hegyek fölé beérve, meg amikor két mesh találkozik kiírja hogy crash. Pont emiatt szerintem röhögve újra lehet írni a fizikát úgy, hogy közben a meló már elkészült nagyobbik felét nem dobod ki az ablakon. Ha mindenhol oda-vissza kölcsönhatás lenne, akkor azt mondom ok, de itt ilyen én úgy tudom nincs, de ha lenne még az sem megoldhatatlan. Szerintem egy vállalatirányítási szoftver egészen más belső kapcsolati hálóval rendelkezik. Manapság egy játékban komplett fizikai és grafikai motort is cserélnek, ha úgy hozza a szükség, több példa is van erre és itt még csak cserélni sem kell, csupán a megközelítésen változtatni, ami a fent írt példáknál is megtörtént már. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2020.12.07. 15:14:02
Vajon lemodellezték Bir Hakeim romjait? Ezen agyalok. Felszállni Budapesten, és leszállni Észak-Afrikában, El Alameintől délre a sivatagban. Milyen géptípussal csinálnátok? :)
Tök mindegy. Úgysem tudod egyben lerepülni, mert valamivel csak el fog szállni. Azért a NEO-val talán meg lehet csinálni. Ha nem szállna el, akkor is tök mindegy, azzal repülöd amivel szeretnéd. De az általad megtekintendő területhez legközelebb eső reptérről felszállva is meg tudod nézni, hogy mi van ott.