Az egesz akumlator tomegehez kepest, nem a lithium tomege a meghatarozo. Peldaul az 540 kg tomegu 100kWh-as Tesla akumlator 75 kg lithiumot tartalmaz. Szoval ahogy kvp is irta, boven van ott meg lehetoseg a tobbi alkotoelem vegyi es mechanikai fejlesztesere. Musk 400 wattóra/kg-rol beszel, de talan lehetseges hogy egyszer majd a sok evnyi fejlesztessel finomhangolassal megkozelitik az 1000 wattóra/kg-ot, es akkor abban meg nincs benne valamilyen, az akumlator alapveto mukodeset erinto minosegi valtozas.
Musk szokott hatasvadasz kijelenteseket tenni, de nem is csak az O kijelenteseire alapozva irtam, hanem ugy altalaban. Arra akartam felhivni figyelmet, hogy mostanra mar 10-15 eve rutinszeruen vonjak ketsegbe az elektromos autok letjogosulsagat. Mikozben az elmult 15 evben folyamatosan egyertelmuen fejlodnek az autok es a szukseges tolto halozat. 10 eve meg nevetve vontak ketsegbe, hogy elektromos toltoallomasok fognak epulni vilagszerte, mostanra, meg nalunk is, kozel ezer toltoallomas van, pedig elektromos autobol meg nagyon keves van. Fuggetlenul Musk biztato kijelentesetol nem kell mar sok, hogy az elektromos autok kompromiszum nelkul hasznalhatok legyenek, de lefogadom hogy megszokasbol, meg akkor is majd leszoljak ledegradaljak azokat.
Kihagyjuk a nagy es nehez elektrodakat? Ha sikerulne 1 atom vastag elektrodakat kesziteni es az elektrolitot is lehetoleg 1 atom vastag litium alapu keramiara cserelni az sokat javitana. Potencialisan a litium-fem elemek szintjeig lehetne javulni. (1.8 vs 0.3-0.8)
Ezen kivul ha a mostani hengeres fem cellak helyett padlolemez formaju muanyag zsakokban lenne az aksi, mint egy nagy telefonaksi, akkor a tomeg es a meret is jelentosen csokkenne. De extremebb megoldaskent lehetne az aksi fala teherhordo elem is, ekkor a padlolemez also-felso fele lenne a ket elektroda es rajta a muanyag szigetelo festek a szigeteles. Egy kis szilikoncsik mehetne korbe a padlon belul, az adna a cella ket fele kozott a szigetelest. Nem tul uzembiztos, de toredeke lenne a tomege a mostani megoldasnak. Van hova fejlodni, csak meg nem tudjuk hogyan.
Micsoda marhasag. Mi van Elon Musk nem olvassa a SG forumait ? Itt mar evekkel ezelott megmondtak, hogy nem lehet, se tobb, se jobb akkumlatort gyartani, es ha igen akkor sem lesz hozza eleg nyersanyag, es hogy az elektromos auto zsakutca. Es hogy sosem lesznek utcai toltok, mert nem es kesz, es a gyorstoltes pedig abszolut lehetetlen. Ennek ellenere Musk meg mindig nyomatja a hulyesegeit. Az eszem megall, hogy mekkora marha. Utoljára szerkesztette: duke, 2020.09.05. 03:04:23