Micsoda marhasag. Mi van Elon Musk nem olvassa a SG forumait ? Itt mar evekkel ezelott megmondtak, hogy nem lehet, se tobb, se jobb akkumlatort gyartani, es ha igen akkor sem lesz hozza eleg nyersanyag, es hogy az elektromos auto zsakutca. Es hogy sosem lesznek utcai toltok, mert nem es kesz, es a gyorstoltes pedig abszolut lehetetlen. Ennek ellenere Musk meg mindig nyomatja a hulyesegeit. Az eszem megall, hogy mekkora marha. Utoljára szerkesztette: duke, 2020.09.05. 03:04:23
Ne misztifikáld túl: Elon Musk sokszor benyögött marhaságot az éterbe és ő csodálkozott legjobban, hogy nemhogy életben maradt, hanem a fanjai még imába is foglalták érte. Most is ez van: benyögött egy hyperloop 2.0-át aztán majd pofán vágja a valóság. Kevesebbet kéne füveznie.
A lítium a legkönnyebb fém, az egy kg tömegre vetített elektronok számát hogyan lehetne növelni? Ugye az akkumulátor működési elve az, hogy az ionok eltűnnek az egyik elektródáról, és átutaznak a másikra, ott pedig töltést adnak le. Ha viszont mi vezetünk bele áramot az akkumulátorba, ellentétes folyamat játszódik le, és visszamásznak az ionok a másik elektródára, így töltjük fel. Ha nincs könnyebb fém a lítiumnál, hogyan növelnénk a kg-ra jutó wattórát?
"A lítium a legkönnyebb fém, az egy kg tömegre vetített elektronok számát hogyan lehetne növelni?"
Kihagyjuk a nagy es nehez elektrodakat? Ha sikerulne 1 atom vastag elektrodakat kesziteni es az elektrolitot is lehetoleg 1 atom vastag litium alapu keramiara cserelni az sokat javitana. Potencialisan a litium-fem elemek szintjeig lehetne javulni. (1.8 vs 0.3-0.8)
Ezen kivul ha a mostani hengeres fem cellak helyett padlolemez formaju muanyag zsakokban lenne az aksi, mint egy nagy telefonaksi, akkor a tomeg es a meret is jelentosen csokkenne. De extremebb megoldaskent lehetne az aksi fala teherhordo elem is, ekkor a padlolemez also-felso fele lenne a ket elektroda es rajta a muanyag szigetelo festek a szigeteles. Egy kis szilikoncsik mehetne korbe a padlon belul, az adna a cella ket fele kozott a szigetelest. Nem tul uzembiztos, de toredeke lenne a tomege a mostani megoldasnak. Van hova fejlodni, csak meg nem tudjuk hogyan.
Musk szokott hatasvadasz kijelenteseket tenni, de nem is csak az O kijelenteseire alapozva irtam, hanem ugy altalaban. Arra akartam felhivni figyelmet, hogy mostanra mar 10-15 eve rutinszeruen vonjak ketsegbe az elektromos autok letjogosulsagat. Mikozben az elmult 15 evben folyamatosan egyertelmuen fejlodnek az autok es a szukseges tolto halozat. 10 eve meg nevetve vontak ketsegbe, hogy elektromos toltoallomasok fognak epulni vilagszerte, mostanra, meg nalunk is, kozel ezer toltoallomas van, pedig elektromos autobol meg nagyon keves van. Fuggetlenul Musk biztato kijelentesetol nem kell mar sok, hogy az elektromos autok kompromiszum nelkul hasznalhatok legyenek, de lefogadom hogy megszokasbol, meg akkor is majd leszoljak ledegradaljak azokat.
Az egesz akumlator tomegehez kepest, nem a lithium tomege a meghatarozo. Peldaul az 540 kg tomegu 100kWh-as Tesla akumlator 75 kg lithiumot tartalmaz. Szoval ahogy kvp is irta, boven van ott meg lehetoseg a tobbi alkotoelem vegyi es mechanikai fejlesztesere. Musk 400 wattóra/kg-rol beszel, de talan lehetseges hogy egyszer majd a sok evnyi fejlesztessel finomhangolassal megkozelitik az 1000 wattóra/kg-ot, es akkor abban meg nincs benne valamilyen, az akumlator alapveto mukodeset erinto minosegi valtozas.
Az akkumulátor zsákutca. A saját energiaforrás lesz a jövő! Hogy ennek mikor jön el az ideje még kétséges, de meglesz. Előbb utóbb meglépi az emberiség azt a nagy áttörést, ami biztosítani fogja az ingyen saját energiaforrást mindenkinek. Az akkumulátorok a múlt vívmányai már. Erre jövőt építeni kár lenne!
"Musk szokott hatasvadasz kijelenteseket tenni, de nem is csak az O kijelenteseire alapozva irtam, hanem ugy altalaban."