Na Boeing reszvenyt se veszek egy darabig... Ez a management kulturaban gyokerezik, es akkor indult amikor nem is olyan nagyon regen lecserelodott a management, elmentek a mernokok, es jottek a kizarolag penzugyekhez erto MBA-sok. A managementet pedig nehez valoban lecserelni, altalaban a ceg teljes bukasan kereztul vezet oda az ut.
Vagy a gyengebb vagy az erosebb szabalyt vezeti be mindket orszag. Ezert van az, hogy az EU csatlakozaskor van ami itthon szigorubb lett (pl. az engedelyezett arzen a vizben), van ami enyhebb (az elelmiszer bevizsgalasok), mert alkalmazkodtunk a meglevo tobbsegi szabalyokhoz.
Sajnos az EU elkoveti azt a hibat, hogy rengeteg termeket beengednek ontanusitassal kulfoldrol, kulonben a kinai gyartasi kapacitas nagyresze elerhetetlen lenne az EU-ban. Ezzel az EU-s gyartokat hozzak anyagilag es verseny szempontjabol hatranyos helyzetbe. Nem veletlen, hogy szorulnak vissza a kinaiakkal, de meg az amerikaiakkal szemben is.
Ezt a Boeing tenyleg elszurta, ugyanakkor ha ropkepes allapotba akartak volna csak hozni a gepeket, akkor eleg lett volna kivenni az erintett alrendszereket es vevig manualisan repulni a gepekkel, rendes 3 fos szemelyzettel, ahogy anno kellett (2 pilota + fedelzeti mernok). Persze ez a legitarsasagoknak nem felelne meg es igy is ugy is ujra kell kepezni a pilotakat es felvenni fedelzeti mernokoket. A javitasok raadasul meg ennel is dragabbak, bar legalabb hasznalhatobb es uzembiztosabb gepet eredmenyeznenek. Viszont van par alrendszer, aminek az attervezesenek a Boeing meg neki sem allt. Lassan ott tartunk, hogy a legtobb legitarsasag anyagilag jobban jar ha leirja a gepeket mint veszteseget.
A repubilkanusok csak amiatt aggodnak, hogy anno ok engedtek meg az iparagban az onkontrollt, tehat hogy a hivatalok bemondasra elhiszik amit a cegek allitanak. Igy eleg ha valaki alairja, hogy valami biztonsagos, nem kell letesztelni es amig nincs baleset, addig ezt nem is ellenorzi senki. Most kiderult, hogy ez hosszutavon nem tul jo otlet.