Az airbus hasznalt eloszor die by wire rendszert, tehat nalluk jottek elo eloszor a szoftverbol adodo hibak is. Ezeket ugyan ki tudtak javitani, de a koltsegcsokkentes miatt egy ideje a redundanciat csokkentik. Az a380-ason mar csak 10% kormanyfelulet marad hasznalhato szoftveres leallas eseten, azok is csak mikrokapcsolokkal. A fekszarnyak es a kerekek csak az egyik hajtomu csoportra vannak kotve, tehat ha egy teljes oldal elmegy, akkor vagy a kerekeket nem tudjak kiengedni vagy a fekszarnyakat. Es igy probaljanak meg leszallni 10%-os kormanykepesseggel.
A boeing pedig egyszeruen kivette a redundanciat az uj rendszerebol, gazadasagi okok miatt. Raadasul annyira rosszul terveztek meg a rendszert, hogy meg a szamitogep kikapcsolasa eseten sem volt lehetoseg a vezerles visszavetelere. (ha 3 masodpercnel lassabban reagal a pilota a hibara, akkor fel- es leszallasi fazisban mar elvileg sem lehet visszahozni a gepet, mert a szamitogepel egyutt a szervo rendszer is leall, mivel egy kapcsolon vannak)
Javithato minden hiba, de a boeing gyakorlatilag tervezhette ujra a vezerlest es ki is kell cserelniuk az osszes foldon levo gepen az uj megoldasra. Az airbus (mivel meg nem volt nagy baleset belole) egyelore meguszta az ismert hianyossagok javitasat.
Ez meg no comment...A Wright fivereknel azert allj majd meg... Nem mintha vedeni akarnam az Airbust, mert magasrol tojok ra, de ez az erveles....beszaras....:D
"The captain, Michel Asseline, disputed the report and claimed an error in the fly-by-wire computer prevented him from applying thrust and pulling up. In the aftermath of the crash, there were allegations that investigators had tampered with evidence, specifically the aircraft's flight recorders ("black boxes")."
Hu, de jo link (es mekkora beeges..) Mindjart az elso: "On 19 January 2003, Northwest Airlines Airbus A319-114 and registered as N313NB, was damaged by maintenance personnel at LaGuardia Airport, Queens, New York, " M`kay....