Liara sétál egy lezuhant reaperen, feltehetően ott, ahol a földbe csapódott Sheparddal együtt a citadella. Ebből nem feltétlen következik az, hogy a destroy ending lesz a kánon (bár valószínű), mert ugye reaperek a végső döntés előtt is meg lettek semmisítve a csatában.
Szerintem Liara egy sziklán mászik felfelé, a reaper a háttérben volt. Gondolom, mert a végén nem mesze Liara-tól ott egy épület, azt meg nem hinném hogy egy döglött reaperre helyezték volna. Nem tudom mennyire lenne stabil alap.
Igen de kérdés hogy ezzel mit érünk el az első 3 rész sem Shephardtól volt jó, hanem a jó karakterektől, történetektől, helyszínektől. Namármost ezt mind meg lehetett volna valósítani az Andromédával is sajna inkább a dögunalmat sikerült, ismétlődő feladatok, rossz level design stb. Szóval igazán elkezdődhetett volna egy új történet az új helyen és így meg is lett volna magyarázva az új helyszín, de nem sikerült jóra.
Most vissza lehet ugrani Shephardhoz ami lehet egy kicsit több eladást generál még akkor is ha nem lesz jó a cím, de itt a sikerhez jó címet is kell alkotni, azt meg 8 éve nem láttunk a Biowaretől az a baj és annyi idő alatt sok ember lecserélődik.
Sajnos Shephard utáni vonallal az a baj hogy kb semmibe veszi a játékosok döntését még az elpusztítás meg szintetikus vonalat fel lehetne venni 2 féleképp textúrázott karakterekkel bár már ez is annyi meló hogy sztem szarnának rá és egy cutscenben elmondanák hogy miért nem működött az egyik életmód, viszont a control-t választók meg teljesen meg vannak lőve mert az már nyilván túlzás lenne hogy egyik játéksíkba be kéne építeni hogy a reaperekkel járnak kézenfogva bevásárolni. Szóval itt legnagyobb esély arra van hogy tényleg választanak egy hivatalos kánont, a másik lehetőség meg a cutscene hogy elmondják hogy jaj próbáltuk a szintetikus életet de nem jött át ezért egy generáció után visszatért a normális, a controllnál meg pl azt hogy rendszer instabilitások léptek fel később és el kellett pusztítani a reapereket mielőtt újra gondot jelentenének és akkor mindenki folytathatná kb az elpusztított endingnél. A játékosok 77%-a jogosan érezné magát szemen köpve.
Shephard meg remélem max ilyen council-hősi halott szerepben lesz mert jó lenne újra látni, de irányítani már semmi értelme nem lenne a 3 rész alatt Shephard a csúcsra ért, tulajdonképpen megmentve az univerzumot már a végén, ezek után egyszerűen nincs az az epikus történet ami ezzel felérne max ismételni tudna, de nem ezek nem szoktak jól működni, el kell engednünk.
Eskü talán azzal járnánk legjobban ha ilyen Dallasos húzással bedobnák hogy a Mass Effect 4 meg sem történt csak valaki rémálma volt és kezdenénk ott normálisan :D Bár nyilván soha nem ismernék be. Annak örülök hogy nem ilyen rák módjára előzmény történetet akarnak csinálni a trailer alapján hanem beleállnak és ki lesz valami találva.
Szerintem is muszáj lesz választaniuk egy befejezést a ME3 végéről és szerintem meg is van melyiket: a legjobb (legtöbb war assetet igénylő) befejezést választották: destroy úgy, hogy Shepard túlél. Ha synthesis lett volna, akkor Liara nem így néz ki, ha control, akkor meg nincs N7 vértdarab a roncsok között, mert ugye Shepard dezintegrálódott és ő irányítja a reapereket.
Én szerintem ezt úgy oldják meg, hogy dobják a számozást, nem ME4 vagy 5 lesz a neve, hanem vagy csak ME simán vagy ME: The Return vagy valami ilyesmi. Nem lesz karaktergenerálás, Shepard meg miután lényegében ismét meghalt vagy majdnem, nulláról tudja kezdeni az egészet, akár még amnéziája is lehet, bár ez túl nagy klisé, a ME univerzumban még nem lőtték el.
Abban igazad van, hogy az Andromedát is meg lehetett volna csinálni jóra, de a nem csinálták. A karakterek másolatok, nem emlékezetesek, egyszerre akart a játék ME1,2 és 3 is lenni. Nem működik egy ME3: Citadel DLC-s "csapatépítés" olyan karakterekkel, akiket nem 4-5 éve ismerünk, hanem 4-5 órája csak. Egyszerűen nincs ugyanaz a hatása, amikor a 40 perccel előtte bemutatott, teljesen jellegetelen lófasz karakterrel piálok a MEA-ban és nagy barátság kötődik, ahhoz képest, amikor Garrus-szal lövöldöztünk 5 év és 400 óra játék után sörösdobozokra a Citadel dlc-ben. Az egyik karakterhez kötődünk, családtag, a másiknak már a nevére sem emlékszem. Ha a MEA nem akart volna több lenni, mint a ME1, akkor működhetett volna. Visszatérni Shepardhoz azért is jó ötlet, mert ott a teljes brigád. A régi karakterek. A nosztalgia pedig óriási erő, egy közepesen szar játékból is klasszikust tud csinálni. Ezt a ziccert nem lehet kihagyni. Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.12.12. 06:54:42
Igazad van jó megfigyelések akkor a destroy ending lesz amit én is választottam. Érdekesek voltak a teóriák hogy az volt a piros ending a control meg a kék és ugye piros volt mindig a gonosz a kék meg a jófiú választás :D Aztán mondták hogy igazából az a srác-ot a reaperek vetítették oda hogy rávegyenek minket utolsó próbálkozásként hogy valahogy bár életbe maradjanak :D Nekem meg az volt a fejemben hogy basszus 3 játék óta ezért harcolok hogy megvédjem a földet és elpusztítsam ezeket nem most fogok visszakozni bármennyire is megviselt hogy eljussak idáig. Meg a sztoriban is tudtunk ugyan meg többet a Reaperekről de hát soha nem azt hogy hú de cuki lények amúgy csak most épp durcásak azért akarnak minden életet kiírtani :D Szóval a megmentésük nálam szóba se jöhetett.
Áh de az amnézia ebben az esetben nem segítene sokat mert nem egy Geralt hogy kóborol valahol, hanem kimentették és elmondanának neki mindent úgyis, a Lazarus projekttel a 2-ben meg ezt a halálból visszahozást is elsütötték már, ami ott jó volt, de most újra már inkább kínos lenne. Nagyon nehéz hogy hozzányúlni nah, mert az első 3 az tényleg úgy sikerült hogy a legjobb Sci Fi történet valaha szerintem a Star Warst kb két vállra fekteti, tudom untána elkezdtem olvasni a könyveket is valameddig eljutottam de az már nem volt ugyanaz pár könyv után, meg vártam a filmesítést mint a franc de úgy néz ki az is besült valahol félúton. Megérdemelne még sok-sok jó játékot ez a világ, de most nagyon nehéz hozzányúlni. Igazad van tényleg nem volt időnk megszokni a karaktereket, meg nem voltak jó storyk az elején még élveztem a ME4-et, de aztán láttam mindig ugyan azt kell csinálni kb sajna pont abban az időszakban jött ki mikor megpróbálták az emberekre rátolni ezt a grindolós játékmenetet mint pl a Mafia 3 is, de szerencsére ez már nem ment át. Persze fejlesztői oldalról jó mert sokkal kevesebb fejlesztés de baromi unalmassá teszi a játékot. Plusz tényleg olyan pálya tervezési hibák voltak... egy barlangba bementem a járművel ott meg is támadtak ami még tök jó volt kimegyek a barlang másik oldalán tengerpart mondow wow de már ott kezdett kicsit pálya széle hangulat lenni, láttam mégis egy várost burokkal lezárva oda bementem és szó nélkül valami furcsa lények pár lövéssel legyaktak. Mondom akkor még ide nem kell menni, de totál olyan érzés volt mintha nem is a játék része lenne hanem ott is még akartak valamit aztán nem készült el de benne hagyták :D Végül ott jött a delete mikor mutatta a minimap hogy hová kell menni bolyongtam fél órát de nem lett meg egy több szintes pálya volt nagy árokkal próbáltam fent is lent is harcoltam értelmetlenül mindenkivel és csak el voltam tévedve a fenébe, ott mondtam hogy oké na ebből elég.
Ezzel szemben a másik 3 játék meg arra alapozott hogy filmszerű volt, kiválaszthattuk a bolygót de onnan már kb fogta a kezünk és csőjáték lett ami jól is működött. Megmaradt a reaperes a fő vonalnak de közben minden nép problémájába beleláttunk és befolyásoltuk az életüket valahogy. Az még kicsit mindig fáj hogy a Rachni Queen nem segített a harcban de most olvasom szerepelt a többi játékban is csak én már vagy elfelejtettem vagy nem is találtam meg az utolásokat.
Egyszóval tényleg egy komplex, sok összetevős, végtelen lehetőségeket kínáló világban játszódó történet volt ami hasonló minőségű folytatásra érdemes. A Contact war időszaka is nagyon érdekes nincs még kizárva hogy a trailer csak ezt bemutatta aztán hmmm visszaemlékezés hogy is kezdődött ez az egész mass relayek felfedezése stb. Csak az ilyen előzményekkel az a baj hogy általában arról szólnak hogy amott már befejeztük a sztorinkat elmentünk a falig akkor csináljunk előzményt, mert ott még van hely, de ugye a rajongókat meg jobban érdekli mi történt azután. Szerintem is jobb lenne ilyen nézzuk meg mi maradt a világból mass relayek újjáépítése felvezető rész, új tanács létrehozása Shephard vezetésével, lázadások kicsit mad max világ a káosz miatt aztán lenne megint pár rész ami kifutna egy új ellenségre, de valószínű úgy sem fogjuk kitalálni hogy mire gondoltak ők ott a Biowarenél.
Developer szemmel KURVA JO az andromeda. Az hogy xbox one ra kihoztak az meg megadurva. Nekem meg a prefab bazis is bejott. Lett volna garazs meg havonta kontent en megvettem volna. Mivel a ME2+3 az max sci fi shooternek csúfolt corridor shooter, nem is egy kategóriák az ME1+A - val.
+ ha Casey - ek azért leptek le mert andromeda val szemben különutaztak Anthemmel akkor Good Riddance/ ágyő.
Miért ne működne az amnézia? Shepard arca sérülhetett a citadella / catalyst lezuhanásakor (ez pl. ok lehet a szokásos karaktergenerálásra) és akár évekig kómában is lehetett és lehet, hogy akik kikaparták se tudták, ki az, ő maga se tudja és fokozatosan jön rá pl. Van megoldás.
RPG játékos szemmel viszont nem az. A játékot nemcsak lefejleszteni kell, hanem jól megírni is. Legalábbis egy RPG-t. Ha a történet, a karakterek, a világ harmatgyenge, akkor az nem lesz jó rpg akkor sem, ha pl. a harcrendszer nagyon rendben van.
Legalább lett volna, de gondolom Casey megnyert valami vitát ezügyben hogy az o csapata kevesebb munkaval tobbet hoz es csak arcvesztés lett nem hozam.
Fejlesztes az kb. az operatőr szintű munka játékokban, RPGsítés meg max. vágó szint.
Azt gondoltam hogy csak elmondaná neki mindenki hogy ki ő. Azért az univerzum megmentése csak beleférne a történelemkönyvekbe még ott is :D Azonosítani meg DNS alapján nem ügy. Időben meg akkorát nem ugorhatsz mert nyilván pár hétnél tovább nem élne túr a romok alatt, sőt sérülten még addig se.
De ahhoz, hogy elmondják neki, ahhoz fel kell ismerjék, nem? Azonosításra meg kitalálnak valami technoblablát, hogy a dns szennyeződött a reaper dns-sel, amikor felrobbant a catalyst vagy akármi. Vagy csak egy a billiónyi sebesültből, nyilván nem csekkolják mindet, hogy te vajon ki is vagy. Az is lehet, hogy a földi pusztítás megsemmisítette a teljes Alliance adatbázist a katonák dns adataival stb.
Csak agyalok persze. Mondom, legkésőbb 2045-ben megtudjuk. Ha élünk addig.
Igen ezek jó ötletek. Én sem tudom hogy gondolják jövő ilyenkorra kiadni, de kizártnak sem tartom, lehet megküldte őket az EA pénzzel amiről lemaradtam de tényleg nehéz elhinni hogy Anthem, Dragon Age mellett még erre is jutott egy 3. csapat aki 4 év alatt kiváló munkát végez majd :D
a PS4 1.8 teraflops, már karnyújtásnyira vannak a olcsó kici ARM chipek amik lenyomják ugyanezt , ventillátorok , TÁP és egyebek nélkül ! Be****ás. El lehet olvasni az activision évértékelőjét hogy be van zsongva Bobby Kotick a piacbővülés miatt.
az egy űrhajó...de én is akárhogy meresztem a szemem nem látom hogy az reaper lenne nem szikla...meg amúgyis shep a citadellán volt nem reaperen . .. áhh hiszek a szememnek,és nem hipeolok rá inkább belelátni olyat ami nem is biztos hogy ott van :D és mi van ha a lezuhant normandyt találták meg ? :D
Az meg elég messze volt Sheptől, hiszen Joker épp a relén keresztül menekült. Ráadásul valami dzsungelbolygón zuhantak le, elég nagy kapufa lenne, ha valami hegyes/havas tájon találna rá Liara.
Sziasztok itt is! Van értelme az Andromédát végignyomni? Imádtam az első 3 részt, meg se tudom számolni hány fajta módon játszottam végig. Az andromédáról sok jót nem hallottam. Van valami köze az első 3-hoz? A pásztorunk szerepel az andromedában? Ha igen, akkor hogy folytatták vele 4-et a különböző kimenetelek miatt? Közben láűtom, hogy nem csak nekem jutottak eszembe ezek dolgok és már megvitattátok természetesen :) Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.12.16. 10:25:42
Az Andromeda sztorija ott veszi fel amiről a 3 játékban csak hallottunk, hogy elindult egy hajó új galaxist felfedezni, na mi azon a hajón vagyunk tök új karakterekkel. Az első 3 részt én is imádtam az Andromeda nem ment át, pedig már a bugjavított állapotban próbáltam rá. A lövöldözés meg a grafika jó, más se, ha szereted a grindolós sztorit, rossz level design-t akkor a Te játékod és érdemes végigtolni. Minden más esetben meg várjuk meg ezt az 5-et hátha visszatérnek magukhoz Biowareéknél.
Shepard nem szerepel benne, 600 évvel és egy galaxissal arrébb játszódik az egész. Shepardot egyszer megemlítik, ha jól tudom, a nemét az elején ki kell választanod, de csak az angol nyelvtan miatt, hogy "he" vagy "she" legyen abban az átvezetőben, aminek 0 köze a trilógiához.
A játék története erősen közepes, nagyon látszik, hogy rövid idő alatt lett összedobva, hiányoznak az emlékezetes karakterek, sok viszont benne a korábbi részekből másolt dolog és a lyukak is elég látványosak a történeten. A játék történetvezetése lineáris, leginkább talán a DA: Inquisitionre emlékeztet, hogy ahogy a történetben újabb helyszín nyílik meg, ott lesz egy nagy homokozó, amit szabadon bejárhatsz, sok kis izével a térképen, pontokat gyűjtögetsz (csak nem power pontokat, mint DAI-ban, hanem a bolygó életképességét jelző százalékpontokat). A főszál kiszámítható, darabnak elmegy, de ne várj nagy dolgokat tőle.
6/10 kb. Ha még nem játszottál vele, egynek elmegy. Nagy elvárásaid ne legyenek.
Az az igazság, hogy Márciusban jön a gyerek és annyi ennél értelmesebb játék van még porondon, hogy ezek alapján még virágboltit se. Nem éri meg a befektetett időt.
Ráfér a Biora egy kis bojkott. Nem mintha számítana, hiszen már nem létezik csak a név van. Ami alatt polkorrekt szarokkal játszhatunk, nehogy már legalább a játékba ne legyen. Nem veszek meg semmilyen EA játékot, 2Ft- sem költök erre a beteg szar cégre. Beth játékait legalább meg lehetett venni eddig.
Azért a Fallout 76-al ők is csúnyán lejáratták magukat...
Kinntvan egy pártatlan oldalon hogy dildo problem :DDDD
Nem érzem hogy stigmatizáltam volna, az meg minimum gyanús amivel a cikkben védekeznek, kvázi kikacsintgatva. Hogy bug lenne, nem tudom milyen hülyének nézik a gamer /whinereket, de Oké, nem fetisizmus EZ IS BUG ;)
Mi abban az előremutatás hogy a rajongók véleménye szerint rosszabb lett mint az előd? 5-ön áll metacriticen. A Cyberpunk úgy hozza a 7-et hogy durvább a review bombing mint a ME esetében ami csak 500 negatívat kapott a Cyberpunk meg 5000-ret. Ráadásul pont a bugokat felemlegetni? Mikor a Mass Effect legalább annyira ha nem bugosabban rajtolt annak idején hát....
BTW van olyan komlyabb játék ami manapság bugmentesen kijön? COD és NFS számomra nem játékok és szerinte ma fejlesztés mögötte se nulláról indul hanem copy az előző és fejlesztenek rajta
A Bio nem beteg szar cég, de az tény, hogy gyenge játékokat adtak ki utóbbi időkben és NEM a bugok miatt. A bugok peccselhetőek és peccselik is őket előbb-utóbb. A középszerű-szar játékmenet és történet nem peccselhető, az marad.
A cyberschlong77 grafikailag az első valódi next gen játék, hasonló sincs a piacon, azt RDR2 vagy TLOU2 a kanyarban sincs, Tökéletes ray tracing, olyan effektek, amelyek más játékban sehol sincsenek még. Erős gép kell hozzá, ez igaz, ettől még forradalmi a grafikája a játéknak. A történet, a side mission-ök ezerszer jobbak, mint bármi a MEA-ban, egyediek, jól megírt karakterek, többféle megoldás. Mindez hiányzik a MEA-ból és a DAI-ból teljesen.
Igen, bugos a játék nagyon, még legalább fél évet tolni kellett volna, de már ment a hisztike a legutóbbi csúszás miatt is, akkor meg azért kapnának,hogy HAZUDTAK!!!444!44, szóval nem volt jó választás. De a bugok orvosolhatóak, a technikai problémákat meg lehet oldani. Láttuk ezt ezerszer más játékoknál. Jó ez hogy így adták ki? Nem. Érdemes last gen alapkonzolon megvenni? Nem. Ettől még a játék nagyon jó. Minden perce kurva jó. A MEA stabil, lényegében ma már bugmentes, de a játék unalmas maradt. És ez peccselhetetlen.
Nincs Bio, EA van és az, beteg szar cég, az EA-ra vonatkozott, nem a Biora. A szövegben EA van a jelző előtt nem Bio.
Az EA-t a piac árazza be , public company, pénz beszél a CD projekt esik , szorrika :D
Az ME:A tőlem Starcraft : ghost címmel is kijöhetett volna és akkor is kurva jó lenne, sőt nyilván jobb mintha az actiblizz csinálta volna lore-tól túltengően . Drew Karpyshyn nincs a cégnél nem tudom mit vártok :D " Tökéletes ray tracing, olyan effektek, amelyek más játékban sehol sincsenek még"
- talán kezdjük ott hogy komoly fizikai szimuláció ott kezdődne hogy egy kigyulladt földalatti parkolóház vagy komplexum az valóságnak megfelelően szellőzik (vagy nem). Na ettől hol vagyunk érted , közben zárt térben lőfegyver az kb. ugyanez csak kicsiben, szóval K-ra nincs mitől hasraesni.
Egyszer elmondhatnád, hogy mi tetszik ennyire a MEA-ban neked. Tényleg nem tudom. Az elkúrt történet? A nulla küldetések, ahol A-ból B-be mész, egyféleképpen tudod megcsinálni az egészet, nincs döntési jogod, egyféle befejezés van (ha a game over screent nem tekinted a másodiknak), újrajátszási értéke nincs, miután bármikor át tudod spec-kelni a karaktered, nincs paragon-renegade, mindegy milyen személyiségnek megfelelő válaszokat adsz, nem befolyásol semmit, nincs benne egy értelmes npc sem, akit ne felejtenél el 5 perccel később. Mindez egy rakás grafikai buggal megjelenéskor. Mára kipeccselték, de akkor tele volt az internet vele.
Ehhez képest a CP2077 küldetései az egyik legjobbak, sokszor többféle befejezéssel, választással, a játék többféle befejezéssel.
A grafikát meg a technika jelenlegi állásához és a piacon lévő többi játékhoz mérjük. Ez volt az első játék, aminél azt éreztem, hogy igen, ez a next gen. Az új COD az AC:Valhalla nem adta ezt az érzést.
Már leírtam , hogy az xbox one-ra kihozták ( 1.3 tflops vs. 10-20 mai "elvárt" ) , úgy, hogy szinte csak a tartalmába lehet belekötni az ELÉG bizonyíték .
Ha ezt nézzük, hogy az andromedanak többnyire csak a tartalmába lehet belekötni , akkor a cyperpunkon nem látszik meg hogy mire kell 10x-es teljesítmény. Sőt továbbmegyek, irreleváns.
A CP 2077-ben a mellékquestek jó része is fényévekkel komplexebb lehet mint az ME:A. Az lejön te nem RPG-ként értékeled hanem egy sztoriként ami mindegy van befolyásod a történet alakulására vagy nincs. lwb egy szót sem szólt a látványról most. Te viszont arról beszélsz az valóban irreleváns. És igen a tartalom a gond. Már a DA:I-nál elindult. De ott még legalább volt egy nagyon jó történet. Ott kb. lezárolt a Bio korszak végleg.
Na most viszont már tényleg kezdesz hülyeségeket beszélni. Én is szerettem az Andromeda-t. A története az már eléggé halovány lett az elődökhöz képest, meg a karakterek is felejthetőek voltak, de a világ amit összeraktak benne nekem nagyon is hozta a ME-érzést, a jatékmenetet tökéletesre polírozták benne, jó volt végigmenni a helyszínein. 2× is végigjátszottam, egy igen kellemes kis TPS game volt enyhe RPG-beütéssel, messze nem érdemelte azt a sok sz@rt amit a nyakába kapott véleményem szerint. De ! Azért ha nem látod hogy a Cyberpunknak miért kell hozzá képest a "10x-es teljesítmény", akkor vagy vak vagy, vagy tényleg egy szimpla hater, aki feketén és fehéren lát mindent... 100× annyi tartalom van benne mint az Andromeda-ban. Lehet utálni a Cyberpunkot. Sok szempontból teljesen jogosan. Hihetetlenül kib@sztak a konzolosokkal, félkész és bugos a játék ( mondjuk nekem PC-n minimális gondom van vele szerencsére, de ez rajtuk nem segít ) és felültek saját hype vonatukra és mosolyogva hagyták hogy a nagy hisztériában mindenki beleképzelje a saját nedves kis álmát hogy milyen is lesz a játék, nem nyomatékositották úgy ahogyan kellett volna hogy ez egy látványelemeiben "felturbózott" klasszikus RPG, nem FPS, TPS, Hack&Slash stb. akármi lesz, így azután ezen stílus kedvelői nagyot koppantak, de kategóriáján belül igen is nagyot alkottak, és egy nagyon jó játék lett.
Az hogy neked nem tetszik, egy dolog. És tökéletesen rendben is van. Meg az is hogy ezt elmondod. De hogy "volumenében" a két játék között osztálynyi különbség van a Cyberpunk javára, azt nem látni hát az finoman szólva is erős "részrehajlás"...
Mondtam hogy nem tetszik a cyberpunk? Nem . Kipróbáltam? Nem .
NEKEM ez csak AGGÁLYOS , hogy 350millió dolláros költségvetésű, elhúzódó fejlesztési idejű, szarrámarketingelt, BUGOS, valami , az egy "ETALON" volna, mert az az új csilivili ez abszolút , teljesen nevetséges . Az etalon az valami olyasmi, amiből több is készül mert alapnak, kiindulási pontnak lehet tekinteni.
Lehet várni rá persze, hogy majd rá lesz cifrázva a 350 millióra, meg az x-évre, meg a marketingre meg stb., csak HÜLYESÉG.
Oké, és én most nem akarok azzal a hatalmas és hülye közhellyel jönni hogy : "há' ha nem próbátad akkó honnan tudod ?" mert igen is alkothat valaki releváns véleményt látottak alapján is, de te most olyan dolgokat tartasz aggályosnak amikre próba híján nincs rálátásod, és az előző hozzászólásodra irt reagálásom után mást hozol fel szinten próba nélkül. Előzőleg írtad, hogy nem érted mire ez a nagy hardverigény az Andromédához képest. Leírtam hogy indokolt. A világ mérete és tartalma sokszorosa annak. Ez nem szeretem-nem szeretem kérdése, ez objektíve tény. Akkor most azzal jössz, hogy nem érted mi indokolja túlhype-olt es félkész Cyberpunk az "etalon" voltát, szinten látatlanul. Itt csak a saját véleményemet irhatom le, hogy lásd a másik szemszögből. Ez a játék mint RPG olyan szintű történetvezetést mutat be egy olyan szinten kidolgozott világban oly nagyszámú "szerteágazódással" és szabad döntési lehetőséggel, amilyen szintűt utoljára a stílus alapjait lefektető "classic" RPG-k ben láttam. Izometrikus nézetben. És ráadásként még 3D-ben bejárható, autózható és azokhoz képest 1000×-esen interaktálható. Minden hozzám hasonló "régi" RPG-fan nedves vágyálma vált valóra ezzel. Ettől lesz ETALON. Aki erre nem izgul, annak nem. Ha te sem, akkor neked sem. De mivel nem próbáltad és esetleg még nem is a stílusod, csak a "hype"-ot, meg a "csillivillit" látod. Úgy persze hogy "nevetséges"...
"After three delays, we as the management board were too focused on releasing the game," said CDPR joint-CEO Adam Kiciński. "We underestimated the scale and complexity of the issues, we ignored the signals about the need for additional time to refine the game on the base last-gen consoles. It was the wrong approach and against our business philosophy. On top of that, during the campaign, we showed the game mostly on PCs." Szóval a fejlesztő szerint felér egy(?) öngóllal amit műveltek. "Ez a játék mint RPG olyan szintű történetvezetést mutat be egy olyan szinten kidolgozott világban oly nagyszámú "szerteágazódással" és szabad döntési lehetőséggel, amilyen szintűt utoljára a stílus alapjait lefektető "classic" RPG-k ben láttam." Ennek egy andromedaban sincs (lett volna) akadálya , hacsak az nem hogy ott a kiadó nem a fejlesztő is egyben hogy szupernagyvonalú döntéseket hozzon , ami mint a CDP példáján látjuk nem volt a legszuperebb, legkedvezőbb. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2020.12.17. 19:43:50
"Csak a tartalmába". :DD A tartalma az olyasmi, amit semmilyen rendszer upgrade vagy patch nem fog soha kijavítani, míg a T-pózoló karaktereket, a bugos küldetést ki lehet és ki is fogják, mint mindig. Szóval a tartalmi bajok százezerszer lényegesebbek, mint a technikaiak.
"Már leírtam , hogy az xbox one-ra kihozták ( 1.3 tflops vs. 10-20 mai "elvárt" ) " Köszönőviszonyban nincs az Andromeda grafikailag azzal, amit a CP2077 nyújt, persze hogy elmegy xbox one-on. Mondjuk kemény 25-30 fps-sel megy az andromeda, szóval annyira azért nem lennék büszke rá. One x-en dettó, csak ott 4K-ban.
-mentségemre szóljon hogy a trailerekben mintha csak az lett volna közvetítve, meg interjúkban tech oldalról eleinte hogy rombolhatóság (lol) , utána , már "csak" global illumination . Ami remote renderinggel esetleg lesz , 2025-ben :D .
Most is villogás megy, 15millio preorderestől, eldugott oldalon meg öngólos önkritika :D.
Most nem akarom arra kihegyezni a mondókámat hogy ezek nárcisztikusabbak mint a nyugatiak , PEDIG DE . Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2020.12.17. 20:25:40
Értelek hogy gáz hogy bolygónként kb megkaptad ugyanazt, annak is fele "generált" küldi , a másik felénél meg megintcsak megoldották hogy ne vigye a pénzt, de ott volt plafonja a költségeknek , egy cyberpunknál meg nem. Gondolom az a ráció az utóbbiban hogy onlineosítják mint a GTA-t, és akkor abban megint nem lesz értékelhető kontent (neked). Szóval megint ott tartunk hogy az előbbit kéne megoldani.
Nemigen tudok erre mit mondani, igazad van. Csak mi két különböző dologról beszélünk. Amíg te látatlanban folyamatosan a játék körül folyó csinnadrattáról beszélsz, az előzetesen túltolt hype-ról, a megjelenés utáni balfasz kommunikációról meg "szerecsenmosdatásról", és ez alapján itélsz, én játszom, és az alapján mondok "verdiktet". Száz százalékig érthető, és indokolt a te, és más elégedetlenkedő nézőpontja is, a fent leírtak miatt. Személy szerint nekem ezeken könnyebb volt túllépni, mert én sem erre a hype-vonatra sem - már hosszú-hosszú évek óta - semmilyen másikra sem ülök fel az életkorom okán, én "játszás" után mondok itéletet, a "piruett-és pukkedli" meg már nem nagyon érdekel...
De mint mondtam számomra teljesen elfogadható és indokolható hogy vannak akik meg ez alapján mondanak ítéletet.
Ugyanazt? Mihhez képest ugyanazt? Bolygónként kaptam 20-30 nulla küldetést, ezek 90%-a menj oda és öld meg vagy szedd össze és hozd vissza kategória. Lényegében a Bethesda féle procedural generated radiant questek színvonala. Nincs benne semmi csavar, semmi választás, mint egy mmo játék küldetése. Ha ez szerinted ugyanaz, mint a CP küldetései, ahol nemrég fejeztem be a 8 mm c. filmhez hasonló történetfolyamot, akkor szerintem előbb játssz a játékkal, aztán mondj véleményt. Vagy nézz meg pár alalpos playthrought.
"ott volt plafonja a költségeknek , egy cyberpunknál meg nem" Mindkettőnél volt budget. A MEA kezdő költségvetése 100 millió kanadai játékdollár volt, az kb 75 millió USA dollár. A Witcher 3-é 81 millió USD, kb ugyanaz, de a két játékot egy évezredben sem lehet említeni. A W3-nak ez volt a végső száma, a MEA-nek ez a kezdő, arról nem találtam infot, hogy ez a költségvetés a végén mennyivel nőtt, mert mindig nő, amikor a tényleges munka megindul.
A CP2077-nél nincsenek pontos számok, de kb 120-130 milliót tippelnek az emberek. Nyilván Keanu sem százezer dollárért szerepel a játékban, azt is meg kellett fizetni. A licensed zene sincs ingyen, ez ugye hiányzik a MEA-ból. A CP-t a GTA5-höz kell hasonlítani és az kb 300 milliónál áll most teljes költség tekintetében.
Arra gondoltam , hogy az kb. ugyanaz hogy minden bolygón volt egy központi precursor komplexum amit felderítettél ami arra volt való, abból az assetből állt stb.
Még csak pre-production Nagyon nem jó ez a trend, hogy fejlesztők még azelőtt bejelentenek játékokat, h egyáltalán elkezdtek volna dolgozni rajta.
Azért kellett ez nagyon a bionak, mert a két előző projektjükkel beleálltak a földbe. MEA és Anthem. Nagyon kell nekik egy win és ha más nincs, akkor PR-ral, de valahogy próbálkoznak, hogy javuljon a megítélésük.
Gondolom közhely ez már, de csak szólok, hogy pl. a Baldurs Gate-ket, Jade Empire-t KotoR-t, korai ME-ket készítő Bioware-ban, és a mostaniban az egyetlen közös dolog az a név.
Őket megítélni kb. egy új csapatként kell. A régi nagyokhoz semmi közük. Majd akkor lesz, ha bizonyítják...
Ez az. A teaserrel nem bizonyítottak semmit, csak azt, h tudnak egy teasert csinálni. Sőt az, h 2 éve kijött a teaser és azóta is csak pre-production megy, inkább rossz jelnek tűnik. Ok, tudom, hogy új Dragon Age is készül, de abból se tudtak felmutatni még semmi érdemlegest. Akarok még hinni a Bioware-ben, mert anno kedvenc fejlesztőcsapatom volt, de ma már csak a név maradt.
Amennyiszer rebootoltak a Dragon Age legujabb, "fejlesztes" alatt allo reszet, az lesz a csoda, ha valaha megjelenik. :)
Szerintem barmit is mutatnanak, az kabe akkora nulla lenne, mint a TES 6-nak a megjelenes elott 10 evvel kiadott teasere... teljesen felesleges es abszolute nevetseges kamu.
szerk: Evolution kolleganak ment a valasz, csak az SG mar megint hulye. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.28. 15:32:19