Igazabol a villanymotor nagyon hatekony es sokkal nagyobb terhet bir el mint a sima benzines. Csak olyankor gyorsabban is meriti az aksit. Tehat aksis uzem eseten mindig van egy adott energiamennyiseg az aksiban es a terhelestol fugg mikor fog elfogyni. Ez a benzinesekre is igaz, de annyira alacsony a hatekonysaguk, hogy nem erzodik meg jelentosen a fogyasztason a nagyobb terheles, mig elektromos autok eseten igen.
Egyszeruen vagy ures platoval megy ugyanannyit mint a benzines vagy telerakva kevesebbet (kb. fele annyit). Viszont cserebe ezekkel a jarmuvekkel ha meg vannak pakolva, akkor nem mennek annyira gyorsan, igy nem jon elo annyira a nagy sebessegbol adodo energiaveszteseg. Ha a gyakrabb toltes elfogadhato, tehat kibir egy egesz munkanapot egy aksival, akkor boven jo es nem baj, hogy nem 2-3 naponta kell tankolni mint a benzineseket.
Az a kihivas, hogy teherautok eseten elvaras a nagy teherbiro kepesseg. Es a villanymotor tulajdonsaga hogy bar alacsony az energiasurusege, nagyon hatekony cserebe, es keveset fogyaszt. Egy konnyu, alacsony terhelest jelento auto eseten a ketto kiegyenliti egymast, es igy a hatotav hasonlo egy benzines autoehoz.
Viszont ahogy elkezded terhelni, ez az arany is valtozik, es nagy terhelesen az akkumlator gyorsabban lemerul mint a benzin, meg akkor is ha terheles nelkul a ketto hasonlo volt. Szoval ezert a teherautokban valo alkalmazas nem trivialis, es varni kellett amig erik a technologia.
Mostanra ert el oda, hogy nagy terheles mellett is mar legalabb turheto a hatekonysaga. Ami nem baj, mert a pickupok nagy resze csaladi autokent funkcional, es a platoja altalaban ures. De azert egy minimumot teljesitenie kell nagyobb terhelessel is. Annak aki rendszeresen megrakja, es/vagy vontat vele, meg mindig nem ez lesz az ajanlott persze...
Azert villanymotoros teherautot gyartani mara mar nem akkora kihivas. Rakjunk be egy villanymotorral kiegeszitett differencialmuvet hatulra, egy rakat aksit ahova befer (a padlo ala, az uzemanyagtartaly helyere, a belso egesu motor helyere) es egy kis szamitogepet a muszerfal moge, meg egy kisfeszes toltot a volt gepterbe.
A Tesla ezt meg azzal fejelte meg, hogy a motorvezerlo elektronika fizikailag a motor mellett van, a gyorstolto pedig kozvetlenul fer hozza az aksihoz, tehat a vezerles a statikus oszlopban van. A tobbi gyartonal erre van meg egy dedikalt doboz a kocsin belul, hogy a szabvanyos gyorstoltokkel is menjenek.