Mivel eredetileg egy sved katonai radarbol fejlesztettek tovabb a kinaiak. A legtobb modern katonai jarmuvon ilyen megoldas van mar. A gond az, hogy ezeket nem igazan lehet civil kornyezetben hasznalni. Persze jo megoldas lenne kisebb teljesitmenyu, mondjuk 5G energiaszintu radar panelok hasznalata a helikopterek orraban. (elvileg eleg lenne ha 180 fokban elore es 120 fokban maga ala latna es eleg a par szaz meteres hatotav)
A lidar altalaban akkor kerul szoba, ha egy sokkal olcsobb rendszert keresnek, ami raadasul kevesbe zavarja a kornyezetet. Persze ha mar mindenki lidar-t hasznal, akkor eleg konnyen megvakithatjak egymast a jarmuvek, amire jelenleg meg nem letezik igazan jo megoldas. (nincs annyi automata auto, hogy ez gond legyen)
Az elso szabadalmi talalat a google-on 2004-es, szoval nem egy ismeretlen dologrol van szo. Viszont az emlitett okok miatt inkabb csak terkepezeshez hasznaltak eddig. A cikkben leirt tevekenysegek is inkabb foldi mozgasok es jo latasviszonyok kozti fel es leszallasrol szolnak. Ezek ugyanis joreszt megoldott problemak.
A katonai rendszerek phased array radar-t hasznalnak, az frekvencia fuggvenyeben meg a sivatag homokjan is atlat, le a sziklaig (ezt meg az ursiklokrol teszteltek reges regen). Tehat a katonai helikopterek eseten eddig se igazan volt gond atlatni a kodon es a homokviharon, viszont ezek a technologiak tul dragak lennenek civil jarmuvek szamara raadasul az erosebb aktiv phased array katonai radarok zavarnak a regebbi civil jarmuvek es a repterek radar rendszereit. Most megprobalnak valami kisebb, olcsobb rendszert osszehozni ami normal latasi viszonyok kozott kepes a robotpilotakat okosabba tenni.