A Tesla-nak be kellett bizonyítania, hogy az elektromos kocsi akár jobb is lehet, mint egy benzines. Ez sikerült, de ezt a termékvonalat továbbra is fenn kell tartaniuk, különben azonnal beindul a huhogás, hogy csak átmeneti divatjelenségről volt szó és gyerünk vissza a benzinhez. A Tesla stratégiája pedig egyszerű: a luxus kategóriából haladnak lefelé a népautóhoz. Ezt viszont csak fokozatosan, a gyártástechnológia folyamatos fejlesztésével tudják elérni, ezért minden létező erőforrásukat a kutatásfejlesztésbe és a gyártókapacitás építésbe fektetik, mert csak úgy tudják leszorítani a költségeket a széles tömegek által megfizethető szintre.
Ami a hatótávolságot illet: az USA-ban egészen mások a távolságok, mint nálunk. Simán autózol 24-48 órát, mire egyik nagyvárosból elérsz a másikba és ezt a piaci igényt a Tesla-nak le kell fednie, különben megint jön az ellenkampány, hogy szép és jó ez az elektromos autózás, de hát nagy távolságokra mégis csak a benzin a jó, mert ki akarna pár száz kilométerenként órákat várni a töltésre.
Ezt azért említettem, mert már 1000 km-es hatótávokról beszélnek, ami megint minek. De ezen felül/emellett tényleg jó lenne, ha mindenki akkora akksis kocsit venne, amekkorára ténylegesen szüksége van, és nem sok embernek van szüksége a létező legnagyobb hatótávúra.
Nem csak hogy a hatotav a veretes, hanem eppen az ellenkezoje kene. Eppen hogy az alacsonyabb hatotavut kellene megvennunk. Egeszen pontosan mindenkinek pont olyan hatotav kene, amire valos igenye is van. Ha en napi 40km-t ingazok, akkor tok folosleges a 600km-es hatotavu Long Range valtozat. Tankolnom ugyse kell bele soha, mert minden reggel teljesen feltotve var ram.
Es pont annyira szennyezi a kornyezetet, amennyi a hatotavja. A karosanyag kibocsajtas nagy resze az akksik gyartasanal keletkezik, szoval a feleakkora akksicsomag fele annyira szennyezi a kornyezetet.
Ez így van, a népszerűsítése végett (talán) jó húzás volt, viszont most hogy végre mindenki tisztában van vele, hogy az elektromotornál mindig ott van a full nyomaték, és hogy a Teslák nagyon erősek és gyorsak, nem ártana az elektromos autózás tulajdonképpeni értelmét is megvilágítani, és népszerűsíteni, mert így nem leszünk semmivel sem ökobbak, max nem füstöljük össze a közvetlen környezetünket, ami nagyon kevés. És ez még a Model 3-nál sem történik meg, ott is a sportautók promójára jellemző veretés megy, pedig az a "Tesla népautó" irányát szeretné felvenni állítólag.
Az oké hogy a legtöbb autógyártó szarik bele az egészbe, és csak a kvóta miatt gyártják az elektromos autókat, de azért mégiscsak a Tesla az elektromos autózás nagykövete, vagy mi. :D
Egyébként egy bizonyos ponton túl szerintem a hatótáv is csak veretés. Talán olyan 500-600 km valós hatótávnál. Legalábbis a mostani technológia mellett...
Azért írtam "olyasmi"-t, mert az X nekem inkább egy nagy egyterű, nem az a szokásos SUV forma, amit rühellek. Utoljára szerkesztette: wraithLord, 2021.06.16. 19:28:24
Egyebkent a Teslaknal eppen a hatotav a legfontosabb meroszam ami alapjan veszik az emberek.
Az csak mellekes veletlen, hogy ugyanaz a technologia kell a nagyobb hatotavhoz es a jobb gyorsulashoz egyarant. Nagyobb hatotavhoz tobb akksi kell, de a tobb aksi az szinten nagyobb aramerosseget tesz elerhetove adott pillanatban. A teljesitmeny olcso...
Az nem a Teslara jellemzo, hanem az emberekre. Senkit nem erdekeltek az elektromos autok, amik a Tesla menove nem tette oket, azzal hogy jo a teljesitmenye, es normalisan nez ki.
Amugy meg hogy a fenebe ne gyartananak SUV-kat, a Model X neked mi? Meg ott van a Model Y is, ami mondjuk inkabb crossover, de amugy kb ugyanaz csak kisebb.
Azért a Teslára úgy általában jellemző, hogy a kocsik legfontosabb mérőszáma a 0-ról 60 mérföld/órára gyorsulás ideje, a hatótáv csak utána jön. Áthatja az egész Teslát, bármilyen modellről van szó, hogy a kirakatban a gyorsulás meg a lóerő van, pedig az elektromos autózásnak nem kifejezetten erről kéne szólnia, legalábbis ha a "Föld megmentése" a cél. ...Felmerül a kérdés, hogy akkor miért akar a Marsra költözni... :D De legalább SUV-okat nem gyártanak. :D (Csak valami olyasmit.)
Nagyobb kijelző? Már most is min 17" van benne ha nem 19. A GPU-ra meg az jut eszembe az autó vezet a papa meg doom-ozik közben:)
Hát meg lehet, hogy nem erre kéne koncentrálni. Maximum egy nagyon szűk réteg számára, akiknek van pénzük nagyon drága prémium luxus (sport)autóra, tehát megalapozzák a Teslának az ipart. (Más kérdés, hogy a Tesla jelenleg még nem nagyon tud luxusminőséget produkálni, inkább technikában és szoftverben jók.) Nekem arról, amit a Tesla csinál, per pillanat nem igazán az ecoság meg környezetvédelem jut eszembe... Igaz, a többiről sem, kéttonnás SUV monstrumok zöld rendszámmal... :D :D :D Szerintem ez a 100-ra gyorsulás manapság egyébként is számháború, sok évtizeddel ezelőtt volt érdekes, amikor még 10 másodpercekben lehetett mérni a különbséget autó és autó között.
én azt nem értem hogy érik el az 1-nél nagyobb surlódási tényezőt ehhez a gyorsuláshoz
A Plaid nem az atlagos vevoknek keszult, sem a Plaid+. Ha a legjobb kocsit akarjak eladni egy szuk retegnek, akkor a +-t kellett volna megtartani, a gyengebbet pedig torolni.
Az átlagos vevők (99%) Nagy ívben leszarják a 2 mp-es gyorsulást,és a végsebességet is! Ez olyan adat,mint mobiltelefonon a 8K felbontás...A gyártó cégek versenypályája!
Amit nem ertek, az a Plaid+ torlese. Nagyon kamu szaga van ennek a kifogasnak. Szvsz logikusabbnak tunik, hogy - A Plaid es Plaid+ egymas ellen versenyezne. Szoval inkabb eltoltak a Plaid+-t 1-2 evvel, hogy akkora is legyen ujdonsag. - A Plaid+ papiron erosebb/gyorsabb, de ezt nem tudtak atvinni az aszfaltra, szoval semmilyen szamszerusitheto elonyt nem mutatott fel. Ugye 2masodperces 100ra gyorsulasnal mar nem az auto a korlat, hanem a fizika. Ez mar nagyon elvi hatar barmilyen utcai autonal, akar 1000LE, akar 3000LE.
"a PS5 erejéhez fogható GPU" aztán nehogy kiderüljön, hogy egy jó kis gta5 pár órás csapatása után már tizen kilométerekben mérhető a hatótáv csökkenés :D :D