Isekai wa Smartphone to Tomo ni 2 (AniDB): Ezeket a részeket még nem olvastam sem a mangában, sem a könyvekben, így új lesz minden. Az első rész még csak egy kis bemelegítés volt, de úgy tűnik, tovább folytatódik a kutatás Babylon további kertjei után (és biztosan előkerülnek majd a "phrase"-ek és talán Ende is).
Kuma Kuma Kuma Bear 2 (AniDB): A 20-25 percen át intravénásan adagolt kockacukrok sorozata ismét színre lép... Látszik, hogy több pénz jutott rá, vagy csak jobban ügyeltek a kidolgozásra, több az apró részlet és finomság. Jöhet még.
Akkor ezennel ünnepélyesen megnyitom a '23-mas tavaszi szezont:
Mix: Meisei Story 2 (AniDB): Nincs első évados összefoglaló, rögtön folytatódik a nyári vereség után. Mivel a senior-ok távoznak és a juniorból fellépők nem túl ígéretesek, a Meisei baseball csapatnak fel kell kötnie a nadrágszíjat, ha 30 év után ismét el akarnak jutni a Koshienre... Nem egy Cross Game, de azért ez is egy Mitsuru Adachi sztori, szóval marad nézős.
Yamada-kun to Lv999 no Koi o Suru (AniDB): Akane-t dobja a barátja egy másik lány kedvéért, akit ugyanabban az online fantasy játékban ismert meg, mint amiben együtt játszottak. A búskomor lány, aki nem igazán nagy gamer, a játékbeli szörnyeken tölti ki dühét, amikor találkozik egy csapattársával, a meglehetősen szótlan és érdektelen Yamadával. Miután néhány keresetlen szóval kiosztja a fiút, elhatározza, hogy elmegy a játék élő eseményére, hogy kigúnyolja volt barátját és az új csaját, de az események úgy alakulnak, hogy ő hagyja el vesztesként a helyszínt, ráadásul a szintén felbukkanó Yamadáról kiderül hogy egy jóképű srác, aki profi fps gamer és a játékon kívül semmi sem érdekli... Rosszabbra számítottam, de egész jó volt. Nem középiskolás romkom, egyetemisták szerepelnek benne, szóval sok téren lazább és felnőttebb. Az animáció is jóféle (Madhouse), időnként emlékeztet a shoujo mangák színes, virágos stílusára (az eredetije is egy manga, még nem olvastam). Mindenképpen nézős marad.
Revenger 2023 Tetszett, egy szép, de szomorú történet 12 részben elmesélve. Picit meg is lepődtem, mert a legtöbb animét nyitva hagyják a folytatás miatt, de ez a történet szép kerekre sikerült.
Kyokou Suiri 2x12 END: Általánosan jobban tetszettek ezek a kis, pár részes történetek, mint az első évad átívelős sztorija, és bár voltak jelek, hogy itt is átmegy hasonlóba, végül nem került sor rá. Nem tudni, lesz-e folytatás, elég niche szeletet képvisel a felhozatalból. Nem bánnám azért, ha lenne még pár ilyen mini-történet belőle. 6/10
Ezzel végére értem a téli szezonnak. A Vinland Saga fut még, de az 24 részes lesz, a maradékot már kaszáltam. A tavaszi szezon hétvégén már elkezdődik, úgy néztem, az elején nagyjából minden napra jut majd egy-kettő, amibe belenézek (bár elég keveset jelöltem be most). Nagy cím most nem lesz, ami szerintem érdekes, az a Mix 2, a Kuma 2, a KonoSuba előzmény spinoff Meguminnal, a Tonikaku Kawaii 2, meg talán a Kimi wa Houkago Insomnia, ami akár titkos befutó is lehet feelgood témában. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2023.03.30. 21:03:34
Blue Lock 1x24 END: A manga után sok újat nem mutatott, de a látvány sokat hozzáadott, jó volt végig. A második évad és egy mellékszál Nagi film már be lett jelentve, jöhet mindkettő. 7/10
Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi 1x12 END: A sorozat meghozta a kedvem, hogy a mangát is újrakezdjem, így valahogy élvezhetőbb volt mindkettő. Az anime szinte szóról-szóra követte az eredetit, minimális kihagyások voltak csak. Aki a mangában folytatná, a 6. kötet végéig tart az anime, és a 7x35-től kezdődik az új tartalom. Talán lesz még anime folytatás, a lezárás erre utal, meg egy pillanatra felbukkan (átrepül a képen) a harmadik famulus is. 5/10
A hét egyik legjobb híre! Suzume érkezik a magyar mozikba is!
Mióta várom már, hogy a Mester egy filmje is megjelenjen idehaza a mozikban!
Kami-tachi ni Hirowareta Otoko 2x12 END: Csak azért néztem végig, hogy ne kelljen elolvasni a könyveket, vagy a mangát, de már megbántam. Nagyon rosszul volt ez is megcsinálva, rengeteg statikus és lapos, elnagyolt "animációval", mozdulatlan szereplőkkel. A sztori még az első évadnál is cukrosabb, pedig azért eltelt már egy év a világban. Nehezen tudom elhinni, hogy működhet egy ilyen fantasy világ. De végignéztem, szóval megkapja a minimum 4/10-et ez is.
Rougo ni Sonaete Isekai de 8-manmai no Kinka o Tamemasu 1x12 END: Ez is csak főbb lépésekben követte a mangát, részleteiben eltért, de nem is ez volt a legnagyobb baj vele, hanem hogy nagyon gyatrán nézett ki. Oké, hogy ennyire vékony sztorira én sem költenék sokat, de ez sok helyen igénytelenül nézett ki. Nem tudni még, lesz-e folytatás. 4/10
Nagyon gyenge Isekai cucc volt. Én már csak a főzőcskés részek miatt nézegettem, meg hátha kiderül, hogyan kell fermentálni házilag a szóbababot, mizót vagy mit tudom én mit. :D
Isekai Nonbiri Nouka 1x12 END: Bár alapjaiban követte a mangát és a szereplők ugyanazok, voltak azért jelentős eltérések, pl. a főhős nem csak a vámpírlánykát kezelgette, hanem kb. minden felnőtt humanoidot, ez volt a szokás... 4/10
Naigen. Unokatesómék befogadtak valami hatalmas macskát, de egy vadállat volt. Többé-kevésbő velük is. Aztán a macska keresztapámékhoz került. Továbbra is bolond volt, de sokkal szelídebb lett. Keresztapámnak a dajkálást is "engedélyezte", meg engem sem akart szétszedni csak azért, mert kb 30 centire elhaladtam előtte. Érdekes lehetett volna tudni, hogy a befogadás előtt min ment át.
A macskák ugyanúgy szocializálódnak, mint a többi háziállat, és... a gyerekek. Azaz, amilyen példát mutatnak, és amilyen viselkedést várnak el tőle a családjában, olyanná válnak.
Az én családomnak sosem volt "szemétláda" macskája, aki például kaját lopott volna, szétszedte volna a cipőket, megkarmolta volna a csupasz bőrfelületeinket (elvaduló harci játékon kívül), vagy mondjuk direktbe felébresztett volna minket hajnalban. Sokkal több figyelmet követelnek meg, mint a kutyák, cserébe nem szolgák (még akkor is megőrzik a büszkeségüket, ha úgy tűnhet, hogy behódoltak), hálásak, minden rezdülésedre, hangulatváltozásodra odafigyelnek, érzékenyek rád. A kutyáknál sokkal kevesebb "érzelem" kifejezésére képes az "arcuk", de még így is tudnak viccesek lenni - s ez azért művészet egy olyan ragadozóból lett háziállattól, ami (hihetetlennek tűnő módon) a Föld minden területét meghódította.
Röviden: le kell szoktatni a macskát a karmolásról :)
Kage no Jitsuryokusha ni Naritakute! 1x20 END: Elég sok szál felbukkant a végére és kevés lett megoldva. Nincs még bejelentve folytatás, bár remélem, lesz valami azért, mert a könyvekben nincs kedvem elolvasni és a manga/anime stílusa kivételesen jobb. 6/10 Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2023.02.16. 20:00:17
Ann egy tündér rabszolgával útnak indul, hogy ezüstcukrász mestert keressen. "Kicsit" ilyen cukor mázas, de ha épp unatkozol egynek elmegy.
AMV Hell-re emlékszik még valaki?
Úgy látszik, hogy Osaka-san Apple-t reklámozott
(Bofuri 2x01-02) Hát ez brutálisan meg lett csonkítva. Másfél rész alatt letudták az LN 4. és 5. részét és a haunted house fél-epizód már a 6. könyvből van. Durván sok minden kimaradt még úgy is, hogy a könyvek is elég ráérősek és sok helyen elidőznek, és rengeteg magyarázat hiányzik (pl. hogy ki az az öreg, akit Maple összekevert a szint endboss-szal, vagy hogy honnan van az önrobbantó képessége). A felhővilág (az 5. könyv) csak azt az egy jelentéktelen kis ellenfelet mutatta, és már ugrottunk is a következő szintre. Ez most egy sokkal rosszabb adaptáció lett, mint az első évad.
Alitával nem vitatkozhatok, szerintem is remek lett - és nekem a Ghost in the Shell adaptáció is oké volt. Elfogult vagyok Scarlettel kapcsolatban, bevallom, de azon felül is vállalható volt - szerintem.
Az a baj az anime filmesitesekkel, hogy akar mennyire probalkoznak akar egy az egyben lemasolni dolgokat teljesen mas hatasa lesz ha nem rajzolva van. Szerintem az animekban az a durva hogy milyen reszletekkel van megrajzolva az egesz es valo fizikat meghazuttolo dolgokat muvelhetnek benne. Vannak hasonlo azsiai filmek ahol hasonlo modon fizikat meghazuttoloan mozognak meg verekszenek es uberszar. Fajdalmas nezni annyira gaz. Eddig az Alita a legkomolyabb anime filmesites. Bar a GITS nem lett valami tul jo szerintem az is egy egesz ertelmes megfilmesites. Csak az egesz film kaka.
Még nem néztem meg, és nem is merem megnézni :D
ez olyan mint az új velma rajzfilm, kizárt hogy megnézem, csak úgy
Ez inkább negyedévente megjelenő új és esetleg folytatás animék rövid ismertetője, összefoglalója, kedvcsinálója. Petruz eddig szerencsére töretlen lelkesedéssel csinálja.
most hogy lasden tönkre tette a láncodat, köszi te nagyon ..... :D nem nekem kellett elcsesznem:D
pontosan miért linkeled be ide ezeket? :D ajánlás?
Grat lasden, 19nél cseszted el, tutira felmérgesítetted, még ha nem is fogja mondani, tudom hogy mérges most rád :D Utoljára szerkesztette: biomage, 2023.01.12. 13:04:09
Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku ni Kyokufuri Shitai to Omoimasu S2 (avagy "Bofuri 2", AniDB): Folytatódnak Maple és barátai kalandjai a VR fantasy világban... Ennek kivételesen az LN-jeit olvastam már (az aktuális évadkezdetét a 4. szinten, meg a következő felhővilágét). A főbb részekre még emlékszek, így szerintem az első részhez hasonló kis mini-történetekre lehet majd számítani a továbbiakban is, néhány részletesebb sztorival. Azért nem mondom biztosra, mert az anime első évada is próbálta javítgatni a kontinuitási hibákat (és majd itt a 4. szint végén is lesz egy) és plusz dolgokat is rakott be (pl. a könyvekben a Maple Tree guild központja nem egy fa, hanem egy sima épület), ugyanakkor maradtak is ki részletek.
Ééés ezzel a szezon végére értem, nincs több bejelölt sorozatom. Elég sok maradt még életben, a következő hetekben nagy mészárlásokat kell majd rendeznem... Visszatekintve a felsorolásra, most nem jött szembe velem olyan meglepő sötét ló, mint mondjuk a Bocchi volt legutóbb, és megint rengeteg az isekai. :( Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2023.01.11. 18:47:59
Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi (avagy "Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill", AniDB): Hősünk, Mukouda egészen hétköznapi ember, de véletlenül bekerült egy hősidézés kellős közepébe. Egy fantasy királyságot kellene megmenteni a Démonúrtól, vagy mi, szóval csak a szokásos. Az rögtön kiderül, hogy hősünknek fikarcnyi képessége sincs (az "Online Bevásárlás" nevű különleges képzettséget kivéve, amiről senki sem tudja, micsoda), ami hasznos lenne ehhez, de szerencsére a másik három megidézett személy kitűnő hős-alapanyag, így Mukouda kap némi hallgatási pénzt és szélnek eresztik a nagyvilágban. Mivel a sztori a megmentésről eléggé bűzlik, hősünk útnak indul, hogy minél messzebb kerüljön ettől a helytől. Út közben aztán találkozik a legendás Fenrir farkassal, akinek nagyon ízlik Mukouda főztje és egyezséget köt vele: a famulusa lesz, napi háromszori étkezésért cserébe. Szóval ki kinek is a szolgája?... A mangáját ismerem, sokáig olvastam is (a "Sui" mellékszálat is, ami egy később felbukkanó társról szól), bár végül abbahagytam. Mukouda nem egy béna pancser, általában logikusan cselekszik, és a sztori is sokszor vicces és aranyos, de szerintem agyonnyomja az állandó főzőcskézés és a japán konyhaművészet túlzott ecsetelése. Az anime talán kibírhatóbb lesz.
Ayakashi Triangle (AniDB): Suzu és Matsuri gyerekkoruk óta ismerik egymást, mivel mindketten rendelkeznek egy különleges képességgel: látják a természetfeletti szellemeket és interakcióra is képesek velük. Csakhogy míg Suzu játszópajtásokat lát bennük, Matsuri - aki egyben képzett exorcista ninja is - mindenáron távol akarja tőlük tartani a lányt, mivel tudja, a hatalmukat álcázó veszedelmesebb ayakashik mind a lány egy ritka tulajdonságára pályáznak és fel akarják falni őt... Valami hasonlót láttam már, de nem jut eszembe a címe. Mindegy is, az első rész alapján semmi érdekes, vagy új sincs benne.
Kyokou Suiri S2 (AniDB): Nem gondoltam volna, hogy három év után folytatást kap, de nem is olyan nagy baj. Az első évad érdekes volt, bár nem volt kiemelkedően jó, talán a túl sok infodump miatt (ami itt is meg van még), talán a túl későn beinduló átívelő történet miatt (aminek egyelőre nincs nyoma). Azért egy végignézést szerintem megér majd ez is.
Vinland Saga S2 (AniDB): Einar fontos szereplő lesz, ezért szól róla az első rész, de persze felbukkan két régi ismerős is. Aki olvassa a mangát, tudja, hogy mire számítson, aki nem, annak talán furcsa lesz a váltás...
Benriya Saitou-san, Isekai ni Iku (AniDB): Az ezermester Saito egy fantasy világban találja magát és csatlakozik egy szenilis varázsló, egy kissé dere harcosnő, és egy fukar tündér alkotta csapathoz, hogy együtt induljanak kincsek és kalandok után... Valamivel ismertebb manga ez is, bár még nem olvastam. Az első rész sok kis epizódból állt, a történetnek még nincs nagyon íve, inkább csak a szereplők lettek bemutatva. Nem volt rossz kezdés azért, kellően vicces is, és az animáció is elég jó.
Kami-tachi ni Hirowareta Otoko S2 (AniDB): A mosoda olyan jól megy, hogy többen is úgy gondolják, itt az ideje egy másikat is nyitni egy másik városban, de Ryouma még húzódozik az ötlettől. Viszont hamarosan mégis útra kel, hogy segítsen egy bajba jutott kalandozónak... A gyermekien ártatlan tömeggyilkos nyálka-mester kalandjai folytatódnak.
Rougo ni Sonaete Isekai de 8-manmai no Kinka o Tamemasu (avagy "Saving 80,000 Gold Coins in Another World For My Retirement"; AniDB): Mitsuha elveszíti egész családját, az egyetemi felvételije sem sikerül, és ráadásul véletlenül le is zuhan egy sziklafalról a biztos halálba... mégis egy másik világon találja magát a semmi közepén. Csakhamar felismeri, hogy különleges képességei lettek, például szabadon tud utazni a két világ között, és mivel dolgozni nem sok kedve van, mi lenne, ha az ismereteit felhasználva modern holmikat vinne át abba a másik világba, hogy meggazdagodjon és gondtalan életet éljen?... Ez az egyik nagyobb név a szezonból, öt könyv (kettő angolul is) és 10 kötetnyi manga jött már ki belőle. A mangát követem, így tudom, hogy nem lesz annyira egyszerű a dolog, mint ahogy elképzeli, ugyanakkor a vicces, könnyed hangulata elég szórakoztató tud maradni.
Kaiko Sareta Ankoku Heishi (30-dai) no Slow na Second Life (AniDB): Hősünket több évtizednyi csendes szolgálat után kirúgják a Démonúr seregéből, mivel fajának szégyeneként még a legegyszerűbb mágiákra sem képes. Vándorlása során egy határvidéki, emberek lakta faluba keveredik, ahol szörnyekre vadászó kalandozó lesz belőle. Senki sem sejti róla, hogy más fajú, mivel a démonok és az emberek nagyon hasonlítanak egymásra, és csak a démonok képesek születésüktől fogva varázsolni, ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy mindenféle humán képességet milyen könnyedén elsajátít... A mangáját olvastam egy darabig, de igazából nincs benne semmi különleges. Néhol próbál vicces lenni, de amúgy követi a szokásos kliséket. Nem mondom, hogy rossz, csak nincs benne semmi kiemelkedő sem. Ettől függetlenül az anime szerintem nézhető.
Saikyou Onmyouji no Isekai Tenseiki (AniDB): Előző életében a világ egyik leghatalmasabb szellemmágusa volt, de azok árulták el, akikben a legjobban megbízott. Utolsó erejével reinkarnálja magát, hogy újrakezdje az életét, de egy másik világon találja magát egy híres varázsló harmadik fiaként - akinek semmi tehetsége sincs az elementalista mágiához, rejtett spirituális hatalma viszont annál nagyobb. Mivel mágusként nincs esélye, úgy dönt, ebben az új életében nyugodt életet fog élni a szolgálatára kötött ayakashi szellemek segítsével... Valami hasonló mangát már olvastam, de ez nem ugyanaz. Igazából mindegy is, tizenkettő egy tucat alapsztori a rejtett erőkkel rendelkező overpowered főhősről, bár az anime első része egész nézhető volt.
Isekai Nonbiri Nouka (AniDB): Hősünk még a 40-et se tölti be, amikor keserves élete véget ér, de új életet kap egy másik, fantasy világban, ahol végre hódolhat régi vágyának és gazdálkodhat. Új teste nem fárad és nem gyötrik betegségek, és az ajándékba kapott Mindenható Mezőgazdasági Munkaeszköz - ami mindenféle hasznos szerszámmá át tud alakulni és hihetetlen ereje van - igazán csodálatos dolgokra képes a kezében. Bár egy veszedelmes hírű erdő kellős közepén kezd új életbe, hamarosan egy egész falu alakul ki a környéken, amelynek ő lesz a vezetője, és magas rangú diplomáciai kapcsolatai messze túlterjednek majd a határokon... no meg persze egész szép hárem is kialakul majd körülötte... A mangájáról volt már itt szó pár éve. Ha valaki minőségi gazdálkodós thrash isekai-t keres, nyugodtan tegyen próbát vele. Az eleje még becsapós. :)
Buddy Daddies (AniDB): Két professzionális bérgyilkos, akik sosem tévesztik el a célpontjaikat, de minden a feje tetejére áll, amikor váratlanul felbukkan az életükben egy négyéves kislány... Az eredetijét nem ismertem korábban és szerencsére a jelek szerint nem is yaoi-ról van szó. A lány elég cuki ahhoz, hogy beszippantsa a SxF elvonásban szenvedőket, az akciót meg a PA Works biztosítja, szóval elég jól néz ki, de egyelőre nem tudom, elég lesz-e ez a sikerhez. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2023.01.06. 19:51:31
Hyouken no Majutsushi ga Sekai o Suberu (avagy "The Iceblade Sorcerer Shall Rule The World"; AniDB): Hősünk közönséges származása ellenére a történelemben elsőként bekerül a híres varázslóiskolába, ahol persze rögtön gyanakvás és nyílt megvetés fogadja. Pedig ha tudnák, hogy mire képes valójában... Teljesen tipppikus "rejtőző hős" klisé. A megrajzolás nagyon csúnya és amatőr. Arra is túl későn jöttem rá, hogy a mangáját olvastam pár részig, aztán dobtam és igyekeztem elfelejteni. Kerülendő.
Revenger (AniDB): Az 1850-es években a kínai-brit ópiumháború a Japán szigetekre is kihatással volt, és megjelentek az első csempészek, akik az angolokkal bizniszeltek. A nagy klánok nem szívesen ártották bele magukat ilyesmi üzletekbe és kíméletlenül leszámoltak a "megtévedt" tagjaikkal. Hősünk egyike a szamuráj orgyilkosoknak, akit egy ilyen ügyben küldtek egy klántag után, de miután végez vele, őt magát is elárulják és csak egy fura alvilági szervezet segítségével menekül meg. Mint az persze kiderül, az ügy jóval bonyolultabb egy sima ópiumcsempészetnél... Elég komor hangvételű és nem spórol a paradicsomlével sem, a kissé emberfeletti képességek viszont nem annyira bejövősek (a papírsárkányos rész az nagy baromság volt). Egyelőre azért nem olyan rossz a helyzet.
Tomo-chan wa Onnanoko! (AniDB): Sokszögű, kölcsönös félreértéseken és teljes vakságon alapuló középiskolás romkom. Egy rész elég is volt belőle...
Tensei Oujo to Tensai Reijou no Mahou Kakumei (avagy "The Magical Revolution of the Reincarnated Princess and the Genius Young Lady"; AniDB): Egy kissé cserfes szájú japán lányka újjászületik egy fantasy világ királyi családjába. Mint minden királyi leszármazott, neki is értenie kellene a mágiához, de egy szemernyi képessége sincs hozzá, viszont a korábbi élete emlékeit és tudását felhasználva különféle mágikus eszközöket gyárt magának, és egyfajta furcsa és "zakkant" kalandozóként (a nemességen belül meg "marauder princess" gúnynéven) ismerik a környéken. Vannak viszont akik rossz szemmel nézik a viselkedését és az uralkodói erények megcsúfolásának tartják azt, mások viszont megpróbálják kisajátítani a különös, új technológiát. Aztán egy nap összetalálkozik felfuvalkodott trónörökös herceg bátyja megalázott, karót nyelt géniusznak tartott és a társasági életből hamis vádak alapján kiutált ex-jegyesével, és együtt megreformálják a mágia tudományát... Egynek jó volt a kezdés, kivárom, mi lesz belőle.
Koori Zokusei Danshi to Cool na Douryou Joshi (avagy "The Ice Guy and His Cool Female Colleague"; AniDB): Irodai romkom két újonc dolgozóval, amit bonyolít, hogy a fiatalember egy yukionna leszármazottja, és ha elöntik az érzelmek, mindenféle havas és fagyos dolgokat produkál maga körül. (Mondjuk van az irodában egy rókalány, meg egy Buddha-kópia is...) A címéről hallottam már korábban, de amúgy nem ismertem. A szétaprózódott kis epizódok miatt 4-koma, vagy valami egyoldalas mini lehet az eredetije. Ehh, nem is tudom, valahogy nem jött be az első rész, de adok még neki egy kis időt.
Ningen Fushin no Boukensha-tachi ga Sekai o Sukuu You Desu (AniDB): Négy, az emberekből kiábrándult "hős", akiket elárultak, átvertek, becsaptak, és semmibe néznek, véletlenül ugyanannál a kocsmaasztalnál részegedik le, és mielőtt kettőt pislognának, máris egy csapatot alkotnak, hogy majd egyszer legyőzzék a Démonurat és a képébe röhögjenek a társadalomnak... Talán így leírva jobbnak hangzik, mint ami valójában: unalmas, vontatott, és a modernizált fantasy külső ellenére is baromi klisés. Nem hiszem, hogy végig fogom nézni. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2023.01.03. 22:11:52
Chainsaw Man 1x12 END: Az elején még valahogy nem találta a helyét, mit is akar elmesélni, aztán a mélyből felbukkantak a rejtett történetszálak, és az utolsó harmad elég durvára sikerült. 8/10, folytatása következik.
Spy x Family 1x25 END: A hivatalos évadvég ez volt, mert az első szezont két részre vágva adták le. Jó volt végig, tetszett, a kis történetek különösen, bár az új kémcsaj felbukkanása kicsit erőltetettnek érződött. 8/10, a folytatás már itt is bejelentve.
Yuru Camp Movie (2022, AniDB): Pár év eltelt már az utolsó évad óta, a lányok felnőttek és különféle helyeken dolgoznak az országban szétszóródva, de ahogy az idejük engedi, továbbra is hódolnak a szabadtéri kempingezésnek. Chiaki, aki a megyei közigazgatás turisztikai osztályán dolgozik, fantáziát lát egy jó fekvésű, de elhagyatott terület rehabilitációjában és kempinggé alakításában, ezért beszervezi a régi bandát, hogy nekivágjanak a feladatnak… Ez jó volt, hozta a régi hangulatot, és érdekes volt látni az öt lányt különféle felnőtt szerepekben is. 7/10
Shirobako Movie (2020, AniDB): A 3rd Fighter Wing[/ii] sikere után a Musashino Animation felfelé ívelő pályája egy rossz gazdasági döntés miatt kerékbe törik, és bár elkerülték a csődöt, az alkalmazottak és a vezetők nagy része távozott. A stúdió azóta csak epizódokba dolgozik be bérmunkában, régi dicsőségük romokban. Miyamori viszont nem adja fel, és amikor felcsillan a lehetőség egy egész estés film elkészítésére, az ultrarövid határidő ellenére is vállalja a produceri feladatokat és a régi és új arcokat összetoborozva nekilátnak a munkának. Ez a cég utolsó esélye, ha befuccsolnak, nincs tovább… A sorozat meglepően jó volt annak idején, ez a film már nem annyira. Rossznak érződött a tempó, leragadt jelentéktelen részeknél és táncos-zenés betétek technikai erőfitogtatásánál, a lényeg valahogy elsikkadt benne, és az egyéni történetek is nagyrészt gyengék voltak, vagy egyszerűen elfelejtődtek. 5/10