A napokban megjelent 1 cikk Carmacről meg az ID történelméről. Carmac is olvasta, és 1-2 kommentet hozzáfűzött a cikkhez.
Itt a 3 legfontosabb:
(idézőjelben a cikk állítása, utánna Carmac kommentje)
"Polygon counts" The Doom engine is not an ultra-high poly count engine, because it is built around dynamic lighting and shadowing, but it is still a large step up from our previous games. Typical scenes will have around 150,000 polygons, versus 10,000 for Q3. There will certainly be other games with higher raw polygon counts, but that is really focusing on the trees, not the forest (image quality). The large numbers that have occasionally been tossed around are the polygon counts for the high detail characters that are used in the generation of normal maps for the real time rendering. Some characters are over 500,000 polygons in their original form.
------
“It looks like the type of game that is so thrilling to play that gamers will do so over and over again, even though it lacks a narrative plot.”
Unlike everything we have done before, the new Doom actually DOES have a real plot, and I think it is going to be presented well. I don’t really expect most people to believe us at this point, but wait and see…
------
“The new Doom likely will require a no less powerful chip than the soon-to-be-released Nvidia GeForce3”
It is designed for full impact on a GeForce-3, but it still runs on a GeForce-1 or Radeon.
Csak 2Ghz- _))) Amúgy az a gépigény, nyilvánvalóan ahhoz kell (és ebbe ugye nem véletlen a GeForce4), hogy Full AA, ki tudja hányszoros élsimítással is jól fusson a progi magas felbontásban és nagyfelbontású textúrákkal. Kisebb igénnyel is be fogja érni...
Ja, az eddigi SOF 2 shotokban még árnyékot sem láttam, szóval jó lesz neki a Savage 4 is :)
Azért az a Kreed se egy olyan hűdekomoly valami. Egyedül a fény/árnyék render, ami mérföldkő lesz, de azonkívül a video alapján nincs benne semmi egetrengető. Se poligonszámban, se mozgásban.
A Kreed egy gyerekjáték. Az engine még elmegy, de szerintem nem véletlen, hogy ilyen kis zugokban készítették a videókat. Manapság a nagy nyitott terek a divatosak. Parásnak viszont nem parás. Túl csili-csálé az a game. A Doom3 sokkal KOMOLYABB lesz. Carmack-ben még nem csalódott senki.
Ehhe, ide is beírom:
Freak "Egyedül a fény/árnyék render, ami mérföldkő lesz, de azonkívül a video alapján nincs benne semmi egetrengető."
Blasta: "Parásnak viszont nem parás" Ezt honnan veszed? Beszéltél a Buruttal? Mert azt ne mond nekem, hogy egy olyan techdemóból szűrted le, amiben AI nélküli szörnyek rohangálnak fel-alá...
ÉN A GRAFIKÁRÓL BESZÉLTEM. A grafikában a fényen kívül nincs semmi egetrengető. Persze most jön az, hogy még nincs kész. Ezt ugyan nem hiszem, de ha mégis igaz lenne, MOST akkor sincs benne semmi különleges, úgyhogy nem hazudtam.
Ez igaz, a környezetből én simán el bírom képzelni hogy tele lesz a pelenka, ha jól megcsinálják, szóval egy pont ide.
Ok. A videón nem látszik, de a full, mint a Doom4 motorja is EMBM-t et fog használni a lehető összes felületen. Pill, megkeresem pontosan a motor tudását..
Na, itt van egy lista hogy kb mit fog tudni a Kreed motorja:(még változhat)
-Should work with any Direct3D 8-compliant card with GPU. Gains the best performance with 6th-generation GPUs (GeForce3 and so on). -Screen resolutions up to 1600x1200x32bpp -Texture resolution up to 1024x1024 pixels. -Two or three rendering passes (depending on the card capabilities), up to four texture stages in a pass. -Projective textures. -Models appear to be smooth due to per-pixel lighting. -EMBM (environmental bump-mapping) is used to render high-realistic liquids. -Multireflection mirroring surfaces. -Particle system. -Volumetric and layered fog. -Dual-texture shadow mapping technique for dynamic lights. Handles self-shadowing. -Realistic light maps. -Rendering engine heavily relies on hardware pixel/vertex shader implementation due to intensive usage of both. -Character skeleton animation. -Detailed in-game models. -Procedural textures. -Dynamic level-of-detail support for models. -Weather effects. -Indoor and outdoor environment. -Portals. -Realistic physics and ballistics. Some projectiles ricochet when hitting the level geometry while some others produce splash damage. -Script-based design that allows the level designer to enhance basic capabilities. -Efficient object interaction. -Multiplayer is supported over the TCP/IP protocol. Engine takes an advantage of client/server architecture, which allows huge amount of players to be in session simultaneously. -3D sound effects. Engine supports both EAX and A3D. -Main engine cooperates with the audio engine in order to match the audio environment with the current game situation
a kreed meg meg sem jelent... es ha megnezed a fel evvel ezelötti shot okat van rajta fps is 119 meghozza...
Up to four texture stages are used for level geometry, thus making it look incredible realistic, per-pixel lighting (so-called Сbump mappingТ) makes models appear to be smooth. EMBM, mirroring surfaces, procedural textures bring the beauties of modern technologies into the gameworld while volumetric and layered fog, particle system-based effects (namely flame, steam, water drops), dual-texture shadow mapping and weather effects provide improved realism. Considering all that, rendering unit heavily relies on hardware pixel/vertex shader implementation due to intensive usage of both.
Character skeleton animation unit supports up to 120 bones per character, providing separate animation sequences for different body parts. Character movement speed depends on its animation, thus making impossible unpleasant Сfoot slippingТ issue. Dynamic Сlevel-of-detailТ-based rendering technology allows to noticeably reduce skeleton computations when the model gets far away from the camera. Up to a few thousand per-pixel lighted polygons are used per model to increase the visual experience.
Enhanced portals technology reduces the computations required to render level geometry, making few hundred thousand vertices per level possible
Eddig majdnem minden új engine-ről ezt írták. :)))))
"-Realistic light maps. -Rendering engine heavily relies on hardware pixel/vertex shader implementation due to intensive usage of both. -Character skeleton animation. -Detailed in-game models. -Procedural textures. -Dynamic level-of-detail support for models. -Weather effects. -Indoor and outdoor environment."
Ez így szép, de kinek mi a DETAILED? Érted a problémámat?
a detailed alatt szerintem azt értik, hogy a modellek poligonszáma magas lesz, és ha már feljebb leírták, hogy a motor tud 1024x1024 es textúrákat kezelni, akkor esetleg olyan lesz rajtuk :P
A magas poligonszám az relatív. Viszont ha Carmack magas poligonszámot igér, akkor az általában TÉNYLEG SOK szokott lenni. Mai szemmel a Q3 karakterei igencsak szögletesek. Na de akkoriban igencsak cúlosak voltak.
Na de milyen áron? GeForce3/Radeon 8500 alatt el lehet felejteni a Kreed-et! Ja és nem az volt a kérdés, melyik játék jobb a Domm3-nál, hanem az minek van ilyen gépigénye! És elvileg ez még ebben a félévben megjelenik ...
Hmm, most hogy belegondolok hülyeséget(illetve lehetetlent) mondtam: ID softwarenél ez a szó nem létezik, hogy "elkapkodni". John Carmactól származik az a híres mondás, hogy "When it's done" :) (a mikorlesz kész kérdésre)
A Quake2 őt szerintem nem kapkodták el, a single része végülus teljes egészében jó volt, csak a multi részét pecselték még évekig. Ha már meg kell nevezni egy ID játékot, akkor inkább a Q3at nevezném elkapkodottnak(Kevés játékmód).
Blasta: Ja :D Kíváncsi vagyok hányszor fognak még motort cserélni. Már azon sem lepődnék meg, ha megvárnák az Unreal2, vagy Doom3 motorját :))
Az interjúban azt mondta, egyáltalán nem lesz a poligonszám magas, legalábbis sok olyan játékhoz képest, ami akkor fog kb. megjelenni. Q3->10.000 poligon Doom3->150.000 de ez relatíve nem sok.
Jah, az 500.000 pois modellek nem lesznek real time a játékban(hogy islennének, amikor átlagosan 150ezer poli lesz a képernyőn). Valami olyasmi a helyzet, hogya játék a pálya betöltésénél fog valamit számolni ezekkel a nagyonnagy polis modellekkel, aztán valamiért ettől rohadt szép lesz a játék. Aki nem értette meg most miről beszélek ne keseredjen el, én sem értem 100%osan :)
Na akkor egy kis reklám . Az előző hozzászólás tartalma magyarul is olvasható a következő címen .
"Hidden and Dangerous 2, aminek nincs olyan csiri-biri motorja mint a lentebb soroltaknak, mégis elképzelhetőnek tartom, hogy többet fogok(unk?) játszani vele akár cooparitve is, mint a Highy Detailed Kreedel vagy a gf3on azért még elindulok Doom3al"
Nem adok igazad neked röfi. Nem 1 kategória lesz a kettő. Eleve a témájuk eltérő: H&D2 WWII, Doom-Kreed pedig Scifi. Az hogy kinek mi jön be az már ízlés kérdése! Szóval így kategórikusan nem lehet kijelenteni, hogy H&D2 jobb kesz dúmtól meg krídtől. Töff.
Hehe, azért LOL, hogy a quakeconról visszatérő újságírúk ezt mondták tavaly agusztusban:
"By the time DOOM is released, next-gen cards will be available (GeForce4 or whatever)"
Most meg Kermek mit mond, amikor kint van a Gef4/Radeon8500?
"As usual, there will be better cards available from both Nvidia and ATI by the time we ship the game."
Mielőtt mindenki főbe lőné magát a "do not buy a Gef4mx..." idézet olvastán: Carmack szerint Gf3on tökéletesen megy, és a gf4mx csalódás- ezért nem javasolja a vételét Doom ügyileg.
Nem, azért nem javasolja vételét a doomhoz, mert kevesebbet tud mint a Gef3.
Ezt írta pontosan Kermek:
"Nvidia has really made a mess of the naming conventions here. I always thought it was bad enough that GF2 was just a speed bumped GF1, while GF3 had significant architectural improvements over GF2. I expected GF4 to be the speed bumped GF3, but calling the NV17 GF4-MX really sucks.
GF4-MX will still run Doom properly, but it will be using the NV10 codepath with only two texture units and no vertex shaders. A GF3 or 8500 will be much better performers"
Magyarán pápá a per-pixel shadowcastnak, és a kúlos fény-árnyék effekteknek aki Gf4MX et vesz!
Ezért írtam, hogy csalódás... :-) Volt kedve a rossebnek bekopizni a fél interjút. :-)
Jah, inkább így kelett volna megfogalmazni: Senki ne lője főbe magát, mert a Gef4MX nem egyenlő a Gef4 Ti és társaival.
Egyébként itt van a Gf4MX, és a leggyengébb Gf4Ti adatai:
"Gef4 MX460 Teljesítmény (háromszög/sec) 38 millió Fill rate 600 Mpixel/s Mag órajele 300 MHz Memória órajele 550 MHz Memória mérete 64 MB Sávszélesség 8,8 GB/s
GEF4Ti4200 Teljesítmény (háromszög/sec) 100 millió Fill rate 900 Mpixel/s Mag órajele 225 MHz Memória órajele 500 MHz Memória mérete 128 MB Sávszélesség 8,0 GB/s Várható ár (USD) 199
Asszem megéri majd azt a +20dollárt kiadni a leggyengébb Ti-s Geforce4-ért."
Na majd de jó lesz, ha kijön az első GF 4 Ti6000 MX 480, és akkor már végképp mindenki ködben fog botorkálni...... Én komolyan nem értem, mire jó ez. Régen volt GF, meg GF Ultra és mindenki boldog volt, most meg csinálják a gagyit annak, akinek nincs pénze az igazira, de szeretne gizdulni, hogy GF4 "dühöng" a gépében...... Meg is érdemli.....
NVIDIA: a fejlesztés iránya Sogun, 07:38 - Tech: Video - (1 komment)
(GG) Érdekes interjút olvastam ma reggel. Dave Kirk, vezető Nvidia tudóssal készült. Az volt a lényege, hogy a GeForce4 után következő kártyákkal már csak az élsimított grafika gyorsítására fognak koncentrálni és elhagyják a fűrészes élű grafika támogatását. Főleg az LCD-képernyőkön látszottak a hatalmas fűrészfogak a poligonok élein. Továbbá: jobb árnyékhatások és szebb tükröződések irányába indult el a fejlesztés. A 3DFX emberek beolvasztása tökéletesen befejeződött. Már nincsenek viták a két oldal között. Egyetlen cél irányába halad az egész Nvidia/3dfx bagázs.
Érdekessége volt még a cikknek, hogy míg a leegyszerűsített Final Fantasy mozi jelenet renderelése valós időben a GeForce3 kártyán 12-15 FPS-el ment, addig ugyanez a jelenet 30 FPS-el kavar egy GeForce4-en. „Egy éven belül” – állítja Kirk – „az NVIDIA/3dfx kezében lesz az a technológia, amivel az EREDETI mozijelenetet 12-15 FPS-el tudják majd renderelni PC-n”. Az arra rákövetkező termék pedig FOLYÉKONYAN fogja nyomni a Final Fantasy-t, TOY STORY-t, SHREK-et. Ezzel akarják egy szintre hozni a videokártyás és a mozis minőséget. Azzal persze tisztában vannak, hogy a mozis fejlesztők csakhamar a Final Fantasy-nál feljebb nyomják majd a mércét. A GeForce4 chip máris több tranzisztort tartalmaz, mint a Pentium 3 és 4 együtt.. :-o
Egyébként 99%, hogy az E3on be fogják mutatni az új dúmot!
talán mire ilyen szinten lesznek meg is tudom venni a gf4-emet:( gf2mx200(noname) ez a szar van most. hát mit fogok én kezdeni a doom3-mal? majd kb búgócsigának jólesz a cd-je:)
Az a hír kacsa volt, az se biztos, hogy lesz Xboxon. Úgyhogy erről ennyit.
akkor karmakk nem csinálná ennyi ideig nem tudom én úgy veszem észre (Doom3,U2,stb...) hogy mintha már nem is igazán a pénz hajtaná ezeket a fejlesztőket hanem inkább az hogy ki tud jobbat csinálni. lehet hogy csak nem látom át jól a dolgokat, de akkor miért szenvednek ennyit vele? meg ott a DN4ever: mondjuk az már egy kicsit túlzás amit azok csinálnak, de ha csak a pénz kellene nekik, szerintem már rég kiadták volna. javítsatok ki ha esetleg tájékozatlan volnék!
"akkor karmakk nem csinálná ennyi ideig" hehe ezt úgy értettem hogy xboxra csak a pénzéhesek fejlesztenek akik mindenképp Gatesnek akarnak nyalni(amúgy meg tényleg marha szép 500*400-ban 50Hz-en)(ennyi a TV felbontás nem? nem vagyok műszaki zseni:))
Már hogyne csinálná ennyi ideig a kermek. Jó játékot akar, ennyi az egyszerű oka. És hogy őt nem a pénz érdekli, az tuti. Már nem egy cég meg akarta venni az ID-t kilóra, de nekik csak annyit mondott, hogy "Nem mindegy, hogy 30milla, vagy hogy 60 milla dollár van a bankszámlámon?"
Ezért nem valószínű, hogy billgéc pénzzel rá tudta volna venni kermeket, hogy ikszbokszra jöjjön ki előbb a játék.
Kermeket max 1 dologgal lehetne megvesztegetni: Ferrarikkal :) Bár arra meg telik neki, úgyhogy ez sem nyert..
Outcast2 tudtommal nem jön ikszboikszra, csak PS2 re és PCre. De lehet tévedek.
Az a hír pedig, hogy a D3, és Quake4 ikszbokszra jön az egyik német Gamestar közölte le egyik számában, azóta már rég kideült a hírről, hogy kacsa, IDsek sem erősítették meg.
És hidd el, hacsak nem vesztegetik meg Kermeket valamivel(pénzzel tuti nem lehet), akkor tuti nem fog előbb megjelenni Xboxra, max együtt fog vele megjelenni.
Ez az eset pedig egyáltalán nem hasonlít a Halo esetére. A Halot fejlesztő Bungie-t a Mikrofos megvette kilóra, ezért lett Xbox only a játék. Az ID viszont egy tőkeerős különálló cég.
Mire megjelenik a doom3 nem lesz Slideshow PC-n, addiggra úgy lemegy a Gef3 szintű kártyák / 1Ghz feletti procik ára, hogy még a legcsóribbak is tudnak majd vele élvezhetően játszani...
vannak akik mindent megtesznek a kedvenc gamejükért: ezeket hívják hcgamereknek:)
Te mindent felnagyítasz. Mi az hogy tartalmialg lekörözik? Láttad a képeket és ezt el is döntötted magadban. Gondolkozz el kicsit a dolgokon hogy kevesebb hülyeséget írj. A HWn ott volt hogy pc-re és boksz-ra jön ki.
Most olvasom ezt a beszólást is. A Halo most fog kijönni PC-re, a MOHAA már kijött, a Brutal Force meg lesz pc-re is. Na mindegy. Ja és ha nem bírod magadnak beállítani az alacsonyabb felbontást vagy kevesebb effektet ha hurkább géped van akkor büszke lehetsz magadra.
Na, te is nagy HC FPS-es lehet ,ha ilyeneket mondasz vazzeg.
Méghogy FPSek jobbak konzolon.
"Halo,Brutal Force,MOHAA stb..."
Igen, igen, kérlek sorold tovább!
Ezekből Brutal Force még meg sem jelent, de te már tudod, hogy összes PC-s FPS-t lekörözi. MOHAA csak PS2-őn van, és a PC-shez képest harmatgyenge.
A Halo meg valóban jó, de ezen az egyen kívül rohadtul nem tudsz más példát felhozni. Én meg 1 játék miatt nem veszek konzolt.
Most fog nyáron kijönni a Halo, egyébéknt meg bocs mert hülyeséget írtam, a Brute Forcehoz nincs odaírva hogy ki fog jönni pcre is.
Ezen viszont qrva jóóót nevettem :))))
"Az FPS-ek sokkal jobbak konzolokon!!! Halo,Brutal Force,MOHAA,stb...(ráadásul a legtöbb esetben akár osztott képernyővel is nyomhatóak szaggatás mentesen ami a PC-ről el nem mondható)"
Azta, igen! PC-n nem lehet szaggatásmentesen osztottképernyőzni! De az osztottképernyőzés FPSeknél akkora qrva nagy élmény, hol van ahhoz egy 16-32 playeres CS, MOHAA, WOLF, Sof2 multiparty!
Na én lépek. Én továbbtra is tartom magamat ahhoz, hogy ez eléggé szubjektív téma. Neked lehet hogy megéri Xboxot venni, nekem tuti nem. Ezért kértelek, hogy ne általánosíts, hogy Xbox 1000x jobb választás, mint PC, mert ez nálam pl. egyáltalán nem igaz.
Na byez.
bocs hogy beleszólok de akkor Te csak a HALO meg a Doom3 miatt veszel xboxot? szerintem egy vidkártyával jobban járnál mert mire a köv generációs játékok kijönnek az xbox talán már sehol nem lesz és akkor veheted az xbox2-t vagy mmittomén mi lesz a neve...
nekem se kell bootolni ha dvd-zni akarok mert általában megy a gép:) (amúgy meg hiába van dvd lejátszóm lemezem az nincs szal mindegy is) amúgy meg a bootom kb 20mp nem egy rekord idő de ki lehet bírni...
Game-nak egyébként igaza van az ikszboksszal kapcsolatban.Bár én is pc-s vagyok és hiába van már itthon két konzol is,én nehezen térek át. De az kétségtelen hogy nem kell költeni félévente új szarságokra tíz meg százerzreket csak hogy játszani tudjál.Na ez a PC manapság. Lehet hogy most az xbox-os játékok drágák,de idő kérdése és feltörik.És összehasonlíthatatlanul jobbak a konzolos játékok.És nem csak a játszhatóságra gondolok...
Mit félévente. Én a majd 1 éves konfigommal (Gef2GTS, cel433, 192MB Ram) tökéletesen játszok a mai játékokkal (Mohaa, JK2, Wolf stb..), mind szaggatás nélkül megy, és nem minimumon játszottam velük!
És szerintem meg egyáltalán nem összehasonlíthatatlanul jobbak a konzolos játékok :) Na erre varrjál gombot :D
Fogjátok már fel, hogy ez a téma is rohadtul szubjektív!
Legalábbis attól függ milyen stílus mert pl. verekedős meg autós gamék tényleg jobbak, de én ezeket nem szeretem. Pc-re általában sokkal összetettebb játékok jönnek ki amiket én jobban szeretek, MMORPG is még csak pc-n van amit én szintén nagyon szeretek meg normális FPSek amiket megint nagyon szeretek (najó ott a Halo, de azon kívül nem nagyon lehet még mondani mást), meg mittomén. Szóval ez mind egyén kérdése, nem lehet ezt általánosítani.
Verekedős játékokat úútálom, úgyhogy az eleve kilőve. Halo pedig lehet hogy jobb mint az utóbbi időben megjelent PC-s FPS-ek(sőt biztos), de ezért az 1 nyavalyás játékért nem fogok konzolt venni.
Xbokszon te pedig akkor fogsz előbb dúm3azni, amikor piros hó esik :D
Öcsisajt még egy szót nem hallottam arról hogy bokszon lesz-e egyáltalán Doom 3.
Nekem nincsenek előítéleteim az Xel kapcsolatban :) Teljesen tisztában vagyok az erejével. Viszont azzal is teljesen tisztában vagyok, hogy FPS buzi vagyok, és ha nem játszhatnék FPSeket neten elvonási tüneteim lennének :D És azokkal a kevés jáékokkal(Stratégiát, RPG-t), amelyekkel még szeretek efpéeseken kívül játszani tökéletesen mennek PC-n..
A vitát még nem kell lezárni, mert Doom3ról úgyse tudnánk beszélni, semmi infó nincs róla a neten :D
Szerinted miért van egy olyan topic ( át lett oda rakva ... én nyitottam ) a Gumiszobában , hogy "ATOMOT BILL GATES-NEK!!!" !? Hát ezért ! :
GAMESTAR ONLINE Doom 3 először Xbox-ra? [2002. március 25. @ 22:21 - Feczo] Az id Software valóban a PC-s verzió előtt fogja megjelentetni a Microsoft konzoljára a Doom 3-at, ahogy azt a Bungie is tette Halo című játékával. A Microsoft most azügyben folytat tárgyalásokat az id-del, hogy a szintén sikervárományosnak tűnő Quake IV-el kizárólag Xbox tulajok játszhassanak, vagyis a program csak Xbox-ra jelenjen meg! Ez azért elég nagy visszhangot keltene a PC tulajok körében, dehát még bármi megtörténhet...
Talán így figyelemfelkeltőbb az "információhiányosok" számára .:
Az id Software valóban a PC-s verzió előtt fogja megjelentetni a Microsoft konzoljára a Doom 3-at,...
És?A Halo-val is már rég nyomulnánk,ha nincs ez a f*szfejű billgates,és nagyon félek hogy a doom3-mal is ezt fogja művelni mint a Halo-val...még mindig nem láttunk belőle semmit,oszt már legalább 1 fél éve nyomhatnák.