én már vagy 6 éve nem. eladtam mindent, pár Kyo 250 GTO maradt Nürnbergben minden évben megnézem az újdonságokat, az nekem elég. ott is egyre kisebb a terület, a pavilon fele már rollerekkel, meg sportszerekkel van tele. Utoljára szerkesztette: 1abdacs, 2020.05.25. 19:46:20
Ha volna rá igény akkor megmutogatnám a gyűjteményemet. Egyik Face-s csoportban már elkezdtem csoportokban felrakni őket, mivel költözés miatt úgy döntöttem hogy időben kezdem el őket összecsomagolni és ideiglenesen szüleimnél letárolni, Átmásolom ide is a posztomat, a képeket pedig drive-ban tudom linkelni: Számomra legkedvesebb francia márka rally részlege érkezik azaz a Peugeot rally sorom.
Mondhatjuk hogy franciás (meg mellette német) családban nőttem fel, volt 2db 405ösünk ,Citroen Xsara-nk még a facelift előtti, 307-esünk szintén facelift előtti, majd 308-as lett az első saját autóm is, ami a mai napig meg van ,és nem is tervezem eladni, szolgálta már feleségemet és most anyósom használja.Igazából a 93/94-től van folyamotsan francia a családban
Szóval van némi kötődésem a márkához, általában tetszenek is a modelljeik
A modell autókra visszatérve csak annyit tudok írni ,hogy:
FIGYELEM resin veszély :D !!!!444!!
Az utcai és pálya autós darabok majd egy másik csomagban jönnek, mivel úgy már túl nagy lett volna.Így is elég terjedelmes lesz a poszt
1. 504 GR4 Coupe V6R / Otto/
Egy klasszikus darab :)
2. 205 T16 Evo1 /Otto/
Ez a rally set-ben érkezett hozzám,de aza része nem volt kirakva így az nem is szerepel a képeken,elég ezeket visszacsomagolni :D
A B csoport egyik legendás típusát nem hiszem hogy be kellene mutatni...ide azért kellett vér a pucába ha ki akarta autózni valaki...85-86ban sikerült is egy-egy embernek ,mert elhozták abban a két évben a VB címet Salonen majd Kankkunen személyében.
3. 205 T16 Evo2 /Solido/
Mondhajuk hogy a Solido aranykorából való ha volt egyáltalán olyan :D ,viszonylag szépen kidolgozott modell, mára márnagyon elszállt az ára ,amit azért nem igazán értek. Most tudomásom szerint kiadta a Norev is nyithatóban ,nem tudom mennyire nagy az egyezőség a két változat között. Így a képek alapján nekem egyformának tűnik...De kihagyhatatlan darab a B csoportos szörnyek között.
Azért érdemelne ez is egy szépen kidolgozott AA darabot...
4. 205 Rallye /Solido/
A T16 mellett a GTI és Rallye változat is sokat tett a 205 sikereihez
5. 405 T16 Grand Raid /Otto/
6. 405 T16 PP /Otto/
Csak két szó :Climb Dance :) az az 5 perces videó talán többet mond bármilyen leírásnál
7. 106 GR.N/otto/
Kellet mert Peugeot , bár jobban örültem volna egy facelift-es változatnak, ne adj isten egy Maxi változatnak
8-9 306 Maxi /otto/
Egyik kedvencem ez a típus. A szélesítésével a pörgős motorjával feledteti még azt is hogy csak első kerekes. Kegyetlenül szólnak
Pár éve már majdnem rajta voltam hogy 50-60ezért vegyek egyet belőle :D Szereéncsére végül le tettem róla ,és nem sokára pedig meg is jelent újra az Ottonál újra. Év elején meg jött a Loeb féle változat, azt sem tudtam kihagyni
10. 206 WRC /Autoart/
A másik kedvenc és a legsikeresebb modell a ralliban a Peugeotok között,úgy hogy alapból kötelező darab lenne. Modellként ez a legszebb nem véletlenül ,elég a gyártót megnézni. Nyitható szépen kidolgozott darab
11. 206 WRC /Sunstar/
Hát elég hervasztó látvány miután rögtön az AA változata után kézbe veszed :D
De a Sunstarok között se mondanám a legszebb darabnak. Csak a dekor miatt került be hozzám
12. 307 WRC Plain body /Autoart/
Egy hátránya van a többi 307hez képest,hogy zárt. Egyébként mindenben köröket ver a másik két változatomra. Nem igazán volt már sikeres típus, és ezzel be is fejezte a Peugeot Sport a WRC autókat. Jött a Citroenek tér hódítása
13-14. 307 WRC Solido VS Maisto
Nem is tudom melyik rosszabb. Ha a kettőt összegyúrnánk akkor talán lenne belőle egy épkézláb modell. A Solido nagyon elcseszte az első lámpákat. Egyszerűen nem értem hogy sikerült ennyivel kisebbre a lámpa test a lámpa plexijénél...Motor és belső térben illetve pár egyéb kisebb részletben veri a Maistot. Látszik hogy a szándék megvolt a részleteségre ,deha ez nem párosul jó kivitelzéssel akkor megette a fene az egészet
A Maisto-t felni donornak vettem ,de végülis nem volt szívem szétszedni...Mert összhatásában még mindig meggyőzőbb mint a Solido. Azt hisztem leginkább az első lámpa és a felni miatt. De hiába nyitható mindene ha akkorák az illesztési hézagok mint egy 1/1-es IFA-nak, és minek kinyitni ha nincs ott igazából semmi,a motortér és csomagtér az utcai változaté lehet, és kong az ürsességtől :D
Abszolút alsó vagy hátsó soros modellek. Jó eséllyel "replülni" fog valamelyik egy Sunstar vagy AA változat miatt még egyszer
15. 207 S2000 / Sunstar/
Nem régen váltott le egy Solidos kiadást. Minden tekintetben szebb modell, a lámpasorral különsen.
16. 208 T16 /Autoart/
Már az újkori AA,csak az első ajtók nyithatóak ,én még nem szoktam meg hogy ezeknek az újaknak mennyire nincs súlyuk mikor kézbe veszi az ember
Azért a kötelező minimumot szerintem itt is hozza az AA , Loeb miatt is kihagyhatatlan darab volt számomra Drive link
Nosztalgia öreg... Nem hagyhattam ki.. de ne tudd meg mire megfejtettem a 15 éve megadott belépő kódomat mennyit szenvedtem :D
A házigazda visszatért. ☺️ Tavaly októberben vettem egy modellt sok év kihagyás után és ezzel együtt itt is rég jártam.. Persze volt már két darabom de egy "6 kilós" még nagyon kellett. Nem tudom mennyire leszek aktív modell vásárlás ügyileg,mert ennek az 1:1-es változata van tervben. Na majd meglátom.
Hoppácska... vagy 10 éve hagytam itt a fórumot és még mindig üzemel? Ez igencsak derék, le a kalappal :D Utoljára szerkesztette: w77d, 2020.05.24. 23:19:17
Igen, én is inkább a FB "hatalmát" látom a háttérben. Az ottani, magyar és nemzetközi autómodelles csoportokban azért van élet.
ezzel nem igazán értek egyet. inkább csak szimplán a fórumozás van kihalóban ,köszönhetően a facebuk-nak és az emberek hozzáállásának . És megosztani is sokkal egyszerűbb ott a frissen szerzett újdonságokat, kollekciókat. Utoljára szerkesztette: kemszi2, 2020.05.18. 19:16:16
Alapvetően kihalóban van a hobbi, komolyabb szinten legalább is mindenképp. Évek óta megfigyelhető a hanyatlás, akár itt a fórumon is. Szépen lassan lemorzsolódtak, eltűntek a nagyobb nevek. Felszámolták a gyűjteményeket. Valahol mindenki rájön előbb vagy utóbb, hogy abszolút sokadlagos dolog ez az életben...
Ezt tegnap sikerült lőni, szám szerint a 3. Aventadorom, (nyugi, 2 már csak ex :) ) korábban már mindent leírtam, sztem/nekem az egyik legerősebb AA Signature modell, fantasztikus-igényes részletek, az egyik legjobb -modern- AA motortér, pláne annak függvényében hogy nem a komplett hátulja nyílik, (mint pl. a Pagani-nál) mégis kimaxolták... Bár a tanksapkát kár volt kihagyni, de érezhető hogy nagyon oda akarták tenni ezt a modellt, nem olyan "legyen akkor ez is Signature" azt jöhet a vastagabb ceruza. És elképesztő brutál matt-feketében, mondom ezt úgy hogy nem vagyok oda a matt színekért. Szerencsére a felni viszont fényes fekete +a nari féknyeregért taps, jó ha az AA-nál olyan ember "rak össze" egy modellt akinek van valami köze is ehhez, és nem annyit jelent az autó, hogy jah 4 kereke van és nem a bevásárlókocsi.
Mindent osztva-szorozva nem rossz modell amúgy, csak árban túlértékelt... bár....... ahol egy-egy ritkább ottoért 40-50ezret simán megadnak, még ez se állja meg a helyét. :/
Éééés, szeretetteljes húsvétot kívánok minden kedves gyűjtőtársnak ezekben a többség számára nehezebb időkben is!
Szép darab, szép fogás! Nekem is van pár kínai vasam és jellemzően azokra sincs ráírva hogy ki gyártotta. Kis guglizás után lehet ezt azt találni, de gyakran akadnak olyan cégek a "hálóba" amiknek a weboldala is csak alig-alig döcög és érdekes módon a modellautógyártás csak afféle melléktevékenység. Engem az ilyen apróságokkal mint a nyíló kesztyűtartó, vagy a te esetedben a hővédő abszolút meg lehet venni kilóra :D
Hozzám egy ilyen vas érkezett nemrég, minőség-ár viszonylatban abszolút a legdrágább modellem lett :)
Amúgy köze nincs a schuco-hoz, ugyanis csak a doboz style-t tervezték na most mi marad meg ebből ? Hát az hogy ez egy schuco... lótúrót. Mindenesetre nagy koponya volt aki ezt áttolta, mert enélkül csak egy lenne a tucat nonamegyártóktól...
Talán annyi hogy ezek a dobozosok kárpitozva vannak, (csak az utastérben-csom.tartó ezeknél se) de minőségre........... hát ha nagyon gonosz akarok lenni az öntvény érzésre, eldolgozásra + fényezésre olyan maisto-s, mikor először kivettem a dobozból (azt leszámítva h sajna törött volt az első futómű, de erről majd később) egyből az R230 maisto sl500 ugrott be. És ez dicséret a maistonak... A géptető belső pereme olyan mintha harapófogóval törték volna le a fémsorját, de a műanyag alkatrészek se nagyon mentesek az eldolgozatlan öntési formáktól, sorjától, a beltér-motortér welly-fx, a nem-kamuárcsért +a felni-gumikért azonban pirospont jár... bár a felni megmunkálás a belsejét már nem érte el, ilyen full gagyi vastag pereme van a felninek, de itt legalább még lefestették feketére, a nyitott-plexi dobozosokon meghagyták ezüstnek, na az gyönyörű... bár könnyen orvosolható.
Hátul tök jó a lámpa, az elején béna "felfogató"pucukás.... vastag a fűtőszál, bár még mindig jobb mintha abszolút nem lenne, lehet mozgatni az ülést, kartámaszt felnyitni, (szokásos kínai-modell effektek) a tető egy ponton nagyon nehezen megy át, feszül, nekem kicsit vastagnak tűnik a mechanizmus, de ezt más -nyitogatótetős- modellnél is tapasztaltam, úgyhogy nem mondanám hibának, inkább legyen ilyen minthogy elpattanjon egy nyitás-zárásnál. Viszont a karos géptető az menthetetlenül nettó gyenge pont.
Mikor megjött a modell, úgy voltam vele egy üres dobozt kaptam, kereken 1kg a csomag, hogy volt benne még két évvadnyi modellkatalógus :) aztán mikor előbújt a vas, az egyik első kerék külön életet élt ... szerencsére egy közdarabbal 100%-osan javítani tudtam, de persze előtte már valami zseni összebarmolta ilyen gány ragasztóval..... azt le kellett még festenem feketére, nah de a lényeg hogy a modell legmeglepőbb részlete az alja :D a kipuf és körülötte a hővédő lemez az azért elég jó lett,messze túlmutat a többi részleten, kár hogy 99.9% nem nézi az ember de hát ami jó az jó.... Utolsó képen jól látszik, a gányolás is.... Amúgy semmi de tényleg semmi írás nincs az alján ki fia borja, gondolom úgy voltak amilyen dobozba csücsül majd az eldönti.
Valamiért amúgy -még aktív voltam - sose vettem meg ezt a modellt, talán megvolt az oka, de most már mindegy, mementónak tökéletes :)
Tavasz, virágok, Plymouth :)
Ma még...
Nnna, de a sok ifjonc után adjunk teret a klasszikus vonalaknak is :)
Ettől függetlenül nem jó érzés nyitogatni őket, mert nagyon "törékeny" fíling van, a penge illesztés oké, de pl. most jött hozzám -illetve egy haveromhoz, mert én már nem gyűjtök - egy Vanquish S, nekem megvolt abból a "sima" verzió, na az tényleg olyan volt hogy a kis nyitogató pucuka nem fért be az illesztésbe.... na hát itt befér....................... :/
És nem egyedi, mert mindene szarul áll, ajtók/gép/csomitető, még a régi AA-okhoz képest is rémes illesztések, neten megnéztem pár darabot, "megnyugodtam" mert a többi is ilyen.... azt pl. adom is el, illetve a haverom
És ahogy a mellékelt képek mutatják, nagyon szépen kigyógyultam
De most őszintén, ki hagy parlagon kb. otto (új!)árban egy ilyen szép gépet..? Hát elég sokan, mert hónapokig a kutyának nem kellett, végül volt egy szabad félórám, beugrottam, mondom ha ott van még elhozom
Igazándiból semmilyen alternatíva nincs manapság az AA-on kívül, szerencsére viszont ők is 25 féle Meki, Aventador, Pagani, Koenig meg számomra totál érdektelen hyperautókat dobnak csak ki...
Max a régi AA-ok közt lehet mazsolázni, csak azoknak meg az ára már az egekben, nem vétlen a piac beárazza a modelleket.
Mindenesetre azért az fura, hogy nincs egy szem ember az AA-nál, aki felmenne az ebayre és megnézné hogy mondjuk egy GT S 964 Turbo mennyiért kell el .... nem kéne akkor inkább olyat csinálni ? Á nem, legyen inkább még egy Huayra verzió
Egy régi oldschool Autoarthoz képest kb. olyan érzésre mintha porcelánból lenne, nyeklik-nyaklik a műanyag, nyitod fel a géptetőd és a fém karnál látszik hogy vetemedik, nyilván eltörni azért nem fog, de érzésre se jó a műanyag.
Vannak jól/jobban sikerült darabok, de sose lesznek olyanok mint egy fém modell, ha más nem a fényezés talán nem lesz szmötyis rajtuk.
A kétbal (és az is fából) kontárművek meg ............. hát igen..... qrvára dühítő.
Én egyedül azt nem értem, ha nem ért hozzá, mi a jó büdösretkesbánatos lótúróért nyúl hozzá....
Egy-egy hibát simán lehetne orvosolni, és akkor jön egy ilyen agyfax, és szétbarmolja persze hogy pillanatragasztóval, ezeknek az, meg a csípőfogó a két "szerszáma"... és megvannak győződve milyen jó munkát végeztek.
Hát ha ezt hamarabb mondod, akkor sincs semmi. De már megjött a jármű, és elégedett vagyok vele. Két apró negatívum, az egyik hogy 2 ajtó nyitható csak, és bár helyükre illesztve nincs gond, de kissé lötyögnek kinyitva. Valamint amikor becsukom se ugranak azonnal helyükre, mintha csavar laza lenne. Valamint egy kis műanyag elem hátulról hiányzik, out-of-box. Nem tudom ezeknek doboza zárva vannak-e (ragasztva), nekem nem volt ragasztva, lehet "használt"? (egyéni vállalkozó webshopjából rendeltem aki maga is gyűjti ezeket, ezért fordult meg fejemben) Amennyiben gyárból így jött ki, az meg minőség ellenőrzési blama... Na de legyen egy kép is.
Én pedig elnézést kérek, de úgy tűnik, hogy téves infóval szolgáltam! Most volt időm kivenni a dobozaikból a composit AUTOart modelleket, és bizony a szomorú valóság az, hogy az egész modell műanyag! Igazság szerint nincs vele baj, mert az illesztései penge vékonyak, és pontosak, de a súlyuk jóval kisebb, mint a régi fém modelleké volt! A törékenységről továbbra sem változott a véleményem... Én úgy gondolom, hogy az AUTOart nem fogja felvállalni a kockázatot, hogy egy nyitható modell ajtaja letörjön!
amúgy THX az infót régebben végül is erről szólt ez az oldal, szerettem is manapság már sajna heti 1-2 hsz bár most magamat is ostorozom, mert én se vagyok már túl aktív
mondjuk ha csak kicsivel lőnék GTspirit ára főlé a Zmodels árát akkor nagyon jó alternatíva lenne, főleg ha olyan termékenyek lennének mint a GTs .... akár még vissza is jönne a kedvem a gyűjtéshez őszintén szólva mostanában mindig elmegy a kedvem a gyűjteményem szaporításához mikor meglátom hogy az AA milyen árakon dobálja ki az új modelljeit, és megteheti mert nincs igazi ellenfele, a Kyo elaludt pár éve vagy inkább csak teljesen kiszállt az AA-val való versenyből, csak álnéven dobál ki néhány nyithatatlan modellt vagy drága resineket, az Acme csak egy gyűjtői rétegnek gyárt, azt is egyre gyengébb minőségbe egyre drágábban, a Bubu-Maisto-Welly-Solido meghát ugyebár nem egy liga az AA-val, egyedül a Welly Fx/GTautos lenne még nagyon jó alternatíva, de azok meg csak pár modellt dobnak piacra, és igazából alig alig lehet azokat is beszerezni.... nem is értem miért szóval jól jönne egy elfogadható minőségben elfogadható áron megjelenő új gyártó !!!!!
Kicsit olyan érzésem van a képeket elnézve, mint a Wellynél az Fx oldal, de itt ugye a diecast részen csak a Solido nevét dobhatná be, lehet lesz a Solido-nak valami komölyabb Elite verziója.. a mociháztető zsanérja meg egy-két apróságtól eltekintve azért csak jobb mint egy szaros gyanta... Hadd bővüljön a piac végre ebbe az irányba is..
Hy! Hatalmas angoltudásommal azt silabizáltam ki, hogy a Z-Models maga a gyártó, aki gyártja az Ottókat illetve a Gt-Spiriteket is, sőt talán az új Solidók fejlesztéseit tervezéseit irányítja (ez látszik is a Solidón, hogy valaki az utóbbi 1-2évben a szárnyai alá vette, valami változás volt ott az tuti).. Azt írják, hogy még nem tudni, hogy a gyártó a saját neve alatt adja-e ki ezeket az újdonságokat, vagy valamelyik "megrendelőjük" égisze alatt fut-e majd.. (Gondolom a nyithatóság miatt nem ott/GtSpirit lesz ez).. Ha jobban belegondolok, a GtSpirit dobozokon fel van ám tüntetve ez a Z-Models mint gyártó vagy valamiféle partner..
egy furcsaság ütötte meg a listából a szemem: az utolsó sorban a GTspirittel egy sorban van egy Z-models nevű gyártó.... hmmm ki ez, mi ez? miért van egy kalap alatt a GTspirittel? amiben inkább csak az a fura hogy ez nyitható modelleket rakott ki, sőt kinézetre nem is rosszakat (GT500, Corvette) tud erről vki vmit?
Köszönöm a választ! A Masito modellek is eredeti dobozukban vannak, így ezt is egy kis vitrinbe raknám. Viszont ha már az ajtajai nyithatóak, időnként csak bele néznék jobban, és egy videón amit néztem nagyon óvatosan, kis pöcökkel nyitotta az ajtaját. Ezért merült fel bennem a kérdés.
Szia! Nos a Maisto modellek nagyon nem egy ligában játszanak az AUTOart modellekkel, így a minősége fényévekre fog állni a 2 meglévő modelledhez képest! A műgyanta kivitel az AUTOart modellek esetében tudtommal annyit jelent, hogy maga a kasztni fém öntvény, azonban a nyitható elemek (ajtók, géptető, csomagtartó ajtó) általában kompozit. Nekem van néhány kompozit AUTOart-om, és én semmi hátrányát nem vettem észre a műanyag elemeknek... Talán az illesztésük még egy hajszálnyit finomabb is, mint a régi fém elemeké! A törékenységéről nem igazán tudok nyilatkozni, ugyanis én általában megveszek egy modellt, beteszem a vitrinbe és úgy gyönyörködöm bennük! Nem igazán szoktam őket nyitogatni, így nem tudom, hogy hajlamosak-e a műanyag elemek a törésre... De ha őszinte szeretnék lenni, akkor azt kellene mondanom, hogy nem hiszem, hogy az AUTOart ilyen árak mellett megengedhetné magának, hogy egy-egy modellnél a nyitogatás következtében letörjön az ajtaja, mert annak szerintem a mai világban hamar híre menne!!!!
Az egyik ismerősöm személyesen vette át a modellt az eladótól, és bár nem kérdeztem Tőle, hogy milyen volt az illető, de feltételezem, hogy nem gyerekről van szó! A modell konkrétan Angliából érkezett, és ott nem arról híresek az emberek, hogy annyira gondosan vigyáznak a dolgaikra... Én úgy gondolom, hogy egy olyan emberke lehetett, aki tele volt pénzzel, megvette, aztán összerakta, majd ráunt, esetleg a méretéből kifolyólag nem volt normális helye tárolni a modellt, így ellepte a kosz, majd úgy döntött, hogy nem rakosgatja tovább és inkább eladta... Ha ezzel valóban gyerek játszott volna, akkor a fényezése biztosan nem ilyen állapotú lenne, ill szinte minden le lenne róla törve, ugyanis elég apró zsanérokon nyílik minden ajtó, ami a legkisebb rendellenes erőbehatásra is azonnal letörik!!! Szerintem csak egyszerűen egy ultra hanyag emberé volt, aki távolról sem úgy foglalkozott vele, ahogy illene egy ilyen modellel!
Sziasztok! Már több mint 10 éve, hogy vettem két 1:18-as modellt, de most elfogott a vágy egy Mercedes-AMG GT beszerzésére. Ami kérdés felmerült benne, hogy az egyik jelölt egy AutoArt GT3-as, ami leírás szerint műgyantából készült. Ez gyakorlatban mit jelent? "Gagyi" maisto modelljeim vannak amiből ki tudok indulni, minőségben össze se mérhető gondolom, kérdés ez az anyag sérülékenyebb, kell rá kiemelten vigyázni?
Szerintem a szó amit keresel: gyerek Suli után lekapta a polcról került vele egyet az udvaron, a haveroknak elvitte a suliba dicsekedni, ha jó leszel játszhatsz vele . . . . Earthquake27 szeme is kikerekedne mikor hazaérne melóból és egy busznyi óvodás ép ott gurigázna az udvaron a vitrines gépekkel :)
Nekem hosszú lett a lista Autoart Audi quattro s1 Kék Nissan R34Gtr Lamborghini Miura Kyosho Piros Utcai Delta(final edition aminek másabb az első lámpája) és a lampasoros rally Minichamps : Mercedes 190 evo1&2 több felé csapatból szóval vagy 4db biztos lesz a meglevő 4db Autoart mellé Utoljára szerkesztette: kemszi2, 2020.02.13. 09:42:49