Az a baj, hogy két emberrel beszéltem errõl (meg még párat megkérdeztünk volna, ha összejön valami), de már egyiküknek sem annyira jó. Egyikük hónap közepén megy ki hajóra dolgozni és 6 hónapig vissza se jön, másikuknak meg nincs már kedve. A többieket meg úgy kérdeztük volna meg, hogy talán egy embert még rá tudtunk volna beszélni. Arról nem beszélve, hogy most suli miatt nekem se lesz idõm, zh-k pótzh-k viszgák jönnek most... nem tudom, talán majd késõbb a nyár folyamán jelentkezek egyszercsak, de most biztosan nem tudok.
sajnos a scripteléshez nem értek,de én a helyetekben belekukkantanék a szerverbe amit mondtam....annak idején a legjobban kidolgozott világ volt és még most is az:P /questek,housing,piety points,titleket tudsz elérni /dragonslayer,defender stb./ fullos crafting,questek,epiqus küldetések stb.stb. egyszóval kivan dolgozva Igaz nincs nagy konkurencia! jelenleg 4 magyar van a szerveren aki aktivan tolja! Nagyon örülnénk ha lenne esetleg DM aki storykat eventeket csinálna....szerintem lehet beszélni a tulajjal hátha feltudjuk éleszteni a szervert néhány lelkes magyar játékossal! Nem is beszélve arról,hogy ha fejlesztenéd a világot az is tuti lenne! Csipné a szervertulaj meg az a pár DM is akit héba-hóba látunk....
Bocsi, olvastam az üzeneted, csak akkor nem tudtam rá válaszolni, aztán meg is feledkeztem róla... Szóval: az van, hogy ez is (mint általában elég sok dolog) csak egy hirtelen fellángolás, egy jónak tûnõ ötlet volt :S Meg az alapötletem is az volt, hogy végigmegyünk az alapkampányokon, és addig nagyjából beletanulok a modulkészítésbe, és akkor egy saját modult játszatnék velük, ahol DM lennék. Ebbõl kifolyólag a következõ kérdésem az lett volna, hogy a modulkészítés és scriptelés alapjainak hol kezdjek neki :)
Egyébként egy házi LAN-t már sikerült összehoznom, onnan csak egy apró lépés a távolabbi gépe elérése.
az NWN akármelyik PW-je / játékosok által készített online multi/ megy tört verzióval is! Keress rá DALAKORA US szerverre az volt régen az egyik legnépszerûbb és van pár magyar is ahogy az elõbb írtam
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy meg tudnánk e valahogy oldani haverokkal azt, hogy neten keresztül játszhassunk egy modult közösen anélkül, hogy mindenkinek kéne venni egy eredeti példányt? Van egy tört verzióm itthon, megpróbáltam egy lan-t összehozni, de nem engedett be a játékba, mert ugyanaz a két cd kulcs. Van valami keygen vagy akármi, amivel ezt ki lehetne kerülni?
Jé, itt még mindig van élet? :) Bae, ahogy olvasgattam egy kicsit kedvet kaptam megint NWN1-ezni egy sort... Van ég valahol élõ magyar szerver? Gondolom nincs, de próba cseresznye. Üdv mindenkinek! :)
Hát én õszintén azt tanácsolnám, hogy játsz inkább egy jól összerakott modullal (Ha kell szívesen mondok pédákat is), az alap NWN-nél sokkal, sokkal ötletesebbek vannak. Ha mindenáron hivatalos dologgal akarsz játszani akkor is ajánlom a kiegészítõket, vagy valamelyik prenium modult, rengeteget adnak hozzá a játékhoz.
Ha ezek ellenére mindenképp az alapjátékot tolod a rouge jó választás, mert sokmindenhez ért. Érdemes multiclasson és/vagy prestige classon gondolkozni hosszú távon. (shadowdancer és assasin is nagyon jó, bár az elõbbibõl igazából csak 1 szint kell - multiclassban pedig jó választás a fighter vagy a ranger). Játéktechnikailag jó sok skilled lesz, csapdakeresés, zárnyitás alap, a use magic device-al kb. minden tárgyat használni tudsz ha elég magas, így remek varázscuccokat pakolhatsz magadra. A tumble növeli az AC-t. Érdemes lehet egy jó erõs "tank" hechmant felvenni, aki mellett ki tudod használni a hátbaszúró tudományodat. Ha az alapjátékot játszod akkor ügyelj arra, hogy a Bluff, Intimidate, Ride, Craft X skillek csak késõbb kerültek a játékba, és az alapjátékban sehhol nem tudod használni õket!
Néhány napja megérkezett a play-asiaról rendelt: NwN: Complete Editionom PC-re. Szép darab, exkluzív papírtok, 2 DVD, és NWN papírtérkép is volt benne...
Tegnap este feltelepítettem, az elsõ tapasztalatok: kb fél órás telepítés után (NWN1+kiegek+premium, NWN2+kiegek+premium full install) játék 1.69-nek vallja magát, valójában nem az - az autoupdater nem talál frissítést, helyette rákérdez a Dragon Age és Mass Effect cuccokat fájljaira.
Muszáj volt valami megoldást elõtúrnom, mert Win7 64bit alatt az NWN1-nél nem volt kép a videók alatt, habár azokat átugorva a játék mûködik szépen (szuz install, így gyorsan vga+audio driver update , k-lite kodek pakk+ admin jogokkal probaltam - nem segitett), de NWN2 gond nélkül elindult szépen.
ami errõl szól, és igazuk is lett: készült egy Patch az ilyen megoldásokra - 310 Mega, azt feltelepítve valóban felkerül az 1.69, és láss csodát, minden megy szépen.
Sosem játszottam még korábban NWN-t, de ezeket leszámítva a Bioware/Obsidian cuccokat jól ismerem. Eltököltem vagy 40 percet a karaktergenerálással, végül "a nehézkesen induló nyári warez ranger próba" után mégiscsak egy gép által ajánlott fél-elf tolvajcsajjal vágtam neki most a kalandnak...
Van esetleg valami jótanács, tipp ehhez a kaszthoz indulás gyanánt? Még csak most jutottam ki a városba...
lv7 vagyok 3as szintü varázslatokat kaptam meg 14 a karizmája a bárdomnak és hiába alszok nem adja se az idézést se a fejlet láthatatlanságot ötlet ?2es szinten mind2 megy csak a 3as szintü nem gyors menübe se (quikslot)hiába alszom ugyan ugy 0a szererepel a sarokba plz segitsetek
naero valami ilyesmi gond lehet mert gyors menüböl gyönyörüen hioza és ott rendesen láthato is nem fako
Érdekes... amire így hirtelen gondolni tudok, hogy úgy próbálsz varázsolni, hogy a karakterrõl hozod elõ a varázslatokat, és akkor bizony néhány varázslat halvány marad. Ezeknek általában kell valami célpont, vagy egyszerûen a földre kell varázsolni. Az ilyet úgy lehet a legegyszerûbben elkerülni, hogy az adott varázslatot kirakod quickslotra, onnan biztosan mûködik, és még gyorsabban elõ is tudod hozni.
nem meg dumáltuk már chipii vel skypon valoszinü szimpla bug
fogd fel úgy, hogy a karaktered nem szereti az idézett lényeket mert nem bízik bennük, se nem animágus, így ennyivel is nehezebb lesz a kalandod :))
nem, a használhato varázslatok között nézem és minden varázslat élénk csak az álat idézése fako és a jobb sarokban ott szerepel a 2es de ha rá kattintok a job egér kör menüben semi se történik vissza kapom az irányito nyilat és enyi az 1es mágia csopiban van és engedi is hogy a többi spellt használjam abbol a csopibol csak az álat idézés over nincs meg idézve álat csak a csapatársam van Tomi a tolvaj szarka :) esetleg le irnád mi kell a idézö mágiához a bárdnak ? lehet ugy én rájönék mit hagytam ki lehet hogy a tulajdoságaimbol hiányzik valami
Mármit 0 szerepel a varázslat mellett? Lehet, hogy szintlépésnél véletlenül kivetted a választható varázslatok közül, és mást vettél fel helyette. Ekkor a quicksloton ott maradt, de használni már nem tudod.
semleges(50),jo(91) ez el mozdulhat a törvényes felé ? csak mert akkor meg szivom a bárdommal :(
se gond :)) nekem most fény talárom van de nem igen teccik csak idegesit ki probálom a könyü vérteket de sztem halgatok rád és max 1es vért lessz a leg nagyobb amit fel veszek meg ezek a fura talárok :) a mágia még mindig nem világos szint lépésnél nem kaptam uj varázslatot csak a 1es csoportbol tanulhatam 1et ezt lehet átvehetnénk kicsit :)
Bocsi, tegnap délután nem nagyon értem rá...
1. Maradjunk fórumon belül. Remélem nem baj. 2. Bárd fel tud venni könnyû vérteket, meg talán közepeseket is, de ha sokat varázsolsz, akkor inkább ne hordjál páncélokat, csak zavarja a varázslást. Inkább tanulj varázstárgy használatot és akkor fel tudod venni a szerzeteseknek való ruhákat, azok egész jól védenek.
a bárdnál milyen vértek használhatoak és mit érdemes használni ?
Nearo nem tusdnánk skypon dumálni ? mikrofonon el inditotam a bárdot is kérdeznék rolla ha igen akkort privibe küld9öm a skyp elérhetöségem
Fú... ha jól emlékszek, akkor a hamu az uthgard törzs fõhadiszállásán lesz valahol, a vulkanikus magok meg azon a területen, ahonnan be tudsz menni az idõutazós rész barlangjába. Tehát nem a barlangban, hanem még kívül.
a 3as fejezetbe 2 csatlos küldiét nem tudtam meg csinálni a tolvajét a hös hamut nem talûálom meg a csoda vuklkanikus magot a papnak ötlethol keresem ?
Õõõ hát látod ez jó kérdés... õt még soha nem béreltem fel, csak mindig arra a rövid idõre, amíg elmondta a történetét és odaadta a gyûrût. Szóval egyáltalán nincs vele tapasztalatom. Elvileg varázsolnia kéne sokat, meg számszeríjjal lövöldöznie, gyakorlatilag tényleg fogalmam sincs, hogy hogyan mûködik.
köce hu még lenne kérdésem de gondolom eleged van belölem meg a hülye káérdéseimböl
A hangos rejtvényhez kell az az üvegcse, amit a bodak hullájáról vettél fel elvileg. Jobbklikkel ki tudsz belõle engedni egy pixie-t, ami elindul és sorban megérinti a gongokat. Menj utána, érintsd meg mindig azt, amelyiknél ott van, és elõbb-utóbb meglesz.
A füstösnél meg ugyanaz a lényeg, mint a medencésnél, színeket kell keverni. Három különbözõ párosításban kell beleszórni a porokat, és ha jól emlékszek van valami utalás a sorrendre is, de már nem tudom, hogy mi. Talán egy asztalról tudsz felvenni egy papírt és arra van leírva.
Az ültetésnél meg ha jól emlékszek, akkor ékköveket kapsz jutalmul, azokat lehet, hogy nem is vetted észre. Egyébként eléggé bolondos a csajszi, szóval nem fog újat mondani a küldetés teljesítése után. Ha a naplóban sincs befejezve a küldetés, akkor viszont nem tudom mi lehet a gond.
Gonoszból úgy leszel semleges, ha jó cselekedeteket hajtasz végre. Emlékeim szerint a legtöbb lehetõség erre az elsõ fejezetben van, de ha bárhol olyannal találkozol, hogy meg kell menteni valakit, vagy egy beszélgetésben olyan lehetõség van, hogy pénzt adsz valakinek csak úgy (nem lefizetés miatt), akkor azokkal javíthatod a jellemed pl.
Bárdnak igazából mindegy milyen jellemet választasz, törvényesen kívül bármi lehet. Hogy azok közül mi vagy, az már rajtad múlik. Szóval igen, jó az a jellem.
ja még 1 kérdés chaotikus gonoszbol hogy leszek chaotikus semleges és a bárdnak jo a semleges jo ?
nearo ha mg itt vagy van 1 másik gopndom a barbárom a 3adik fejezetbe a idö utazáys után van de nem vágom a hang mweg a füst riasztot az egyetlen templomába nem tudsz segiteni ? a golemek meg vanak a töbit nem vágom meg a mag ültetést se elültetem de nem fogadta még el pedig kinött a fa ott mit kell csinálni még ?
Ja tényleg, kb a második mondat után elfelejtettem... na akkor igyekszem lefordítani mindent:
healing és animal domain - gyógyítás és állat szféra
perform - elõadás tumble mindegy spellcraft - mágiaismeret use magic device - varázstárgy használat open lock - zárnyitás
martial weapon proficiency - harci fegyver jártasság weapon focus - fegyver fókusz improved critical - javított kritikus ütés called shot - célzott ütés curse song - átok dal lingering song mindegy lasting inspiration mindegy extra music - extra dal dodge - kitérés mobility - mozgékonyság point blank shot - közeli lövés rapid shot - gyors lövés
nem biztos, hogy mindegyiknek pontosan ez a neve, mivel én meg nem magyarul játszom, így helyenként inkább csak tippeltem, hogy mi lehet a fordítás
nos a felét nem értem mert magyarul játszom nincs kiegem csak az alap
Fú hát... ha megvannak a kiegek, akkor én egy arcane archert csinálnék belõle, megfûszerezve kis red dragon discipline-el. Bár amire én gondolok az inkább lenne arcane archer, mint bárd.
Ha tisztább bárdot akarsz, akkor javaslom, hogy vegyél fel egy papi szintet valamikor az elején healing és animal domain-el (csak lehetõleg ne elsõ szinten, sokkal kevesebb skillpontot kapsz úgy). Healing miatt másfélszeres erõsséggel gyógyítanak a varázslataid, animal miatt pedig egyel erõsebb lényeket idézhetsz. Én ezzel is íjjal mennék, és elsõsorban ügyire pakolnék, másodsorban karizmára. Karizmánál arra kell figyelni, hogy mindig legyen annyi, hogy tudjál új varázslatokat tanulni. A bevezetõben a Jaroo nevû gnóm egész jól elmagyarázza a legfontosabb tudnivalókat, õt érdemes figyelmesen "végighallgatni", ha nem vagy tisztában a varázslással, de kérdezhetsz itt is :) Varázslatok közül lényidézéseket, gyógyításokat és buffokat használnám. A többi varázslata, amik más lényekre hatnak túl gyengék lennének, hogy komolyabb helyzetekben is használni lehessen õket. Skillek közül perform mindenképp kell, tumble is ha megvannak kiegek, spellcraft is jól jöhet, use magic device is hasznos... aztán nemtom, ha tetszik még valami akkor az. Feat-ek... hát ha íjászkodni akarsz, akkor elsõ szinten kell egy martial weapon proficiency, aztán ha már az íjnál tartunk, akkor egy weapon focus, improved critical, esetleg called shot, bár az nem fontos... aztán érdemes tápolni bard songot egy curse songgal, lingering song is megéri ha van kieg, lvl 21 felett lasting inspiration. Extra music szerintem nem éri meg, magasabb szinteken úgyis elõbb pihensz, mint hogy elfogyna az összes song. Dodge jó lehet még, mivel nem érdemes vértet viselned, illetve mobility is jó lehet, ha valaki közel jönne íjászkodás közben. Ja igen, íjhoz még kellhet point blank shot és rapid shot. Ez így 10 db, lvl 18-ig 8-at kapsz, én called shot-ot és lingering song-ot hagynám ki, vagy esetleg mobilityt, egy idõ után tumble "átfedi".
A játékstílusom az lenne, hogy leidézném az éppen kéznél levõ legerõsebb állatkámat ami jellemtõl függõen grimgnaw-val vagy daelan-el menne tankolni, közben meg szétlõném az ellent íjjal. Csata elõtt persze buffok mindenkire, védelmezõk tankokra, támadást segítõk meg rám, és persze bard song. Csapdákba be lehet küldeni állatkákat, de van find traps varázslat is... zárt ajtók meg csak az elején okozhatnak gondot, de ha nagyon fáj, hogy szét kell õket verni, akkor lehet tanulni open lock-ot, a magas ügyi miatt úgyis jó lesz, hogy nem class skill.
Így elsõ körben én így képzelném el a bárdomat. Ha van kérdésed, akkor kérdezz nyugodtan.
Vágd le mindkettõt --> more xp ;) Vagy vágd le azt, amelyiknek kevésbé szimpatikus a stílusa. Amúgy ha jól emlékszek, akkor a dokkokba érdemes bemenni, van egy jó kis épület egy érdekes mellékküldetéssel. Csatornákból nem rémlik ilyesmi, az a sok-sok élõholt miatt mókás (különösen a papoknak meg lovagoknak).
A 2dik fejezet végén luskanban melyik kapitányt éri meg levágni ?
A monk tényleg nagyon jó osztály, azzal nem lehet rossz lóra tenni. Elején gyengus, de késõbb már szinte sebezhetetlen.
Ha kissé kevered az osztályokat, akkor mindenképp érdemes megnézni a prestige class-eket is, mivel ezek általában sokkal erõsebbek, mint az alaposztályok (viszont ezeket nem biztos, hogy érdemes 10-es szint fölé fejleszteni, mert akkor már nem adnak akkora bónuszokat). Kiemelten gondolva itt a dwarven defenderre (iszonyatosan jó védettség, de értelemszerûen törpe karakter kell hozzá), a blackguard-ra (jó kis varázslatok, lényidézés - olyan mint egy gonosz paladin), a shadowdancerre (tolvaj, aki bármikor képes elrejtõzni, még az ellenfél szeme elõtt is - kár hogy az erõsebb ellenfelek látják így is) és a red dragon disciple-re (amivel csak az a baj, hogy bárd vagy varázsló lehet és ez az osztály legfõképp a harci képességeket erõsíti).
azt hiszem csak ha csajjal vagy akkor adja. lévén hogy nem meleg a srác :ÖÖ
a 2es fejezetben Aarin Gend nem adta a fény amuletet nincs ötletetek miért ? pedig végighalgatam a sztoriját és irta a naploba hogy valoszibnü ezt a sztorit nem folytatja már ez normális is ?
Persze hogy belehibáztam... csak kétszer olvastam át -.- *A három Monk szintnél (lvl 7, 22 és 37) Tumble-t mindenképp maxolni kell és Discipline-t is érdemes.
Hát... az én buildem inkább egyfajta fun karakternek indult, aztán végülis brutálisan erõs lett. Az alapötlet az volt, hogy a karakter a játékban elõforduló összes "formát" képes legyen felvenni. Félig-meddig sikerült is, Polymorph Self hiányzik csak a repertoárból. Bunyós karakternek terveztem, de végülis casterként se lehet olyan rossz... bár egy magasabb Spell resist könnyen kifoghat rajta. Én amint megkaptam Wildshape-et harcba szinte csak mackóformában mentem be.
Race: Human Alignment: Lawful Neutral Szintezés: lvl 1-6 druid lvl 7 monk lvl 8-21 druid lvl 22 monk lvl 23-36 shifter lvl 37 monk lvl 38-40 shifter Kezdõ tulajdonságok: STR 12, DEX 13, CON 8, WIS 18, INT 13, CHA 8 A négyszintenként kapott tulajdonságnövelések mindegyike WIS-re megy.
Feat-ek: lvl 1 - Dodge, Extend Spell lvl 3 - Knockdown lvl 6 - Disarm lvl 9 - Improved Disarm lvl 12 - Improved Knockdown lvl 15 - Toughness lvl 18 - Alertness lvl 21 - Great Wisdom lvl 24 - Great Wisdom lvl 27 - Great Wisdom lvl 30 - Great Wisdom lvl 33 - Dragon Shape lvl 35 - Construct Shape lvl 36 - Armor Skin lvl 39 - Undead Shape, Outsider Shape Lehet rajtuk variálni, de amik mindenképp kellenek azok az Alertness és a négy Great Wisdom (bár Great Wisdom se kell, ha az ember nem akar sárkányformában rohangálni). Amik szerintem hasznosak az Dodge és Armor Skin +3 AC miatt, Knockdown-t gondolom nem kell ecsetelni, Toughness +1 HP/lvl, Extend Spell-el pedig tovább tartanak a buffok. Dragon Shape-t ajánlom még mindenképp, brutálisan erõs, illetve még Construct Shape-nek lehet néhol hasznát venni. Disarm cserélhetõ, Knockdown sokkal többet ér, meg a két lvl 39-es skill se létfontosságú.
Skillek: A három Monk szintnél (lvl 7, 22 és 37) Tumble-t mindenképp maxolni kell és Disarm-ot is érdemes. Druid szinteken az elején mehet folyamatosan Spellcraft. Marad 154 szabadon elosztható pont, én Animal Empathy-t, Move Silent-et és Open Lock-ot maxoltam, maradékot pedig ráraktam Hide-ra.
Kérdezzetek nyugodtan, ha valami nem tiszta, hogy miért kell/nemkell, illetve kritizálni is lehet (de csak finoman ha kérhetem :)).
Druidát én csak akkor kombóztam, ha shiftert is vettem fel hozzá, ahhoz meg legalább 21 szint kell, hogy értelme is legyen. 5 druida szint, 11 shifter úgy, hogy a 21. szinten, a 11. shifter szinte élõholt forma képességet veszel fel, azon belül is a Risen Lord, amit használni érdemes (50% sebzéselnyelés, halálra/kritikusra immunis, és még sok más szépség).
Több druida és shifter szintre nincs szükség, a többi szint kedv szerinti kaszt fejlesztésére költhetõ, nekem a kedvencem a törpe védõ volt:)
Végül is kisebb szinten is el lehet vele játszani, van egy csomó egyéb, bár kevésbé használt formája a shifternek, amiket néha ügyesen váltogatva ki lehet használni - mini tûzsarki formában, ha tûz immunitás kell, néhány formának sebzéselnyelése van.
Chipii kicsit pontositanád ? mert kerestem de sehol nem találom :(
OC talán 20-ig ? csak félig vittem el régebben, de nem akarom kihagyni örökre. a hOU-t megcsináltam, az nagyon jó volt sok újdonsággal, a SOU ban meg az elején elakadtam és unalmassá vált.
a kedvencem az õrült törpe berzerker, aki amúgy barátságos és jó, de amikor dühbe jön akkor.... :))
Az elsö chapter végén járok az alapito ucso sirját keresem a dokk-negyedbe segitsetek hol találom ? minden meg van csinálva csak az kell már és utána befejezném a chapter 1et
Milyen szintmegkötéssel? Mondjuk ha az a bajod, hogy unalmas, akkor egy sérthetetlen shifter kombó meg fõleg az lesz:D
Nemrég találtam ki egy druid/monk/shifter buildet. Azt leszámítva, hogy elég komoly jellem megkötése van (csak lawful neutral lehet), nagyon erõs karakter. Mondjuk a fõ erõssége ennek is inkább a bunyó, én a varázslatait csak buffolásra használtam.
vmi értelmes harcos/pap/druida összeállítást tud vki javasolni ? én alapvetõleg azt szeretem, ha bunyózik a kari, de sima harcos/barbárral kurva unalmas tud lenni, szeretem ha tud buffolni meg egyéb isteni látványos trükköket tömeg vagy fõkari ellen....
5let ?
Néhány kasztnál számít csak a jellem, de magára a történetre igazából nincs hatása. Egy kaotikus gonosz jellemû õrült mágussal ugyanúgy végig lehet vinni a játékot, mint egy törvényes jó jellemû szent lovaggal. A barbárodnál annyi lenne csak a lényeg, hogy ne váljon törvényes jellemûvé, de az alapjátékban nem lehet a törvényes-kaotikus vonalon elmozdítani a jellemet, szóval igazából mindegy mit csinálsz vele. Jellem szempontjából a leginkább kötött kasztok a druida és a lovag. Ezeknél lehet az alapjátékban is kicsúszni a megengedett jellembõl, de náluk is általában még azelõtt figyelmeztet a játék, hogy megtörténne a jellemváltás.
a jellem számit ?: chaotikus semlegesböl erösen meg indult chaotikus jo irányba mit tegyek ? eröszakoljakl szüzeket ? néhol pedig védelmi pénzt is szedek :)
Újra ne kezdd, hangulatilag teljesen rendben van a barbár/kalandor:) Mint írtam, bármilyen karival simán végig lehet vinni, élvezd a sztorit, meg a kalandozást.
Chipii köszönöm a fel világositást én barbárral kezdtem és 4 szintenként kap 1 kalandort már 7es szintü nem kezdeném elöröl 1 full barbárral de meg tudnál biztos gyözni hogy hülye voltam az igaság az hogy mw-n és nwn-en is tolvajt kezdtem csak nwn-be megakadtam 1 pachelési hibába és mire össze hoztam ott volt az ember barbár a könyv meg van a favomba még nem sikerült végig olvasni de ha nem bánod és idöd engedi skypon kérdeznék rengeteget mert sok minden ködös és nem a szabáj rendszerröl beszélek tolvaj lévén meg rögzött lutolo vagyok igy gyüjtök mindent és nem tudom még mi kell és mi szemét pl ebbe kéne help meg abba hogy a melék küldiket hogy csalogassam elö és még milio 1 kérdés lenne csak az a gond mindig utolag vagy játék közbe ugrik be ezért lenne jo skypon mikrofonon dumcsizni 1 spillerel mert ami itt 3-4 nap ott 30-40 perc és köszönök minden infot hir morzsát :)
Szia, a napórás házak a mágusoknak való egyik mellékküldetéshez vannak, más karival nem tudsz bemenni oda - a késõbbi fejezetekben is akad néha csak mágusoknak elérhetõ feladat, de ezek a sztori szempontjából lényegtelenek.
A többi kérdés: Az NWN a DND 3.0-ra épül, de nyilván nem került 100%-ban beépítésbe. Én maximum érdekeségként olvasgatnék külsõ könyveket, de szerintem ezek inkább zavaróak kezdõként, mert nem tudod majd hova tenni a túl információt. Ha csak az alapjátékkal játszol most, akkor amit linkeltem magyar nyelvû fordítást (http://www.scribd.com/doc/80403220/NWN-Kkonyv-HUN) az tökéletesen elég, hogy a játék minden apró-cseprõ részét, a karakterkészítést/varázslást/képességeket/harcokat megismerd.
Milyen karival érdemes játszani, hogy keverd õket? Minden karakter más játékstílus, érdemes többet is kipróbálni. Bármelyikkel könnyen végigvihetõ a játék, elakadni nem fogsz, hacsak nem csinálsz direkt félrekreált karaktereket:) Az alap játékban a maximális szint a 20 (ezt amúgy az alap játék végigvitele során nem fogod elérni, talán 18-at). Ha többféle kasztot veszel fel, akkor a szinted a kevert szintjeid összege. Tehát egy 10 harcos/10 csavargó az is 20. szint.
Én elsõre nem keverném a kasztokat, hogy jobban megismerd õket, mert van, amelyiknél csak magasabb szinten jönnek elõ a kasztspecifikus képességek. Az alap statokról: harcos kasztok támadóértéke 20 szint alatt 20-szal nõ. Pap,druida,szerzetes,csavargó,bárd: 15-tel, mágus: 10 Amikor kevered õket, akkor ezek is keverednek, pl egy 10 harcos/10 tolvaj esetén 10+7=17 alap támadása lesz a 20. szinten. A támadás érték mellett megjelenik az is, hogy nõ a támadásaid száma. Egy kör 6 másodpercig tart. Ebben alapesetben egy cselekedeted (egy varázslás, egy támadás lehet). Ha 5-nél nagyobb az alap támadóértéked (ezt külön kijelzi a játék, ebbe nem számít bele az erõ módosítód, és a fegyver mágikussága), akkor többet is üthetsz a körben (ez automatikus, nem kell többet kattintanod:) ). pl 6-nál 6/1, de 17-nél akár 17/12/7/2 4 támadás! Mágusnál 20. szinten ez 10/5, emellett pedig az erõ módosítója is sokkal kevesebb, harci képességei sincsenek, ezért nem sok mindent fog eltalálni karddal, de feltételezhetõen nem is akar:) Ezt lehet növelni gyorsítással (pl potion) +1-gyel. Ekkor pl kettõt varázsolhatsz egy körben, 4-gyel nõ a védettségi értéked, és kapsz egy új támadást.
Nyilván cél, hogy minél jobban megismerd közben a játékot is, mi ajánlott ehhez: Amit a leírásban érdemes megnézni: mit ad egy kaszt indulásnál, milyen ügyességek tartoznak a szakterületére, illetve milyen képességeket kap automatikusan adott szinteken, van-e, amit csak a 20. szinten fog megadni? Pl. egy szerzetes a 12. szinten mágiaellenállást kap, ami ez után szintenként még tovább nõ, a 20. szinten pedig immunis lesz az elmére vonatkozó hatásokra. Csavargók a 10. szint után kapnak speciális képességeket. A barbárok sebzéstûrést kapnak a 11,14,17,20. szinten. Ha ezeket kevered, és készítesz egy 7 szerzetes,7 csavargó, 6 barbár karaktert, az ezekbõl semmit se fog kapni. Ha egy 20 szintû karakterben van 10 mágus, az milyen varázslatokat fog tudni? 10. szintnek megfelelõt - azokkal nem fogsz sárkányt ölni:)
Melyik kasztokat nem keverném elsõre? bárd, paladin, barbár, szerzetes, mágus - ha ezeket választod, akkor tisztán, minden szinten növeld a kiválasztott kasztodat.
Mit ajánlanék kezdésnek? Harcost, néha 1-1 csavargó szinttel, akkor rengeteg harcos képességed mellett csomó ügyességet is feljeszthetsz, és kalandor énedet is kiélheted:)
1-re mindenképp szükséged lesz majd az egyik küldetésnél, ez biztos... Az a baj, hogy régen játszottam már és nem emlékszem mivel annak idején idõhiány miatt abbahagytam.
A könyvek többsége nem jó semmire. Azon kívül hogy a játék világát bemutató történettel szolgál. A többség ráadásul még pénzt se ér túl sokat. Viszont van néhány olyan könyv ami (feltételezem) quest item. Ezeket jó esetben nem tudod eladni. A vértezetnél a penalty mellett érdemes nézni azt is hogy mennyi dexterity bónuszod lehet mellette. Egy lovagnak pl nem érdemes magas dexterity, mert úgy is valami komoly plate-et fogsz rá adni. Egy thief-nek viszont ajánlott a max DEX és hogy ezt jól ki is használhasd, a legkönnyebb páncélok javasoltak. Hogy milyen fegyvert használj? Én azt szoktam nézni hogy melyikbõl van valami jó mágikus. Az alap fegyvereknél meg minél nagyobbat sebezzen illetve minél nagyobb legyen a kritikus szorzója.
Fred én magyarul jácom :) ezért irom magyxarul a dolgokat :)sajna az itemeken nem mindig van rajta hogy mire valo vagy utalás hogy értékes e
és lenne még 1 olyan kérdésem hogy miért nem tudok a naporás házakkal semit kezdeni ? oda hogy jutok be mire valo a tüzbogár potroha ?érdemes e gyüjteni ?
Mind a ket reszhez (nwn es nwn2) van magyaritas, miert nem hasznalod?
a barbár én vagyok :) a köveken én is agyaltam habár a lovagi páncélok boltjába hátul a törpe el mondja mi kell neki a bonuszoláshoz de gondolom ez még fog változni, sikeresen fel bonuszoltam pár cucot habár lehet hiba volt mert gondolom nem tul sok adamantiniumot ad szerintetek azokat raktározzam el ?vagy nyugottan használhatom igy drágában tudom eladni a cucaim ?esetleg hol tudok 1 mellék küldi listát találni ? csak magyarul érdekel mert nem beszáélem englis :)
egyébként még lehet fogok sokat kérdezõsködni. ezért mindenkitõl elnézést kérek.:D pl most azon gondolkozok h a kövek amiket találok (pl:aventurin) azok mire jók?
és nagyon gyanús h jól mondtam meg akkor te is. nemes egyszerûséggel azért, mert a harcos törpémrõl levakartam egy nagy lóba..ó páncélt és a szakértelmeknél a sok minusz egybõl plusz lett. :D
akkor tehát képességekre nem de szakértelmekre vonatkozik. (v legalább is a fellökés képességre már tuti h nem vonatkozik, de pl egy hárítás szakértelemre vonatkozhat? ) egyébként köszi a linket! ;) bár angol nem az erõsségem. :D
Nem, ez csak azokra a skillekre vonatkozik (nem tudom a magyar nevét, talán jártasságok), amiknél oda van írva a leírásba, hogy számít a levonás vértben. Az többi képességre nincs hatással.
A varázslatrontás az meg úgy van, ahogy Atisz írta, bár rád, mint barbárra nem vonatkozik, mivel nem varázsolsz.
Amúgy itt egy angol nyelvû wikia oldal, szinte bármilyen információt megtalálhatsz rajta. Én ezt szoktam nézegetni: http://nwn.wikia.com/wiki/Main_Page
akkor ez most vonatkozhat a karakter képességeire is, pl fellökésre?
Így van, a mágiáról nem is beszélve. Az eredeti AD&D szabálykönyv szerint nem is lehet varázsolni még a legkönnyebb "habpáncélban" sem (kivéve az elf láncingeket), a NWN-ban azonban már igen, de itt %-os módosítók akadályozzák az ilyesfajta böszmeségeket. Minél nehezebb páncélban próbálkozol, annál nagyobb eséllyel rontod el a varázslatokat (kivéve persze a papi/druida varázslatokat).