Most megölitek egymást? Tényleg nem Keltáról szól a rovat. Nem védem, csak unalmas, hogy egy hír kommentálása helyett megy a nagy anyázás.
Inkább egy hûtõgép, mint plusz 40000 Forint. A másik pedig az, hogy a P4 is hûtésigényes, nem csak az AMD cuccok. De az AMD-k viszont gyorsabbak. Sokkal. Meg olcsóbbak. Sokkal.
Nem anyázunk Kelta, csak azt mondjuk, hogy nem csak a programozók a bûnözõk, hanem a hardver gyártók is egy kicsit összeszedhetnék magukat.
Ha valaki csak így visszafejti a Windowst, mint a kelta haverja, akkor az tud egy komplett oprendszert is írni. Meg összeesküvés-elméleteket alkotni...
Hát ember látszik, neked lehet van egy okos ismerõsöd, de te finoman szólva - most uriember vagyok :) - szûklátókörû. Nem vagyok egy nagy programozó, csak ismerkedet a témával, s pár dologra rájöttem: A régi szép 8086/80286 idõkben relatíve kis, rövid programok készültek melyek nagyságúk miatt kevesebb idõ alatt készültek el, mint mai társaik. Így aztán arany volt az élet. AZtán fejlõdtek a processzorok, nõt a memória, bonyolódott a hardver. Föltalálták az OOP-t, a multitaskot, a hardver védelmet a naív felhasználó programjaitól (pl az egyik ilyen védelmi hiba a közismert kedvenc General Protection Fault), a szegmens, majd a lapszerinti memóriakezelést, mely támogatja a virtuális tárkezelést. Ezen alapszik az assembly. Így ahogy fejéõdik a proci, más-más fordító ajánlott hozzá, a maximális teljesítmény éedekében. Ilyen rutinokból állnak a fejlettebb programozási nyelvek. Nem tudom programoztál-e Win32 alatt. Programot azt láttál már biztos. Láttad a menüket, a gombokat, nyomkodtad õket, s mûködött az egész. Hát kérlek alásan ez nem magától ment sõt nemis a nagymama szilva begõtjétõl, hanem mert vki márhetetlen kedvvel - s fõleg türelemmel - megírta a programot. Képzeld el mekkora pöcsölés tud lenni ez. Aztán még maga a program ami a látszat mögött rejtõzik. Esetleg több ablakból épól fel, s még gyermekablakai is lehetnek... Talán még marad benne a fejlesztésbõl teszt kód, mivel emberek vagyunk, s a nagy méreteik miatt átsiklathatunk felettük. Ezek lassítják a programot, s tán a barátod ilyeneket talált... Persze lehet, hogy tényleg lassítót talált, végülis ez egy szemét világ...
Azért ez nem csak a lustasága a programozóknak. Mivel ott is nagy a verseny, nem az a cél , hogy hibátlan progikat csináljanak, hanem, hogy gyorsan. Régen egy ASM demónak a megírása, ami amúgy télleg tök királyul néz ki, (és nem akad még egy "szar" illetve régi gépen sem) azért eltratott egy pár hónapig. Most meg egy játék max egy év. úgyhogy azért ennek is van elônye, sok program gyors fejlesztési munka Visual Basic RULEZ :)))
Totál igaza van Mixinek. Miért nem lehet végre a punnyadék programozóknak is megvakarni a seggét, és összedobni valami olyat, ami jól van optimalizálva, és totál kompatibilis mindennel? Azért, mert akkor csinálni is kéne valamit. Ha kihoznak egy új játékot, akkor nem megpróbálják csökkenteni a gépigényt, hanem nagyobb procit ajánlanak hozzá. Miért mindig nekünk kell fizetni mások lustaságáért? Egyébként az Intel meg bekaphatja. A P4 tényleg nem hasít, az azonos frekvenciájú PIII szinte azonos teljesítményt produkál. Kedves Intel: ideje lenne fejleszteni is valamit...
Sebességbõl sohasem elég. Hamarosan elérik a fizikai határt aminél kissebb csíkszélesség evvel a technológiával nem érhetõ el. Vagy a házak méretét fogják növelni :) Akkor lesz majd érdekes a verseny ki mivel áll elõ.
Szerintem meg már teljesen felesleges a processzorok sebességnövelése egy átlagos felhasználónak. A játékok, a CAD progik, meg a béna JAVA IDE-k kivételével már mindenre elég egy 600-700 MHz-s proci is.
Szerintem meg nem a GHZ-et kellene eszetlenül növelgetni, hanem a proci teljesítményét növelni... (s nem csökkenteni, mint a P4-nél történt. Az AMD Athlon gyorsabb, a P4 lassabb a P3-nál...). Most ezért kinlódik az intel, mert a gagyi P4 csak ultra-magas órajelen válik elviselhetõ sebességûvé. De ezt az intel is jól tudja, hiszen éppen ezért is készül(t) az itanium, az intel baromi jó, 1 GHZ alatt is eszméletlenül gyors procija. Igaz, hogy nem kompatibilis, de ezt a kókányolás, ami a PC-s procik fejlesztésénél történik, úgysem lenne tartható sokáig. A programokat elõbb-utóbb újra kell fordítani egy 64 bites C++ fordítóval!