Én ezt billentyű, monitor, egér és egyéb IT perifériák tisztítására használom a munkahelyemen. Nem is gondoltam volna, hogy textilhez, kárpithoz, bőrhöz is jó... csak egyszer elolvastam és rá van írva... kipróbáltam és voila...:)
Óó na erre nem is gondoltam :) Más márkából van ilyenem, a kocsi üléséhez. Először kipróbálom a csr elite-n, mert ott úgyis egész kicsi az alcantara, bár azzal szerintem már a jóisten sem tud semmit csinálni, aztán ha van valami javulás, akkor a Tm jön :) Bár szerencsére ezzel még nem gázos a helyzet :) Utoljára szerkesztette: Tomo15, 2015.12.01. 17:46:52
Ahol sok a szennyeződés ott nagyon felhabzik és szépen kiszipákolja a dzsuvát az alcantarából. Kicsit hagytam dolgozni aztán letöröltem egy mikroszálas ruhával, jól meg is dörgöltem vele a nagyon koszos helyeken. Kb 2x 3x befújtam ledörgöltem, aztán szépen megszáradt és gyönyörű fekete lett. Pár hétig még illatozik tőle a kormány illetve a kesztyű is, de nem rossz szagú a szer :)
A Fanatec clubsport pedál mindenképp előrelépés a g25 pedálhoz képest, még akkor is ha van benne loadcell. Én egy v2-t használok, de simán megmerném venni a v1-et is használtan.
Kormány megbízhatóság tekintetében meg a Fanatec, és Thrustmaster, valamint a Logitech sem jobb a másiknál. Volt párszor cserélve G25-öm... A Fanatec-em (csr-elite - clubsport v1 base gyakorlatilag) is ment már tönkre, szokás szerint valamelyik motor ment tropára, valamint utána a vezérlőpanel. Cseréje nem volt drágább mint egy átlagos autószerviz, és a support is rendben volt.
A Thrustmasterrel még nem volt gondom, de remélem nem is lesz. Rövidebb ideig használtam T300gte-t ,amit Lac coo vett meg és használ most is, helyette pedig vettem egy t500-at. Logitech ezek után erősséget tekintve játék kategória. Ha nagyobb rimet szeretnétek, akkor mindenképp a t500 a jó választás jóval kraftosabb mint a t300, kár hogy nem lehet pedál nélkül kapni, ugyanis lényegesen értelmesebb ára lenne. A pedálja amúgy gyér, de a Clubsport után ezek mind azok :))
Az meg külön zseniális, hogy valamelyik atomtudós úgy ragasztotta fel az alábbi cimkét a t500 aljára, hogy a felfogató rész mélyedésébe belógott, így pár fel és leszerelés után olyan szépen elvált a ragasztás, hogy öröm volt nézni. A másik okos én voltam, hogy celluxal próbáltam gyorsan visszaragasztani :D Azóta kicsit több van rajta :)) Ha emiatt fognak egy esetleges garanciális problémánál szívózni, akkor annak csúnya vége lesz http://www.kephost.com/image/SiR0
Kicsit zavar van itt az erőben, mert, ha jótállásról van szó, akkor 1 év a minimum, de, ha termékszavatossaágról, akkor pedig 2 év a minimum. Hogy konkrétan melyik vonatkozik a műszaki cuccokra, passz. Az NFH oldalán biztos van róla konkrét infó. Utoljára szerkesztette: Solt, 2015.12.01. 12:18:09
Ja nekem és néha meghülyül, ez nem csak a v1 hibája (nem érzékeli a gázt), viszont én annyival vagyok könnyebb helyzetben, hogy nekem a kormányra van kötve, így csak a kormányt kel ki-be kapcsolnom és kész. Sőt olyan is volt, hogy még játékból se kellett kilépnem. Utoljára szerkesztette: Pitti, 2015.12.01. 10:46:25
Karban van tartva, portalanitva, eha dok neki kis olajat , remelem birja egy darabig. Havonta egyszer meghulyul, olyankor ki kell huzni meg visszadugni a pedalbol a madzagot azt jovan :)
attól, hogy egy termékük milyen, nem következik a másik minősége :) már a különböző gyártási időszakban készült, elvileg azonos produktumok közt is vannak eltérések... szal erre nincs értelmes válasz :)
Jó, és megbízható a Thrustmaster, igaz nekem régen volt TM Ferrari kormányom, illetve joystick de teljesen meg voltam velük elégedve. Mint minden gyártónak neki is vannak gyengébb minőségű olcsóbb eszközei, de nagyon jó minőségű profi cuccai is. T500RS, T300RS... fanatec-kel vetekedik, sokak szerint jobb is... Kormányok között Logitech, Thrustmaster és Fanatec a 3 versenyző. ...opensimwheel, frex...stb nem ez a kategória :)
Csak PC-n használnám, ha jobb akkor inkább azt rendelem, az ár nem szempont mert barterbe kapnám. Vagy a T150-et vagy a DFGT-t. Ha ugyan olyan megbízható mint a DFGT akkor inkább a T150, az plusz pont hogy van rendes pillangója.
A fanatec clubsport pedál örökös, nekem volt v1 is v2 is és szerintem lesz v3 is... Azt is tudom, hogy a v1 amit eladtam jó kezekben van és még nagyon sokáig működni fog... Szinte nem tud tönkremenni, fémből van az egész alu alkatrészek, bronz perselyezéssel, egyszerű de nagyszerű mechanika. 2012-ben találkoztam vele először egy mozgó szimulátorban amit naponta 8-10 órában több száz ember taposott cipőben....(egyébként én is cipőben használom, keményen kell nyomni a féket )... Az összes fanatec cuccomat használtan vettem, az új ára tényleg nagyon sok, de mivel ezek olyan profi eszközök profi anyagokból, hogy igenis megéri használtan is megvenni. 50k nagyon is jó ár a v1 pedálnak... Talán az egyetlen amit meg tudok említeni az a kormányon az alcantara amire nem vigyáznak annyira az emberek, és az izzadt tenyérrel elzsírosodik. De találtam egy szert amivel szinte teljesen újjá lehetett varázsolni a kormányt, szóval nem tudok olyat mondani amiért ne érné meg használtan... Ráadásul a pedálnál semmi olyan nincs amire vigyázni kellene. Csak javasolni tudom... Nem tudom pl mit kell rajta pucolni? nincs potméter HAL szenzorok vannak és loadcell...kb 2-3 havonta szoktam a bronz perselyeknél kicsit megfújkálni biciklilánc olajozó spray-el ha kicsit nyikorgó hangja kezd lenni.... Nyilván van olyan aki kifogott egy rossz darabot vagy tönkrement a loadcell, és nyilván hangot is adott felháborodásának, de a másik 100 akinek jól működik csendben van. Így el lehet könyvelni, hogy rossz a fanatec... Egy barátom a múlt héten rendelt fanatectől teljes felszerelést, bázist, pereceket, váltót, pedált, a pedál kapásból nem volt jó amit küldtek, nem ismerte fel sem a kormány sem a PC, vissza kellett küldenie, és kap egy másikat... Ez is lehet ellenpélda, mert valóban furcsa, hogy átment a minőségi teszten... pl én ezért is veszek használtat, az már tuti ki lett próbálva Hallottam, hogy a fanatec support sem igazán jó, nekem ezzel sincs rossz tapasztalatom. Utoljára szerkesztette: Pitti, 2015.12.01. 07:52:18
g25-re ne rakj szerintem 35-ös kereket:) nekem specviel a pedál már adott... de egy jó kis thrustmaster + 35 centis mélyagyas kormány a terv
hát én még sose pucoltam:) szerintem teljesen jók a fanatec termékek...jó pár használt cuccuk volt már nálam egyáltalán nem érzem h megbízhatóbb lenne pl egy logitech termék...sőt, sőt sőt... minél nagyobb a felbontás ? az 1024 bőven elég szerintem, igazából még sok is ha belegondol az ember... alapból lehet rá kötni potis kézit +ott a vibrációs funkció a clubsportokban (ami nélkül speciel megvagyok:) ) a szoba dísze mert látszik h nem barkácsolva van ( hanem gondos kínai kezek rakták össze :) ) na meg szarrá álltgathatsz mindent ... pedálutat, dőlést , loadcell erőt pedáltávolságot pedáltaposók pozícióját, rugókat, ...stb... Utoljára szerkesztette: barcalaci84, 2015.12.01. 00:39:01
ha ps4-en is használnád, akkor TH egyébként szvsz nem éri meg a felárat a jobb pedál... de te tudod a preferenciáidat :) Utoljára szerkesztette: arty, 2015.11.30. 21:48:26
Ez az első modok közt volt, megvan vagy 5-6 éve, jobb mint a gyári rugó, de keveslem az útját már. ETS2 alatt például ugye normál körülmények közt nem rövid padlófék van, hanem nyújtottabb gyenge, közepes fékezések, amiket ezzel elég combos kitartani! :D
Mostmár értelek:) Ezt a pedálmodot nem is ismertem még, fura a kialakítása. Nekem most úgy van összerakva, hogy szinte 0 a pedálút, gördeszka pogácsákat nyomtam bele a g25 piros hengerébe, és nagy nehezen összeraktam. Összesen max másfél centit mozoghat. Egy Kiss Norbi interjút olvastam, amiben azt mondta, hogy a kamionjában a pedál olyan mint egy potméteres, mivel nem hirdaulikus, hanem pneumatikus, nem az erő, hanem a pedálszög számít, lehet ets-hez nem is kell loadcell a valósághűséghez :)
Most nagyon rá vagyok állva, hogy nekem kell majd egy pedált terveznem, már azon gondolkozok, hogy egy fullosat csinálni. Leo bodnar elektronika hozzá kb 12k+posta, a loadcell kínából nem sok, két potméter sem drága, a sok lézervágás meg lemezhajlítás drágítaná meg, meg rugókat is kéne jókat szerezni bele.
Most adott egy G25 ILYEN load cell-l. Ezzel az a bajom, hogy nagyon kemény, és viszonylag rövid az útja, így például az ETS2-höz nem az igazi.
A másik bajom a kormány átmérő. Akartam egy nagyobbat, de kérdés mit szólna a nagyobb átmérőhöz, és a jóval nagyobb kormány súlyhoz a G25 motorja. Kétlem, hogy ezt tartósan bírná, így a G25-t cserélnem "kell". A gond itt kezdődik, mire? Bárhonnan nézegettem, előrelépés csak a Fanatec cuccokkal lenne, de ezek ugye jóval drágábbak.
Na most amíg tart a spórolás, addig elleszek ezzel a köztes megoldással. (a linkelt rugó, kb 6K) :)
Nekem nem leo bodnar kábel van hozzá, hanem valami magyar gyártmány. Ha lesz időm megtervezni akár potméteres kéziféket is lehetne még rákötni, sajnos loadcellt csak egyet kezel. Amúgy ha most külön veszel pedált, akkor akár át is lehetne alakítani nem? Ha jól értem akkor kormányt meg pedált külön akarsz venni.
Csak a PTR mod a Leo Bodnar kábellel együtt 45K... ennyiért szerintem annak éri meg, aki nem akar jó darabig váltani a G25-ről. Ha nem zavarna már a kis átmérőjű kormány rajta, én sem tervezném a cserét.
Én ezekről túl sokat hallottam mindenhol, hogy szar, folyton pucolni kell, meg hasonló gondja van. G25-ben meg ptr-rel idén pucoltam ki először a potit, nagyobb felbontású az elektronika benne, és ha tervezek majd saját pedálokat, kb csak át kell rakni a potmétereket meg a loadcell-t.
A használt dolgoktól én nagyon ódzkodom, ráadásul a srác 49K-t kér a V1-ért, ami szerintem sok, azt az árat amennyiért nekem megérné meg nincs pofám benyögni neki! :)
Berendeltem azt a rugót, azzal elleszek még egy darabig, aztán jön egy komplett Fanatec cucc, a G25-t meg akkor eladom egybe. :)
Usb-s a v1 a v2 a v3 és még a Csr Elite pedáljuk is... ez mindegyik loadcelles... költségeknél szerintem azt se árt számolni h a meglévő g25 pedálodat 15-20-ért pár nap alatt el tudod sózni:) v3-n kívül mindhárom volt már... mindegyik szuper és gyakorlatilag mindegy melyik szerintem ... szuper mindegyik:) nagy pedálok , mindenféle állíthatóság , loadcell stb
Ki kell dobni egyiket ! :)) Nem tudom, ha nem lehet tobb profilt csinalni a jatekban akkor bukta, PC mo djuk pont amator ilyen teren...
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Trustmaster TX kormányom van F1 és 599 kormánnyal. Az a kurva zavaró, hogy minden kormánynak más a gomb kiosztása és mondjuk Project Cars-ban csak egyet lehet megadni. MOndjuk beállítom az '1' gombra a kamera váltását az a más kormányon mondjuk pont nem lenne jó és ott az "5"-ös gombra kellene állítani, mert az jön kézre, de magában a játékban csak vagy az kormány "1"-es vagy "5"-ös gombját lehet mappelni...... minden kormánycserénél újra kell konfigurálni a kormányt.
Van erre valami megoldás? vagy ennél nagyobb bajom ne legyen... :)
Köszi előre is... Csaba
Na ezt hiszem marad EZ! Egyszerű, "olcsó", de a legnagyobb bajomat, a fék útját és erejét orvosolja. Ezt még rászánom, aztán elkezdek gyűjteni egy komplett Fanatec cuccra. Utoljára szerkesztette: Solt, 2015.11.29. 21:22:29
Van egy Steelseries SRW-S1 kormányom és egyik naprol a másikra nem müködött! A gép látja, az eszközkezelöben "Nincs megadva" mappaban van a neve pedig "SRWheel Bootloader" lett. A jatékban a gombok nem erzekelnek. Néha ha rádugom (hátha megjavult) akkor egy két led világit pár másodpercig. A Steelseries Supportnak írtam de valami RMA ticketet kértek.. Elis küldtem, de megint ugyanazt az üzenetet kaptam.. Hogyan lehetne megcsinálni? Vagy kideríteni hogy mi lehet a baja? Egy hétig használtam..
Na egy ilyesmi már fasza lenne. Gomb most is van elég, csak messze van viszonylag, nem akarok lenyúlni a kormányról ezek miatt.
Jut eszembe a g27 az nalam is ketszer kalibralt, a tm csak egyszer . Semmi nem zizeg benne, foleg nem kikapcsolt gepnel.
Hát nekem a TX bekapcsoláskor 2szer kalibrál. Egyszer amikor bootolni kezd a gép és utána amikor bejött a Windows. Kurva idegesítő volt, mert az USB-ből folymatosan kapott valami jelet a kormány és ezért nem állt le benne valami kütyű és zizegett.... még akkor is amikor ki volt kapcsolva a gép. Le kellett tiltani bios-ban az usb-k tápolását kikapcsolt állapotban és így rendben van.
Nalam akkor van hangja ha jatszok vele , olyankor rakapcsol a hutes, aztan leaal kb nullara. Kalibralni meg ugyanugy kalibral mint amilyen a g27 volt .
Igaza van Laccoonak, baromi nehéz lenne egy gamepadot jól és szépen a kormányra aplikálni. Ráadásul vezeték nélkülibe akkumulátor is van még vastagabb és nehezebb cucc, tölteni kell... stb. És ahogy Laccoo is mondja a nyákon a legjobb esetben is kis smd kapcsolók vannak, azt nem kényelmes direktben kézzel nyomkodni. A legegyszerűbb és esztétikus megoldás egy buttonbox a kormány mellett, amit sokkal egyszerűbb csinálni egy gamepadból. Vagy az androidos buttonbox... Utoljára szerkesztette: Pitti, 2015.11.19. 08:23:20
ettől még van hangja és kókler megoldás
kalibrálni meg boot alatt kétszer is szokott, ha rebootolsz akkor az megint 2, ha kikapcsolod a gépet megint 1. illik az igénytelen thrustmasteres megoldások sorába. Utoljára szerkesztette: arty, 2015.11.19. 07:40:03
Nem tudom, sose szedtem még szét :) A jobbra balra nézésen kívül el tudnék még viselni pár dolgot, ami nagyon kéne az a tc kikapcsolásra egy gomb, hogy ha megforgok tudjak rögtön visszafordulni. De a fékerő elosztást is jó lenne kormányról állítani, pit limiter is, abs meg tc erősség elfér a váltón.
ammi még eszembejutott, tiszta módszer és valamennyire használható, az egy okostelefon és rápakolni néhány roccat grid gombot, ami még nem túl zsúfolt, hogy kényelmesen lehessen kezelni .
szerintem nem járható út, ha szétkapod a dobozt akkor mitől maradna anyák előtt a gomb....Csak gondolj bele, nekiállsz szétfaragni egy gamepadot, abból sok jó nem lesz már .
a legtisztább módszer ha veszel valami buttonboxot, valszeg az csatlakozós lesz, nagyon forrasztani se kell, és beépítesz pár kapcsolot, gombot valami dobozkába . Igaz autón sincs milió gomb, hacsak nem valami F1 -et akarsz .
Vezeték nélkülit keresnék, azzal a kábel rész letudva. Maga a ház nem lenne felhasználva, csak valahogy a nyák meg a gombok amik elöl vannak. Igénytelenül nézne ki az biztos, de az nem érdekel ha működik.
Jó én értem, e fizikailag hogyan ? Nem jó méret nem jó forma stb, rá lehet " szigszallagozni" vagy valami de az milyen már . az mindenképpen valami gányolás lenne avégén . Plusz lenne egy kábeled ami folyamatosan csavarodna -tekeredne ..... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2015.11.18. 22:47:25
Mindenképp a kormányra raknám. Gombokat forrasztani nem akarok, használnám a gyárit, nem értek az elektronikához sajnos ennyire. Tervezni tudnék tök jót, de kivitelezni már nem. Kb oda kerülne, ahol ilyen modoknál a ledsor kerül.
Gombokat tuti tudsz forrasztani rá, de hogy aztán hogy mutat a kormányon ...Talán jobb ötlet egy dobozba rakni és csinálni egy plusz kis "műszerfalat " .
Valaki csinált már olyat, hogy olcsó gamepad-ot szétszedett, és a nyákot rárakta G25-re? Plusz gombok miatt eléggé jó lenne, de gőzöm sincs megcisnálható-e rendesen.
Én most, hogy újra elkezdtem magamhoz képest komolyabban szimezni, filózok egy ClubSport Pedals V3-ason. Ahhoiz képest milyen durva nem olyan "vészes" az ára. Mármint ahhoz képest, amikor még iRacing indulásának első két évében nézegettem a komolyabb pedálokat.
Mondjuk mit tagadjam nem bánnám, ha lenne egy kis Black Friday. :D
ETS2-höz hasznos a DFGT sok gombja, viszont a G27 sokkal jobb kormány :D
Szerintetek a T150 megéri a pénzét? Vagy maradjak a DFGT-nél vagy használt G27? 50-60.000-nél nem költenék többet kb csak ETS2-re kellene meg néha AC-hoz.
De legalább normális garancia időt adnának akkor...