Ezt így egyesével szerintem nagyon nehéz, legalább egy váltó, pedál, kézifék alapot kínálni kéne, amit tetszés szerint "szerelhetnek fel"... :) És nem olcsón adni, hanem annyiért amennyiért még megveszik. Utoljára szerkesztette: Solt, 2016.02.08. 20:38:02
Lenne tőkém, simán csinálnék egy ilyen vállalkozást... több mint 10 éve követem a szimulátoros dolgokat, betéve tudom, hogy mik az igények, gyönyörűen le lehetne fedni a szimes igényeket minden téren. :)
A szekvenciálishoz lehetne rövidebb a kar az biztos. Kíváncsi vagyok milyen érzés váltani vele. Nekem lenne ötletem hogyan lehetne egész jó érzésűt csinálni, de megtervezni is nehéz lenne, meg gyártatni is valószínű drága lenne. Pedálnak is fölösleges nekiállni még, nem igazán engedhetném meg most magamnak a teljes legyártását :D
A képeken igényesebbnek néz ki mint amit aztán a videó mutat.
Kíváncsi vagyok mikor lesz már egy olyan próbálkozás, ahol cserélni lehet a váltókart, és pluszban megvehető lenne egy hosszabb karos kiegészítő is, amin van két billenő kapcsoló! :)) 2 millió példányt adtak el az ETS2-ből, szerintem lenne helye egy ilyen kiegészítőnek... :)
Akkor nincs is újabb. Mindegy, végülis minek is!? :D Nagyon jó ez a kormány. Természetesen nem lehet az R660-hoz hasonlítani, de van is közöttük pár év. Egy-két hibája azért van: Az egyik, hogy a pedál és a tápcsatija rosszul érintkezik. Ez inkább abból ered, hogy használt. Sebaj, majd meggyógítom A másik a négy irányú gomb. Ha balra nyomom, akkor a lefelé irány is néha érintkezik.
Amit a logitech dob hozzá az oldalukon, csak ahhoz kell hogy beállítsd hány fokot forduljon meg ilyenek.
Nos végül meg lett egy DFGT. Kicsit macerás útvonalon, de olcsóbban és viszonylag jó állapotban. Csak a pedál csatlakozója lötyögős egy picit.
Melyik driver lenne a legjobb Win7 X64-re?
Aki nagyon barkácsolna, ez a fanatec kormány simán rámegy a G25re, még a váltóját is be lehet kötni a g25 két gombja helyére. A kormányon lévő gombokat meg egyik leo bodnar elektronikával életre lehet kelteni.
Mi is itt szoktunk vasat venni és például néha veszünk csak fél szálat is. Sokszor van már levágott darab is. Ha odamegy valaki, akkor előbb lent meg kell kérdezni a melósokat, hogy mi a kívánság, aztán fent kell fizetni. Lemezről nem tudok nyilatkozni, dehát mekkora lemez kellhet? Esetleg 100-as laposvas. Utoljára szerkesztette: Mumtaz, 2016.01.05. 22:20:24
Sajnos ezt mindenki szalban adja, mi is ugy vesszuk, meg ha csak nyolcvan centi kell akkor is . Kereskedonel tuti nem lesz darab, esetleg ha talalsz valami muhelyt ahol dolgoznak vele es eladjak a maradekot....Csak ugye hol...O 1 G !
Kevés rá az esély, pl ahol én is dolgozom 1szál (6m) a minimum, meg a táblát is meg kell venni 1000*2000(mm) a legkissebb... :/
Nem tudja valaki Bp-en lehet valahol kistételben venni alu vagy acél zártszelvényt, alu profilt, lemezt stb-t. Pedálnak kéne egy konzol de amiket nézek vagy nagyker vagy szál illetve táblát kell venni...
meg. Persze tudni kell mi hiányzik, és milyen állapotban vannak. A DFP masszív kormány, recseg ropog és zajos mndenhogyan, de 9 éve bírja. Viszont a DFGT meg jobb.
Lehetőségem lenne venni egy DFGT-t, vagy egy DFP-t. Előbbi drágább, de van, ami hiányzik hozzá, utóbbi viszont 18 ezer körül jönne kifogástalan állapotban. Az lenne a kérdés, hogy megéri a +7000Ft-ot a DFGT? Tényleg annyival jobb? Nekem a DFP jobban tetszik.
Nem lehet már újonnan kapni sehol, szóval garanciával a 35K egyáltalán nem durva, főleg, hogy hiánycikk. PH-n már eladta volna szerintem... Kis alku után szerintem jó vétel.
Nem az a cél. Azon agyaltam, hogy a Saiteket így odaadom a kölöknek, magamnak meg kerítek valami jobbat. A thrustmasterbe belefutottam, de szerintem, nekem is inkább egy DFGT lesz a kitűzött cél. Kerestem is hirdetéseket, de mindegyiket elkapkodták.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy mennyit lehet elkérni most egy hibátlan G27-ért,illetve nem érdekelne e valakit innen? :)
Nagyon más. Sajnos nyilvánvalóan azért nem közelíti meg egy eleve ekkora fordulatra gyártott kormányt. A felbontása nem változott és ami eleve nem volt csúcstechnika, az most sem lett az. Túl kevés a mintavétel. Ez meg a firmware-be van égetve és az meg nem módosítható. Az ideális az lett volna, ha csinálnak hozzá olyan firmware-t, amiben nagyobb a "felbontás". Akkor erre az átalakításra sem lett volna szükség.
Ez a kattogás mi lehet ? :) szétszedtem , nem nagyon, csak a burkolatot szedtem le, de semmit nem látok . Valami az FFB körül lehet, mert anélkül nem csinálja. mintha valami holtjáték lenne valahol, és egy bizonyos nagyságú erőnél átugrana majd másik irányban ugyan az . Kicsit érezni is lehet, hogy valami "átugrik" :
Nos sikerült a módosítás. 3 teljes fordulaton működik a kormány. Határolót még nem oldottam meg, de a lényege meg van. Az FFB működése percse változott egy picit, de konfigurálható.
Sziasztok!
Ide is bemásolom, amit PH oldalon írtam, hátha itt valakinek van valami ötlete:
Sziasztok! A Driving Force GT mikor bedugom a gépbe teljesen máshogy kalibrálja magát mint a videókon látni (nem megy el mindkét irányba ill. akadozóan megy csak az egyik irányba, [900 fokon van]) illetve nem áll be egyenesen. Ha beállítom egyenesre a kormányt és rákattintok a Settingsre, akkor jobbra 90 fokot ahol a kormány szerint egyenesben van és meg sem lehet mozdítani. Ha kilépek, akkor marad ebben a módban, csak a Settingsen belül tudom forgatni. A Profilert a hivatalos oldalról töltöttem, Windows felismeri, csak éppen nem áll be rendesen a helyére és ha a Windowsban nem áll jól akkor elég nehéz bekalibrálni játékhoz. Mit csinálok rosszul?
Szerk: bedugom, elfordul jobbra koppig majd balra koppig majd mikor egyenesbe kellene állnia akkor túlmegy.
Most bedugtam másik USB-be, és kb a harmadik ki-be dugogatásnál beállt középre, el is indítottam a Dirt Rallyt, egész jól ment, de kicsúsztam egy kanyarnál és vissza akart tenni a pályára. Visszaszámolás után visszatett és akkor már megint nem stimmeltek az irányok. Kiléptem, Logitech beállításoknál megakartam nézni hogy áll a kormány, de megint ugyanazt csinálta, beállt oda ahol az első képen és nem engedi onnantól, csak a ki-be dugás segít az USB-be. Szerk: tévedtem, most hogy újra ki-be dugtam, ugyanabba a hibás állásba áll, mint az első képen és nem engedi mozgatni a kormányt, csak az adott beállítási képnél
A kormány itt áll meg mikor bedugom a gépbe kép, ha ezután rányomok a középső gombra akkor teljesen sután elkezd forogni, kattogni, mintha falba veregetné a fejét és teljesen máshol áll meg. Ha ezek után a Settingsre kattintok, akkor még jobbra vág egy 90 fokot és mozdíthatatlan, ha kijövök Settingsből, akkor megint tekerhető de köze sincsen egyik iránynak sem ahhoz, aminek lennie kellene. Ha kilépek a beállításokból, akkor ugyanúgy forgathatatlan a kormány és játék közben is az marad. Ha ezt látom akkor nem lehet megmozdítani a kormányt: kép csak akkor ha ezt látom kép viszont itt is csak alig engedi.
Újra dupla, de az utolsó: Most már ha bedugom a gépbe az USB-t, a kormány közepén villog a logo, elforog koppig balra ott megáll, gondolkozik egy kicsit, majd koppig jobbra, megint koppig balra majd vissza beáll az első képen lévő helyzetbe, vagyis hogy jobbra 90 fokkal áll és mozdíthatatlan. Nagyon szomorú vagyok hogy őszinte legyek, próbálok rá aludni egyet, ha valaki tud segíteni azt megköszönöm!
Szerk: tegnap kibontott, teljesen új példány, szóval egyelőre még nem szedném/szedetném szét Utoljára szerkesztette: Különc, 2015.12.25. 18:44:03
Az egyik képet látható a tárcsa. A másikon lehet látni azt a köztes nagy fogaskereket, ami a kormánytengely fogaskerekéhez kapcsolódik. A nagy lyukba megy a kormánytengely.
Az attól függ. Megérné-e venni egy jobb kormányt!? Megérné, csak baromi sokba kerül. Ez meg kompromisszumos megoldás. Ha ugye csak 180 fokos, akkor azért rossz. Ha meg rossz lesz az FFB-n a visszajelzés, akkor azért. Ha viszont nem lesz az, mert konfigurálható, akkor megéri.
Igen, számolok az FFB-vel. De ez ugye úgy működik, hogy az impulzusokat nézi szintén. Konyhanyelven, ha a tárcsa alapján nézi az adatokat az FFB-hez és mondjuk csinál egy a tárcsán mérve 2 ablaknyi rántást, az most csak kb 1mm a kormányon nézve. Ha változik a tárcsa "áttételezése", ez a két ablaknyi elmozdulás a kormányon mérve már nem 1mm lesz, hanem kb. 5mm, mert a kormánynak többet kell elfordulnia hogy a szenzor ugyanakkora értéket adjon Tehát nem gyengébb lesz az FFB, hanem erősebb. Egy pici rezgés a kormányon már nem egy pici rezgés lesz. De ezt meg a control panelen lehet gyengébbre állítani.
Egyébként megnéztem, és sajnos a kormány vezérlése adja az értékeket. RAW értékek elég nagy léptékkel. Csak akkor működne a jelenlegi mechanikai megoldásokkal, ha a kormány elektronikája nagyobb felbontással dolgozna, tehát kisebb lenne a lépésköz. Ez meg ugye sajnos nem módosítható. Így a driver dolog kilőve, marad a mechanikus átalakítás. Viszont most néztem és sajnos az említett fogaskeréken nehéz lenne megoldani a tárcsa elhelyezését, mert ficc tengelyen forog. Így maradhat az, hogy valamiből ki kell operálnom valami fogaskereket, ami méretben megfelelő és passzolnak a fogak méretei is és külön fel kell rakni valahová. Esetleg egy motor, ami csak egy csapágy szerepét tölti be. Ilyet meg találok itthon valami rossz videóban, vagy szkennerben, vagy akár egy tápegység ventilátor is megteszi. Terhelés úgy sem lesz rajta, csak annyi a szerepe, hogy fixen rögzíthető
Könnyen elképzelhető az is, hogy a digitális jelet konvertálja analóggá az elektronika, és ezt a jelet küldi átalakítva tovább és akkor tényleg semmi értelme a driverben turkálni, mert eleve nem ad több jelet a kormány. A mechanikus megoldásnál nem változna a szenzor, csak a nagy 33 ablakos tárcsa helyett lenne egy jóval kisebb, 6 ablakos tárcsa. Nem látok két szenzort, vagy egybe van építve. Igen, én is úgy tudom, hogy kettő kell. Ezért is kell kisebb tárcsa, hogy az ablakok és a köztük lévő "gát" nagyjából akkora legyen, mint most.
A buli az lenne, ha másik tengelyre lehetne rakni a gyári tárcsát a szenzorral együtt. Ilyen lehetne a motor és a kormány tengelye közötti harmadik fogaskerék. az ugyanis 5,5-öt fordul, a mostani teljes tartományban. Ez azt jelenti, hogy akkor fordulna 20-at, amikor a kormány 1,8 fordulatot tenne meg. Bár ez nem az ideális lenne, de jobb, mint most. Vagy külön be kellene iktatni valahová még egy fogaskereket, ami csak a tárcsát hajtaná.
Driverben turkálni nem hiszem, hogy nagyon lehet. Van egy dx tweak nevű program, amiben pedálokkal lehet kalibrálni, meg kéne nézni a kormánnyal tud-e mit kezdeni. A másik megoldással szerintem az a gond, hogy ha jól tudom akkor kettő szenzor van, ami a tárcsán átmenő fényt érzékeli, egy fél fázissal eltolva, ez kell ahhoz, hogy ne csak azt tudja, hogy forog, hanem azt is, hogy melyik irányba. Ha cserélnéd a tárcsát, valahogy ezt is át kéne variálni hogy működjön szerintem.
edit: Itt is van egy kalibráló program pedálhoz, lehet kormányhoz is használható. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2015.12.25. 12:07:50
Üdv. Látom, itt nagyban megy az építés és modding. Korábban foglalkoztam vele, hogy egy AVR mikrokontrollerrel építettem egy játékvezérlőt, amihez átalakítottam egy Saitek X36-os, gameportos joystickot. Az a projektem akkor sikeres volt, de nem sokáig használtam.
A mostani beutalt a kormányom. Ez egy Saitek R660GT, amit 4-5 éve nyüstölök. Imádom. Viszont ugye ezzel is az a gond, hogy csak 180 fokban fordul, tehát egy negyed fordulata van irányonként. Ezen szeretnék változtatni, ami mechanikailag simán megoldható. A gond nem is ezzel van, hanem a jellel. A működésről: Optoszenzor, ami az FFB motor tengelyén van. Az áttételezésnek köszönhetően a kormány teljes mozgási tartományában (180 fok) a motor tengelye pontosan 20-at fordul. A lyukacsos tárcsán 33 ablakocska van, tehát a teljes tartomány (20*33) 660 "impulzus". Ez kopptól koppig. Nyilván az ideális az lenne, ha a driverben nem lenne korlát, hanem bármennyi "impulzust" meg tudna tanulni, de sajnos nem így van. Ha többet tekertem rajta, akkor már nem vette figyelembe. Ezen nem lehetne valahogyan változtatni. Nem lehet esetleg módosítani a drivert, vagy nincs valami rejtett bejegyzés erre vonatkozóan mondjuk a registryben? Vagy ezt maga az elektronika korlátozza? Na mindegy. A másik drasztikusabb megoldás lenne, hogy megmarad a 660 impulzus. Úgy számoltam, hogy ha ennyiből lehet gazdálkodni és a 33 ablakos tárcsa helyett egy 6 ablakos tárcsát csinálnék, akkor nem 20 (20*33=660) tengelyfordulat lenne a tartomány, hanem 110 (110*6=660). Ugye, ha most 20 tengelyfordulat felel meg a kormányon egy fél fordulatnak (180 fok), akkor 110 fordulat a kormányon 2,75 (990fok) fordulat, ami már tök jó lenne.
Tehát a kérdések: Az első, hogy a leg ideálisabb az lenne, ha valahogyan lehetne az értékeket módosítani mondjuk a driverben, de ezt nem tudom, mi határozza meg. Tehát, hogy ezt egyáltalán meg lehetne-e oldani. Ez azért lenne jobb, mert precízebb lenne a működés, több lenne a minta. A másik, ha az nem megy, nem okozna gondot a 33 ablakos tárcsáró a 6 ablakosra való áttérés?
Próbáltam keresgélni valami univerzális drivert, ami testreszabható, de ilyet nem találtam, pláne nem olyat, ami kezelné az FFB-t. Szóval az összefoglaló kérdés az lenne, hogy Ti hogyan csinálnátok? Utoljára szerkesztette: Mumtaz, 2015.12.25. 10:31:06
Fából csinált pedál, elképesztően igényes és szép lett. Ráadásul minden pedál loadcelles, ilyet a Heusinkveld pedál tud a piacon egyedül, valami 800 euroért :)
Köszönöm, de közben maradt az egyes verzió, mert nem kaptam értelmes forrasztópákát! :)
Nem értem hogy ha ugyan úgy van benne fogaskerék, akkor az az egy szíj hogyan szünteti meg a holtjátékot középen. Max még nincsen kopva és azért nem érezni. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2015.12.16. 20:26:17
A piros nyílnál látható kis fekete vezeték szakadt le a csúszósaru tövéről. Három elképzelésem van, szerintetek melyiket csináljam?
- Szerzek csúszósarut (ha jól mértem 2.8 mm széles kell), levágom a régit, és kap egy újat, de így vesztek kb 1-3 cm-t a kábel hosszából, és iszonyat pöcsölés veszi kezdetét azoknak a hajszálnyi kábeleknek a blankolásával, plusz a cockpit megbontása.
- Hagyom a régi csúszósarut, a leszakadt kis vezetéket meg ráforrasztom a csúszósarura. Így nem kell megbontanom a gyári kábelt, és nem kell bajlódni a blankolással, a cockpit megbontása (kormány le, vezetékek le, macera) viszont itt is kell.
- A sárga nyílnál jelölt helyre, magára potméter nyákjára, vagyis a csúszósaru apa részére forrasztom rá. Így szintén nem kell a gyári kábelt megbontanom, nincs bajlódás a blankolással, ráadásul még a cockpitről sem kell leszednem a kormányt, hogy a pedál kábelét ki tudjam húzni, és normálisan, asztalnál tudjak bütykölni.
Nekem a harmadik a legszimpatikusabb, de az elektronikához teljesen tufa vagyok, nem tudom így is működőképes-e a dolog, no meg magának a potméternek nem árthat-e a forrasztás hője.
No beindult a szopóroller... Elszakadt a G25 fékpedálján a pedál tartójára csavarozott kis földkábel. Iszonyat vékony, nem sok idegrendszerem van nekiállni és megcsinálni... mennyire fontos az? :DDD
Simán lehet, hogy ha újra bedugod jó lesz, de van amikor az is segít, ha finoman(!!) megütögeted az alját a pedálnak :D Amúgy ha meg esetleg rossz, akkor ne sajnáld megrendelni gyárit! Nem földhöz vágó összeg nem érdemes vele spórolni.
Azt írják működik vele. Kitudja, lehet még négyet is küldenek rögtön, mert fürdőszobába a mérlegbe annyi kell :D Utoljára szerkesztette: bardocz, 2015.12.13. 19:01:44