Vendéglátós fizetésből meglehet oldani 2 év alatt :) Csak épp gyakorolni nincs túl sok időd mellette...apropó, reggel felkeltem megint rámjött az 5 perces vásárlási kényszer ezt néztem ki magamnak. Valakinek volt már szerencséje hozzá, használható kütyü egyaránt zenehallgatásra is ?
Itthon? Örököl, vagy lottót nyer. Esetleg meg "apuveddmeg", vagy ha szerencsés, apu helyett megoldja egy mecénás :D Esetleg évtizedekig félrerakosgat, ha jó munkája van, akkor csak évekig, vagy folyton cserélgeti a hangszereit mindig egy kicsit feljebb lépve. Ilyen árakat, meg a magyar átlagkeresetet nézve, mindig eszembe jut az a videóinterjú részlet Premecz Mátyás billentyűs/Hammond orgonistával (szintén elég drága hangszer) amiben arról mesélt, hogy hogyan lett hangszere: "...És akkor beleszerettem a hangjába, dehát ez nagyon sokáig csak álom maradt. Utána ment ez az egyetemistaság, és hogy gyűjtsünk pénzt lakáshitelre, és úgy rájöttem, hogy ha én most veszek egy lakást hitelre, akkor 20 év múlva sem lesz Hammond orgonám, meg semmim. És akkor mindenkit beelőztem; nem kérdeztem meg otthon senkit erről, hanem fogtam magam és felmentem az e-bayre és izé.., megvettem. Szóval volt egy ilyen kattanás, hogy miért is csinálom azt, amit nem akarok csinálni és inkább csináljam azt, amit meg akarok. És akkor megvettem."
Új fejlemények: Az először telepített amplitube-ot hiába peccseltem, csak az ingyenes eszközöket tudtam használni. Tegnap beszereztem egy másik verziót, és ebben már minden a programban lévő okosságot tudok használni. Fórumokon keresgéltem, és találtam egész jó beállításokat, így a multi vásárlást elnapolom, és ezen a vonalon megyek tovább. A gond az, hogy amíg fejhallgatóval tök jó a hangzás, addig a kis kombómon akárhogy állítom, teljesen más hangzást kapok vissza. A kérdés: otthonra elég ha veszek egy 2.1-es rendszert, vagy érdemes valami gitározáshoz való hangfalat venni? Melyiket javasolnátok, konkrét eszközöket is mondhattok. Előre is köszönöm :)
Gondoltam egyértelmű, de akkor leírom, hogy itt nyilván a távol keleti gyártásra gondoltam elsősorban (mivel azt fejtegettük, hogy mitől lehet "jellegtelen" hangja az olyan Cort gitárnak, amit valószínűleg egy Gibson Les Paul alapján készítettek), és nem az általad is használt "drágább" jelzőjű felső kategóriás, esetenként custom-shop Gibson-okra, ahol megfelelő összeg után már akár személyesen is bemehetsz a gyárba kiválasztani, hogy melyik egy-két-három deszkából szereljenek neked össz hangszert.
Én arról beszélek. Külföldön 1000$ a syn custom, abban már syn seymour duncan-ek vannak. Viszont a syn standard gityó 700$, annyi hogy abban is seymour-ok vannak, de nem a synyster edition. Használtat meg nem igazán találni ezekből, pláne nem Magyarországon.
Tegnap voltam haveromék zenekari próbáján, még mindig cseng a fülem. Dobos szétszólta az összes hangszert. Viszont a gitáros srác ügyes volt, egy egyszerű jackson flying v-n nyomta viszont full csöves angol Laney fejen 4x12 marshall ládával. Korrekt testes hangot facsart ki.
Ó én nem zavartatnám magam, csak lenne már a kezemben :)
"Maga a faanyag meg nem hiszem, hogy tömeggyártásnál annyira, össze lenne válogatva minőségi szempontok alapján, meg ugye arról is hallani, hogy adott cég gyárában nem csak az anyavállalatnak készítenek gitárokat, hanem más márkáknak is..."
Nem tudom, mennyire igaz, de mar nagyon sok helyen olvastam, hogy Gibsonek a dragabb gitaraikhoz hasznalnak jobb minosegu anyagot. Nem lenne logikus, hogy ne figyeljenek nagyon, hogy egy 5000+-os R9 minden szempont szerint jobb legyen egy standard-nel...
Neten, kiprobalas nelkul soha nem rendelnek gitart, meg egy uj LP-t hosszu tavra vasarolnek, meger 20-40k-t es 1-2 napot az eletembol, hogy ne vasaroljak zsakbamacskat.
Hát, sztem kicsit kényelmetlenül is érezném magam totál amatőrként egy ilyen hangszerrel a kezemben. :D Ilyenen égő Felkelő nap házát, meg Guns - Don't cry-t játszani. :D
Őszintén? Fogalmam sincs. Először a hangszedőkre/elektronikára gondoltam, arra alapozva hogy a basszusgitárjaikból próbáltam olyan darabokat, amelyekben a gazdáik kompletten cserélték mindkettőt és valahogy sokkal teltebb hangjuk lett a módosítás után, nem csak olyan "dünnyög valami a zenében típusú". De mondjuk ezek mind aktív elektronikás/hangszedős gitárok voltak a módosítás előtt és után is, és míg basszusgitárban érdekes módon semmi bajom az aktív hangszedőkkel/elektronikával, gitárban a legtöbbjüktől valahogy frászt kapok, olyan "sekélyesnek" érzem a hangzásukat. Van egy olyan teória (és szerintem inkább ez lehet a háttérben) hogy mivel a gitárgyártásban és eladásban a Fender és a Gibson uralta a piacot a könnyűzene kialakulásának és fejlődésének nagy része alatt, a legtöbb műfaj képviselő, akik később sikeres lemezeket készítettek, főleg ezen két cég termékeit használták a felvételek során (vagy legalábbis olyasmiket amik ezen cég modelljein alapultak, utánozták vagy mintául vették őket kisebb-nagyobb mértékben), és mivel az ember zenehallgatási szokásainak kialakulása során általában többé-kevésbé végigmegy ezeken a felvételeken, ezért ezeknek a hangszertípusok hangjának a jellege rögződik legtöbbünkben, mint "etalon" és tudat alatt is az erre hasonlító dolgokat keressük, mert azokat találjuk "jellegzetesnek". Szerintem ezt ott lehet nagyon érezni - a könnyűzene történetét alapjául véve - amikor a 80-as évek második felébe lekezdett kialakulni a grunge/alternative(noise)-rock és az alternatív/modern metálzene. Amennyire tudom (de javítsatok hi ha tévedek, metáltöriben nem vagyok toppon) ezek voltak az első, szélesebb körben elterjedt műfajok ahol totál más gitárhangzás van, mint korábban. Az előbbiben azért, mert szándékosan olyan modelleket használtak, ami nem a nagy gyártók neve alatt ment, vagy ha igen, akkor kevésbé elterjedt modelljeik voltak (Fendernél a jaguar, mustang, duosonic, musicmaster; Gibsonnál a firebird, reverse firebird pl.) a metálzenében meg a lehangolás miatt kelett a 24,5-nél nagyob skálahossz, esetenként a 7. húr, valamint szólózáshoz a kétoktávos nyak, ill a testen átmenő nyakcsatlakozás a felső fekvések kényelmesebb elérése miatt. Ja, meg a két pontos floyd tremolószerkezet. Ez utóbbiak pedig nem nagyon voltak jelen a Gibson&Fender gitárokon (pl a Fendereken nagyrészt a 24. bund helyére rakják a nyaki hangszedőt), csak ritka esetekben, a nemsokkal korábban "kifejlesztett" superstrat-ok viszont tökéletesek voltak erre. Ez utóbbiak hangzása, pedig még nem ivódott bele szerintem annyira a közízlésbe, hogy ugyanúgy "etalonnak" tekintsd. Hogy ennek tényleg az az oka, hogy eleve "jellegtelennek" tervezik őket, vagy csak szimplán nem telt még el annyi idő, hogy kialakuljon a "klasszikusság" érzete, vagy az adott szcéna még nem termelt ki olyan hangfelvételeket, amik szélesebb körben is beették volna magukat az emberek tudatalattijába... ki tudja..... majd az idő eldönti, el tudom képzelni, hogy pár generáció múlva már az ilyen "jellegtelen" gitárok hangja is hivatkozási alap lehet majd. Ha nagyjából belegondolsz, nem sok olyan gitártípus-gyártó van, amelyik ne superstrat, vagy Gibson/Fender utánzat lenne, vagy nekem legalábbis nem nagyon ugrik be. A musicmann és a G&L lényegében a Fender modellek továbbgondolása, a PRS nagyjából egy Les Paul és egy Stratocaster ötvözete, az archtop-ok nagyrésze a korai Gibson jazzgitárokon alapszik, a semi-hollow-body-k szintén a Gibson ES-335-ön. A Gretsch azzal nyúlt bele a tutiba, hogy találtak egy nagyon egyedi hangszedőt a lényegében jazzgitárjukba, a Rickenbacker zászlómodellje pedig a Beatles-hangzás miatt népszerű. Az Ibanez ugyan néha kijön klasszikusokra hajazó modellekkel (pl a blazer és roadstar széria), de javarészt a superstrat-jaikból él, és főként rock/metál esetleg fúziós vonalakon használják őket. Az ESP és a Jackson szintén ezt a "keményebb zene" vonalat viszi nagyrészt. Szóval visszatérve az eredeti kérdésre, csak feltételezéseim, ötleteim vannak, de biztosan nem tudnám megmondani, magában nyílván nem a test alakja, a strukturális összeszerelés, mert pl az általad említett modelleknél nem hiszem hogy olyan nagy dolog lenne a gyár részéről, hogy vesznek egy Gibson LP-t, aztán, nagyjából lemásolják, itt lecsípnek belőle pár millimétert, ott meg hozzádobnak, hogy ne sérüljenek a szabadalmi jogok sem. De önmagában valószínűleg az elektronikai rész sem, mert akkor meg egy hangszedőcserével ugyanolyan értékű hangszerek lehetnének. Maga a faanyag meg nem hiszem, hogy tömeggyártásnál annyira, össze lenne válogatva minőségi szempontok alapján, meg ugye arról is hallani, hogy adott cég gyárában nem csak az anyavállalatnak készítenek gitárokat, hanem más márkáknak is... Ja, és az is esélyes, hogy esetek a hangzásbeli különbségeket csak mi halljuk, akik aktívan foglalkozunk a témával és egy átlag zenehallgatónak fel sem tűnik, hogy az most egy Gibson vagy egy Cort, ami szól a háttérben... Utoljára szerkesztette: Gvik, 2015.08.27. 00:49:24
A Syn signature modellrol beszeltek? Ha jol latom, a legdragabb valtozata 450kHUF MO-n, hasznaltan 70%-al szamolva kb 310k, nem olyan sok.
En most a 2015-os Gibson Les Paul Less Plus-ra csorgatom a nyalam, UK-ben 1000GBP leakciozva, kb 430kHUF. Ha gyorsan el tudnam adni a '95-os lp-met, holnap ulnek is repulore! Megkeskenyitettek a testet, meg belul is ureges, JOVAL konnyebb a regebbi standardeknel, a nyakat megszelesitettek, az enyemen folyton lenyomom a felso E hurt a fogolaprol...
Ne viccelj, az álmok azért vannak, hogy valóra váltsuk őket. Azért nem az elérhetetlen kategória. Én úgy nem halok meg, hogy nem szerzek be egyet. Ha 10 év múlva lesz, az se érdekel. :)
Ezt a három modellt, amit említettél nem próbáltam még, most így a pár youtube videó alapján, amikbe belepörgettem mondhatnám, hogy szerintem igen, de egyfelől sok helyen nem tudom hogy milyen erősítőből (ha erősítőből egyáltalán) szólt, mivel vették fel, mennyit alakítottak "hangmérnökileg" rajta (ha alakítottak) és mennyire okoz minőségromlást a youtube processzálási folyamata, így nem mernék kategórikusan véleményt formálni. Z-costom-ot próbáltam már, az volt legközelebb volt a les paul-hoz, annál ugyanígy megvolt az a "jellegtelenség" szerintem.
Ezt a gitárt én is azért választottam, mert mindenhol ajánlották, hogy jó kezdőgitár, de haladóként sem kell még kidobni. Előző gitárom egy ennél is olcsóbb volt, na annál éreztem 2 év után kezdőként is, hogy már zavaróan kevés, váltottam. Viszont itt érzem, hogy még arrébb van az a pont, amikor ez kevés lesz. Tetszik is, kényelmes is, jó ez. Sokáig elég volt, hogy van egy pedálom torzítani, de az utóbbi időben egyre inkább ráálltam az Avenged Sevenfold zenéire, gyakorlatilag megtaláltam azt a zenét, ami nekem a non-plus ultra, és most már szeretném a hangzást is egyre inkább a felé elvinni. Gitárt egyrészt azért nem akarok cserélni, mert az eszközparkomat amúgy is fejleszteni kéne, ami egy jó időre megoldást jelenthet (innen jött a multi), plusz ha cserélem, akkor árban is inkább egy nagyobbat ugrok, egy komolyabb szintre, de egyelőre a tudásomhoz az felesleges, így inkább másra költök. A hangszedőt sem akarom még most cserélni, előbb hallani akarom mit lehet a gyáriból kiszedni, valószínűleg az is elegendő lesz egy ideig. Ha meg cserélem egyszer, akkor egyértelmű hogy olyan seymour-t veszek, amit használ a zenekar gitárosa is, azzal nagyon nem tudok mellélőni. LE-t meg majd akkor veszek ritmus játékra, ha sok felesleges pénzem lesz, amúgy is a solo játék érdekel jobban (csak marha nehéz :D), arra meg amennyire hallom a tapasztalt emberektől, a strato kényelmesebb. All in all, a gitár egyelőre változatlan marad, az amplitube szép szép, de nem tudok megbarátkozni ezekkel a szoftveres effektekkel, így keresgélek, hogy milyen multi lenne nekem most a legjobb ár-érték arányban.
Rock-metál vonalon talán valóban másfelé keresgélnék, én jazzt/bluest/funky-t, meg "lágyabb" rockzenét vagy blues-rockot játszok rajta (LE-m van), ezekhez passzolnak amúgy is is a vox alapmodellnek, a többivel meg úgy vagyok, hogy van mihez nyúlni végszükség esetén. Engem egyébként a hang mellett a kezelhetősége fogott meg, nagyon könnyű átlátni, az egyedüli bajom vele a wah pedál mechanikája, meg az, hogy a boostert és a wah-t egy bankba rakták a torzítókkal, így a három közül csak egyet használhatsz egyszerre (mondjuk a modellezett erősítőn generálhatsz torzítást a végfok és az előfok beállításával, de az ugye nem kapcsolható ki-be). Ha próbálsz egyébként, mindenképpen a saját gitároddal menjél, vagy azzal amihez majd tervezed használni mert nagyon becsapós, nekem van olyan gitárom, amivel mocsok jól szól és van olyan is amivel meg kegyetlenül gyatrán, pedig mindkettő közel kétszázezres hangszer. Nem tudom, hogy ez csak erre a típusra, erre a gyártóra, vagy általánosan minden multieffektre igaz, de nem árt az óvatosság, nehogy nagy mellényúlás legyen. A KX5-ről nem nagyon tudok nyilatkozni, az enyém rövid kapcsolat volt, hosszútávon túl vékonynak érezem a nyakat és ehhez képest túl laposnak a fogólap rádiuszát, így a bő két év után, amíg főleg a tokjában állt, túladtam rajta. Ezt már többször kifejtettem, de szerintem a cort-hangszereknek az a legnagyobb előnyük és hátrányuk is egyben, hogy hangzás tekintetében "jellegtelenek". Előny ha mondjuk sok különböző műfajú zenét játszol, könnyen hozzájuk lehet idomítani, mert mondjuk "olyan" hangja sosem lesz, de "majdnem olyan" igen. Meg szerintem nagyon reszponzívak abban az értelemben, hogy nem a hangjukkal érsz el egyediséget, hanem a játéktechnikáddal, hogy a "mit" mellett arra is figyelsz, hogy "hogyan" játszol. Ezért is (az áruk mellett) szoktam őket kezdőknek, első gitárnak ajánlani. Viszont ugyanez a "jellegtelenség" lesz hatalmas hátrány, amikor eljutsz arra a pontra, hogy nem "majdnem olyan", hanem "az" a hangzás kell, formálódik az ízlésed, vagy megtalálod azt a műfajt, hangzásvilágot, amiben jobban elmerülsz, és rájössz, hogy szenvedhetsz vele akármeddig, sosem fog úgy szólni, ahogy szeretnéd, mindig ott lesz az a kisebb-nagyobb különbség és ez nagyon hamar nagyon idegtépő tud lenni, pláne ha ezt az egészet nem csak mint gitárhangzás vizsgálod, hanem zenei környezetben helyezed el a többi hangszer mellett élőben, stúdióban meg aztán pláne ki tud lógni a lóláb, bár azt szerencsés esetben egy jobb hangmérnök még tudja korrigálni. Hangszedő cserében én csak akkor gondolkodnék, ha van már kialakult ízlésed, tudod, hogy ez merre visz, és ennek függvényében találsz új alkatrészt bele. Azt írtad, főleg rock-metál vonalon mozogsz, ha a klasszikusabb, brit/amerikai blues alapú hard rock, heavy, trash, szóval nagyjából olyasmi stílusok, aminek a fénykora a 90-évek előtt volt, akkor érdemes lehet másik gitárt is kipróbálni, valami "klasszikusabb" modellt, les paul, sg, ilyesmik. Ha "modern" metál, hc, numetal, cross és core műfajok, akkor meg hangszedőcsere, ha indokolt és úgy érzed előrébb visz. Ha csak azért cserélnéd, mert mások mondják, de még nincs specifikus ízlésed, hogy merre felé mennél az inkább szerencsejáték, jobb esetben esetleg inspirálni fog az új hangzás, rosszabb esetben meg beleölsz egy csomó pénzt a hangszerbe, amit egy esetleges jövőbeli eladásnál soha nem fogsz viszont látni. Ha meg lejátszott hangmennyiség/másodperc vonal felé kacsintgat, akkor meg Ibanez. Amúgy számomra egy lélektelen f*s hangzásilag, de annyira archetipikus "sportgitár", lehet tekerni rajta amennyit nem szégyellsz, ehhez a játékjelleghez nagyon kényelmes, pláne egy átmenő nyakkal meg kompenzált rádiusszal.
Amúgy tegnap összemókoltam a guitar linket, és működik az amplituba-bal, azonban csak fejhallgatón tudom használni. Van egy ilyenem , ez pedállal otthonra tökéletes, viszont ezzel a linkes megoldással nagyon halkan szól. Egyéb hangkeltő eszközöm nincs otthon :) Viszont láttam amplitube-ban, hogy elég sok gyári preset van, azonban nincsenek feloldva. Ezek megvásárolható tartalmak?
Köszönöm szépen a tanácsodat, mindenképp megfogadom, ha voxot választok... de eddig nem győzött meg. Nekem az a hangzás kevés, nem igazán látom, hogy egy rock-metál közti kellemes átmenetet ki lehetne belőle csavarni. Persze neten nézelődöm tovább, hátha. A boss-okról sok embertől hallottam, hogy "túlhype"-olt cucc, én ezt elfogadom, mert kis túlzással is haladó gitáros vagyok, kevés az összehasonlítási alapom, a hallásom is fejlődik évről-évre... Viszont pár éve egyik havernál egy boss me50-est volt szerencsém kipróbálni - igaz neki egy elég komoly Schecter gitárja volt mellé - és az nekem tetszett. Úgy érzem, jelenlegi igényeimnek megfelel, ár-értékben az lehetne a legjobb megoldás.
A kx 5-tel kapcsolatban megkérdezném, ha már úgy is volt nektek is, hogy érdemes-e a gyári hangszedőket kicserélni benne idővel (ha igen, mit ajánlotok)? Sokan mondták már, hogy elég jó alapanyag maga a gitár, és lehet jobban járok ha nem cserélem, hanem hangszedőt veszek bele.
mondjuk arra nem sikerült rájönnöm, hogy hogy kell törölni a tracket, amit fölvettem, elég idegesítő, h. mindig újra kell indítani a progit, miután elbaxom a felvételt...
Hát igen, meg azt legalább fejlesztik is... Sajnos nagyon sok erősítő modellező programot már évek óta nem frissítettek. A Peavey Revalver is egész jó, azt is folyamatosan frissítik.
lol, ez az amplitube sokkal szebben emulál, mint a guitar rig :)
Ha a Vox felé nézelődsz, véleményem szerint ezerszer inkább a régi "tonelab SE" (nagy kék) vagy a "tonelab LE" (ezüst színű) közül érdemes választani. Ezeknek asszem 2009-'10 körül állították le a gyártását, de több ismerősömmel is arra a véleményre jutottunk, hogy sokkal jobb hangja van, mint a mostani ST és EX szériának, igazán nem értem miért kellet kivonni őket és a mostaniakkal helyettesíteni. Az St és EX-ben asszem 4-5-tel több erősítőmodell van, de ez bőven nem kárpótol a hangzásbeli romlásért. Az SE annyival "roszabb" az LE-nél, hogy nem 24, csak 20 bites a mintavételezése, de ha nem használod vonalból felvételre, nem hiszem hogy bármi különbséget fogsz hallani, cserében az Se-n kettő expression pedál van, ami sok lehetőséget biztosít (persze ezek az expression pedálok a multieffekteken rendszerint nem egy rendes wah mechanikájával rendelkeznek, amolyan "szervó-pedál", ha leveszed a lábad róla, az önsúlyából visszazuhan alaphelyzetbe). Ja és ezek olyan 40-70 ezer között mennek használtan, ha 55 alatt kifogsz egyet, az már véleményem szerint nagyon jó vétel. Illúzióid azért itt se legyenek, szerintem az összes tonelabnál gyatra az előre beállított presetek hangzása, én egyiket se használtam sose, a más cégek erősítőiről másolt modellezések se nyerték el a tetszésemet, a saját Vox erősítőiket viszont nagyon szépen lemodellezték multieffekthez képest, így ha bejön a Vox hangzás, "instant get", de ha nem, akkor alaposan végig kell próbálgatni, hogy tényleg használható-e számodra.. A Boss-oknak számomra nagyon "műanyag" hangja van (szerintem azoknál még a Line6 is jobb), a multieffektjeinek és az önálló pedáljaiknak egyaránt, viszont az önálló pedálok nagyon jó alapanyagok mod-oláshoz, egy hozzáértő emberke nagyon szép specifikus hangzásokat tud kialakítani vele. Mivel a Cort kx-5 is egy "hi-fi gitár" (nekem is volt), szerintem nagyon sterilen szólna Boss-termékekkel, én valami sokkal organikusabb hangzást képzelnék el mellé, de ízlések és pofonok, ha neked tetszik, meg illik a zenei környezetbe az úgy is felülír minden "szabályt".
Amplitube szerintem elég jó, vannak "indie" megoldások is(ezek általában ingyenesek), nincs "legjobb", próbálgatni kell, külföldi fórumokat is érdemes olvasgatni. Utoljára szerkesztette: Fehercsoki, 2015.08.24. 14:53:58
ASIO-t használtam régen is, igaz én a Guitar Rig-gel próbálkoztam. Mindenesetre köszi a segédletet, kipróbálom így ahogy írtad, aztán meglátjuk. Csak pont az a bajom az egésszel, amit te is írsz, hogy rengetegszer hiába van minden jól beállítva, az istennek sem akar megszólalni. ÉS akkor lehet találgatni, újraindítgatni, .... áhh. Előre félek
Az első inaktívnak van titulálva, de ki tudja... Egyelőre videókat nézegetek ezekről a voxokról, mert az eddigiek alapján nem olyan hangzása van, amire nekem szükségem lenne. Kíváncsi vagyok mit lehet belőle kihozni. Főleg az amerikai rock, hard rock vonalon mozgok... Kíváncsiságból a Boss ME25-öt is meglestem, és abból a srác kihozta azt a hangot, ami nekem kell. Szóval így első "komoly" effektem előtt tanácstalan vagyok kicsit, de szerencsére van időm alaposan utánajárni a dolgoknak :)
Innen szedd le az Asio4All-t, Asio4All a jobb alsó sarokban az óra mellett létrehoz egy kis ikont, arra menj rá és állítsd be bemenetnek a Guitar Linket, kimenetnek pedig a hangszórót/fejhallgatót vagy ha azt is a Guitar Linkbe dugod akkor a Guitar Linket, minden mást pedig tilts le. Ha ez megvan akkor Amplitubeban simán beállítod ki és bemenetre is az Asio4All-t, néha egy kis idő amíg az Amplitube érzékeli a gitárt, szóval érdemes várni, néha akkor sem érzékeli amikor minden rendesen be van állítva, érdemes újra próbálkozni ha nem érzékeli de úgy gondolod hogy jól állítottad be.(ezt már lehet hogy javították, régen ilyen volt)
Egyébként egyáltalán nem rossz gitár a KX-5, viszonylag jó hangszedők vannak benne, illetve egy jobb erősítőre/multieffektre kötve az olcsó gitárnak is sokkal jobb a hangja. Utoljára szerkesztette: Fehercsoki, 2015.08.24. 11:29:32
Hat ez meg nem egy csucs effekt, bar tenyleg lehet, hogy nem hasznalnad ki. Most nezem, hogy a gsfanatic-on hacsak nem irtak el valamit, 32k-ert hirdetnek egy ilyent, ami remek vetel lenne:
Nem rossz az ár, de feleslegesnek tartom hogy ennyit kiadjak érte. Eleve egy Cort kx5-tel játszom, nem tudom mennyi értelme egy alap gitárhoz egy ilyen effektet rakni.
Hát nekem akkor sem volt szimpatikus, de délután elővakarom a szekrény aljáról, és kipróbálom ezzel az amplitube-al. Bár tartok ezektől a szoftveres csodáktól, sokat szívtam vele, ezért is szeretnék multieffektet, azzal nem kell annyit vesződni, bedugom, és megy.
Ebben mi a tokom kerul ennyibe??! Tenyleg ennyivel jobbra sikeredett az eddigi csucsmodelleknel? Meg ha mar elkernek erte felmillat, a faszer' nem lehetett tenni bele egy erinteserzekeny kijelzot?
Gondolj labkapcsolora is, pl. Line6-nek van usb-s 30k-ert amin expression pedal is van, iranyithatod vele a wah-t is.
Ujan 70k korul van, ennek 75%-a szerintem realis, kb 53k. Az egyik labkapcsolo, amivel a kovetkezo bankra valtasz, neha nehezen reagal, szervizben 4k a javitasa, ha ezt te intezed, engedek meg 5k-t.
Allitolag NAGYON, de javor meg javor es mahagoni meg mahagoni kozott is hatalmas kulonbsegek szoktak lenni, egy Gibsonban levo mahagoni nem egy kategoria pl. egy Cort-eval.
Alternete-tel nincs gond, a sweep-et még van hová fejleszteni :) Találtam egy jó oldalt, ahol rengeteg gyakorlat van, beteszem, hátha valaki még hasznát veszi: gyakorlatok Az én tanárom az internet, meg a könyvek. Biztos nem olyan jó, mint egy élő személy, de a fejlődés szerencsére megkérőjelezhetetlen. :) Más: Boss-ME 50-ről vélemények? 30-35 körül használtan jó vétel?
Alternate pickinget érdemes megtanulni rendesen, meg a sweepet aztán ha azokat tudod alkalmazni nem lesz gond. Gyorsaságban az elején egy 120-as bpm legyen a cél szerintem én azzal kezdtem aztán a plafon triolás sweeppel 230 lett végül :D Sokat kell gyakorolni, játszani, mindenki más tempóban fejlődik. Mondjuk nekem jó tanárom is van, aki sokat tud segíteni, meg elmagyarázza hogy mit csinálok rosszul.
Az a baj, hogy hiába gyakorlok pl egy zenéből solo részt, nem érzem azt, hogy optimális sebességben fejlődne a játékom. Szerintem ennyi gyakorlással gyorsabban kellene haladnom, ezért gondolom, hogy valamiféle speciális gyakorlatokat kellene végeznem. Aztán lehet, hogy túl nagyok az elvárásaim :D
Les Paul gitárok esetében mennyire fontos szerintetek a jávor top?(a vastag jávor topra gondolok, nem a vékony furnérlapra) Mennyire befolyásolja a hangzást? Tesztelni sajnos nagyon nehéz lenne=/ Utoljára szerkesztette: Fehercsoki, 2015.08.18. 13:18:28
Erre nincs tuti recept, az hogy tudod hogy x/y skálát melyik fekvésben hogyan tudod játszani még nem jelenti azt hogy fogsz tudni szólózni is... Én azt ajánlom hogy tanulj motívumokat amiket utána bármilyen helyzetben el tudsz játszani vagy komplett szólókat de azokat is minél kisebb részekre szedve hogy ha improvizálni kell akkor legyen mihez "nyúlnod", ha megy az eredeti verzió stabilan egy tempóban akkor próbáld áttenni másik hangnembe, játszd őket backing trackre, persze olyanra érdemes aminél meg van adva a hangnem, esetleg az akkord menet. Zene elméletből meg sok mindenre akkor jössz rá vagy érted meg ha sokat elemezgeted a szólókat vagy elkezdesz komplex saját számokon dolgozni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni skálázáshoz. Pár éve tanulok otthon gitározni, elég jól is megy, amivel gondom van, azok a gyors solo részek. Nyilván sokat kellene skáláznom, hogy javuljon ilyen téren a játékom, de egyszerűen elveszek ebben a rengeteg skálában, meg mindenhol ezerrel írják a zeneelméleti alapokat, stb... ezek engem nem érdekelnek. Azt szeretném tudni, milyen skálát gyakoroljak, hogyan csináljam, mire figyeljek, honnan érdemes tanulni, ilyesmi. Ha tudtok valami jó netes oldalt erre a célra, akár könyvet, azt szívesen fogadnám. Előre is köszönöm!
jaúúúgy. az nem kell most köszi :) akusztikus basszer viszont kéne :DD