Köszi a hasznos tippeket, ha eszetekbe jut még valami, nyugodtan írjátok le. Amúgy a húgom gitározik, nem én, szóval neki kell majd döntenie... :)
Tremolós olcsó gitárt semmiképp ne vegyél.(egyébként ha használt is szóba jöhet akkor nekem lenne egy eladó Epiphone Goth G-400am DiMarzio D Activator hangszedõ szettel(felezhetõ) jó áron, rockra és metálra tökéletes)
Nekem lenne egy elado Epiphone PR-100-asom, remek gitar, 10k-t kerek erte. 12-ert adok melle Fender gitarallvanyt is. Csak annyi a bokkeno, hogy Kolozsvaron, Romaniaban van a cucc. :D
Nehany random tipp: - Hasznaltat vegyel mindenkeppen, dunat lehetne rekeszteni a meghirdetett hasznalt elektromos gitarokkal. Amint kihozod a boltbol maris 30-40%-ot zuhan a piaci erteke. - Kezdokent keruld a tremolot, valassz inkabb fix hidast. Tremoloval sok a felesleges szopas, foleg olcsobb gitarokon, kezdokent meg tremolo nelkul is rengeteg tanulnivalod van, nem erdemes ezzel is bonyolitanod az eleted.
Sziasztok! Tudnátok szolgálni valamilyen tippekkel kezdõ (1 éve autodidakta módon tanult meg akusztikus gitáron játszani) gitárosnak az elsõ elektromos gitárjához? Mire kell odafigyelni meg egyéb ilyen bennfentes tippek, ha vannak. Elsõnek egy Cort X-1-BK-t nézett ki magának, de én nem vagyok a téma szakértõje, szóval nagyon szépen megköszönnék bármilyen tippet!
ui.: Fõleg rock/metál megy mifelénk.
Sziasztok! Használt akusztikus gitárt szeretnék 10 ropiért. Tudnátok ajánlani típust?
Még végsõ elkeseredésemben beszereztem egy szünetmentes tápot, hátha segít, de mint szarnak a pofon. Szopat az elektronika :-) Még ha tudnék játszani.. de csak pár riffet akarok elpötyögni, h. az g*cijól szóljon :-D
A felújítás kiterjedt a vezetékek újrahúzására is a falban? Mert ha nem és azok maradtak a régiek (vagy ha nem régi a ház, akkor nem minõségi anyaggal csinálták a vezetékezést) akkor simán lehet attól is. Én ugyanezzel szenvedek panelházban, pedig ezt építették utolsóként a városban a panelek közül 87-ben. Teljesen elmúlni ez esetben sosem fog, annyival segíthetsz rajta, hogy ugyanabba a konnektorra/hosszabbítóra nem kötsz több elektromos berendezés, illetve ha több szoba van egy ágon (nálunk pl gyakori hogy a fõ elosztóból két helységre jut egy vezeték a 4-bõl) akkor ott is kihúzod a sokat fogyasztó dolgokat. Vagy levezetsz egy ágat onnan, ahol bejön az áram a házba (ez így biztos nem szakszerû megfogalmazás, de gondolom, nagyjából érthetõ, hogy mire akarok utalni) kiküszöbölve ezzel a ház elöregedett vezetékrendszerét.
Lol Bevittem boltba és ugyanaz a setup tökéletesen szól az ottani áramról. Fogtam magam, beletettem az elemeket, amiket adtak hozzá és így is tökéletes. Wtf? Az lehet, hogy az egész fölújított ikerházban nincs egy épkézláb konnektor?
Ja értem. :/ Kábel valszeg jó, mert már 3.-kal teszteltem. Ha csak a füles van bedugva, akkor szép csendes az effekt. Akkor marad a gitár :// Köszi a segítséget.
Ha nincs rádugva akkor jó hogy zúg, próbád úgy hogy az effektbe a kábel sincs bedugva csak a füles, ha úgy is zúg akkor az effektel van a gond, ha nem akkor minden jó csak a gitár földelése marad, vagy rossz a kábel amit használsz, de ez a ritkább.
De legalabb szam helyett adhatnek egy szoveges neve a presetnek! Igy tarthatok mellette egy lapot a preseteim jegyzekevel... ;( Line6-nek meg a kepek alapjan van normalis editor szoftvere, Vox-nal az is katasztrofa.
Tonelab-et nem találok újonnan sehol az országban, kifutó széria, nagykernek nincs, és nem is lesz. :/
Akkor marad a G2.1nu, ha találok boltban, azt viszont kipróbálom Stomplab mellett, mert kicsit félek attól a "digitálisabb hangzástól".
Az összes progival megy ASIO4ALL-t érdemes használni mindhez. Guitar rig megy vele, de fogod mellette hallani a tiszta gitárhangot is ha az effektjeit akarod használni akkor vsti pluginként érdemes utólag rápakolni a felvett sávra. Vagy tisztán feljátszod amit szeretnél és utána a vsti-t rápakolva reampolod az egészet.
Még kérdés: Tonelabet pc-re kötve milyen progikkal tudok fölvenni? Guitar rig-et tudom vele használni mondjuk ha onnan szeretnék effekteket rátenni?
Ez a zoomnál sincs másképp, én nem éreztem kényelmetlennek, de lehet csak megszokás kérdése. Pl egy ME50 is ilyen felépítésû, sõtt kb minden középkategóriás multinak hasonló a kezelõfelülete. A HD500 meg sokkal nehezebben kezelhetõ, hogy hozzak egy felsõbb kategóriás példát is, annyi mindent lehet állítani hogy el lehet veszni egy-egy hangzás megalkotása közben akár 1-2 napra is, hiába az lcd meg a szoftver. GT8-at is azért nem szerették sokan mert a tudásához képest kapott egy középszintû kezelõfelületet ettõl függetlenül a Boss egyik legjobb GT-je.
Babralomuvesz en sem vagyok, de eredetileg rengeteget terveztem kiserletezni a hangszinekkel. Azt hittem, hogy nagyvonalakban megismerkedhetek a multieffekt altal emulalt erositok/pedalok kepessegeivel, utana mar lesz egy elkepzelesem, hogy az altalam kedvelt stilusokhoz milyen csoves erosito/pedal kene. De ha ennyire kellemetlen a kezelofelulete, nagyon nincs kedvem kiserletezgetni a hangzasokkal...
"Nem, az eq ugyanolyan felépítésû, a csöveknek más a felharmónikus tartománya ezért melegebb a csöves cuccok hangja. Hifinél FET tranyókkal próbálják imitálni a csöves hangzást."
Rosszul fogalmaztam, EQ *beallitasra* gondoltam, azaz "melegebbe" teheted a hangot egy balrol-jobbra donto beallitassal. Hi-fi vel meg *csoves* hi-fikre utaltam, sokszor lattam ilyeneknek, hogy dicsertek a csovek melegseget.
"a voxnak természetesebb a hangja, csak meg kell tanulni a kezelõfelületet ami szerintem egyszerû mint az ék."
Egyszeru, csak rendkivul kenyelmetlen. Ha atvaltasz egy masik presetre, latsz egy/ket szamot, es ahhoz, hogy megtudd a pontos beallitasokat, meg kell mozgatnod rajta kb az osszes kallantyut.
Nem, az eq ugyanolyan felépítésû, a csöveknek más a felharmónikus tartománya ezért melegebb a csöves cuccok hangja. Hifinél FET tranyókkal próbálják imitálni a csöves hangzást.
A zoom effekt könnyebben kezelhetõ, de a hangja szarabb... a voxnak természetesebb a hangja, csak meg kell tanulni a kezelõfelületet ami szerintem egyszerû mint az ék.
Nem vagyok valami nagy babrálómûvész, aki szeret hangzásokban spontán ötlettõl vezérelve változtatni, ha nincs sok órám csak erre.. nekem az kéne igazából, hogy egyszer beállítok preseteket, azok közt kényelmesen tudjak váltani, és bármikor elõ tudjam hívni, aztán az szóljon a legjobban. Guitar rigen is elvagyok 5-6 presettel, ritka, hogy belenyúlok. De ezek szerint akkor a Stomplab is kényelmetlen, ahogy elnéztem, hasonló a kezelõfelülete.
Amugy amikor a csoves hangzas "melegsegere" hivatkoznak, az nem pusztan EQ kerdese? Tudom, hogy csovek maskeppen reaagalnak a bemeno jelszint valtozasakor, de ezt a melegseget gyakran latom akar csoves hi-fi erositoknel is, nem-e azt jelenti, hogy melyekbol van tobb, magasakbol kevesebb, amit EQ-val is beallithatnek?
Az a LED a foglalatban nagyon vicces. Nekem a Tonelab EX/ST-vel a legnagyobb bajom a kezelofelulete es a hozzaadott szoftver, hihetetlenul kenyelmetlen!
Ha pengetõvel játszol, akkor valóban csak annyi, hogy bal kézzel tompítod az adott húrokat. Ha ujjakkal pengetsz, akkor több lehetõséged is van.
Egyrészt csinálhatod azt, amit a flamenco gitárosok; szorítsd ökölbe a kezed, majd hirtelen nyújtsd ki az ujjaidat, elvileg az ujjaid végének egy körívet kell leírniuk mozgás közben. Ilyenkor nem a körmöd hegyével, hanem a felületével pengeted a húrokat nagyon gyorsan, kb mintha pengetõvel tennéd. Ennek az a célja, hogy az az általános lágy hangú ujjal pengetéshez képest más dinamikával rendelkezik, hirtelen induló hang rövid lecsengéssel, ami az ütõhangszerek hangját imitálja. Ha ez megy, akkor lehet finomítani úgy, hogy nem mind a hat húrt pengeted meg, hanem miután végigsiklik az ujjad a mélyebb húrokon, amiket tompítasz bal kézzel, majd miután megpengeti az adott húron a lefogott hangot, akkor megállítod az alatta lévõ húron. Pl.: E,A,D húrt tompítod, G-n megpengeted a lefogott hangot, majd ahogy tovább siklanak az ujjaid, a B húrhoz hozzáérve megállítod õket. Ezt aztán fokozhatod úgy tovább úgy, hogy az X-es húrok pengetésére nem mind a 4 ujjadat használod a jobb kezeden, hanem csak 1-et, 2-õt, vagy 3-at; szóval variálhatod, hogy mennyire legyenek hangsúlyosak az ütések a dal többi részéhez képest, illetve ez arra is jó, hogyha mondjuk az elõbb említett példában a G húron lévõ hangot követi egy a magas E-n, akkor ha a feladatnak mondjuk csak mutató és középsõ ujjal indulsz neki, a gyûrûs ujjaddal gyorsan visszapengetheted.
Van egy olyan lehetõséged is, hogy a tompított húrokat "megcsapod", mint a basszusgitárosok a "slap" technika alkalmazásakor, csak értelemszerûen nem feltétlen annyira erõsen, meg nem a fogólap felett. Ha ezt a mozdulatot kombinálod a normál ujjal pengetéssel, az elõször biztos furcsa lesz, mert a hüvelykujjad ellentétesen mozog a többi ujjaddal, de gyakorlással már nem lesz vészes.
A harmadik ötletem, hogy az X-es hangokat nem pengeted, hanem a hangsúlyos részeknél, a tenyered élével (mint a palm-mute technikánál) csapsz rá a húrokra, miközben pengetsz. Ennek a technikának nincs annyira karakteres hangja, mint az elõzõ kettõnek, ez inkább ritmikai szempontból jó, viszont szabadon hagyja a hüvelykujjadat, így azt is használhatod pengetésnél.
Ezek csak azok a módszerek, amiket én használok, de tapasztald ki, hogy neked mi a kényelmes, ez a fingerstyle olyan játékstílus, ami bár jazz/country vonalon régóta létezik, de csak mostanában kezd divatossá válni, így nem nagyon van még hozzá szakirodalom.
Az elõfokcsõnek nincs akkora szerepe a hangzásban, inkább csak jól hangzik, hogy van benne, viszont ettõl függetlenül szerintem nagyon jó hangzása van mind az erõsítõnek mind pedig ennek a multieffektnek. Csak azt tudom mondani amit egyszer már leírtam, menj be egy boltba és próbáld ki ezt és az olcsóbb elõfokcsõ nélküli változatát és hasonlítsd õket össze.
Ebbõl mennyi lehet igaz? Az addig tiszta, hogy a teszt nem ad releváns eredményt, de azért elgondolkodtató, hogy ez a kis csõ vajon befolyásolja-e bármennyire is a hangzást, vagy csak szimpla marketingfogás.
az ME50 tényleg király cucc, volt hozzá szerencsém egy párszor és nagyon jól használható.
Nem igazán van tapasztalatom effektek kapcsán, de a Boss ME50-rõl csupa jót hallok, ismerõs is dicséri rendesen, és árban a használtak is 30 körül mozognak.
Habár ez sem tud elvileg többet mint a StompLab IIG, elvileg jobb a hangzása(elõfokcsöves), meg ott az USB, habár errõl nem tudok nyilatkozni, érdemes lenne mind a kettõt egymás után kipróbálni valahol.
StompLab IIGt azért ajánlom, mert elvileg ugyanazt tudja mint a Vox VT+ erõsítõk, és azok elég jók(nekem VT20+om volt). Zoom-ban mindenbõl több/több féle van, több effektet lehet egyszerre használni, 6 sávos grafikus EQ, LCD kijelzõvel pedig elég könnyen lehet mindent szerkeszteni, mutatja hogy mi hol található az effekt láncban, na meg persze gépre lehet kötni USB-vel, így nagyon könnyû felvenni vele, a firmware is frissíthetõ, netrõl preseteket lehet leszedni, alapvetõen sokkal több mindent ki lehet belõle hozni, igazán különleges hangzást is el lehet vele érni.(Zoom G2.1NU multieffektem is volt) Zoom-al sokkal magasabb gain-t lehet elérni, zaj szinte nincs is(zajzár is jobb), viszont digitálisabb hangzású mint a Vox. Hirtelen ennyi jutott az eszembe, nézd meg a Zoom honlapját ott leírnak róla mindent.
Nekem most olyan kérdésem van, hogy ~30k HUF-ért milyen effektpedált érdemes venni? hard rockhoz kéne, fõleg gunshoz, már meguntam, hogy nem tudok végigjátszani egy számot a gitárriges megoldás miatt anélkül, h. egérrel kattintgatnék...
Urak! Valakinek van tapasztalata a Focusrite Scarlet 2i2-vel? Haverral gondolkozunk egy ilyenen demók felvételéhez, és az érdekelne, hogy Amplitube, Revalver, GuitarRig, POD Farm mennyire használható vele együtt, illetve hogy az Ableton Live Lite ez pontosan mit is takar?
X az azt jelenti hogy érjen hozzá a kezed de ne nyomd hozzá a bundhoz, így nem lesz hangja ha pengeted.
A második refrénhez lenne egy kérdésem felétek. A kottában a 4., 5. oldalon, van, hogy az ütés (az x-ekre gondolok) és a hangot egyszerre kellene játszani. Valaki esetleg nem tudja megmondani, ennek a technikának esetleg mi a pontos neve? Vagy esetleg rövid leírás is megteszi. Nekem eddig még nem volt dolgom ilyennel, viszont oktatóvideót sem nagyon találtam hozzá.
Elõre is köszönöm a segítséget!
Full csöves cucc.. hand made, handwired
40 ezerért ajándékba van valószínõleg egy marshall jmp copy lehet
Az, hogy melyik a „jobb”, itt is zenei környezet, illetve ízlés kérdése. Egyfelõl ugye ott van az esztétikum (szerintem a dreadnought pl csúnya), másfelõl nyílván a forma hoz magával arányossági mértékeket és ebbõl fakadóan a kényelmességet, mint szempontot, s ebben sem ugyanazt preferálja mindenki. Az általad említett három forma is csak két fõ irányadó, ezeknek is gyártótól és modelltõl függõen milliónyi változatai létezik.
A testforma hangra gyakorolt hatásáról is fõként általánosságban lehet beszélni, mert azt is rengeteg dologgal lehet kompenzálni, az olyan dolgoktól kezdve, mint pl a test mélysége (vagy ívelt-e a hátlap, és ha igen, hogyan), milyen fajta fát használnak, milyenek a húrok, stb.
A dreadnought-nak a testakusztika miatt viszonylag nagy hangereje van, a mély és magas tartománya sokkal markánsabb, mint a közép, illetve elektroakusztikus változatban sokkal jobban hajlamos gerjedni. Fõként pengetõvel és kísértre használt „forma”, az akusztikai tulajdonságai miatt szépen illik énekkísérethez (ami kitölti az úgymond „hiányzó” középtartományt), vagy ritmusgitár szerepére a felvételekhez. Akkordokat használva nagyobb arányban vannak jelen a felharmonikusak, fõként a nyitott húrokat használó akkordformáknál (ahol nem barrét fogsz) jön ki a testforma ezen karaktere.
A jumbo forma ezzel szemben pont a középtartományra fekszik rá úgymond, viszont a kerekded alsó forma megdobja kicsit a mélyeket, emiatt a mély-közép arányának különbsége nem annyira nagy, mint a dreadnought-nál, valamint ez az alsó rész kicsit kompenzálja a kisebb hangerõt is. Szóval összeségében kiegyenlített játéka van egy enyhe „mid-boost”-al. Emiatt inkább szólisztikus játékra jó, jobban „átszól” a mixben, és fingerstyle-típusú játékra is ideálisabb és kevésbé gerjed az elektroakusztikus változat. Cserébe az akkordos játék valamivel laposabb, mint a dreadnought-oknál, és összességében a hangereje is kisebb, annak ellenére, hogy összességében nagyobb a test mint egy dreadnought esetében. Általában a drágább is mint a dreadnought, mivel a testforma miatt körülményesebb megoldani a fed lap merevítését.
A grand –auditorium forma nagyjából a jumbo kicsinyített változata, a nevébõl adódóan koncertkörülményekhez tervezve, hogy kiküszöböljék a gerjedést, illetve a kisebb forma miatt természetesen kisebb a hangerõ is, illetve markánsabb a középtartomány, mint a jumbo esetében. A kis méret meg nyilván jobb kis kezûeknek, vagy utazás alkalmával, illetve általában az ára is valamivel kevesebb, mit egy jumbonak.
illeve még van a grand aud méret de olyat még nem is próbáltam
Sziasztok! A napokban próbáltam ki a Dowina akusztikus gitárjait, és úgy szolt mint az álom. baromi kényelmes volt. el is dõlt beszerzek egyet, csupán annyi a dilemmám hogy nem tudom a jumbo vagy a dreadnought formát válasszam... persze én is hallom a különbséget... de egyik nap ez tetszik másik nap az... ilyesmibe körülményes vagyok nem igazán értek a gitár formákhoz csak annyit amennyit hallok belõle. Szóval lényegében az a kérdés hogy mit kell tudni ezekról a formákról, elõnyök hátrányok? vélemények, tapasztalatok?
Olcsó alatt mit értesz? Hangszerboltban a legolcsóbb poti amit tudtak adni 2kFt/db volt. Ennél olcsóbban hobbyelektronikai boltokban kapsz, de azok tényleg gagyik. Csavart csavarboltból tremolókart hangszerboltból lehet szerezni, rugót meg valami rossz tollból.
Én hernyócsavart nyóckerbe csavarboltba vettem, darabját kb 10Ft-ért, gondolom hídrögzítõ csavart is találsz ott, a rúgó meg érdekes. Gyûjt tollbetétekrõl :D
Sziasztok! Szerintetek honnan tudnék gyorsan (ebay kivételével, mert az ugye nem gyors) strató híd babájához - egy hernyócsavart - egy csavart amivel a hídhoz van rögzítve, a hozzá tartozó rugóval - egy tremolókart ?
Illetve ötlet olcsó potikra + kapcsolóra? Ezt már csak így mellékesen kérdezem mert ilyen sok helyen van, csak kíváncsi vagyok ki honnan szerez be ilyeneket. (Minden kell, szóval a két tone poti, a volume poti, meg az öt állású kapcsoló)
Köszi
Szeretnék vásárolni Vox mini erõsítõt ! Akinek van vagy látott valahol az szóljon, mert a gitarshop most pang ezen a téren.
ez egy önpusztító folyamat, nem csak a gitár téren hanem úgymindenhol élelmiszereket is érintve, olyan termékeket állítanak elõ amire semmi szükségünk nem lenne, de oLCSó. kéne errõl egy szép albumot csinálni, megragadva az emberek figyelmét a problémára.
a kereslet kínálat miatt ilyen drága a jó dolgokból kevés van, és sokan szeretnének belõle
a szarból meg ömlesztve gyártanak minden félét, az okosabbja ezt tudja és még ingyen sem kell neki.. a hülyébbek meg inkább az értéktelen olcsóbbat veszik, és így szép lassan silányul a minõség. ezért van az hogy általában a régiebbi gitárok sokkal jobb minõségûek mint a mai tucat, ipari hulladékok.
Ragasztások, megmunkálás, bundok távolságának a pontossága, híd elhelyezése, húrmagasság beállíthatósága. Az álltalában gagyikra jellemzõ baltanyél vastagságú nyak amin sehogy se tudsz lefogni egy értelmes akkordot és még lehetne sorolni, hogy mik a hibái az ilyen kétes eredetû cuccoknak. Persze akadnak olyanok amik tényleg nagyon jók és megérik az árukat, de ezek ritkák és általában nem is nagyon akarnak megválni tõlük.
Pl rossz minõségû/más fajta fából van, gagyi alkatrészekbõl rakták össze, meg hát alapból kínai(és mivel nem valamilyen nagy gitárgyártó cég készíttette ezért kérdéses hogy milyen szakemberek készítették). Nem biztos hogy annyira rossz, de 50k szerintem nagyon sok egy ilyen másolatért...
Gibson logo van rajta, de az eladó csak annyit tud róla hogy "nagyon jó hangja van", szinte 100% hogy valami gagyi másolat amit azért próbál 50k-ért adni mert Gibson logo van rajta.(de persze nem meri kiírni hogy Gibson mert azért tudja hogy nem az) Szerintem felejtõs, fõleg ennyiért...
Hello mindenki! Hamarosan kapni fogok egy kisebb összeget és gondoltam itt az ideje beszerezni egy akusztikus gitárt (vagy klasszikus gitárt).
Most így gyorsban EZT néztem ki. Igazából tanuló gitárnak szerintem megfelel, de ti mit gondoltok, jól járok én ezzel?
Köszönöm a válaszod! Ma délután voltam bent egy közeli hangszerboltban, és ott megkérdeztem az eladót. Õ azt mondta, hogy nagyjából 2 hét alatt lepattog a festés. Ezt nem nagyon akartam elhinni fõleg, hogy utána mondta, hogy összeveszett a DR húrok forgalmazójával. És gondoltam megkérdezem itt is.