Más: Strat-oknál meg lehet csinálni ezt a Les paul féle "átkapcsolok az alsó pickupra egy mozdulattal és zúzok, aztán vissza a felsõre és megy a laza akkordozás lágy nem torzított hangon"
Nagyon laikus vagyok a témában, de a Stratnál az a 3 pickup ugye a hangszínt változtatja meg hogy lehet ezt úgy kivitelezni ahogy fentebb leírtam ?
Marshall MS2 10k körül, Orange Micro Crush PIX 13 körül, Vox Mini 3 25 körül, Line 6 Micro Spider 34k körül(ezt nem ajánlom mert a sima változata is szar), Fender Mustang Mini 37k körül(szerintem ez túl drága, metálra szar), Vox Mini 5 40k körül(ebben már dobgép is van).
Ha az elõfok mono kimenetébe egy stereo jacket dugok (hogy hangfalat emuláljak szoftveresen), akkor nem zárom rövidre ugye? Csak simán mono hangzást kapok a gépen? :D
Jaja az nagyon pörög, én úgy görgetem, mint más a fészbukot :)
Gitarshop.hu-n kívül hova érdemes még eladó gitárt felrakni?
Még sose volt vele bajom, egyébként másabb a hangja szerintem ha a chorus elõtt van a torzító/boost, eleve nagyobb jellel dolgozik a kimenõ jelét a pre felé meg lehet szabályozni.
A kórust miért pont a boost és a pre elé? Mi lesz más ettõl mintha a boost elé kötném?
Én az overdrive pedált mindig az erõsítõ elé szoktam rakni közvetlenül. Az ilyen pedálok nagyon meg tudják küldeni a jelet, nem biztos, hogy a többi digitális pedál utána torzítás mentesen tudják kezelni ezt az erõs jelet.
Ezt sokan használják így, én pl digitális delayt szoktam a pre elé kötni viszonylag rövid feedbackkel, sõt torzított hangszínnél a pre és a boost pedál közzé érdemes rakni egy chorus pedált, szólózáshoz marha jó szerintem ez az összeállítás.
A tool bandában adam johnes a gitáros például úgy álítja elõ azt az érdekes jóféle gitárhangot, hogy a gitár után az erõsítõk elé berak egy ibanez DE-9 et.. ilyen van nekem is.. ez egy digitális delay/echo, de echo módban az analóg szalagos echo magnót utánozza.. ebben az állásban maga a víszhang hangja színezõdik egy mid centrikus hangképpel, de az alaphangot nem szinezi. Ezt beállítja úgy hogy gyenge legyen a víszhang hangja és ezt küldi a csöves torzításra tovább, egy kurva szép pszihedelikus hangja lesz így a gitárnak. én nagyon bírom.. pedig a delay is fordítva az erõsítõ elé van téve
Bár most esik le hogy a wah és a whammy sem szól rosszul a preamp után, persze kinek mi :D
Áttanulmányozom, köszi. A többi pedál bekötése nem para, a G-Lab vezérlõ intézi, csak ezen akadtam most fent, hogy egy prcesszoron belül hogyan oldom meg, hogy elé és/vagy utána tegye az FX-et az elõfoknak :)
Igaz nem G-Major, de elvileg EHHEZ hasonlóan kell bekötni és beállítani a dolgokat. Mivel vannak még külön pedáljaid így ki kell találnod hogy azokat hova kell kötnöd, nem lesz egyszerû! :)
Azokat a beállításokat amiket írtál csak új húrokkal lehet normálisan megcsinálni, egyébként pénzkidobás. A hangszerek beállítsa nem olcsó mulatság, de ha valaki normálisan beállított hangszert akar akkor az vagy megtanulja, hogy állítsa be vagy fizet.
"csak amikor az ember talál mondjuk egy hetvenes évekbeli zenekart, akikrõl még sosem halott, és letölti a 18 nagylemezes diszkográfiát, hogy akkor átrágja magát mindenen, az már célzott zenehallgatás, és így figyelve a zenét nem biztos hogy felfedezem benne azt a tetszési értéket, ami más körülmények között rögtön elõjönne, emiatt pedig nem ugyanaz az élmény fog érni."
erre vissza térve, nagyon együtt érzek ezzel a résszel mivel sokszor nekem is kételyeim támadnak afelõl hogy én például rádióból vagy környezetembõl közvetlenül sose hallott zenéket szeretek és imádok ami pont a céltudatos zenehallgatás eredménye. de például mai zenékre, még a nekem kedvezõ stílusban se mutatok túl nagy érdeklõdést (jelenleg) így ha mûvelem a mûfajt, globálisan vagy akár csak egy kisebb közösségre se fog ugyanúgy hatni mint rám éppen egy kivesézett diszkográfia egy-egy darabja, miközben lelki szemeim elõtt látom hogy a 70es években valóban körbe ülhettél többen a lemezlejátszót és csoport zeneiélménnyel táplálták életüket..
Ezek szerint a multieffektben tudom beállítani, hogy az elõfok elé vagy után rakja? Csak mert végignyálaztam a manual-ját és erre nem találtam hivatkozást
Hát ha 5 eFt-ért úgy csinlják, hogy Te csak a gitárt meg a pénzt adod akkor az kurva jó ár... Ha a húrt külön fizeted még akkor is jó áron dolgoznak. Nem egyszerû rendesen beállítani egy gitárt, egy hangszerészt meg meg kell fizetni, fõleg ha normálisan dolgozik. Ez a baj ebben az országban mindenki olcsóért akar jó munkát aztán csodálkozunk hogy egyre kevesebb a normális szaki....
de amúgy rájöttem hogy oda kell menni, uraim van 2 ezer forintom ha valamit tudnak kezdeni a gitárommal azért hálás lennék. Aztán a lelkiismeretükre van bízva :D
sziasztok. Tudtok ajánlani egy hangszerész boltot ami nem húz le ? oroszlánbarlang nagyon kedves volt pár éve, de most már ott is 5 ezret elkérnének arra hogy kipofozzák a gitáromat :( (oktáv, húrmagasság, nyak beállítása, valószínûleg felsõnyereg csere) Ezeket hol tudom kedves áron elintézni ? (Van rá 2 ezer forintom)
G-Major 2-nek ha jól emlékszem pont van, az egy elég fullos cucc.
általában úgy szokták, hogy az effektprocesszor loopjába kötik a csöves erõsítõ preampját, így lehet a preamp elé és után is pakolni virtuális effekteket. A kimenet meg megy a végfokba. Persze nem minden multi effektnek van loopja. A line6 pod hd ban például van.
Ha pl. a wah és a whammy is az effektprocesszorban van, hogyan tudom én a preamp elé tenni? A midi vezérlõvel egy loopba rakom a processzort? De akkor a többi preamp utáni effekt is oda kerülne :D Kezdek rájönni nem lesz egyszerû dolog ez :D
Azzal én is így jártam :D pont mikor hívtam anno a csávót azelõtt vitték el tõle pár órával :( :D
Szerintem egy valódi csöves mono preamp többet ér mint bármilyen sztereo digitális szimuláció, vagy analóg szimulátor.
Ezek a cuccok alapvetõen így szoktak kinézni.
Gitár - mono effektek a preamp elõtt, ezek általában wah, phaser, eq, filter és sustainer, kompresszor, overdrive és distortion. Ezek jól szólnak torzítás elõtt, és ezeknek nem is kell sztereo jel. Aztán mono csöves preamp. Általában a csöves elõfokok mind mono jelúttal dolgoznak belsõleg. Persze lehet, hogy rendelkeznek stereo kimenettel, de a jelút végig mono.
Aztán jön a láncba, vagy a loopba kötve a multieffekt. Ide jönnek a különféle idõ alapú és hangszínezõ effektek. Ezek a torzítás után szólnak jól leginkább. stereo Delay, chorus, reverb stb
Aztán ez a stereo jel mehet be egy stereo csöves végbe. Azt meg vagy két külön ládába, vagy egy pl stereo marshall 1960 4x12 es ládába.
Az a lényeg hogy a vég elõtt sztereó legyen, a torzító, wah stb. pedálok úgy is csak monot tudnak.
Az oké, de magára a jelre gondoltam. Szóval az összes egység sztereó ki és bemenettel rendelkezik, kivéve a midi vezérlõt, ami a loop-okat kapcsolja. Lényeg, hogy az "utolsó láncszembe", a multieffekt processzorba mono jel (gitár jel) menne a midi vezérlõbõl, mert csak egy kimenete van. És ugye a végfok sztereóban mûkdöik. Ha az effektprocesszorba mono jel megy, sztereót ad vissza, ha a bal és a jobb oldalt is bekötöm?
Mindenképpen sztereó cuccot szeretnék összehozni. Elõfoknak van ugye jobb és bal kimenete, effektprocesszornak is sztereó be- és kimenete, ahogyan a végfoknak is.
De... A midi vezérlõnek egy input illetve egy output jack-je van. Ez akkor most nem alkalmas sztereó bekötéshez? Gondolom ezek mono csatlakozók. Vagy két ilyen vezérlõ kellene? (2 x 140ezer) :D
Hogyha pl. az effektprocesszorba bekötöm a mono jelet, akkor a kimenetnél tud sztereó jelet adni (pl. stereo delay stb)?
Jaj.
Nem budapesti vagyok, de közel lakom és majd minden nap ott tanyázom suli miatt. Korrekt ajánlat. Ment a PÜ
A megoldás: Asio4All, feltéve hogy a hangkártyád támogatja, viszont ennek megvan az a nagy hátránya, hogy ha guitar rigezel akkor semmilyen más hangot nem ad a gép vagy ha megpróbál akkor szétfagyhat a hang.
Gitár -> Laptop -> Guitar Rig 4 = Iszonyatos recsegés. Sejtelmem szerint (szinte biztos vagyok benne) azért, mert gagyi hangkártya van benne, nem hiába lehet enni külön erre a célra cuccokat. Viszont akkor miért van az, hogy egy csomó embernek mûködik mezei kis integrált hangkártyákkal is? Legalábbis úgy emlékszem mintha olvastam volna valahol ilyeneket, hogy csak rádugta a laptopra a gityót egy "nagy jackbõl kis jack" átalakítóval és ment is. Lehetséges, hogy csak szarul van beállítva az ASIO4ALL? Valaki el tudná mondani, hogy mit mikor mire kell állítani, vagy mutatni valami nagyon tuti, érthetõ guide-ot? Köszi (Alapzaj is van, de az nem zavar. Ha egy húrt pengeteg, királyul szól. Ha többet, akkor már olyan hangja van mintha egy varacskos disznó hörögve rókázna.. Ha meg kicsit komolyabb torzítást rakok be akkor már egy húrnál is. Persze tudom, hogy tökéletes eredményt fölösleges várni, csak szeretném nagyon kipróbálni, hogy milyen is ez a géppel zenélés. Hogy tudjam, megéri-e eladni a kombóm, és venni egy hangkártyát.)
Van itthon egy full csõ rádiónk annak a trafója úgy kezd hogy 400V, 6.3V meg van rajta valami 5V körüli érték. Én egy olyan tápra gondoltam, a vége annak is két EL84-bõl áll. Egy olyan rádiót 3-4e körül kapok, ha a két végcsõ is jó belõle akkor nagyon jó vétel.
Szerintem nyitok egy topikot direkt erõsítõépítésre, belinkelem aztán mennyünk inkább oda :D A többiek hülyét fognak kapni tõlünk :D
Úgy indultam el érte hogy alapanyagnak jó lesz, de nem nyúlok hozzá, teljesen fel van újítva kívül belül, gyönyörû telt csöves hangja van, igaz hogy csak tiszta, de az nem torzít be teljesen felcsavarva se. Most keresgélek kapcsolási rajz után, eddig nem sok sikerrel, mert a vonal ki és bemenetnél amit loop ként lehetne használni nem jack van hanem ez a kerek 5pin-es csatlakozó aminél a kimenet elvileg stereo ráadásul. Ha meglenne hogy hogy van kötve az a két csatlakozó akkor csinálnék átalakítót aztán mehet a 4 kábeles effekt bekötés, a tisztája annyira jó hogy nem is kell más.
Ettõl függetlenül a 2022 modolt verzióját meg fogom építeni, már csak azért is mert sokat fogok belõle tanulni, meg azt nem is sajnálnám alakítgatni :D
tudjátok én miért rajongok a Marshall csöves erõsítõkért?
Mindent lehet mondani rá, de azt nem hogy nem elég vastag, nem elég krémes, vagy organikus. Nem lehet azt mondani rá, hogy steril. Egyedi különleges hangzást adnak.
Ha a TONE, a hangzás a fontos, és nem a über gain over saturated dolgok, akkor marshall 1st.
Sikerült megcsinálnom, de ezzel se tudom normálisan kiszûrni, Joakimnak annyira erõs a hangja abba a tartományban, hogy pont ott nyomja el a gitárt ahol nem kéne :D