"kicsit unreal kizárólag emberi fajt látni" - egy hiperûr-hajtómûvekkel, kvázi-légiharc-fizikával és "lassú" lézerekkel felszerelt világban valótlanságra hivatkozni... :)
Ha konzisztens a világ, akkor nincs vele gond. Miért ne lehetne elképzelni, hogy egyetlen (és nem túl jószándékú) idegen fajjal hozott csak össze ez a galaxis?
Tudományosan még semmiféle számítási lehetõség sincs arra, hogy az, amit mi életnek tartunk mennyire szabályszerû vagy kivételes dolog.
Köszönöm az infót, kicsit tisztult a kép még akkor is ha nem veszem készpénznek.
Azt viszont sajnálom, ha a single nem lesz dinamikus, jobb szeretek magam játszani... Fajokat valahogy úgy képzeltem, mint az X-ben, bár tény, hogy kizárólag emberekkel is meg lehet oldani a dolgot. Más kérdés, hogy egy ekkora univerzumban kicsit unreal kizárólag emberi fajt látni. Mondjuk ez legyen a legnagyobb baj, sokkal fontosabb a játékélmény! Eléggé várós rászemrõl is, X-rebirth bukása után nem tudok mivel játszani, korábbi X-eket már unalomig toltam...
szerintem ez meg nagy kerdojel, az emberek kolonizaltak kb 100.000 rendszert, rajtuk kivul a thargoidok akik tudnak urutazni, masrol nem tudok, de kerdeses, hogy nekik lesz-e teruletuk, vagy csak a witchspaceben pihennek
de amugy betehetnének egy két idegen kulturat, van hely ^^
Nincsenek 100% értékû infók, szóval erõsen pletyka szintjén kell kezelni amiket írok.
a különbözõ állomásokat és egyebeket -hajókat, stb.-, mi alapján generálja?
A játék elején lakott rendszerek kézzel lesznek beépítve a játékba, nem procedurálisan lesznek generálva. Az állomások szintén, gondolom lesz elõre megtervezett x fajta típus, hajóknál ugyanez. A lakott rendszerek száma egyelõre kérdéses. (Valahol olvastam, hogy 100.000 körül lesz, akkor valószínû, hogy lesznek random generált, "independent" rendszerek is.)
Viszont. Folyamatosan terjeszkednek majd a birodalmak, az AI hajók, illetve a játékosok elindulhatnak felfedezni új, betelepítésre alkalmas területeket, találkozhatunk majd akár félkész, építés alatt lévõ ûrállomásokkal is. Az új felfedezések befolyásolhatják majd pl a helyi piacokat is.
Fontos, hogy ez a folyamat csak multiban lesz igazán érezhetõ, egy "globális" világ lesz mindenkinek, kicsit MMO szerûen. Játszhatsz majd single-t is természetesen, de akkor egy sokkal statikusabb világot kapsz.
Fajok alatt nem tudom mit értesz, az embereken kívül nem tudok másról
Good! :-) Az állomás egyik gyûrûje pont olyan, mint az Elysium címû filmben...
Kérdés: Ugye több mint százmilló csillagrendszert generál a játék, az viszont nem világos, hogy a különbözõ állomásokat és egyebeket -hajókat, stb.-, mi alapján generálja? Véletlenszerûen pakolja oda? Pl,. adott fajt a galaxis egy konkrét szektorába tesz és a szektoron belül az összes csillagrendszer a faj területe, vagy össze-vissza generál és bárhová megyek, csak érkezéskor derül majd ki, hogy ki/mi van ott?
Azért ezt emeljük ki külön belõle: David Braben a Brit Birodalom Rendjének tiszti keresztjét (OBE) kapta meg a számítógépes játékok iparának tett szolgálataiért.
Nagyon remélem, hogy ezúttal ki lesznek balanszírozva a pénzkereseti lehetõségek azért...
Elõzõ három részben azért minden klasszikussága ellenére tele volt a tököm azzal, hogy egy óra fejvadászkodással kerestem körülbelül kétszáz kreditet, kalózkodással talán ezret, kereskedelemmel meg félmilliót. Hiába voltak benne ezek, mint lehetõség, végtelenül felesleges volt csinálni õket.
hát gyerekek én ezzel a vidivel nem tudok betelni ez valami akkorra jóság :) (tudom régi)
ami a legzavarobb a SWben, hogy 4es raktere van ami lofaszocska :D amugy jo kis hajo az
konkretan nem tudom, mert nem probaltam. nem tul kozel. az a helyzet, hogy a frameshiftdrive -amivel kurva gyorsan lehet menni egy csillagrendszeren belul- kikapcsol (mass lock) a nagy tomegu egitestek kozeleben (bolygok csillagok) a sima repcsizes meg lassu ahhoz hogy erdemben "nagyon" kozel lehessen menni..
igy is ha egy hiperugras utan kidob a rendszer csillagja elott -ilyenkor frameshifttel megy meg a repcsi- erdemes rogton elfordulni/hatat forditani a csillagtol, mert kurva gyors mass lockba lehet kerulni aztan kivag, aztan lehet simarepcsi modban kicsit messzebb huzodni, hogy ujra be lehessen kapcsolni a FS-t es elrepulj a rendszer bolygojaig.
radaron latod hol. van ha annyira kirepultel, hogy radar hatotavon kivul van, akkor nem tudom :D egyebkent a bal oldali panelon is lehet jelolgetni celpontokat, de ehhez hatotavon belul kell lennie es ilyenkor a radaron is latod. amugy egyszeruebb ha berepulsz az anaconda moge es azzal kezded... powert a fegyokra es megsutod
oldalrol felulrol ne probald az anacondat tamadni, mert rovid lesz a palyafutasod ; )
Azt sem tartom kizártnak, hogy ez direkt van benne. Tán a warez ellen véd, elvégre ilyen hibával nem érdemes warezolni. Kétlem, hogy ekkora hibát véletlenül hagytak benne, még ha beta is.
:) Elkezdtem a single player küldetéseket, de a Supply Strike nevûnél elakadtam. Az elején leszedem a fightereket amik kísérik az Anaconda hajót, de utána nem találom többé, és a két társam is csak forog egyhelyben. Sokszor újraindítottam a küldetést, és mindig eltûnt a célpont mire a kísérettel végeztem. Van valami módja, hogy megtaláljak egy hajót, ha szem elõl vesztem?
a beta egyebkent tokeletes, ha kijavitjak a frame shift-bol kilepest ami neha lassu, neha lefagy (de ugy hogy tobbet nem toltod be a jatekot es full ujat kell inditani 1000credit semmivel.. igy csak alkalmi jatekra alkalmas mert nem vagyok mazo) + ha picit tagitanak a jatekteren (hogy a kereskedelmet lehessen porgetni) ez egy iszonyu fullos beta, oldschool, hangulatos
mas nagyon sulyos problemaval nem talalkoztam aprosagok vannak, de a legtobb a known issuesban benne van
Mi a késõbb vásárlók köszönjük a bétásoknak, hogy az ilyesmit jelentik és mi már remélhetõleg kevesebb, és kevésbé súlyos problémába fogunk belefutni :)
én is premium betas vagyok, de amig nem csinalnak frame shift drive instancevaltassal valamit addig nem lepek vissza. 2szer elszallt mar a nehezen (de elvezettel) osszegyujtott money -.-
Én úgy tudom innen még senki sem jelezte, hogy aktívan játszana. Amennyiben ez így van, akkor közülünk Te vagy az elsõ. :) Számíthatsz jó pár kérdésre. :)
Más: Volt 2 hírlevél az utóbbi idõben, de semmi extra infót nem tartalmazott. Fõleg csak képeket és videókat. Azokat nem raktam be ha nem baj.
Azért ha a végén megcsillant volna a fény egy Thargoid hajón, akkor valami újat is látunk a trailerben - ez így szép iparosmunka, de semmi igazán új azoknak, akik figyelik a fejlesztést :)
Sziasztok! Tegnap beruháztam a játék bétájára, és vettem hozzá egy joysticket is. Nincs még tapasztalatom sem repülõs, sem ûrhajós játékokkal, de nagyon megteszett az Elite a videók alapján. Arra lennék kíváncsi, van-e valami tutorial a beépített egyszemélyes missziókon kívül, és mit tartalmaz pontosan a multiplayer rész? Esetleg van valami magyar közösség, akik együtt szoktak játszani?
Az az X univerzum, ahol városnyi hajókkal lehet repkedni :) A dokkoláshoz van egy maximum méret, és ahogy látszik, már ez a lenti kukásautó is lekoccolta a kijáratot :)
Amúgy valahol volt pár mondat elejtve, hogy majd lehet találkozni az õsi Elite-bõl kihagyott Generation Ship-ekkel is.
Szerintem akkor tölti be az ûrállomás részletesebb modelljét, a belsejét, állítja utána a fizikát a közeli manõverezéshez (a sebességmérõ pl. c helyett kilométerekben számol), stb. Az ûrállomás (és valószínûleg nagyobb, részletesebb dolgok, mint pl. a bolygó gyûrûrendszere) körül van egy határ, ahol ez az áttöltés megesik. Ezért is tart néha 1-2, néha meg 4-5 másodpercig... attól is függ, hogy mennyi mindent kell betöltenie, amíg ide-oda ugrált 2 rendszer között, addig rövid rázkódás volt (nem néztem túl sokáig), aztán egyszer elment máshova, és ott sokkal több volt.
A sztori meg az, hogy a mass lock kicsit megrázza a gépet :)
Annyit sikerült kihámoznom, hogy a jelenség a supercruise móddal van kapcsolatban, ha túl közel mész valamihez "mass lockot" kapsz, automatikusan kiránt belõle, hogy ne szakadj darabokra a gravitációtól. Persze lehet, hogy csak egy nagyon ügyes megmagyarázása a zónázásnak
Bizony szépen látszik, zónaváltáskor van ez a rázkódás, mikor pl. az ûrállomás közelébe ér. (gondolom ugyanaz a "harcmentes zóna" határa, mint a klasszikus Elite-ben az "S" zóna volt, így nem akad keresztbe egy pofozkodás közben) A reklámtáblák a bejáratnál viszont zseniálisak :)
Mondjuk abból a szempontból logikus, hogy nincs az a gép, ami távolról nézve a 400 millió csillagot, a bolygók körüli gyûrût aszteroidánként, az ûrállomás részletességét jó messzirõl nézve, stb. mindig kiszámolgassa, és valahogy meg kell oldani az átmenetet... ez a "szétesik körülöttem a világ" dolog nem szép hozzá, bár ez eltakarja a modellek cseréje körüli kavarást (textúrák betöltögetése, a fizika újraépítése és minden egyéb).
Hááát... Remélem. Nekem úgy tûnt, mintha "beteleportálna" a bolygógyûrûbe, egyik pillanatban még csíkokat látsz, aztán meg bent találod magad a sziklák között. Remélem ennél finomabban lesznek megoldva az átmenetek.
Alfa változat, bugzik egy kicsit - ez a dolga a fizetõ tesztelõknek, megtalálni a problémákat, hogy akik majd a kész terméket megveszik, kevesebb ilyenbe fussanak bele :)
You can super-cruise through the five spectacular star systems that form part of the Boötes constellation when viewed from Earth. Taking in the awe-inspiring sights of ringed gas giants seen from inside the rings, the fierce furnaces of the 4 stars of i Boötis and the startling 400 billion system ‘night sky’.
Perhaps you’ll risk your neck trading for minerals in LP 98-132, or bounty-hunt the pirates chasing them, or get involved in the mounting tension between Federation and Independent systems. You can do all of that and more.
In Alpha 4, you are free to experience a huge volume of space, yet it is the merest fraction of the Elite: Dangerous galaxy.
Whatever you choose to do, we want to take this opportunity to thank each and every one of you who has supported Elite: Dangerous to date – we are delighted to have you with us on this journey. And there is so much more to come…
But let’s be careful out there - Alpha 4 has some surprises in store… See you in space, commanders!
‘Rumours abound of a particularly deadly and elusive pirate lord, flying a deadly vessel called “Colossus”’
Massive thanks goes to the guys who sent the team Pizza this week......they couldn’t have been more welcome as you can see from this picture of Mike, Adam and John just before they got stuck in.
However the team clearly still had Pizza on their mind when they got back to work in the afternoon judging by this new planet!
Sincere thanks to Commanders Keith 'Oss133' Wilkins, Anthony Kernan, Grant 'Psykokow' Woolcott, Danny 'Remkelp' Busch, Robbie 'Wrongway', Helen 'Flossy' Lister, Ian Woolman, John Stabler and Commander Ben 'Eid LeWeise' Moss-Woodward – you made our day!
Comms Chatter
We've loved seeing your screenshots and videos of Alpha 4! Here are a few videos and screenshots we've picked up on the forums and youtube. Please keep them coming, it's fantastic to see you actually playing the game!
Le-Betz: Will there be Generation Ships? It would be fun to have them, certainly!
Kerrash: What is the smallest detail of the procedural content that is being considered? and will we be able to customize it or will it be engine controlled? Dust particles are probably as small as it goes – or perhaps details on procedural textures. Alpha backers will already have flown over ring systems at super-luminal speeds and then looked down and seen the billions of individual rocks hurtling by below, perhaps heading down in to them.
Listeri69: What benefits can we expect to see from becoming an explorer? The excitement of discovering something unusual – and perhaps even staking a claim (though this has to be registered). Finding a metal-rich system that is untouched for example would be a great find – and lucrative too.
Philip Coutts: Why did you pick the Sidewinder for the basic starting ship? It is to give us more headroom in the ship progression. The Sidewinder is much smaller than say, the Cobra. For much the same reason the Eagle was the default starting ship in Frontier: Elite 2.
That's it for newsletter #23 and for the Alpha process. We are really looking forward to welcoming even more of you as we start the Premium Beta on May 30th!