Van 1 probléma a milkshape összes verziójában, amit vagy nem akarnak, vagy nem tudnak kijavítani, persze az is lehet, hogy nem észlelték még ezt a jelenséget.
mégpedig ez a csontok fream-hez kötéséhez kapcsolódik, elõidézése roppant 1 szerû!
1. lépés hozzunk létre 3 csontot amik egymás láncba vannak
kapcsolva ez a
joint1-> joint2-> joint3 lesz.
2. Átváltunk animációs státuszba!
az anim fream-ot elég kb: 17 re állítani hogy a jelenség jól látható legyen
a fream 1-en az alap állapotot rögzítjük a „set keyframe”
parancsal.
3. elmegyünk a 10 fream-ra és eltoljuk a joint2-õt „move optional” funkcioban Z-irányba 50 el hogy szabályosabb legyen a dolog. Utána „set keyframe” rögzítjük a csontok pozícióját.
A következõ a 12 fream re lépûnk és Z irányba eltoljuk megint a joint2-t
(-50 egységgel) és ismét rögzítjük a „set keyframe” parancsal a csontokat. (mot vissza raktuk a csontot az eredeti helyére)
4. most a 12 fream-on kijelöljük a joint2-õt és „copy keyframe” parancsot alkalmazunk hogy az aktuális állapotát kimásoljuk.
Ezután a 17 fream ram meggyûnk és ott „Paste keyframe” parancson beillesztjük az állapotot és utána rögzítjük a csontok pozícióját ismét „set keyframe”-el
Amit utána tapasztalunk az igencsak BUG!
Ugyanis a csont pozícióját egy az egyben ugyan arra a koordinátára helyeztem a 17fream on, az az, copy-t alkalmaztam így nem lenne szabad megmoccannia ha lejátszom az animációt.
Ennek ellenére a 12 és 17 fream között a csont animációja szabad életre kel és kimozdul a két fream közti „median” fream-ba egy tetszõleges pontba majd a 17 fream-ba visszatér az eredeti állapotba.
Kiküszöbölése: hogy minden e fajta abnormális kimozdulásnál köztes
„copy/pasta keyframe” funkciót kel alkalmazni az az, a 12. fream után (a 13 freamra kell szintén 1 „pasta keyframe” a 12 fream ból) és ugyan ezt a 17 fream elõtt azaz a 16 fream-ra kel egy „pasta keyframe”
!! Persze minden „pasta keyframe” beillesztés után „set keyframe” kel használni!!