Kezdjük is mindjárt a legelején, ahogy feltelepítettük a játékot, elõjön egy ablak a fõmenü.
Elõtte bejön, aki készítette a játékot.
A menük a következõképpen vannak elrendezve: Új játék, játék betöltés, töltés, opciók, többjátékos mód, meg a kilépés.
Az új játékra rákattintva elõjön egy menü, ami tartalmazza a játszható pályákat, de van egy alap beállított pályák is amihez nem lehet a letöltött pályákat hozzárakni.
Játéktöltésre kattintva az egyik vagy valamelyik kívánt pályát lehet betölteni amit szívesen akarunk folytatni.
Az opciókban lehet beállítani hogy hogyan nézzen ki a játéknak a képe, a sebessége az ellenségeknek, a csatának a sebességét, a hangerõt lehet szabályozni.
A többjátékos mód pedig az amikor egy pályán lehet egymás ellen is játszani, ugyan azokból a pályákból válogatva mint a single opcióban.
A kilépésrõl gondolom mindenki tudja mire való, ennyi lenne a fõmenü elemei.
Ahogy elkezdünk egy küldetést, legyen ez egy egyedüli, vagy hadjárati, egy várral kezdünk legtöbb esetben, de van mikor csak késõbb lesz várunk, de ez csak a hadjáratokban van arról kicsit késõbb.
A kiindulási pont a várostól indul, amelyiket választjuk, még ahogy elkezdenénk egy pályát is.
Itt az elején még nem kell megijedni, semmi mást nem kell csinálni mint fejleszteni a várat, és terjeszkedni, minden várnak vannak emberei, és fõ emberek is.
Szerintem úgy érdemes csatázni, hogy mikor már be van erõsítve a hõs a harci képességgel akkor csak egyedül folytatni a terjeszkedést, mivel a hõs is ebben a részben olyan képességet visel, mint az emberek így vígan egyedül is le tudja verni az egész seregeket, ha ügyesen taktikázik.
Amikor megöl egy ellenfelet a hõs akkor szintet lép, és 3 képességbõl választhat, amelyek a következõket tartalmazza a játék:
A harcot, ez arra szolgál hogy a csatában mennyire kitartó, és erõs ha ez a képesség nincsen nála akkor gyakorlatilag egy ütéssel végez az ellenfél vele.
Van a rendmágja ez arra szolgál hogy az ellenségtõl le bírja venni a lövéseit, így a csata végéig nem tud majd lõni azzal az egységgel, a legerõsebb benne, pedig a hipnotizálás, ha ezt megszerzi a hõs, akkor gyakorlatilag elpusztíthatatlan lesz feltéve ha több hõs van egy csapatban.
Van a káoszmágia, ez a képesség arra szolgál, hogy a hõsnek az erejét erõsítse vele ebben található a macskaügyesség ami plusz egy támadást hoz az embereknek, vagy a hõsöknek attól függ hogy melyikbe rakja bele, a másik legjobb az az összeroppantás, ez a varázslat a legerõsebb támadási varázslat ami van a játékban, igaz hogy csak egy lényre lehet beleadni, de eszméletlenül nagyot tud sebezni vele.
Van a halálmágja ez tulajdonképpen semmire sem jó, csak mérget tud a lényre adni, meg gyengeséget tud annyiból jó csak, ezek közül csak az egyik hatásos varázslata a hatástalanítás igéje a másik pedig a halálkeze ami bizonyos mennyiségû embert el tud tüntetni anélkül hogy az megütne.
Az életmágja az egyik leghatásosabb az egész játékban, ebben vannak ugyanis az olyan képességek amik életet adnak a hõsöknek, a legtöbb részét csak hõsökbe lehet rakni, az embereket csak gyógyítani lehet velük, az egyik legjobb varázslata az isteni beavatkozás, ami a halott hõsöket feléleszti õket, ami nagyon hasznos lesz a csaták folyamán, a másik az a menedék, ami nagyon jól jön amikor már szinte semmi esélye hogy túlélje a csapását az ellenfélnek. Ezzel el lehet kerülni a végét a reménytelen csatákban, és lehet kacsázni a harci képernyõn vele.
Van a felfedezés, ez a képesség másra nem jó csak arra hogy a vízen tudjon sokat menni vele, meg a szárazföldön is, van viszont egy olyan hogy rejtõzködés ez arra szolgál hogy az ellenség közelében elveszi az összes energiapontot amit kap a harc után, kétszer megkapja azt a mennyiséget.
Van a taktika, hát ez a képesség csak arra jó hogy a csatában kevesebbet sebezzenek az ellenfelek, másra nem igazán jó, de ezt nem nagyon kell bevenni, ha az ember nem akarja.
Van még a gazdaság, hát ez pedig a jövedelmünket növeli meg, sok értelme nincsen.
Kb. ennyi amit magunkhoz tudunk venni, amikor szintet lépünk.
A csatában a zenék azok isteniek, meg az egész játékban, nagyon eltalálták.
A pályák is nagyon jó lettek megoldva, bár néhol azért meggyûlik a játékosokkal a bajuk, mert a nehézségük miatt.
Most következzenek azok a lehetõségek amik nem jöttek be a játékban, vagyis sajnáljuk hogy nélkülük kellett megelégedni íme:
Az egyik mindjárt az hogy a pályák amik eredetileg benne vannak, azok között nincsen, vagyis csak nagyon kevés az olyan pálya ahol vannak rendesen kidolgozott alvilág.
A másik pedig a legnagyobb fájdalmat okozta nekem legalábbis, az nem más mint a random map-os része, amikor is saját magam állíthatom be hogy milyen legyen a pálya, úgy mint a 3.-dik részben.
Az eredeti hadjáratok pedig eszméletlenül rövidre, és silányra sikeredett beleértve a pályák számát, és a méretüket, plusz még a hõsöknek a színtjét is meg van határozva, hogy mennyi lehet.
A tárgyak viszont rengeteg van belõlük, sok a felszedhetõ nyersanyagok is, meg a tekercsek úgy mûködnek hogyha a hõsnek megvannak a képességei hozzá, akkor anélkül hogy bemenne a várba, meg tudja tanulni.
Nekem a legjobb tárgyam az a szörnyû maszk, meg a az õrzõk köpenye.
A szörnyû maszk arra jó hogy elkergesse onnan azt a lényt amelyik a hõst bántja, így nem tudja megütni semmiféleképpen, hacsak nem lesz szerencséje neki.
A másik tárgy az olyan mint a keresztes csont kinézete van, ami a csatáknál az ellenfél nem üt vissza neki.
Az a jó hogy azokat a tárgyakat meg varázslatokat kivették a játékból amiket a 3.-dik részben tönkrevágta az egész játékot, beleértve a diplomácia képességet is, itt is van ebben a részben, de az nem tudja az egész sereget magunkhoz állítani, csak egy részét.
Azt jobban szerettem volna ha visszajön az a része a pályának amikor csak egy út vezetett a továbbjutáshoz, mert így nem igazán jött be, hogy egyszerre több helyrõl is tudtak jönni az ellenfelek.
A megasárkány az a legerõsebb ember az egész játékban, egyszerre 5-öt meg 6.-ot is tud sebezni ha körülfogják õt, 1000 élete van.
A katapult szintén nagyon erõs õ a lövésével tud egyszerre többet is sebezni.
Vannak a goblinok õk a keresztes lovagok továbbfejlesztett egységei.
Vannak az egyik legveszélyesebb lényei közé tartoznak a tengeri szörnyek, meg a tengeri malacok is, a szörnyek képesek arra hogy elnyelje az embereket még a hõsöket is, és hiába van rajta a mágia ellenálló képessége hatástalan velük szemben, így semmi képpen nem szabad a közelébe érkezniük. A malacokra pedig nem hat semmilyen varázslat, hiába akarjuk hogy bármit is varázsolni rájuk egyszerûen nem lehet, hacsak a varázslattörõ tárgyat fel nem rakjuk, mert csak azzal együtt tudunk varázsolni rájuk.