"a doom utan is volt jopar; amik tulmutattak a doom-on (fejböl nem tudok cimet, de utananezek)"
Kérdezd az Amigást: Alien Breed 3D: egymást keresztezõ szintek (a Doomban csak egy szint van, aminek a magassága állítható, tehát egy levegõben lebegõ platót nem lehet csinálni", Alien Breed 3D II: poligonosz szörnyek, "mouse look"...
"Ugyhogy az "álljunk ki a pc-ért, mert ezen volt az elsö fps" szöveg szerintem picit tulzas"
Annyira nem. A mai értelembe vett FPS-ek elõdje, a Catacomb 3D tényleg PC-n jött ki, egy EGA grafikás wolfenstein-szerû cuccot képzelj el, egy katakombában kellett kolbászolni, van egy fanpage is hozzá...
"itt 1 kép a B. the iron gate-böl..igaz, h. nem "texturaforgatós" ál3D a megjelenites, annal is kezdetlegesebb, a game sem volt extra jo (sztem körülmenyes volt iranyitas) de talan ez volt elsö kezdetleges probalkozasok egyike..."
Hát nem... Az elsõ kezdetleges próbálkozások egyike a Spectrumos/C64-es Castle Master / The Crypt / Driller / Dark Side / Total Eclipse / Sphinx Jinx hatos volt, bár ezek inkább szolid keverékei az FPS-nek és a logikai játékoknak, hiszen az állandó lövöldözés mellett voltak bennük logikai feladványok is (ezt told oda, dönts rá, hogy át tudj menni, etc) screenshotok itt...
"QUAKE mellett teszem le a palcat; mint elsö true3D game"
Ha már az Amigát hoztad pont fel, akkor illik tudni, hogy az elsõ igazán True 3D-s FPS az Alien Breed 3D volt, bár a face hugger-ek sprite-ok voltak, a többi ellenfél mind poligon, illetve az elsõ rész demójában is a robotok poligonosak voltak, az Alienek meg Sprite-ok, de azt végülis lebutították a végsõ verzióban.