Régebben volt egy saját magam készítette leírásom a küldetésekrõl - mindkét oldalon végigjátszva, ilyen választás 2x van a játékban - , de most nem lelem - hiába, régi holmi... :(
Spoiler-veszély!
A 4. küldetésben - ahol 2 banda közül kell választani a Guberáló-fõnök utasítására - elég sok jármûvet lehet szerezni:
- kezdetben kapunk egy TOW-os HUMMEL-t (légvédelemnek is jó!)
- a szerelõvel átellenes végen, egy háznál, a dombok között, az útról is észrevehetõ egy szabadon hagyott HUMMEL (gránátvetõs?)
- a bandák is felajánlanak 1-1 gépet: BMP/T-55
- a legvégén miénk lehet a guberálók T-55-se is
Ezért erre a pályára csak az URAL és a 2-üléses terepjárók - a 4 rakodórekeszesek - (ezekbõl min. 3-at lehet szerválni eddigre) kellenek, hogy az esetleges roncsoknak is maradjon hely, de az aprólék java is eladósorba kerülhessen.
A kezdeti ütközeteket a hozott, ill. a mindkét tábor (eléggé tág) környékét védõ aknák felszedésébõl származó, mintegy 40 db "tehénlepénnyel" oldottam meg, csak a legvégén jött 1-2 jármû - ha rosszul terítettem - , amit az RPG, vagy a TOW(helikopter, ha a Karmoknak dolgozunk) leszedett - vagy a kiküldött szövetséges õrjárat segített.
A templom elé egy olyan emberünkkel menjünk, akinél gránát van, legyünk gyorsak... innentõl a posztoló/felderítetten õrjáratozó Halál-Lovagokra a profik csak ezt használják majd - sõt, én már RPG-vel is szedtem le az emberemre rárontani akaró HL-t, amúgy az irányított "kézi" rakéta is megteszi ellenük, de az már pazarlás! :)
Az aknákat, kézigránátokat, értékesebb rakétákat/lõszereket mindig vegyük meg a bázison, mert nagyon megkönnyítik a "haladást" a küldetésekben. (A gránátot mindig 2(3) õr közé dobjuk, hogy mindkettõ(3) elhalálozzon és ne legyen fölösleges pazarlás - FELDERÍTÉS! Ki kell kémlelni, hogy a mozgók hol állnak meg, és ezen pontokból nekünk melyik esik kézre...)
A 2. küldetésben az íjpuska nagyon fontos, de csak a lõszert vegyük meg hozzá a bázison, mert a legelsõ ládában (mászni kell érte, de megéri) lesz egy belõle - ha gyorsak vagyunk, akkor a G-s terepjáróba sem tud bekászálódni a 3 õr (a "szembõl", jobbról jövõ 2x2-s õrjárat nem mutat érdeklõdést a beszállásra, a balkézrõl jövõ 2x2 eddigre - természetesen - már nem játszik <- MP5-k) egyike, ill. az "akadály" másik oldalán állóval sem hajtanak el. (Amúgy ide már csak az elõzõ küldetésben összeszedett, 2-3 db MP5-l jövök, mert hamar lesz mindenkinek - nem kell mindenkit állig fölszerelni, majd dob az ellen, azt meg 3-4 emberünk röhögve el tudja intézni - és kell a hely az árunak...)
Az URAL mögött álló 2x2 gézengúzt kell még lenyilazni, ekkor nem lesznek civil áldozatok - mindkét egyént fel tudjuk fogadni a szabadítás után.
A 3. küldetés elején is jól jön a Molotov-koktélos és géppuskás egyedek "elaltatásához" (úttorlasz, + elsõ õrposzt) - 2-3 géppuska után már ezek tûzereje, a gránátok és az aknák (Bár a cirkáló HUMMEL-ek ellen a megfelelõ idõben és helyre dobott gránát sem rossz, így tovább marad akna a "nagyvadaknak"...) is elégségesek a sikerhez...
A 4. küldetéstõl már nem találkoztam, az árusnál sem, íjpuska-lõszerrel a játékban, max. 1-2x, ládákba elrejtve -> a mesterlövészpuska veszi majd át a szerepkörét (a kés csak éjszaka jöhet számításba, de abból meg talán csak 1 pálya van...)
Harckocsi(kk)val "roncs-vadászni", fõleg megfelelõ lõszerek nélkül, sok türelmet és gyakori visszatöltögetést igényelõ foglalatosság, de megérheti, ha olyan pályán vagyunk éppen, ahol szegényes a felhozatal a szabad prédákból - ez nálam fõként a labor-felkutató/erõmûves (itt kapunk 2 embert, meg egy AA-s APC-t - érdemes az erûmû elsõ védelmi vonalát legyalulni, mielõtt beszambáznánk a tudósokhoz, mert azután igencsak sietõsre kell venni a figurát...) és (leginkább) a szektásokhoz gyalogszerrel belopódzós pálya volt (ez utóbbi igazi gyöngyszem, minden centimétere élvezetes - a poén az benne, hogy elõtte lehet, persze méregdrágán, megvenni az elsõ MI-24-est, de ezen a pályán nem használhatjuk... csak a tesóját szerezhetjük meg a légierõnknek, ha gyorsak vagyunk... a végjátékban egy ilyen páros aranyat ér és mindent visz - a fedélzeti össztüzük!!! :D ).
Tehát a harckocsi-vadászat: ezeknek már 2 akna kell, hogy elhulljanak, így a járõrözõ elé rakhatunk egy ilyet, majd egy (pl.) sarok mögül a mienk bepróbálkozhat nála. "Sima" páncéltörõ lõszerbõl 2-3 végzi ki a tankot, így ezen fajtájához a beszerzésnek 2 harckocsi kell (esetleg a BMP/helikopter/gyalogos rakétája helyettesítheti az egyiket) - de itt sok a HA, tehát a LOAD-varázslatra sok mannát tartalékoljunk... Mindenképp célszerû menekülõ pozícióból lõni, a lõtáv határáról, hogy mire célra áll az ellen, ha nem jönne be az eredeti elképzelés, akkor azért a ne kelljen - mindig - értékes üzemórával/koszorúval fizetni - így lehet 1 géppel megoldani, részletekben is a vadászatot.
Ha már hozzáférünk a direkt erre a célra kifejlesztett lõszerféléhez, akkor is célszerû egy "hagyományos" pánéltörõvel bebiztosítani - elõtte/elõre/mellette - a sikerhez vezetõ utat, mert 2 jófajta már pazarlás.