Az SC4 óta tényleg eltelt 10 év, és tényleg biztos sok mindent leírtak.
Játszottam én is vele sokat ill, legelsõtõl kezdve játszottam mindegyikkel. A szimulációban mindegyikben volt változás, de az alapok nem. Mindig bõvült valamivel, mindig részletesebb lett valamivel. Az SC4 hozta el például a közintézmények mikro managementjét. Emlékeim szerint az SC3000-ben nem lehetett egyenként állítani költségvetésüket és hatókörüket.
A legtöbb dekoros dolog ami megjelent az SC4 modereknek hála, nem sok hatása van a játékra, mivel csak épülete kinézetét jelentette. Illetve hiányzó elemeket adott hozzá, pld csatornák. Ezek többségének minimális hatása lett volna szerintem, ha hatnak a szimulációra.
A legmélyrehatóbb és leghasznosabb mod az a NAM volt, ami jelentõsen javította a közlekedés szimulációt. Ez is a játék készítõk által használt a sim nem szeret gyalogolni inkább autóba ül elvet változtatta meg, ami amerikában természetes felfogásnak mondható.
Az új játék komplexitásról még nem tudunk mindent. Az biztos hogy a leírtak szerint minden egyes lakos viselkedését leszimulálják és ez meg is fog jelenni. Ez korábban nem így volt.
Nem tudjunk milyen opcionális dolgok lesznek és azoknak milyen hatásuk lesz. Amit viszont tudunk, hogy egy újabb gazdaság szimulációs rész fogunk kapni a nyersanyagokkal. A közlekedés szimuláció részletességérõl sem tudunk még semmit sem azt hogy milyen bonyolultságban építhetünk. Annyi már biztosan tudni, hogy a villamossal újabb eszközt kapunk.
Az elvárt hogy magát az utat sáv szintjén ill állomást vágány szintjén meg legyen tervezve, túl mutat a játék lehetõségein. Olyan bonyolultságot adna játéknak amire semmi szükség.
Van még két dolog amit nem árt elfeledni. 1. játékot amerikaiak készítik, így az ott a valós életben bevált szabályok és építési megoldások köszönnek vissza. 2. Ami valóságban jól mutat és mûködik a játékban nem feltétlenül.
A játékról meg majd akkor kell véleményt mondani, ha elkészült és kitapasztalta az ember. Nem csak kiragadott apró részletek alapján, amit eddig megmutattak nekünk. Az biztos ha megjelent a játék, akkor megpróbálom kitapasztalni és készítõk által szabott keretek között a lehetõ legnagyobb, legszebb, gazdaságosan mûködõ várost csinálni. Nem pedig addig módosítgatni a játékot addonokkal csak azért, hogy sikeres városépítõ legyek, amíg már nem is hasonlít az eredetire a játék mûködése.