Nnnna. Én is szeretek kötözködni, de csak ha van értelme!:)) Itt pedig - az én hibám - nem tisztáztam pontosan a körülményeket! Sorry:
Igen, itt a GI és a Caustics együtt kezelésérõl van szó. Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy ha a padló teljesen tükörbõl lenne, és mellesleg teljesen sima lenne, akkor az abalkon bejövõ fénybõl a szoba egyik falán lehetne képet látni, a padlón semmi fényfolt nem lenne.
Itt a problémám azonban a következõ:
Egy egyszerû eset: nálunk, a nappaliban csempe van lerakva, aminek a teteje mázolt, égetett. Nos, ezt ha közelrõl megnézzük, akkor igen erõsen tükrözõ felület! (Az ujjam tök jól látszik benne) Azonban egyáltalán nem sima! sõt. Annyi, meg annyi apró kis egyenetlenség van a felületén, hogy sok. :) Így az ablakon bejövõ felület, most nem köznapian: egyrészt a diffuse-ból, másrészt a reflection-bõl jut a falakra (A valóságban persze ez egy jelenség). A padló tükör-jellege, pedig azért nem az emlegetett módon érvényesül, mert az apró egyenetlenségek teljesen szétszórják a visszaverõdõ fényt.
Na én ilyen esetekrõl beszélek. Magyarán:
Nem veszem észre, hogy egy felületnél a színén kívül más befolyásolná a GI mértékét. A reflection pedig olyan irányba befolyásolja, hogy irreálisan sötét lesz tõle a kép.
Ezen kívül még egy példa, amit már leírtam: Egy szoba, parkettával. Amennyiben a szoba parkettájáról csak diffuse GI kerül számításra, a szoba teljesen barna lesz belülrõl (Vagy a parketta színénak megfelelõ), (mivel a számítás nem veszi figyelembe a szoba padlójának tükrözõ mivoltát, így) a padlóra jutó összes fotont úgy veri vissza, hogy a színét a diffuse-hoz igazítja, ez aztán a falakon már nem tud változni.
Namost a padlón ez esetben lakk is lenne, ami anélkül, hogy módosítaná a fény összetételét, egy részét egyszerûen vissazveri. A valóságban ezért nem tök barna egy szoba. :D ... S nem hiszem, hogy külön le kellene modellezni a lakkot, meg a parkettát...
Szóval remélem ez esetben érthetõen fogalmaztam. Sokszor nem az jön le, amit le akarok írni... :)
Na mind1.
Amúgy mit értesz HDRI+caustics alatt? Ez más téma, nem?