nem 2011-es fejjel nézem, és szerintem sokan 2000 környékén is ezt érezték. A QTE a játékvilág egyik legrosszabb ötleténez tartom, hajszálhíján jobb, mint a Dragon's Lair-ek bárgyú gombnyomkodása. A Shenmue nem túlzottan interaktív. Az Ultima V-VI-VII-VIII az talán interaktív, tényleg mindent felvehetsz, megérinthetsz, és nagyon sok mindent még használhatsz is. Jaa, hogy ezek 2D-sek. Akkor ott az Ultima Underworld I-II. Ott is tényleg minden szét van szórva, és még párbeszédek is vannak a játékban. Valós környezetben elhelyezett játékot kéne mondani, akkor ott a fall out. Sajnos ez is 2D-s, de nagyon részletes. 3D-ben is tudok mondani hasonlót, csak azokról nem tudok véleményt mondani: Omikron és az Outcast.
A Shenmue bugyuta, a párbeszédei angolul fájóak. A játékmenet rossz. Tulajdonképp videók végighallgatása csupán amit tehetsz, meg játszhatsz pár minijátékot ha akarsz. Néha szerencsére van pár rendes fight, meg pár QTE.
Sajnos a Shenmue I eredetim túl karcos, így az rippelt verzióban volt végig tolva, minijátékok nélkül. Bizonyos pontokon a játékban várni kell. Sandbox játék lévén mit tehetsz ilyenkor a Shenmueban? Nem tudsz beszélni senkivel, mivel mindenki ugyan azt az egy mondatot ismételgetni. Nem tudsz használni semmit. Nem tudsz bemenni egy sushi bárba. Nem tudsz venni egy újságot. Nem tudsz motorozni egy jót. Kopogsz egy ajtón, semmi válasz. Sétálsz, nézegeted a boltok kirakatait, oszt csókolom. Bemész egy boltba. Legalább levehetnél egy két dolgot a polcról, nem, te csak bámészkodhatsz.
Egy 99-es játéktól mért nem lehet azt várni, hogy el lehessen nyomatni az idõt? Tervezési hiba miatt. Nem gondoltak rá, ami hihetetlen.(Shenmue 2 már tartalmazza)
Egy 99-es játékban miért 1 dolog az, amire a játékmenet 70 százaléka támaszkodik?(menj ide, menj oda, és hallgasd meg a párbeszédet)
A Shenmue egy nyomozós játék lenne. Egy nyomozós játék, amiben nem kell megoldanod a rejtéjt, mert csak el kell menned az éppen aktuálisan megadott pontra, ahol kapsz egy következõ pontot. Nem kell gondolkodni, nem kell csinálni semmit. Elolvasni az éppen aktuális naplóbejegyzést, és oda menni ami oda le van írva.
A Shenmue egy film lenne. Lineárisan végighaladsz a történeten. De ez a történet rosszul rendezett, és még rosszabbul ütemezett. Világa bár szép, és külsõségeit tekintve hihetetlen részletes. De összességében szegényes, mivel tartalmatlan. Ott vannak a boltok, bárok, éttermek, hogy egyikben se tehess semmit. Ez nem 2011-es követelmény, ez, más sokkal régebbi sandbox jellegû játékok fényében követelmény lenne.
Yu Suzuki egy zseni.
Space Harrier
Hang-On
Out Run
After Burner
Virtua Cop
Virtua Fighter
F355 Challenge
Mindegyik játékával el mert rugaszkodni a realitástól, és a játékélményre helyezte a hangsújt, tökéletesre hangolva azt. A Shenmue-val azonban egy filmet akart készíteni, csak sajnos elszúrta a rendezést.