Itt van szépen ábrákkal illusztrálva. Érdemes ezt jól begyakorolni mert square riggelt hajókkal (gyakorlatilag minden hajó az a Brig-től fölfelé) bizonyos esetekben lehetetlen a hajó irányítása pl: tacking, box-hauling. Nagyon sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy "wearing the ship" túlságosan messzire helyezne minket az enemytől avagy más hajók útjába (line fightok fleetben vagy port battle esetén főként) így rákényszerülünk, a tackingre azaz, amikor a hajó orrával a szél irányába "szélbe" fordulunk egészen, míg a szél át nem kerül a hajó másik oldalára. Ezt néhány "sweet sailing" shippel pl: Ontario Snow, talán a Niagara brig, a Surprise vagy a Trincomalee esetében könnyedén megússzuk, hisz ezek mindegyike nagyon szépen vitorlázik close-hauled de ha pl egy Renomee-t vagy egy Constitutionnal kezdünk el tackelni kicsi lendülettel akkor szépen beragadunk orral szélirányba. Ezért fontos, hogy tudjuk hogyan kell használni a yardokat tackelésnél és akár ha lassan is haladunk előre de a fordulás sebességét próbáljuk növelni a helyes yardhasználattal és mire luffolnak a vitorlák a szembeszél miatt már olyan helyzetben állnak a yardok, hogy amint átér az orr azonnal tolja kifelé a szél. A minap a Surprise-al volt egy jó 1v1em egy Frigate (Cherubim 40) akinek láthatóan fogalma nem volt erről és javítás nélkül simán hoztam a fightot viszonylag kevés sérülést elszenvedve a nyilvánvalóan erősebb hajóval szemben... :)
Tessék szépen olvasgatni a hivatalos fórumot, nagyon sok olyan arc van ott aki a való életben is vitorlázik de pl van egy arc aki tengeralattjárós és egy komplett hidrodinamikai tanulmányt írt a "copper plated sailing ships" vitorlázási karakterisztikájáról az első Sea Trials alatt... :D