Szerettünk volna vásárolni egy kerti garnitúrát a bricostore-ban, ami a katalógusban volt. Persze a boltban nem volt kapható, annak ellenére, hogy a kirakatban ott díszelgett, de azt nem akarták eladni, mondván tévesen van rajta az ár. Elmentem egy másik bricostoreba, ott sem volt. Mivel a feleségem nyüstölt megvettem külön-külön, persze jóval többért, de nem hagytam annyiban.
Kikerestem a gvh egyik határozatát melyben korábban pont õket, pont egy ugyanilyen dolog miatt elmarasztalják és megbüntetik félmillió forintra. Ennek kíséretében írtam egy levelet nekik, hogy fizessék vissza a különbözetet. És láss csodát másnap visszahívott az áruházigazgató, hogy természetesen visszafizetik. Szóval ez egy olyan ritka példa, ahol korrektül elintézték a dolgot, és nem kellett elmennem felügyelethez.
Amúgy nem szabad annyiban hagyni a dolgot, én sokszor szoktam beírni a panaszkönyvbe, volt már dolgom a fogyasztóvédelemmel is, és mindíg sikerrel jártam. Persze nem árt elõtte egy kicsit információtszerezni, és tényleg csak akkor reklamáléni, ha az jogos, és valóban törvénysértõ módon járnak el. Persze sokkal többször megsértik a törvényt, mit gondolnánk, úgyhogy jó ha ismerjük a jogainkat.
(Például volt egy esetem a JVC-vel is, ahol a fogyasztóvédelem azt javasolta, hogy állapodjunk meg, és akkor nem bünteti meg õket, így aztán sikerült kicseréltetnem a videokamerám egy jobb darabra.)
Egyébiránt van is errõl több könyv is, a "Titkos hadmûveletek pénztálcánk ellen" például még elég olcsó is.
Szóval hajrá, de javaslom, hogy elsõként informálódni, aztán a bolttal megpróbálni megállapodni, aztán lehet a többit.