Fogd meg a régi tápventid, a 2200RPM-est, és szedd le a matricát a keret felöli oldalról, lesz alatta egy gumisapka, azt szedd ki. Lapos csavarhúzóval, vagy valami hasonló eszközzel óvatosan ugraszd le a mûanyag gyûrût(nekem volt már, hogy elugrott, és alig találtam meg...), általában fehér, egy helyen el van vágva. Alatta még elvileg kell lennie egy gumigyûrûnek, arra is figyelj, a végén majd vissza kell rakni. Húzd ki a propellert, ha kijött a belsõ oldalán a tengelynek lesz megintcsak egy gumigyûrû, alatta vagy semmi, vagy egy rugó.
Na ott nézz körül, meg körbe a másnesdobban is a propeller körül, feltekeredett haj vagy szõrszálak, összeállt masszív pordarabok, esetleg keményre száradt elhasználódótt gépzsír darabok, találkoztam már mindegyikkel, és általában az eltávolításukkal újra csendes lett az adott venti :)
Nem árt amúgy újrazsírozni sem az egészet, de golyóscsapágyas ventikkel vigyázz(ritka amúgy), mert én épp ma gyilkoltam meg egyet karbantartási indítékkal, csúszócsapágyasnak nézett ki elõször, WD-40-el pucolgattam, ami valahogy bejuttatott a csapágyházba egy csomó koszszemcsét, aztán olyan hangja lett, mint valami darálónak...
Hozzáteszem a csapágyra rá volt öntve a mûanyag, a feszegetéssel végül csak azt értem el mérgemben, hogy a tekercsnek is annyi lett, kuka.
Összerakásnál figyelj a gumigyûrûkre, az alsó nem gázos, de a felsõt rá kell szépen illeszteni a tengely tetejére, majd a propellerdobnak alátámasztva 2 vékony eszközzel finoman átugrasztani a horonyon túlra. Marad az alátámasztás, mert a mûanyag fehér gyûrût is vissza kell játszani rá, ugyanúgy 2 vékony valami, a tengely végén lévõ horonyba kell visszaugrasztani. Gumisapka vissza, majd a matrica is lehetõleg, mert sokszor a gumisapka simán kiesik, ha nem fogja a matrica.
Én amúgy az 5 éves Chieftec tápom mosógéphangot adó ventillátorát hallkítottam el így nemrég :)