Elõre bocsátom, hogy lehet, hogy velem van a baj (realitásmániás vagyok), de valahogy többet vártam a játéktól - még ha bétáról is van szó.
Az tetszik, hogy küldetésspecifikus a játékmenet, méghozzá jó kemény szósszal leöntve - nekem bejön a CNN-utánérzéses felvezetés. Az AA-val az egyik fõ bajom éppen az, hogy kissé unalmas TDM meccsekrõl van szó, nulla felvezetéssel/háttértörténettel. Érdekesnek tûnik a valós akciók feldolgozása, de a propaganda-szagot azért nehéz elhesegetni...
Az elsõ pofon a fegyverválasztásnál ért. A fegyverek túlnyomó többsége amerikai, és erõsen unalmasak (könyörgöm, van kb. 20 féle AK-47 altipus, miért folyton az alap AKM-47-et kell felhozni), ráadásul pl. az Irakiaknál igen népszerû volt a HK MP5 (licencbe gyártják a törökök és pakisztán, és rengeteget használtak/használnak az irakiak), mennyivel változatosabb lenne, ha néha az is feltünne a sok AK mellett.
Az, hogy pisztolyok terén csak a Colt 1911 "létezik", erõsen homlokráncoló - már több, mint egy évtizede az M9 (a Beretta 92 katonai változata) a rendszeresített pisztoly a amcsiknál. A fegyverkezelés sem túl baráti - pl. az AK-47-nél az elsõdleges tûzgomb a sorozatlövés, a másodlagos az egyes lövés, miért nem lehetett megcsinálni a tûzváltókart, ahogy kismillió másik játékban benne van? Ráadásul a játékban semmiféle ballisztika nincs. A lövedékek egybõl a célhoz érnek, és nincs esésük - 5 méterrõl és 300 méterrõ is a célkereszt közepén realizálódik a találat.
És lássuk a játékot - na ez a grafika bizony ma már csak (alsó-)középszint, pláne egy FarCry után, különösen a belterek iszonyú primitívek, de még textúrák terén sincs nagy változatosság (jó, a 300+ megából ~200MB maga a játék, de akkor is...). Szerintem a korlátozott látótávolság sem illik ma már egy játékba. Az animációk nem folyamatosak és egyáltalán nem szépek - azért az AA vagy a Raven Shield után erre ügyelni kellene. Ami még idegesítõbb, az az AI. A legtöbb ellenfél egyhelyben áll, és ha mellete lelövik az egyik társát, bambán áll tovább - de mégse, akkor sem vonul fedezékbe, vagy legalább hasal le, áhhh, szépen áll, és folyamatosan lõ ránk. A társaink sem sokkal jobbak, épületekben menetrend szerint utunkat állják, de kint sem jobb a helyzet - ha meglátnak egy ellenfelet, egyhelyben állva megpróbálják lelõni. Nem vonulnak fedezékbe, és maguktól nem hasalnak le (bezzeg az OFP-ben ha elsült egy fegyver, az egész környék hasravágta magát). Az, hogy a fegyver nem látszik, annyira nem zavar (a legtöbb játékban lévõ "oldalt tartom a fegyverem" nézet teljesen felesleges, akkor már legalább egy korrekt nézet legyen, ahogy ráhajolunk a nyilt irányzékra). A sérülésmodel sem az igazi, mivel nincs. Egyik társamat rojtosra lõtték a HP-ja alpján, de meg se láttszott rajta, és ha kellett, legyorsulta Ben Johnsont.
A multijáról még nem tudok nyilatkozni, mivel a belsõ keresõben összesen két szervert látni csak, az egyiken egy, a másikon két játékossal. Mikor megpróbáltam csatlakozni, bejött egy "DOWNLOADING" kép, és utána... utána... utána... elmentem, csináltam egy teát, majd szép lassan megittam (közben a hangulat kedvéért megnéztem a CNN-t, éppen a 9/11 elõzményeit vizsgáló bizottsági meghalgatásról közvetítettek)... utána... utána meguntam, és nyomtam egy ESC-t...
Maga az alapötlet ötös, ha esetleg a két oldalnak külön-külön lenne felvezetése (mondjuk az Operation Anaconda esetén aféle Al-Dzsazira stílusban, a Koreai küldinél egy jó szaftos kommunista-kiáltvány a fiatal Kim isteni mivoltát hangoztatva :)), szingliben normálisan meg lenne csinálva az AI, rendesen kidolgoznák a fegyvereket, készítenének egy korrekt ballisztikai és sérülésmodelt, és a grafika terén legalább a textúrák terén kissé megeröltetnék magukat, még akár egy csúcs játék is lehet belõle.
Megeshet, hogy a kész játék (nyárra igérik?) már ilyen lesz, de ugye akkora már fizetni is kell érte. Nem tudom, képesek lesznek-e versenyezni egy Americas Army-val, amely ráadásul ingyenes, vagy az aktuális Rainbow Six játékkal, amely nemcsak szebb, de az esetek többségében korrekt fegyverszimuláció is van benne.