Közben eszembe jutott, hogy lefestettem még egy pár MiniArt Sherman lánctalpat is az első nap. Ez biztosan tiszta zsír volt a kezemtől, mert előző este fejeztem be, de a festése teljesen stabil lett - ma egy órát volt a csuklómon tesztképpen:) és semmi nem történt a festéssel. Ma amúgy bátrabb voltam, és elkezdtem kapargatni/csiszolni a két problémás tankot látható részeken is, torony, stb. és semmi gond nincs, ugyanolyan jó, mint a többi. Lehet, hogy az alján elkapkodtam a festést, és alapozóból inkább csak fátyolt vittem fel, azon alapon, hogy az úgysem látszik, majd arra ment a real colors, szintén nem valami vastagon/odafigyelve. Az egyiken, lehet, hogy egy pici foltban nem lett jó a festés, itt pattant fel magától, mert azt a helyet és a két alsó lemezt leszámítva úgy néz ki, mindenhol máshol stabil a festés. Szemre szép egyenletes amúgy, és tapintásra is nagyon sima, szóval, ha nem jön le sehol, akkor nem lesz gond:)
"Nem makettezem vagy modellezem, de
az ilyen akkor történhet, szerintem, ha túl gyorsan meghúz az anyag,
mondhatni már a levegőben és ezért nem jön létre a kapcsolat a felülettel ?
Messziről fújod, sok a levegő nem tudom."
Amikor először festettem szórópisztollyal, akkor pont ez volt a gond, távolról, és szárazon érte el a festék a felszínt. Kimondottan közelről szoktam már festeni (gyakran csak 2-4 cm), kis nyomással, híg festékkel, így beférek a tankokon gyakran ilyen árokszerű részekhez is anélkül, hogy komolyabb örvények keletkezzenek, amiből a megszáradt festék a makett más részeire rakódik. Azóta csak AK primer okozott ilyen durva felszínt, egyszer a torony tetején, egyszer a motort fedő egyik panelen, mindkettő jól, derékszögben festhető felszín volt (Shermaneken), nem is értettem, miért lett ilyen, de könnyen le lehetett csiszolni jóra. A real colors festékeikkel sosem volt ilyen gondom.