Nos, úgy döntöttem, hogy az IFH népszerûsítésére összeütök egy kis szösszenetet a játék illetve világának ismertetésére, remélem sikerül felkeltenem érdeklõdéseteket :D
Mi az a Babylon 5?
A Babylon 5 (továbbiakban: B5) egy TV-sorozat, amelyenek megálmodója J. Michael Straczynski (továbbiakban: JMS). A sorozat elsõ epizódja 1994-ben került a képernyõkre, és 1998-ban ért véget az 5. évaddal, készült több TV-film és egy új TV-sorozat is elkezdõdött 2001-ben B5: "Crusade" névvel, de olyan rossz volt a fogadtatása, hogy az elsõ évad után leállították.
Magyarországon a B5-öt a TV3 kezdte el vetíteni, majd azt a csatornya botrányos kivégzése után az RTL klub vette át, és kezdte vetíteni, miután a sorozat ismétlése is lefutott, megvették a Crusade-t, és azt is leadták 2002-ben. Sajnos úgy tünik, hogy a B5 sorozatokat az RTL klub nem szándékozik újra leadni.
A Babylon 5 világának rövid leírása:
A XXIII. század közepén járunk, száz éve annak, hogy az emberiség elõször vette fel a kapcsolatott egy idegen fajjal, a Centauriakkal, akik átadták a csillagok közötti gyors utazás lehetõségét az Ugrókapuk (Jumpgates - "ajtók" a hiperûrbe) technológiáját. Az emberiség hihetettlen ütemben kezdett fejlõdni, és rövidetesen egész birodalmat épített ki az földönkívûli kolóniáival, amelyet Földi Szövetségnek (Earth Alliance - röviden EA) nevezünk.
A XXIII. század közepén néhány EA hajó elõször találkozott egy igen fejlett fajjal, a Minbarikkal, ám a találkozás tragikus véget ért miután egy megmagyarázhatattlan lövés érte a Minbari vezérhajót, megölve a Minbariak szellemi vezetõjét. Bosszúra szomjazva a Minbariak egészen a Földig szorították vissza EA flottáját, és már csaknem teljes gyõzelmet arattak, amikor meglepetésre bejelentették, hogy megadják magukat. Az EA vezetése a Minbari háború után, abból okulva a fajok közötti jobb kommunikációt elõsegítendõ egy olyan ûrállomás építésébe kezdett, amelyen az idegen fajok politikai és gazdasági kapcsolatokat építhetnek ki, a földi ENSZ mintájára. Ez lett a Babylon-terv, amely azonban csaknem kudarcba fulladt, miután az építés alatt álló elsõ állomást szabotázs miatt elvesztették, sõt, annak pótlására készült második, majd harmadik Babylon-ûrállomást is hasonló támadás érte. A Babylon 4. pedig nemsokkal elkészülte után egyszerûen eltünt. Végül a Minbari segítséggel felépített Babylon 5. ûrállomás 2257-ben megkezdte mûködését - ezzel kezdõdik a B5 bevetõ filmje, a "THE GATHERING".
További információkért látogattásotk meg a következõ oldalakt:
A "Space Dream Factory", ezt a csapatot Oleg Petrow hozta létre még 1998-ban. A "mag" egy csapat orosz emberke, plusz néhányan a világ minden tájáról.
Mitõl különleges az IFH?
Realisztikus fizika és a B5 világa.
Van másik B5 ûrszim?
Készült egy B5 ûrszim a Sierra kezei alatt "B5: Into the Fire" névvel, a képek és a videók alapján nagyon kellemesnek tünt, és a készítõk igéretett kaptak arra, hogy az átvezetõanimációkhoz az eredeti B5 sorozat szinészeit veszik fel, és velük készítik el azokat FMV-ként. Sajnos a Sierra 2000-ben lelõtte a ~75%-osan kész projectet, és immár biztosnak tûnik, hogy véglegesen elveszett.
Van pár MOD-ként élõ játék, mint az I-waroz készült BUDA5, az I-WAR2:EoC-hez készült BUDA5 v2.0, de készült MOD az X-Wing: Alliance-hoz és a Freespace 2-höz is.
Igen, teljesen ingyenes, a prequel (elõ-küldetéssorozat) már letölthetõ a IFH honlapjáról. A játék készítõi továbbra is non profit alapon kívánják folytatni a játék fejlesztését.
Mi ez az IFH :Danger and Opportunity?
A játék "elõjátéka", egy prequel, amely a teljes IFH játék történetének alapjait fekteti le. A teljes játék kijövetele még várat magára.
Mik a játék fõbb tulajdonságai?
Saját OpenGL alapú motor, amit FLYM-nek kereszteltek el, ennek képességei:
-Saját felbontás, szinmélység és képfrissitési frekvencia választás (és mûködik is, nem úgy, mint a Homeworld 2-nél vagy az SW:Kotor-nál)
-32bites Z-puffer támogatás (16bites támogatás is van a régebbi videókártyákhoz)
-Bilinear/Trilinear/Anisotropic textúraszürés
-Ablakban való futtatás lehetõsége
-ATi Truform-támogatás (3 szinten szabályozható (Low/Med/High))
-1024x1024-es textúraméret (választható még: 256x256 és 512x512-es textúracsomag is)
-DOD3 bumpmapping
-Motion Blur alkalmazása
Ezen kívûl DirectSound 3D-s hangzás.
Mi a minimum konfig?
Nos hivatalosan P2-266, 64MB ram, OpenGL támogatással rendelkezõ videókártya, hangkártya, egér, ~300MB szabad vincsiterület, minimum DiretX 3.0 kell a játék futásához illetve DiretX 6.0 a joystickok támogatásához.
Ajánlott:
P3-600 vagy jobb proci
128MB+ ram
Gyors videókártya normális OpenGL támogatással (GF2 v. Radeon 8500LE vagy jobb)
Egy jó Joy amely rendes Direct Input-támogatással rendelkezik ;)
Egy normális hangkártya (Aureal Vortex2 chipes kártyáknál a DirectSound-ot ki kell kapcsolni!)
Egy jó internetkapcsolat, hogy hódolatodatt tedd az IFH készítõinek (csak vicc ;))
Mi ez a "valósághû fizika" dolog? Miért viselkedik olyan furcsán a vadászgépünk?
Az B5 sorozat egyik érdekes sajátossága volt, hogy a Starfury vadászoknál figyelembe vették a súlytalanságban való mozgást, manõverezést, sõt, a vadászgép desingját is teljesen a súlytalanságban való mozgásnak rendelték alá. Hozzá kell tenni, hogy sajnos a többi hajóra nem fordítottak ennyi figyelmet, hiszen az Omega-osztály hajói pl. simán "arcade" fizikával mozogtak...
Nos a dolog alapja:
Súlytalanságban a mozgási energia nem vész el, tehát ha valamit meglöksz, akkor az folyamatos sebességgel fog haladni egészen addig, amíg neki nem ütközik valaminek. Ugyanez igaz minden egyes tengelyre is, tehát ha valamit megpörditesz, az folyamatosan pörögni fog ugyanakkora sebességgel. Ebbõl következik, hogy ha a te ûrhajód bekapcsolja a hajtómûveit, akkor gyorsulni fogsz folyamatosan, és egyre gyorsabban és gyorsabban fogsz haladni egészen addig, amíg ki nem kapcsolod a hajtómûvet. A sebességed maximuma attól függ, hogy a meghajtásnál milyen sebességgel halad gyorsításért felelõs anyag, pl. egy rakétahajtómûnél a kiáramló gázok sebessége, a maximális sebességed nem lehet nagyobb, mint ez a sebesség (pl. egy átlagos kémiai rakétánál, amit jelenleg használnak ez csupán alig néhányszor tíz km/másodperc!). A játékban a HUD bal oldalán látható a gyorsulásmérõ, amelynél láthatjuk a megadott (sárga) és a jelenlegi sebességünket (zöld). Ha kikapcsolt hajtómûvel forogsz, akkor továbbra is az eredeti irányban haladsz tovább, csupán a hajód orra néz más irányban - tehát ha 180°-ot fordulsz, akkor úgy fog tünni, mintha hátrafele mennél. A bekapcsolt hajtómûvel fordulsz, akkor a pályád változni fog, mégpedig attól függõen, hogy merre nézel, és mekkora erõvel dolgoznak a hajtómûveid. Ha pl. 90°-al ballra elfordulva teljes gázt adsz, akkor jó idõbe fog telleni, amíg valóban "elõre" fogsz haladni, és nem oldalra. A végére maradt a játékban "slide"-nak nevezett mozgás, amelyel "oldalazni" tudsz jobbra/ballra és fel/le, az ilyen irányú mozgás sebességét a HUD tetején és jobb oldalán lévõ mérõmûszer jelzi.
Ebbõl következõen az ûrharc az IFH-ban elsõre kicsit komikusnak tûnõ "gyorsulsz-célzol-lõsz-megfordulsz-teljesgáz..." elven megy, vagyis kinézed a célpontot elindulsz felé, elszáguldasz mellete (és remélhetõleg eltalálod), majd miközben távolodsz, megfordulsz (ekkor ugye negatív sebességel repülsz), és újra elindulsz a célpont felé. Kicsit olyan, mint a középkori lovagi tornán a kopjatörés ;)
Hozzá kell tennem, hogy ez sem valósághû, hiszen a valóságban a csillag(ok)/bolygó(k)/hold(ak) gravitációs ereje a meghatározó, emiatt pl. a Training mission-ban a valóságban nem egyhelyben állna az ûrállomás az Io felett, hanem keringene.
Milyen ûrhajók vannak a Prequel-ben?
EA RingStation
EA Omega-osztályú romboló
EA Nova-osztályú dreadnought
EA Starfury ûrvadász
EA Asimov-osztályú komp
EA Cargo teherhajó
EA Hyperion-osztályú romboló
Belt Alliance ZPH 45e20 Zephyr-osztályú légûrvadász
Narn G'Quon-class nehézcirkáló
Narn transport
Narn Frazi nehézvadász
EA Ugrókapu
Narn Ugrókapu
Nem is szerepel a B5 ûrállomás a játékban?
A kész játékban nem, mivel 2254-ben még el sem kezdték építeni, de elérhetõ lesz Skirmish-ben és custom küldetésekben.
Miért nincs 3D-s "pilótafülke" a játékban?
A teljes játékban lesz benne csak.
A játék MOD-olható?
A prequel még nem, de a teljes játék már az lesz, le lehet cserélni a játékban lévõ modelleket, újakat lehet betenni, és lesz továbbá hozzá küldetésszerkesztõ is.
Az intro iszonyúan szaggat, pedig eléggé erõs gépem van...
Kapcsold ki a Motion Blur-t a játék inditópaneljének "Settings"-sében. Sajnos úgytünik ez a része még nem az igazi...