Nem egészen, ,mert minden olyan ország gépeit tudja itatni akik nem F16-t használnak, az EF2000 és a Rafale is boomos kivitel, és akkor még ott vannaka potenciális orsáhgok akik gépcsere elött állnak, nekik nincs sok választásuk, ha uj tipust akarnak és azok közül csak az amcsi gépek merevcsövesek.
Ugyhogy ez nem probléma.
Igen ha csak magunk akarunk gyakorolni, akkor a 2 gép egymást tudja tölteni , de ha kiesik az egyik karbantartás miatt, akkor már igényelni kell egy tankert valakitől.
Pont ahogy most is.
Csak mivel europa eléggé szükében van ilyen képességnek, ezért a német és angol bázisokon lévö amcsi tankerek segitenek be.
Ennek a kivédésére alakult a Multi MRTT program, amibe 9 db A330 MRTT gépet vett a NATO. ami
Mind teher mind személy és mint Tanker is tud játszani.
Ighy ez egy kicsit kifogja a szelet a vitorlánkból, ha erre akartunk játszani.
És ennek a multinational egységnek a tagja cseh ország , tehát ok máris kiestek
És itt lett volna lehetőség a magyaroknak is csatlakozni
És igen a Gripenek is hasonló cipőben jártak, mert egy olyan típust vettünk, amiből kevesebb mint 300db készült és csak ez a 14 db van amit mi kértünk. Ezért tartott olyan soká a pótlás is amit elvesztettünk. És az, hogy idáig jól ment minden az csak is azon múlt, hogy 2026ig béreljük öket és aszerződés leirja, hogy hány %os hadrafoghatóságot kell tartani, tehát ez a svédek érdeme is, 2026 után ha megvesszük a gépeket és nem cseréljük le, akkor márcsak magunkra leszünk utalva .
A KC gépeknél nem tudom mi lesz, de ha nem béreljük öket és lejár a gari onnantól a gyár sulyos pénzt fog kérni mindenért.Ezért mondtam, hogy mind szép és jó, hogy mindent is veszünk, csak nehogy az legyen mint ahogy a mondás szol, álltalában a BMW-seknek, hogy aki majmot vesz annak legyen pénze banánra is.