Szerintem kicsit félreértelmezed a szerver fogalmát, de próbálok mondani olyat, aminek hasznát veszed.
A szerver csak egy számítógép, amin fut egy vagy több szerverprogram, amelyek különbözõ feladatot látnak el.
Ha mondjuk egy Counter-Strike szervert futtatsz az otthoni gépeden, amire tudnak csatlakozni, akkor neked a géped már szerver, hisz a szerver szó jelentése kiszolgáló, azaz minden gép szerver, ami kiszolgál valamit.
Jogilag persze nem kell ehhez semmi, nincs olyan, hogy szervernyitás stb. szóval ezzel nem is kell törõdnöd, nem csak a több ezer játékost kiszolgáló (mondjuk egy MMORPG játékban) óriási szervert nevezünk szervernek, illetve nem csak a Nasa 32, 64 vagy még több processzoros szervereit.
A szerver hardware követelményei teljesen attól függnek, hogy mire használod. Kérdés, hogy milyen játékhoz akarsz szervert csinálni. Nekem pl. webhosting szolgáltatásra van egy AMD Athlon 2200+, illetve 512 MB DDR RAM a gépben, de régen ment 400 Mhz-essel is. Ha játékhoz akarsz szervert csinálni, nem tárhelynek stb., akkor a sávszélesség nem sokat számít, sokkal inkább a ping.
Összegezve: Ahhoz, hogy legyen egy játékhoz egy szervered, csak kell egy gép, jó internetkapcsolaton (300 kbit feltöltési sebességnek elegendõnek elegendõnek kell lennie), a gép teljesítménye szerintem nem sokat számít 10 játékosnál, illetve kell neki egy cím, amin el lehet érni. Ha dinamikus IP-je van annak az internetkapcsolatnak, amin fut, akkor kell regisztrálni egy fix hostot neki, mondjuk nev.servehttp.com, nev.noip.org stb. Ha fix IP-je van, akkor lehet csatlakozni az ip-jére vagy domainre, ha arra az ip-re van domain irányítva.
Ha volna még valamilyen kérdésed, nyugodtan tedd föl!