Sajnos azonban két gyenge pontja is van az Immortelnek: Az egyik a látványvilágának azon digitális elemei, amelyek nem tárgyak, vagy hátterek, hanem emberek, vagy emberszerû szereplõk. Bilal ugyanis telerakta digitális szereplõkkel a filmjét, de nem csak statiszta szerepekben, hanem olykor teljesen „normális” emberi szerepekben is. Néhány fontosabb mellékszereplõ animált, míg mások statiszták, és bárhogy töri rajta az ember a fejét, nem lelni a logikát abban, ki milyen alapon mesterséges, avagy valódi.
Egyes jelenetekben a rendõrök teljesen számítógéppel készültek, de a film vége felé egyszer csak egyikük élõ szereplõ, de összesen 30 másodpercet sem szerepel a filmben. Igaz, hogy két mondatot kell elhadarnia a rádióból, de mit kezdjünk azzal, hogy a kissé noirosra vett detektív, és teljes stábja, akik Nikopol (valódi színész) nyomát kergetik, kivétel nélkül számítógéppel készültek, függetlenül attól, hány jelenetük és mekkora szerepük van a történetben.
Ugyanakkor az Eugenics fõnöke, Algood és bájos, ázsiai asszisztense annak ellenére digitális, hogy sok jelenetük, fontos párbeszédeik vannak a filmben, ahol mind a történet elõnyére vált volna, ha valódi színészek játéka, mimikája, gesztusai hangsúlyozzák az események jelentõségét.
A genetikai cég egyik tudósát Charlotte Rampling játssza, kollégája azonban digitális, ámbár mozgása nagyon valósághû néhány jelenetben, másutt elnagyolt, és olykor úgy tûnik, mintha egy színész játszaná el, csak a fejét manipulálták digitálisan. Az õ mimikája a leginkább tökéletes, a szájmozgása legtöbbször jól követi a hangot, és arca kidolgozott. A többi számítógépes szereplõ hozzá képest legalább egy-két finomítási fázissal és animációs eszköztárral le van maradva.
A kékhajú lány, aki mind különlegességében, mind megjelenésében és az eseményekben betöltött szerepében emlékeztet Leeloo-ra (Milla Jovovich) az Ötödik elembõl, szintén fotómodellbõl lett színésznõ, Linda Hardy. Hórusz természetesen digitális, a Kiálts farkast kalmárjaira emlékeztetõ dayak bérgyilkos szintén. Ellenben az Eugenics által kifejlesztett dayak-humanoid hibrid igazi gumi és latexmaszk, a hozzá tartozó gumikesztyû mancsokkal, amelyek primitívsége a japán Godzillák jelmezével vetekszik.
A háttérben mászkáló, arctalan tömeg is többnyire élõ statisztákból áll, a közeli jelenetekben azonban váltakozva digitális és maszkkal elváltoztatott színészek mozognak. Látszólag tehát semmiféle rendszer, semmiféle koncepció nincs amögött, hogy ki animált, és ki nem. Mivel azonban az animált szereplõk kidolgozottsága és mozgása teljesen változó színvonalon mozog, ez még akkor is kizökkenti a nézõt, ha hajlandó lenne megbocsátani a látszólag logikátlan rendezõi döntéseket.
A film másik problémája már a képregényekbõl ered. Bilal ugyanis hiába rajzol remekül és hiába képes újszerû ötletekkel elõrukkolni, érdekes hangulatot teremteni, a dramaturgia már a képregényeknek sem erõssége. Néhány jelenetet mindenféle magyarázat, vagy narráció nélkül tár elénk, olykor kihagyva egy-két elbeszélési lépcsõfokot, összekötõ jelenetet. Ez talán prózában mûködne, ha pár mondattal megalapozná egyes események elõzményét, vagy kapcsolódását az addigiakhoz, de Bilal és sok kortársa úgy gondolja, hogy a képek elegendõek. Ennek eredményeként a történetben (és a filmben is) néha érthetetlen váltások történnek, vagy kihagynak néhány gondolati lépcsõfokot, amitõl aztán az olvasó/nézõ elveszítheti a fonalat. Míg képregénynél van lehetõség visszalapozni, újra elolvasni egy-egy oldalt és megtalálni néhány hiányzó részletet, addig ez egy mozifilmnél alapból nem lehetséges. Ehhez társul még néhány igazán bosszantó, mondhatni ordító vágási hiba, és ez végképp betesz annak, hogy a történetet alaposabban megismerhessük.
A három történetbõl való összeollózásnak is meglátszanak a gyenge pontjai. Bizonyos dolgokat - leginkább a szereplõk elõéletét - ugyanis készpénznek veszi a film, néhány konkrét utalással villantja föl, hogy honnan jöttek - ez azonban többnyire nem sikerül. A kíváncsiságot ugyan néha felül lehet írni a jelenetekkel és ötletekkel, többnyire viszont csak a levegõben lógnak tõlük a karakterek, vagy sután elkeni a dolgot Bilal. Pedig az utalások ígéretesek, sõt, még legalább két filmre való nyersanyag kijönne a karakterek egyes megszólalásaiból.
Összességében valahol egy modern auteur- és mûvészfilm, illetve egy borongós, Szárnyas fejvadász hangulatú sci-fi mezsgyéjén bukdácsol az Immortel, amely a hangulatával folyton lenyûgöz, látványával néhol ámulatba, néhol zavarba ejt, de dramaturgiai és rendezési hiányosságai miatt elvéti a célt. Minden hibája ellenére megéri látni, de sokkal-sokkal több van benne, mint amennyit Bilalnak sikerül kihoznia belõle.