Mert nincs olyan szerződés, amiben - pláne ekkora összegeknél - ennyire képlékeny időt határoznának meg. Mellesleg közben cikkek is megjelennek, hogy X légitársaság megrendelt 20 gépet, amit a cég Y idő alatt szállít neki. Ekkora értékű beruházásra senki nem köt olyan szerződést, hogy egyszer majd elkészül. Legfeljebb olyan utólagos módosítást tudok elképzelni, hogy szarban van a repülőgépgyár és jelzi a megrendelőnek, hogy baromi nagy kedvezményt ad, ha nem baj, hogy valamennyivel kitolódik a legyártási idő. Csakhogy ez egy cég financiális helyzetén csak tovább ront, nemhogy nincs megrendelése a jövőre, de még a jelenlegit is olcsóbban kénytelen adni. Az ilyen eljárás ekkora volumennél hamar csődbe visz.
De elmagyarázhatod, hogyan adják be a megrendelőnek, hogy X évet csúszik a megrendelt gépeinek a legyártása. Mert a légitársaság ha gépeket vesz, annak már fix tervei, ütemezései vannak, hogy mit akar vele csinálni: lecserélni régieket, vagy bővíteni a flottát, netán új útvonalakat bevenni a szolgáltatásba. Ha most a kieső időben erre úgy kell bérelnie gépeket, az neki kidobott pénz.